Blog >> selénia

>> EseményAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-05-12

Neveztünk, indultunk idén is, mert muszáj. Selénia Rallyt kihagyni mindig bűn.

2018-ban a szokásosnál is jobban sikerült a rally, legalábbis ami az útvonalat illeti. Jóanyám sok éve mondogatja, hogy az Őrség csodálatos hely - és egyet kell értenem vele. Visszamegyünk alkalomadtán. Az itinerrel itt-ott meggyűlt a bajunk, de komoly eltévedést nem hoztunk össze, ahogy komoly helyezést sem. :)

Ami még említést érdemel, az a rendszám saga folytatása, aminek ráadásul van egy extra seléniás vonatkozása is. A rally előtti éjszakát Ajkán töltöttük, aztán reggel autómosás és indulás Hegyhátszentjakab felé. Kraszy volt a fogadóbizottság, aki rögtön azzal kezdte, hogy nem szép dolog rendszám nélkül közlekedni. Nabzmg... Telefon az ajkai mosóba: megvan, ott esett le. A rendszámtartó két helyen is eltört, sanszos, hogy átmentem rajta a mosóból kifelé, a tábla viszont egyben maradt. Este visszamentünk érte, aztán behajítottam a csomagtartóba. Pár napig megint nem autóztam, szóval ráért a visszarakása. A Seléniához annyi köze van a dolognak, hogy találtam otthon egy rendszámkeretet, amit egy korábbi rallyn kaptam. (Talán tavaly? Tudja a hóhér...) Az sem titánból van, de talán tartósabb lesz, mint az auchanos vacak.

Megérett az elhatározás, hogy B típusúra cseréljem az első rendszámot. Már csak lelkierő kell, hogy újra nekimenjek az okmányirodának...

Egy sima időszakos karbantartásnak indult aztán lett belőle egy nagyon nagy szerviz hiába az idő nem múlik el nyomtalanul egy 7 éves autón...
A fék kopottságával tisztában voltam de az autó alatt megjelent pár rózsaszínes csepp nem sok jót sejtetett. A vízhűtőm megadta magát a jobb alsó sarkánál szivárgásnak indult az édeskés „nedü” .
Kicsit tartottam a cserétől de beszereztem egy service manualt és annak segítségével már könnyen ment minden még a lökhárító leszerelés is....
A BMC légszűrőm is tisztításra szorult illetve kiderült, hogy a Multiair modulnak van egy külön finomszitás olajszűrője melynek a cseréjével meghosszabbítható az élettartama.
A teljes fékrendzer friss olajat kapott egy vákuumos leszívónak köszönhetően.
Szerencsére amióta megvan az új garázsom azóta itthon végzem a javításokat, karbantartásokat és az évek alatt beszerzett szerszámoknak is hasznát veszem.
Beszereltem még egy rugalmas hálós tartót a „kardánbox” oldalára pont elfér benne egy telefon.
Most már saját pecsét kerül a szervizkönyvbe is illetve felkerültek a nyári kerekek no meg bogároldós cucc váltotta a téli fagyállót.
Amik most cserélve lettek az autón felsorolás jelleggel:
-Olaj: Selénia Star P.E. 5W-40
-Olajszűrő: Sofima S5043 PE
-Gyertya: NGK IKR9J8
-Multiair szűrő: Gyári 55238665
-Pollenszűrő: Orione Carbon
-Féktárcsa: Brembo Xtra Series 09.9365.2X és 08.9364.2X
-Fékbetét: Brembo P 23 134 és P 23 152
- Fék szerlő klt.: Quick Brake 109-1694
- Fékolaj: Tutela Top Dot 4
- Fagyálló : Tutela Paraflu Up
- Vízhűtő: Gyári 50514472
Km óra állás: 81600

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-12-04

Várpalotán jártam.

Odafelé M7, mert szorított az idő. Ott a Csöriéktől megszokott magas színvonal plusz egy finom kávé. Hazafelé meg szólt a VRUÁMMM a Vértesben. A friss olaj mellé kerültek új szűrők is. Meg egy olajleeresztő csavar, mert a régi elég viharvert volt.

Kilométeróra állása: 187 160

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-06-07

Várpalotán jártam ismét. Egyre hosszabb lett az Alfa idegesítő hülyeségeinek listája, az olajcsere ideje is eljött.

Csöri lecserélte a motorolajat, a szűrőjét, és a fékfolyadékot. Felcserélte az első és hátsó kerekeket, hogy az egyik pár hozzákopjon a másikhoz. Életet lehelt a kilométeróra háttérvilágításába, beállította az égre világító fényszórót, megszűntette a hűtővíz szivárgását (a múltkor, Szigetszentmiklóson cserélt cső csatlakozása volt a ludas), és majdnem lecserélte a törött tükröt is. Azért majdnem, mert az unixos autó rossz alkatrészt hozott.

A kattogó ajtó (melegben úgyis csendben van), a néha cincogó utastéri ventilátor és a tükör legközelebbre marad.

Kilométeróra állása: 176 151

P.S.: Majd' elfelejtettem a legrégebben húzódó javítást! A hátsó lökhárító egyik fényvisszaverője már az autó megvételekor is törött volt. Néhány hétre rá kerítettem másikat, amit aztán évekig hurcolásztam az ajtózsebben. Tegnap azt is sikerült kicserélni. :)

>> SzervizSta // Alfa GT Progression // 2017-05-19

× Vezérlés csere
× Olaj csere
× Szűrők cseréje

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2017-05-17

Bár klubos esemény, ide írom le, itt van alkalmas blogmotor. Szóval a verseny... Nagyon vártuk, a gyerekek is nagy izgalommal készültek, híresztelték az óvodában, iskolában, hogy autóversenyre megyünk :-)

A rajt Várpalotán a Thury várban volt, a szállásunktól egy szűk órányi autózásra. Kicsit késve szedtük össze magunkat, úgyhogy elég tempósan száguldottunk a helyszínre. Nem is maradt sok időnk tenni-venni, már indulhattunk is a Selénia állomásra.
Idén először nem én vezettem. Még annak idején a Hercegkúton az én vezetési stílusom a haradik helyre volt jó, aztán pár évre rá egy 7. majd egy 10. hely is összejött, de egyre csak hátrébb kerülünk. Úgyhogy idén taktikát váltottunk, Kinga vezet. Nem volt önbizalma, már a Selénia ponton át akarta adni nekem az ügyességi feladatot. Na mondom ne már... aki szebben parkol nálam, az simán megold egy ilyen kötél körbevezetős feladatot. És így is lett, szerintem életünk legjobb Selénia állomásos pontszámát hoztuk össze. Beleszámolva az egész jól sikerült Selénia totót is Csöriéknél.

Az itinert az első kanyarnál elrontottuk, de sebaj, mert aztán helyre került minden. Később már csak apróbb malőrök csúsztak be, a mi számlálónkhoz képest nagyon csúszkáltak az itiner szerinti jelzések. Forgalom alig volt, Kinga szépen vitte a kis autót, bár utólag kiderült, hogy ennyire nem kellett volna szigorúan értelmezni a KRESZ szabályokat :-) A kanyarokat fűzte rendesen, gyorsak is lettünk idén is.

Gyönyörű utakat jártunk be, szokatlan kényelemben. A kis TD szinte meg sem érezte a patchwork szerű bakonyi utakat. Meglátogattuk Öskün a kerektemplomot, Zircen az apátságot, Bakonybélen a kálváriát, testközelből megnéztünk egy hatalmas szélturbinát... szép volt és érdekes

A Thury várban is könnyen telt a beérkezés után az idő. Mindig mondogatjuk, hogy "idén megnyerjük", pedig igazából nem is a nyerés hajt minket. Ez egy igazi örömautózás, egy jó kaland. Volt már jobb helyezésünk, de jobb kalandunk talán még nem. Nagyon jó választás volt az öreg 21 éves autó, ez így nagyon kerek volt, kicsit kiszakított a mindennapokból. Köszönjük a szervezőknek a rengeteg munkát amit beletettek. Ha lesz jövőre is Selénia Rally, mi biztosan ott leszünk!

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2017-05-17

Megtettük az első 400km-t. Az M3-mason 110-120 körül autóztunk. Eleinte csak tapasztalgattam, hogy hogy bírja. Melegszik e, vagy bármi jelét adja e, hogy nincs inyére az autópálya. Szépen jött, duruzsolt, erő is volt benne. Hatalmas szél volt, amit érezhetően rosszabbul viselt, mint régen a jtd. Kicsit kóválygott, de tartható volt. Mások sem siettek, most legalább átéltük az átlag autós kínjait.
Budapesten pihentünk, olajszintet ellenőriztem, motorteret pásztáztam. Minden tökéletes. Az M7-esen már bátrabban nyomtam neki, szépen jött 130-cal, egyszer egyszer megnéztük a 150-et is. Gond nélkül elhozott minket, és a legjobb, hogy el sem fáradtunk. Sima ügy volt. Holnap verseny.. :-)

Átálltam az évenkénti olajcserére mivel keveset megyek mostanság de azért a vérfrissítés nem árt. A 6000 km-t futott olaj, cserélve friss Selénia Star P.E. 5W-40-re Sofima olajszűrővel és Orione pollennel. Km:74000.

>> SzervizWilly // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2017-04-07

Szezonkezdet=olajcsere

Most Selénia Racing 10w60-at tettem bele és gyári olajszűrőt.

Km. óra állás: 77363 km

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-02-25

Amikor beültem az autóba és ráadtam a gyújtást, a szokásos 2/6 körüli olajszintet jelezte a digitális kijelző. 1 km mentem vele, aztán leállítottam, majd újra indításnál már 0/6-on volt a szint és szólt, hogy ellenőrizzem az olajszintet. A kocsi alatt nem láttam olajat és a nívó szerint még kb. középen volt. Előttem állt aznap kb. 400 km így nem akartam kockáztatni és beugrottam a Bárdiba egy 1 literes Selenia 5W30-ért. Pure Energy a DPF miatt. Azóta hol 5/6-ot, hol 6/6-ot jelez az olajszint mérő. Eddig nem tűnt fel, hogy enné az olajat. Ezután majd jobban figyelek. Másnak is volt már érdekes olaj eltűnése. Lehet, hogy ez is csak ilyen huncutság.