Tagok >> Kristyon >> 147 Selespeed >> Blog
- Típus:147 Selespeed
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:AZZURRO NUVOLA HWB
Már korábban meguntam a két din-es fejegység hangzását. Nagyon szép, meg nagyon sok funkciót tud, amihez kell is a nagy kijelző, de vezetés közben úgy sem azt nézem. Inkább a zenei élmény kihasználását részesítem előnyben, ezért beraktam a régi fejegységemet. Sokkal-sokkal jobb a hangzás. Csak egy beéptő keretet kellett hozzá beszereznem. A tolató kamerát még bent hagytam, hátha lesz a közeljövőben olyan 2dines fejegységem, ami hangzásban is megfelel...
Felkerültek a nyári kerekek.
Nyári gumikban: 25239km (3szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, most kb. 3500Km ment bele.
Az autóban jelenleg 155030Km van.
Most rendesen eldobta magát az elöl helyezkedő 2-es lambdaszonda. Próba kép csak felcseréltem a két szondát, igazolta is a dolgot. Kb. 6000Km ment. Reménykedtem benne, hogy csak a kötésnél van némi kontakt hiba, de sajnos nem. Visszaraktam a régiek közül azt amelyik még jó volt. Egyenlőre így marad.
A történet hetedikén este vette kezdetét. Akkor még csak, kicsit többet fordított az önindító a megszokotthoz képest, mire beindult, de csak annyira, hogy nem is tudtam be neki jelentőséget. Majd nyolcadikán munkába indulásnál, az első forgatásra be se indult, csak a másodikra, akkor se pöcc-röff, és már hibát is betárolt. A fordulatszám jeladótól nem kapott információt. Este hazafele szépen indult, és másnap a vezetékeket átnézve mindent rendben találtam és szépen is indult , nem volt gond. Tizedikén meg inkább azzal foglalatoskodtam, hogy ha már olyan jól sikerült a Giuliettában a TCT olajának cseréje, akkor már itt is megejtettem, utána egy váltó kalibrálás, és minden szuper is volt. tizenegyedikén munkából hazajövet már nem volt hajlandó beindulni, így ott is hagytam a munkahelyemen, majd másnap a régi motorból kivett jeladóval érkeztem meg, plusz némi szerszámmal. Kicseréltem összeraktam, pöcc-röff. Határozottan kényelmesebb lett volna kicserélni, mikor a selespeed olaját cseréltem, mert akkor kivettem az akksit, és az akku tálcát is, hogy minél több olajat leengedhessek. de ez jutott.
Még egy kis izgalom, ahogy leszereltem a folytószelepházat, és az ecu-t visszaszerelésnél az ecuban elhajlott 2 láb, nem is tudom hogyan sikerülhetett neki a stekker közepénél, az egyiken a gázpedál potenciométer jele ment volna, a másik szerencsére vak volt. Ugyan is ami kellett láb, azt sikerült visszaegyenesítenem, de a másik letörött. A stekkerbe akartam beleszerkeszteni valamit, hogy kontaktot tudjak létesíteni, de akkor derült li hogy az vakon van. Azóta szuperül teszi a dolgát:)
A lambda jelet még vadásznom kell. Még tárolja, de a hibalámpa nem világít rá...
Kivillant a motorhiba lámpa, de semmi különöset nem vettem észre a menetdinamikában.
Kiolvasva elsősorban megint lambdaszondára panaszkodik, de most a gyertyákat kivéve, nem lehet rá mondani, hogy az írt kettes szondával gond lenne. Ugyan nem őzbarnák, hanem inkább szürkék, mind egyformán.
A P1178 kód leirása alapján, viszont lesz mit vadászni...
Tegnap felraktam a téli kerekeket. Most nem a biohazad került fel, kipróbálok egy 15" garnitúrát. Idáig jók a tapasztalatok.
nyári gumikban: 25239km (3szezont futott)
A téligumikban ismeretlen a futás.
Óra állás: 151592km
Kevertettem ki festéket az autóhoz. A terv az volt, hogy spektrométerrel megállapítják a színt, és az alapján lesz kikeverve. Sajnos a spektrométer nem tudta beazonosítani, mint kiderült elég összetett, és két rétegben kell felvinni a színt. Szinkód alapján lett megállapítva, persze a kód alapján is két félét hozott, egy kékesebb, és egy zöldes árnyalatot. Nekem a zöldesre volt szükségem. Majd kíváncsi leszek, milyen lesz mikor lejavítom a küszöb végeket vele.
Már korábban vettem egy flakon fékolajat, így most fel is használtam.
Ráfért. A hátsó fékeknél, nagyon sötét olaj indult meg, de aztán szépen kitisztult. Az elsőknél, alapból elég tisztán indult meg.
óra állás: 148800Km
A kerekek cseréjét egybekötöttem az első fékbetét/tárcsa cseréjével. A betétekben még bőven lett volna, de a tárcsák már kopáshatár alatt voltak (19,5mm mértem). Felfedeztem, hogy ezeken a betéteken is van jelölve forgásirány (A Textárokon nem volt). Még egyúttal ledrótkeféztem a kerékagyat, meg a féknyergeket. Illetve egy kis grafitos zsírt kaptak a csúszkák.
A nyári kerekeket korábban úgy raktam el, hogy jelőlés szerint ugyan így kerüljenek vissza, mert átforgatásig még 2000km van bennük.
nyári gumikban: 22368km (2szezont futott)
Az autóban jelenleg 148721Km van
Az egyik első lambda szonda elfáradt, és erre behisztizett. Már korábban volt tárolva lambda hiba, de most párosult check engine lápával, és sipolással. Első képen a kiolvasott hiba. Gyertyákat átnézve, kiderült, hogy a balos lambda dobta el magát, mert az egyes és négyes hengernél szép tiszták voltak, míg a kettes, hármas hengernél, fekete korommal voltak bevonva a gyertyák. A kettes képen már a lehuzott csatlakozóval produkált betárolt hiba. Hármas négyes képnél, diagnmosztika az új lambdákkal.
Nem gyári csatlakozóval, de Bosch szondát vettem. Így olyan, mintha az univerzális Bosch szondát vettem volna, csak majdnem fele annyi pénzért...
Egy szondát nem sok értelme lett volna cserélni, mert lehet hamarosan a másik is megadta volna magát, tekintettel, hogy eleve 160ezer kilómétterre vannak tervezve. Az autóban meg lassan 150ezer lesz.
A régi szondák nagyon könnyen kijöttek, pedig már rákészültem, hogy kell majd valami spéci kulcs, de egy sima 22-es villással megindultak.