Blog >> selénia
Megvétel után pár nappal kerítettem sort a kötelező olajcserére 149.000 km-nél. Természetesen Selénia olajat kapott, egészen pontosan Selénia 20K for Alfa Romeo SAE10W-40-et, és egy gyári olajszűrőt horror áron.
Egy szerelő haveromnál megcsináltuk az első olajcserét. Az olajat a Formula3000-től rendeltem, a többit ő szerezte be.
A légszűrő cserével nem kicsit szívtunk. Valamelyik előző cserénél sikeresen beszakítottak egy csavart, így csak 2 fogta össze a légszűrőházat. Ez így nem jó -> szereljü ki és tegyük rendbe. Csakhogy a 2 lehetőség van kiszedni. Leveszem a lököst, vagy lefele. A klíma csövei és a vízcső útban volt. A vízcsövet megbontottuk, leeresztettük a vizet, így sikerült nagy nehezen kivenni. Eztán még 1 órát játszottunk mire a műanyagba öntött csavart kifúrtuk. Károkozás nélkül sikerült. Összerakni már nem volt nehéz.
Pollenszűrő, légszűrő, olajszűrő, Bosch Aerotwin ablaktörlő, 5L Selenia 20K AR olaj.
Utólag tudom, hogy a pollenszűrőt nem kellett volna cserélni, elég lett volna a klímatisztításkor.
2007. május 19. Ez volt a Selénia Rally dátuma. Az előzőhez hasonlóan, most is Pécs és környékén lett megrendezve.
A Seléniás teszten sikerült nyernem egy modellautót, mely egy 1970-es Alfa Romeo 2000 Spider.
2006 május 13-án rendezte az Alfa Romeo Club Mo. a Selénia Rallyt Pécsen. Ide végülis csak azért mentem el, hogy a tagsági díj ne hiába legyen befizetve és kihasználjam azt, hogy klubtag vagyok. Így utólag azt mondom, hiba lett volna kihagyni. Számomra ez volt a 2006-os év egyik legjobb találkozója, remekül éreztem magam. Helyezést nem értünk el, de mint tudjuk, a részvétel a fontos.
2007. május 19-én került sor az év egyik legérdekesebb találkozójára a Selénia rallyra. Nem volt kérdés, hogy ott-e a helyünk.
A feladatok és az útvonal nem volt könnyű, de ennek ellenére sikerült a 2. helyezést megszerezni.
Summa summárum:Hajnali ébredés,623 km autózás,8,5 l fogyasztás,éjszakai hazaérkezés,ami részben a 6-os út állapota miatt alakult így.Odafelé élvezetesebb volt Fehérvár felé. Egyszóval jól éreztük magunkat és köszönet a szervezőknek,jövőre visszatérünk és akkor nem adjuk alább dobogós helynél.
Idén túl vagyunk a legjobb Alfa Romeo klubos találkozón, a Selenia Rallye-n. Szuper volt, mint mindig. Szombaton 7-kor indultunk Budapestről az M7-esen és utána a 65-ös úton keresztül jutottunk el Pécsig. Igyekeztünk az elsők között indulni, hogy az időigényes rajtoltatást ne kelljen átszenvednünk :) Gyönyörű helyeken át vezetett minket az itiner. A végén a negyedikek lettünk. Ez idáig a legjobb helyezésünk. Jövőre már dobogósok leszünk :)
A Selenia teszten is megosztott másodikok lettünk.
Este a Jókai téren vacsoráztunk (Elefántos ház) egy olasz étteremben, ahol tavaly is. A pizzajuk jobb, mint a 4 sajtos gnocchijuk.
Vasárnap indultunk haza, Orfűn és Abaligeten keresztül. Ságváron ebédeltünk egy panzióban, és Siófokon is megálltunk egy kicsit sétálni. Közel 700 km-es túrát tettünk meg a hétvégén :)
Több mint négy órás autózás és után a 12 feladatot két hibával megoldva visszaérkeztünk Pécsre.
Mint később kiderült sikerült megszerezni a hetedik helyet,amivel elégedett vagyok,mert egyrészt a Seléniás kérdésekről halvány fogalmam sem volt,másfelől nem tűztem ki olyan célt,hogy jó helyezést érjek el.Számpmra az volt a lényeg,hogy új tájakat,embereket megismerni,jót autókázni, azután élményekkel tele hazaérkezni.
Pécsváradon tetszett az erődtemplom és nem kis fejtörést okozott,hogy a templomajtóba milyen szám van faragva.Végül csak rájöttünk,hogy egyáltalán semilyen.