Blog >> olajszűrő
A tervszerű karvbantartásra most később került sor a sűrű második félév miatt. Azért sem siettem el, mert júniustól már csak a másik autót használtuk: 17 hónap és 14e km telt el az előző óta.
- Motorolaj (MOTUL 8100 X-cess 5400 5W-40)
- Olajszűrő (SOFIMA S5024PE)
- Levegőszűrő (Sofima S7606A)
- Pollenszűrő (MaxGeaer 26-1172 aktívszén)
- Klímatisztító (AM-706480-AML biocid)
A szervízben kiderült, hogy az egyik motortartó bakom (50501956) eltört, hiányzott belőle egy jókora darab fém. Mivel ez hiánycikk, a szervízben szerkesztettek bele egy pótalkatrészt.
Km óraállás: 173 863
Megtörtént az olaj és a szűrők cseréje (olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő).
Az olaj Castrol Magnatec 10w-40 lett.
Első kisszervíz: az olaj és szűrők cseréje, komputer kiolvasás, az autó átnézése.
Gyári minőségű olajcsere szett (7176520gy) az Alba Autó Alkatrésztől (http://www.albaalkatresz.hu):
- Motorolaj: Selenia 20K for AR 5l - 11 900 Ft
- Levegőszűrő: AP 024/2 *IC - 2 900 Ft
- Olajszűrő: 0 451 103 300 *IC - 1 800 Ft
- Starline utastérszűrő aktívszénnel: SF 2KF9459 *L - 2 900 Ft
- Szállítás - 1 800
- Munkadíj: 10 e Ft
A vezérlés-szett cseréjére a következő olajcserével kerül sor 10e km múlva.
Teológiai viták tárgya, hogy szükség van-e a nem előírt, bejáratás utáni köztes olajcserére és, hogy az hány km-nél történjen. Én úgy döntöttem, hogy 5 ezer km után elviszem az autót. Egész pontosan 5329 km lett belőle. Csak az olajat és az olajszűrőt dobtuk le Budaörsön. A következő alkalom jövő nyáron vagy 10 ezer km múlva következik.
Most sem lehetek büszke: a tervszerű karbantartásra 16 hónap és közel 15e km megtétele után került sor:
- Motorolaj (Motul 8100 X-cess 5W-40)
- Olajszűrő (MANN HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S7606A)
- Pollenszűrő (VALEO 715533 aktívszén)
Kilóméteróra állás: 150880
+ Probléma:
Mivel szivárog a motorból felül az olajbetöltő nyílás kupakján át az olaj, ezért kapott egy olajbetöltő nyílás kupakot (használt, olaszból).
Szokásos vásárlás utáni átnézés, és olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere. Itt kijött, hogy az előző gazdája nem volt túlságosan gondos, az olajszűrő konkrétan bele volt rohadva, úgy kellett kiműteni. Képeken is látszik talán, hogy nem épp 10-15 ezer km-t futott olajszűrő került ki az autóból. Valamint csapódott ki némi olajsár is különböző helyekre. Abban maradtunk, megnézzük hogy viselkedik és tisztul a friss olajjal, és majd lehet kapni fog egy olajtisztító adalékot, és átmossuk a rendszert, olajteknőt, stb. Remélhetőleg más problémát nem fog előhozni. Egyébként más fronton úgy néz ki rendben van az autó, ez jó hír volt azért. :)
KM: 165774
Ma elgurultunk Csörihez, egy olajcserére. Mivel még mindig nem romlott el semmi, ezért javításra most (sem) volt szükség. :) Olaj, olajszűrő, átnézés.
Hazaérve mindig nullázom a szerviz számlálót, ott valahogy nincs kedvem pepecselni vele és Csörit sem akarom ilyennel baszkurálni. :) Nullázni pedig érdemes, mert különben tuti, hogy bőven elfelejteném a csereperiódust.
Ma megejtettem az olajcserét, és ami ezzel jár.
Az olaj MOTUL 8100 X-cess sokan dicsérik, így most én is teszek vele egy próbát, és most kaptam mellé ajándékba 5L téli szélvédő mosó folyadékot is. Ezt még nem töltöttem bele, de amilyen sűrűn kell használni mostanában, gyanús hogy ebben a szezonban még be lesz töltve...
Az olajleeresztő csavarra már éppen ráfért a csere (FEBI lett, mert ilyet kaptam), az imbuszkulcs már el is fordult benne, nem is tudtam kiszedni csak vízpumpa fogóval.
Pollenszűrő JC PREMIUM. A pollenszűrő cserénél megejtettem a fűtőventilátor kiszedését, nem is gondoltam volna, hogy mennyire egyszerű kiszerelni. Nagyjából letakarítottam a lapátokat, illetve kifújattam levegővel, rengeteg por volt benne, illetve az alsó csapágyának adtam egy kis kenést mert nem rég elkezdett alacsony fordulaton nyöszörögni.
Izzó OSRAM Night Breaker. Egyrészt mert sokan dicsérik, másrészt mert elszállt harmadik Silverstar izzóm is. Érdekes, hogy nem az izzószál ég el, hanem az izzószál lábainak a tövénél válik el. A vetítési képeket nappal csináltam, talán így is kivehető, hogy a night breaker szélesebbet terít a felső, az-az a távolabbi tartományban, de majd esti vezetésnél fog elválni, hogy mennyivel jobbak...
Motorolaj szűrő BOSCH.
Gázolajszűrő SOFIMA.
Légszűrő FILTRON.
Végezetül kitakarítottam az autót, és közben rájöttem, hogy elfelejtettem klímafertőtlenítőt venni, így ez még várat magára...
Eljött ismét a kötelező szerviz ideje. Már 14.-én illő lett volna megejtenem akkor volt pont egy évvel ezelőtt az előző, a kilométer állás is majdnem 20 ezerrel lett több.
A cumót HpeDave kolléga szerezte be nekem, innen is köszönet érte ;)
Ami lett:
olaj: Selenia WR
olajszűrő: Champion
Üzemanyagszűrő: Champion
Légszűrő: Sofima
Pollenszűrő: Kristal (aktív szénnel)
Egy balos kézifékkötél: Cofle
Egy ködlámpa: Depo
Egy kuplung oldali főtengely szimering: Corteco
Egy vezérlés oldali szimering: Corteco
És amit már ki is cseréltem az az olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő és a ködlámpa. A pollenszűrőre és a kézifékkötélre még alszom egyet. A főtengely szimering meg majd ha sor kerül a kettős tömegű cseréjére.