Ha nem vágtak volna le a váltórúd tetejéből, még jó is lett volna a "gyári" váltógomb. Így eléggé instabil. Inkább rendeltem egy olyan rögzítésű gombot, ami előzőleg volt beszerelve. Nagyon masszív hatása van. A krómozott része is műanyag, így talán nem fog túlségosan melegedni a napon.
A jelenlegi rádió, már bekapcsolásnál adja a jelet a motoros antennának. Teljesen mindegy neki, hogy rádióra, vagy CD-re, vagy pendrivra volt kapcsolva. A korábbi Sony fejegység az tudta, hogy csak akkor adjon jelet, ha rádiót halgat az ember. Előzőleg úgy oldottam meg, hogy a jelvezetéket elvezettem a hamutál alá, és ott egy sarus megoldással, ha összedugtam, kiment az antenna, ha szét akkor le, persze bekapcsolt fejegységnél. Menet közben nem volt túlságosan hatékony, ezért rendeltem egy esztétikus gombot. még az lett volna jó, ha valami motoros antenna jel van rajta :)
Igyekeztem diszkréten a középkonzol oldalára helyezni. Gondoltam arra is, hogy akkor világítson, ha ki van nyomatva az antenna, de inkább a felkapcsolt világításhoz kötöttem.








A váltógombon kezdte elengedni magát a bőrnek a varrása, meg egyébként is kissé viseltesnek tűnt, így rendeltem egy újat. Előre nem nézegettem a váltógomb rögzítését, valahogy fejben adott volt, hogy nagy erővel lerántom, majd az újat rányomom, és kész. Jött a meglepetés, hernyó csavarokkal volt rögzítve a gomb, és még volt némi szövetes ragasztószalag tekerve a rúdra. Így az is kiderült, hogy az elvékonyodó részét a rúdnak levágták. Mind ettől függetlenül, az új váltógombot fel lehetett tolni passzosan, de szerintem lényegesen stabilabb érzetet adna, ha meg lenne végig a rúd.
A szivargyújtóból a töltő rendszerint kirázkódott menet közben, és nem volt túl hatékony róla a telefon töltése. Vettem egy vízhatlan, USB csatis aljzatot a helyére, még az akku feszültséget is tudja mutatni. Bekötése nagyon egyszerű, a gyári stekkerben meg kell csaréni a +12V, és a világításnak a vezetékét, és mehet is rá a gyári stekker.










Újra tűztem a hátsó ablakot, M53 a tűzőgép, és a kapcsok is. Így már sokkal jobb volt dolgozni vele. Így már hasonlít a tűzés a gyárira, és szép feszes lett az ablak is.
Még volt egy kis időm, kicseréltem az üzemanyag szűrőt is. Ez már tavaj április óta várt a polcon a cserére...








Nem a legszebb kiegészítő, de most erre van szükség...


Váltásoknál, eléggé érezhetően mint ha billegett volna a motor az autóban. A felső kitámasztó határozottan jónak mondható, így kezdtem az alsó középső cseréjével. Lehet még a gyári volt benne, eléggé viseltes állapotban.
Határozottan jobb lett a vezetési élmény :)
Lapátból csak az anyós oldalit cseréltem, hogy az oda való 500mm-es legyen, csak jobban néz ki, mint a 400mm-es...








Olaj, olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő csere.




Nem olyan mint a gyári tűzés, de azért már sokkal jobban néz ki mint a korábbi tűzés..
6mm-e kapcsokat kaptam. Érdekes, hogy azt mondta az eladó, hogy ez a legkissebb kapocs. Akkor csak azt nem értem, miért az van írva a gépre, hogy 4mm-14mm-ig.


Ezt a leirást követve, nekilendültem a felső cipzárrész cseréjének. Nem vagyok rá büszke, még egyszer hozzá kell majd nyúlnom. Ugyan is bevásároltam tűzőgépből, és mint használat után kiderült nem hozzá való kapcsokat kaptam. Korábban nem volt tapasztalatom tűzőgéppel. ezt leakasztottam a szögről, és próbáltam válogatni hozzá kapcsot, majd jött egy eladó, hogy ami a kezembe van az nem hozzá való, és rámutatott a felakasztottakra, hogy onnan válogassak, és sajnos így tettem. Úgy, hogy lesz még egy köröm a bolttal... Ezek a kapcsok csak 0.75mm vastagok, és ahhez a géphez 1.3mm vastagságú kellene, így ezeket a szögeket duplán lőtte ki, nem túl nagy hatékonysággal. 5mm-es kapcsot a 14mm-ből vágtam, de így az is használhatatlan volt (10.kép). Helyette a 10mm-ből lőttem be és elhajtogattam (8.kép)
A kapcsokat könnyen el lehetett távolítani, mondhatni látszik hogy már elég viseltes a tatő ponyva is, de amíg nagyon nem lyukad ki, nem cserélem.
Ezzezl a módszerrel úgy tűnik, hogy gyárira visszatűzni a tetőponyvát nem lehet, nem is próbáltam, inkább a leirást követtem.
Az eredeti cipzárrész nem középre volt rögzítve, kb. egy centivel volt jobbra elrakva, valószínűleg ezért is gyűrte meg nekem az ablakot (4.kép).
A leirás szerint a ponyva széle szegecselve van, nálam csavar volt ott, de már az előző ponyva sem volt oda rögzítve, ezt én most kifúrtam, és lecsavaroztam (5;6.kép).
Az utolsó képen a hulladék, ebből a fényesek, amik a duplalövés miatt begyűrődtek, vagy épp nem tudta kellően belőni a gép.
Végeredményként sokkal szebben áll az ablak, és csukásnál sem gyűri meg.












Tegnap volt egy kis esőben kocsikázás, egyszer csak nem volt hajlandó elindulni az ablaktörlő. Már tavaly is szórakozott, de azt hittem bejáródott, és minden rendben van. Délután jobb idő lett így, hát követtem Piritu blogját. Annyival kiegészíteném, ha a stekkerek le vannak húzva a motorról, az anyós oldal felé picit eltolva, lentről felfele könnyen ki lehet buktatni a szerkezetet. Vissza ugyan így, csak fordított sorrend. Segítségem is volt, a szomszéd cicája jóvoltából. Ami le volt írva megcsináltam, mondjuk a zsír, nem volt annyira bedögölve mint vártam, de friss zsírral sem volt hajlandó indulni a motor. Rámértem a lábaira, mind a három érintkezőn mértem a 12V-ot. Szóval áramot kap, lehet, hogy test nincs. A harmadik külön álló lábat lekötöttem testre, és már működött is (ezt csak a legnagyobb fokozatra kapcsólva érdemes tesztelni, mert van olyan opció, hogy az elektronika megfordítja a polaritást, és akkor ez a láb már is nem test). Ezért az elekronikának vettem le a fedelét, könnyen lejön, csak fel van pattintva némi tömítő anyaggal a szélén. Hamar szembe is ötlött, hogy a harmadik láb forrasztása abszolút nincs kontaktban a panellal. A képen a legalsó forrasztási pont. Megforrasztottam, és már hibátlanul működik is. Az esővíz elvezetőnek tavaly óta nem volt mitől elkoszosodnia. Viszont most, hogy ráláttam a belsőkeringtetés lapátjára, ezt kapcsolgatva, sajnos nem csinál semmit. Majd valamikor ezt is orvosolni kell. A végére megunta a cica a szerelést, és felköltözött a tetőre.












Megkapta nyárra a Spider gyári kerekeit. A nyomtáv szélsítőket nem akartam felrakni hozzá, ezért kellett vennem még 8db (28mm menethossz) kerékcsavart. A 146-ról maradtak meg csavarok, de csak 12db (30mm menethossz) volt egészséges. A Biohazard felnik csvarjai szóba se jöhettek, mert csak 22mm hosszú rajta a menet. El sem érték a menetet a kerék agyban...
(1. kép) balra az új csavar 17 fej, jobbra a 146 csavarja 19 fej.




0
480
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- KRESZ
- Filmek
- Giulia
- Alfa-HiFi
- 159
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV