Tagok >> Kristyon >> 147 Selespeed >> Blog
- Típus:147 Selespeed
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:AZZURRO NUVOLA HWB
Az én autómat is elérte, hogy csúnyán elálljon a légzsák takaró fedél. A rögzítő patent törött el a jobb oldali. Prsze, csak úgy lehet cserélni, hgy a másik is eltörik. Tíz darabot rendeltem, így tűnt a leggazdaságosabbnak. A cseréje egyszerű, és újra normálisan néz ki :)
Érezhetően gyengélkedett már a klíma teljesítménye, már tavaly sem volt az igazi. Mivel nem egy hú, de hirtelen ment el a klíma teljesítménye, nálam idáig még ellenőrizve sem volt a négy év alatt, gondoltam, kisérletezem az otthoni klímatöltéssel. Rendeltem a múlt héten ehhez egy szettet a EasyKlímától, ami a mai napon meg is érkezett. Útmutató az oldalukon, megkönnyíti a rendlést, hogy típus szerint ki lehet választani, hogy mire van szükség.. A művelet a felkészüléssel együtt kb. fél órát vett igénybe, és csak az egyik palackot kellett felhasználnom. Az óra szerint ís gyenge volt a nyomás a rendszerben. Most már érezhetően jól működik :)
Folyamat közben észrevettem, hogy a klíma gumicsőve hozzáér a hűtőventillátor burkolatához, és már elég jól ki is dörzsölte a csövet. Jó, hogy el nem pukkant...
Ma kaptam egy cetlit, miszerint zöldterületen várakoztam. Az autó jobb oldala valóban a füvesített területen volt. Ez a szüleim háza előtt van. Értem én, hogy ilyenkor közterület, de bezzeg füvet nyírni nem jönnek...
Remélem így az úton nem leszek útban senkinek...
Nem sok esemény történt a kerékcserék között, de most újra nyári kerekeken gurulhat.
Ebben a szezonban alig 1100km ment a téli kerekeken.
Ma egész jó kis idő volt, így már ma átpakoltam a téli kerekeket.
Nyári gumikban: 32072km (5 szezont futott, az idei szezonban 2781km ment bele)
A téli kerekekben ismeretlen. Lassan kuka, már csak a kora miatt, mert minta még bőven van rajta...
Valamivel több mint egy évet bírt, már megint eldobta magát.
Kicseréltem, megint újat kapott, nem gyári, de Bosch. Elvileg csak a stekker más rajta...
Múlt hét kedden volt az autó állapot felmérésen, itt megjeyeztek némi ledes átalakítást, amit vissza kellett alakítanom a műszaki vizsgához, illetve hogy több helyen csöpög az olaj a motorból. A több hely az a szelepfedél tömítés elöregedése okozta, érdekességként a blokk oldala csupa olaj volt, míg az olajdekni csont száraz maradt. A régi motoron tudtam, hogy mielőtt megvettem, előtte nem sokkal cseréltek szelepfedél tömítést. Így azt megvizsgálva, úgy döntöttem ez kerül be. Na itt bukott ki az is, hogy nem is rá való szelepfedél volt a motoron. Hiányzott egy levegőztető csatorna belőle. A régi motor szelepfedelén nagyon durva kemény lerakódások voltak, így azt nem álltam neki letakarítani, csak azt a kis fedelet, amin az a plusz csatorna megvan. Így lett a két szelepfedélből egy. Felrakás után lemostam a motort, motorteret. Ügy tűnik jó lett, mert ma le is vizsgázott az autó.
Ha már levizsgázott a kerekeket is átcseréltem nyárira.
Nyári gumikban: 29291km (4 szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, nálam idáig kb. 7139Km ment bele. (2 szezont futott)
Úgy emlékeztem, egy kicsi 5cm átmérőjű lyuk van, lepucolva 3db kicsit nagyobb lyukak lettek. Kedden műszaki vizsga lesz, így muszály voltam befoltozni...
A selespeed működtető reléje megragadt.
Szétszedtem, megtakarítottam, kapott egy kis kontakt szprét is. Ezek után is megragadt. Megint szétszedtem, mégjobban megkapirgáltam az érintkezőt, meg amennyire tudtam kifújtam kompresszorral. Majd az akku előtti biztosíték táblában találtam egy ugyan olyan értékű (50A) relét, ezzel kicseréltem. Ez a ventillátor kettes fokozatát működtette. Tűzoltásnak jó lesz. Teszteltem, itt nem ragad meg.