Blog >> hifi

>> Tuning és extraVitaprix // Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 16V Multijet // 2018-07-16

Szóval úgy indult a dolog, hogy a verdában az eredeti gyári CD-s fej volt, minden jóságával együtt.
Írogattam is én a zenei cd-ket bőszen, de azért kb. tavaly őszre meguntam a banánt, és hirtelen felindulásból vásároltam egy Yatourt. De fillérb@szó voltam, ezért nem BT-set, hanem a sima kábeleset. Nem baj, jó lesz, "vele megelégszem" - ahogy az esküvőn mondják, és mégiscsak úgy néz ki, mintha gyári lenne...

Na azért idén már elindult a vezérhangya, ráadásul ugyan a gyári fej se szól jól, de a Yatour meg kifejezetten szarul, még nagyon a kábel sem befolyásolja, bár jobb minőségűvel azért a kásalevesből lett valami egész emészthető. A gyári, hozzá adott kábel egy dologra jó: eldobni jóóóó messzire. :) Azt hiszem, postaköltséggel együtt volt 17 ezer az ára, végülis el lehetett vele ketyegni, de néha pendriveról is hallgatnék zenét, meg mégiscsak gyári rádió...

Szóval kimunkálódott bennem az elhatározás: kell valami jobb prüntyögés.
A nézelődés végeredménye az lett, hogy vettem egy fejet meg egy jó minőségű komponens szettet az ajtókba...

A fej a kinézete miatt (sima egyszerű piros, normális tekerőgombbal) Kenwood KDC-BT520 lett, jókat olvastam róla, és most már egyre jobban tetszik. Tud BT-t, van rajta AUX, USB (tölt is), 1 pár RCA, CD-s (a mai világban ez is nagy szám :)), DSP is van benne, 4x50 Watt, lejátszik FLAC-et, Mp3-at, WMA-t, Spotify dedikált funkció... Szóval így nagyjából ez az ami a minimum egy fejegységnél manapság. (Mondjuk a Spotify helyett Deezert használok...)
Ez 31.880 Ft-ba került, jó pár ezressel olcsóbban hozták INNEN, mintha máshol rendeltem volna meg.

Na igen, a következő kérdés a kormánytávvezérlő problémaköre. Mint azt tudjuk, létezik adapter, de mindenki riogat huszonharminconezres árakkal, meg a szar kínai minőséggel (az egyik boltban legalábbis ezt mondták). Egyes vélemények szerint az autó sem indul be ha rossz a távvezérlő adaptere, és az olcsóbbak közül mindegyik rossz.
Na ez az elmélet, én viszont olvasgattam. Az általánosan bevett adapter gyártója a Connects2 nevű brit cég, általában mindenhol 20+ áron mérik. Néhány jó alapos google keresés azonban kiadta EZT a linket. Igen, jól látjátok, a gyártó ugyanaz, csak az ár 23.000 helyett (nagynevű bolt) 12.000, plusz az illesztő a fejhez. Azért az bőven nem mindegy. Az illesztőhöz ugyan a boltos megkérdezte, hogy milyen fejhez szeretném, de azért mégis a Multilead-et küldte, amivel pofonegyszerű a bekötés. Van elméleti lehetőség arra, hogy a fejegységhez való illesztőt kérjük, én mégis a CT MULTILEAD kábelt kaptam.

Ezt a Kenwood fejhez a következőképpen kell párosítani: A MULTILEAD kábelhez tartozó csatlakozón a szükséges "hurkokat" kell úgy hagyni, a szükségteleneket pedig átvágni egy szimpatikus fogóval, majd leszigetelni, hogy ne szaladgáljanak kóbor áramok. Esetemben ez a lila kábel egyedüliként, más fejegységekhez természetesen más szálakat kell meghagyni. A vezérlő kábelét simán rá kell kötni a fejegység távvezérlő kábelére, majd a hat tonna vezetéknek és izének meg bigyónak kell helyet találni valahol a műszerfal mögött. Minimális előképzettség nélkül is működik, tökéletesen vezérel és nem hagytuk veszni a gombjainkat sem.

A következő kérdés a komponens szett kérdése volt. Számomra szimpatikus volt a Hertz ESK 165.5 szett, viszont ebből nem volt a kevésbé mély verzió raktáron a Paradoxnál (mert ezt onnan rendeltem). Végül rábeszéltek egy Kicker CSS674 típusú komponens szettre, aminek utánanéztem, és teljesen meggyőzött, a külföldi tesztek ugyanúgy oda voltak érte meg vissza, mint a magyar vélemények és a specifikációk...

Beépítési átmérő (magas) 40mm
Beépítési átmérő (mélyközép) 140mm
Beépítési mélység (magas) 14,5mm
Beépítési mélység (mélyközép) 47mm
Érzékenység 90dB
Magassugárzó anyaga Titán
Impedancia 4Ohm
Mélyközép-sugárzó anyaga Polipropilén
RMS terhelhetőség 100W

Na mondom legyen, a garancia ugyanúgy 2 év volt rá, mint a Hertz-re, egy próbát megér. Ez a paradoxnál volt a legolcsóbb, 34.990-ért hozta a futár ingyenesen.

Igen, jól látod: Nem rendeltem kiemelőkeretet. Hogy miért? Úgy gondoltam, okosabb vagyok én ennél!
Eljött a kiszállítás napja, minden dobozkám megérkezett. Lementem behelyezni a kincseket...
(Amúgy a beszerelésnél semmi extra, a Kenwood fejhez kellett még egy antenna adapter és meg kellett cserélni a piros vezetéket a sárgával, amit a fejegységhez adott ISO csatin meg lehet csinálni minden gond nélkül)

És hát kiderült, hogy ez bizony baromi rosszul szól :)))

Az addig meglévő mélyhangok is szublimáltak, de ha ez nem lenne elég, még a magassugárzónak sem volt elég hely, ezért igénytelenül, de ideiglenesen szigetelőszalaggal rögzítettem a helyén, ezt a későbbiekben fogom módosítani, az eredeti magassugárzó helyeket fogom bővíteni, ugyanis kb. 5 mm hiányzik átmérőben.

Úgyhogy jó nagy csalódás lett a vége, mert én tényleg nem ilyen lovat akartam, pláne, hogy igyekeztem jól választani, minőségi komponensekből építkezni, satöbbik :)

Azért nem engedtem én ezt ilyen könnyen el: Egyrészt nekikezdtem játszani az EQ-val és a DSP-vel, ami azért azt eredményezte, hogy normális minőségű zenefájlok lejátszásakor simán jött valami kis mélyhang.

DE bőven nem annyi, amennyi akár minimálisan is elmaszkolta volna a középtartományt meg a magasakat

(Ja ezt elfelejtettem: Ha Kenwood vásárlásra adod a fejed, inkább hangszeres zenékre koncentrálj, mert a tucituci nem olyan benne, relatíve sok a középtartomány.)

Szóval hirtelen felindulásból vásároltam egy aktív mélyládát. Igen, tudom, aktív... de legalább Blaupunkt. Egy GTB 8200 A lett megrendelve, ez az Extreme Digitaltól, mert nagyon szeretem a változatosságot :))) (Ez is pár ezressel olcsóbb volt, mint máshol és az edigital legalább nagy üzlet, a garancia azért mégiscsak szempont...)

A következő sepcifikációkkal bír a dobozka:

Terhelhetőség: 75 W folyamatos (RMS)
Terhelhetőség: 200 W maximális
Frekvencia átvitel: 30-120 Hz
Kialakítás: Bass-Reflex
Mélysugárzó mérete: 20 cm
Membrán anyaga: SPC
Méretek: 250 x 272 x 260 mm (tehát pici, de nagyon!!!)

Na most a vásárlás szintén nem ment zökkenőmentesen.
Ugyanis bedobtam a kosárba mellé egy sima RCA kábelszettet, tekintettel arra, hogy a külföldi fórumok tapasztalatai alapján van hozzá tápkábel a dobozban.

Megjött. Kibontottam. NINCS hozzá tápkábel a dobozban, de legalább van már RCA kábelem :)

Oké, akkor kell egy teljes kábelszett... De ha már az Emag.hu-n járunk ( :DDD), megnézem én azt a hangszóró kiemelőkeretet, hátha ad valami mélyet az is... és amúgy jól döntöttem, mert a máshol 6-7.000 forintos kiemelőkeret az Emagnál (konkrétan itt) 3240 forintba fájt. Na mondom oké, legyen, megrendelem, meg mellé egy kábelszettet, mivel szimpatikus volt az M.N.C., ezért azt. Azaz ezt.

Tudom, nem felsőpolcos, de nem is hangszóróhoz kell, hanem mélyládához...
Ami rögtön feltűnt, az az, hogy a kiszállítást duplán számolták, mert hogy az két külön eladótól érkezik, ezért nem egy központi raktárból hozzák ki, hanem két külön futár, külön napokon.

Jól gondolod, kedves (igencsak türelmes) olvasó! Dupla áron :) Így lett ugyanannyi az ára a két cuccnak, mintha bementem volna a boltba. (Összesen 10.150,-)

Na akkor újabb feszült várakozás... Megérkezik először az egyik futár, másik nap a másik futár. És az a futár, aki a hangszóró kiemelő keretét hozta, nem azt hozott, hanem Alfa 147-be való műszerfali keretet. Itt picit azt hittem, hogy bekaphatja mindenki :))) Na sebaj, a cikkszám volt rossz, egy karakter a különbség, majd érkezik a cseredarab... pici bosszúság, de azért mégiscsak bosszúság :)

Eljött a nagy nap (június 12-én jött a fejegység amúgy.. július 15-éről beszélünk!!!:)), mélyláda beszerelés, mint délelőtti program indul :) Életemben először! Jöttek is sorra a meglepetések, de most az egyszer pozitív értelemben :) Azonnal megtaláltam a gumidugót a tűzfalon, aztán simán meglett a műszerfal mögött is a tápkábel, aztán simán át bírtam vezetni a küszöbborításokon (csak 1 patent tört, de ott se a patent, hanem a háza... de hát olasz autó na), aztán simán hátraértem az 5 méter kábelből... :)

Tényleg, őszintén meglepődtem. Azon is, hogy a kábelszetthez adott szerelékek bőségesen elegendőek voltak, mindenfélét adtak hozzá, még gyorskötözőt meg csavarokat is! A 0. lépés ugye az, hogy az akksiról levesszük a sarukat, nehogy bármi gond legyen. Én elölről indultam hátra, tehát beépítettem a biztosítékot és a tápkábel csatlakozóját is rögzítettem az akksisaruhoz, aztán ezt hagytam is, és vittem hátra a kábelt. Ezt követően találtam egy szimpatikus test pontot a hátsó ülés környékén, ahova rögzíteni tudtam a testkábel egyik végét (természetesen mindent tisztességesen, zsugorcsővel szigetelve, rendesen megszorítva a csatlakozókat).

Következhetett a másik oldal is, azaz az RCA- kábel plusz a Remote- szál. Ezt 10 centinként rögzítettem egymáshoz, hogy ne kelljen külön szórakázni vele, stílusosan fekete szigszalaggal, de ez szerintem nem sokat számít.

Ez a bal oldal tapasztalataival felvértezve konkrétan maximum 10 percig tartott, de ebben már benne volt az is, hogy kitaláljam, merre vezessem a csomagtartóban. Még hogy szerelhetetlen a szar olasz :) Egyáltalán nem :) Meglepődtem.

Már csak a mélyládához kötés volt hátra, amit szintén a kábelszetthez adott csatlakozókkal oldottam meg, szerintem elég stabilan és igényesen.

Őszintén meglepődtem a szerelés könnyűségén, szerintem az elmúlt években nem alakult semmi ilyen pozitívan, ha szerszámot fogtam a kezemben :)

Eredmény: magáért beszél. Ez ugyan nem rázza le a vesekövet, de mégis erőteljes, kellemes, normális mélyhangokat biztosít. Hangszeres zenéhez gyakorlatilag számomra hibátlan, tuccogáshoz meg még sok is, pedig nem tekertem még egyharmad fölé.

Engem meggyőzött.
Az meg pláne, hogy meg tudtam csinálni a beszerelést egyedül! Kb. 2 óra volt az egész cakk pakk.

Így lett az, hogy még ugyan várom a hangszóró kiemelőkeretet és egészen biztosan be fogom rakni, de már előtte is boldog vagyok a HIFI projektemmel és tudom, hogy ha vettem volna bontóban egy gyári BOSE-rendszert, az nem szólna ennyire jól. Legalábbis ezzel hitegetem magam, aztán persze... :))))

Mondhatnám, hogy nagyon laza menet volt, de annyira azért nem, mindenesetre mégiscsak sikerült abszolválni a kihívást. Kíváncsi leszek, hogy a kiemelőkeret mennyit változtat (változtat-e) a hangképen.

Így alakult, hogy van egy eladó Yatourom, meg egy eladó 5 méteres RCA-kábelem :))) Ha valakit érdekelne bármelyik :)))


Képek: under progress!

>> EgyébWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-11-22

Elmentünk vásárolni, odafelé minden ok, vásárlás, hazainduláskor sercenéssel adta fej tudtomra, hogy valamelyik hangszórókábel zárlatos.
Tavaszig így marad, az az egy-kétszáz km jó lesz, jobb időben, meg agyusz neki.
El nem tudom képzelni mi lehet. Bal hátsó magas elszabadult, Valahogy nem akar tapadni pvc pisztolyragacs. Ha csak ott nem tudott gebaszt csinálni, érthetetlen. Még le is ragasztottam kábeleket, és mégis.

 

KM: 235.200

Na ez is megvolt.

Bölcső-, vezérlés-, olaj-, szűrők-, alsó lengőkarok-, termosztát-, első fék- és hosszbordásszíj csere. Természetesen mindenből prémiumot kapott a kicsike (TRW, Motul, Vernet, Dayco, INA, FEBI, Textar). A bölcsőt Marektől vettem, azaz nem azt ami a képen van :D.

Hazaúton még mindig kopogott kicsit az elejében, leállás után észleltem, hogy a csomagtérajtó teleszkópok kivannak fáradva kicsit illetve a külső hőmérőm rosszalkodik. A belső fogantyúkat is meg kell még pucolgatnom. Majd ezeket a héten megejtem, illetve az EGR-t is levakolnám és kapna egy szolid chipet is.

Most, hogy jön a téli szezon kellene vennem nyárra valami alufelnit is. De nem tudok dönteni a 16" és a 17" között.

Még októberben bekerül a hifi is amit nagyon izgatottan várok.

Most kell keresni egy normálós lakatost, fényező az van és jöhet a körbejavítgatás. Akkor rá lesz majd nézve az antennára is mert csak Váctól van akármilyen adóm is. Viszont ha szétszedem akkor már ott is javíttatom a fényezést biztos körbe van rohadva egy kicsit.

>> Tuning és extraBalint // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2017-07-26

Kezdtek a gyári hangszórók nagyon csúnyán szólni és a vezető oldali magassugárzó már inkább csak recsegett, így beruháztam egy első szettre meg ami kell a bekötéséhet, csak jó minőségű kábeleket használtam.
Hertz ESK F165.5-öst választottam, mert többen is ajánlották és tényleg nagyon szépen szól. Elég sok idő volt a bekötés, talán az ajtóba behúzni az erősítőtöl a vezetékeket volt a legnehezebb (ki kellett fúrni).
Szinte végig bebandázsoltam a vezetékeket és ahova kellett védőcsövet is raktam nehogy megsértse valami a vezetékeket.
Már csak bitumen lapozás és egy új fejegység kéne mert a 4 RCA-val már nem fér be a helyére 90 fokos RCA csatlakozókkal sem.

 
>> Tuning és extraWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-03-31

Na, akkor ahogy hertznél, úgy ittis egy elfogulatlan értékelés.
Doboz, nagy kofferszerű, imádom, még egy alkatrészes doboz. Sosem elég. Amúgy irdatlan ronda IFA zöld színekkel ékesítve, ha láttatok ilyenben rondát...ez egy kicsit csúnyább...
Nade belbecs a lényeg. Doboz messze nem szebb, de sokkal jobb, mint hertz, jbl egy kicsivel még jobb, abban a rekeszek is használhatók. Itt nem.
Hm, nos:
Eg db mély 865 gramm.. hertz 960, ha jól emlékszem. Maradva mélyeknél: kicx emlékeim szerint 89db érzékenységű, javítom, lehet 91 is. Majd a jót benthagyom.
Hertz 93, vagy 93,5.
Magas...na ezt nem értem. Elvileg az égvilágom semmi különbséget nem látok külön kapható társához képest. Pontosan passzol annak felfogatásába, így nem is mértem semmit. Adatoknál kisebb teljesítmény, és csak 20khz max átvitel szerepel, különállón 24khz van maxként...nem tudom, szerintem itt valami sánta, véleményem szerint egyforma. Szemre legalábbis.
Hogy itt fekete, ott piros kicx felirat háttere, ez esetleg utalhat valamire passz, meghallgatni nem volt szerencsém még.
Tokozása... enyhén gagyi műanyag. Hét évig nem volt másikkal gond, így vélhetőleg megfelel.
Nade vissza mélyre: csodaszép, aah elkapott az az igazi kínai piacos feeling. Kosár erős, jónak tűnik, valami elmebeteg kitalálta le kell krómozni. Neki szívből gratulálok, iszonyat ronda lett. Ha ezt lefújják matt feketére teljesen rendben van, de ők lekrómozták. Szépen látszanak mikrokarcok miegyebek. Szóval esztétika nulla.
Még egy érdekesség, beszereléskor tűnt fel:
Membrán mellett a perem szélesebb, azaz túllóg beépítőkereten kb 0,8 mm t.
Hát ennek az égvilágon semmi értelme, totál felesleges, a membrán nem lett nagyobb egy négyzetmilliméterrel sem.
Ömm minden gyártó gondosan kiemeli, ne kopogtassuk a membránt. Tehát megkopogtattam újbeggyel...
Vájt fülemmel megállapítottam, itt valami iszonyat gyanús, kb háromszor rosszabb, mint hertz.. fogalmam sincs miért, érthetetlen. Króm?bevonatú papír? A membrán... én karbont akartam, mester lebeszélt. Elég lesz ez..oké.
Hertz et egekbe magasztaltam, itt is megtalálható, sőt kb öt éves kicx oválomat is megnéztem azon sincs a membrángumi csavarhelynél. Ellenben jblnél rommá gyűrődött.
Ok rendben.
Még annyi hertz mélyközepének kopogtatása eddigi minden egyes hangszórómat veri passzív "teszten" nem értem, de elismerem. Nagyon jó.
Ja igen krómozási ámokfutás folytatódik takarórácsob is, szerencsére soha nem lesz felhasználva.
Ja igen, mágnes kisebb, ám ugyanúgy gumírozott mint hertznél.
Kisebb ezt nem úgy kell érteni, kisebb, mint gyári...nemnem, olyan 5-8 százalékkal kisebb, nem feleakkora. Mágnes fenekén ugyanaz a csodálatos zöld szín dominál amin már dobozon elgyönyörködtem.
Váltó rendben levőnek tűnik, kevésbé elmebeteg mint herz, attól egy lehellettel egyszerűbb a felépítése, viszont sokkal átgondoltabb. Hanggal tett dolgához nem tudok hozzászólni, nem fogom szétszedni első ajtót, hogy felcserélve meghalgassam különbséget.
Hát kb ennyi.
Ma bekerült jobb hátsó ajtóba a mélyközép, magas majd egyszer, elsőnek ki kell mosdatni körömlakklemosóval ragacsból.
Na szóval fülelés...blog írás közben jöttem rá, nem néztem meg processzor mit művelt...
Hiszen gyári...izén van a konfig.
Így kicx lealázásától most eltekintek.
Új bejegyzésben kitérek rá.
Ami biztos: sokkal halkabb, mint hertz. Gyanítom jóval kisebb jelet adott hátra fej, mint előre.
Ami még biztos: van mélye rendesen. Ami viszont meglepő, mert ismeretlen zörgés miatt 180hz -en van a hpf, míg hertz ugye nyolcvantól kezdett élni.
Szóval érdemben amíg bent nincs kompletten, és fej nem állt rá, nem tudok nyilatkozni.
Eddigi tapasztalatok alapján jó lesz.
Viszont zörgés megmaradt, újra szét kell szedni, megküldöm kárpit nélkül, aztán meglátom, hol a bibi.
Folytatás: ma bekerült mások hátsóba is mélyközép. Szenvedés volt, zörög mindkét ajtó. Tömítettem, tömtem, hps 100 hz en, nagyon minimális zörrenések, ennél tovább nem lehet hentelés nélkül.
Kicx hangja...:
Elsőnek azt mondanám, kicsit fura, létezik, hogy míg hertzet szétveri fejegység, ezzel küzd, hogy meghajtsa?
Hangja...így magas nélkül furcsa oké. Úgy igazából annyira nem hallgattam meg, az meg nem életszerű, hogy kikapcsolt elsőkkel elöl ülve negyed órát hallgattam.
Így magas nélkül félkarú óriás, hangja...jó. Hogy is mondjam, indulatos egy hangszóró.
Rendesen rázza ajtót, ugrált csavarhúzó mikor rápróbáltam rendesen meghúztam e mindent.
Hangjában semmi bántót, tolakodót, zavarót nem találtam.
Még folytatom, mikor bekerülnek magasak.
Körömlakklemosót megvettem, lehet csutakolni, aztán befaragni magasat.

>> Tuning és extraWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-03-30

Na, akkor ahogy hertznél, úgy ittis egy elfogulatlan értékelés.
Doboz, nagy kofferszerű, imádom, még egy alkatrészes doboz. Sosem elég. Amúgy irdatlan ronda IFA zöld színekkel ékesítve, ha láttatok ilyenben rondát...ez egy kicsit csúnyább...
Nade belbecs a lényeg. Doboz messze nem szebb, de sokkal jobb, mint hertz, jb egy kicsi el még jobb, abban a rekeszek is használhatók. Itt nem.
Hm, nos:
Eg db mély 865 gramm.. hertz 960, ha jól emlékszem. Maradva mélyeknél: kicx emlékeim szerint 89db érzékenységű, javítom, lehet 91 is. Majd a jót benthagyom.
Hertz 93, vagy 93,5.
Magas...na ezt nem értem. Elvileg az égvilágom semmi különbséget nem látok külön kapható társához képest. Pontosan passzol annak felfogatásába, így nem is mértem semmit. Adatoknál kisebb teljesítmény, és csak 20khz max átvitel szerepel, különállón 24khz van maxként...nem tudom, szerintem itt valami sánta, véleményem szerint egyforma. Szemre legalábbis.
Hogy itt fekete, ott piros kicx felirat háttere, ez esetleg utalhat valamire passz, meghallgatni nem volt szerencsém még.
Tokozása... enyhén gagyi műanyag. Hét évig nem bolt másikkal gond, így vélhetőleg megfelel.
Nade vissza mélyre: csodaszép, aah elkapott az az igazi kínai piacos feeling. Kosár erős, jónak tűnik, valami elmebeteg kitalálta le kell krómozni. Őneki szívből fratulálok, iszonyat ronda lett. Ha ezt lefújják matt feketére teljesen rendben van, de ők lekrómozták. Szépen látszanak mikrokarcok miegyebek. Szóval esztétika nulla.
Még egy érdekesség, beszereléskor tűnt fel:
Membrán mellett a perem szélesebb, azaz túllóg beépítőkereten kb 0,8 mm t.
Hát ennek az égvilágon semmi értelme, rotál felesleges, a membrán nem lett nagyobb egy négyzetmiloiméterrel sem.
Ömm minden gyártó gondosan kiemeli, ne kopogtassuk a membránt. Tehát megkopogtattam újbeggyel...
Vájt fülemmel megállapítottam, itt valami iszonyat gyanús, kb háromszor rosszabb, mint hertz.. fogalmam sincs miért, érthetetlen. Króm?bevonatú papír? A membrán... én karbont akartam, mester lebeszélt. Elég lesz ez..oké.
Hertz et egekbe magasztaltam, itt is megtalálható, sőt kb öt éves kicx oválomat is megnéztem azon sincs a membrángumi csavarhelynél. Ellenben jblnél rommá gyűrődött.
Ok rendben.
Még annyi hertz mélyközepének kopogtatása eddigi minden egyes hangszórómat veri passzív "teszten" nem értem, de elismerem. Nagyon jó.
Ja igen krómozási ámokfutás folytatödik kereten is, szerencsére soha nem lesz felhasználva.
Ja igen, mágnes kisebb, ám ugyanúgy gumírozott mint hertznél.
Kisebb ezt nem úgy kell érteni, kisebb, mint gyári...nemnem, olyan 5-8 százalékkal kisebb, nem feleakkora. Mágnes fenekén ugyanaz a csodálatos zöld szín dominál amin már dobozon elgyönyörködtem.
Váltó rendben levőnek tűnik, kevésbé elmebeteg mint herz, attól egy lehellettel egyszerűbb a felépítése, viszont sokkal átgondoltabb. Hanggal tett dolgához nem tudok hozzászólni, nem fogom szétszedni első ajtót, hogy felcserélve meghalgassam különbséget.
Hát kb ennyi.
Ma bekerült jobb hátsó ajtóba a mélyközép, magas majd egyszer, elsőnek ki kell mosdatni körömlakklemosóval ragacsból.
Na szóval fülelés...boog írás közben jöttem rá, nem néztem meg processzor mit művelt...
Hiszen gyári...izén van a konfig.
Így kicx lealázásától most eltekintek.
Új bejegyzésben kitérek rá.
Ami biztos: sokkal halkabb, mint hertz. Gyanítom jóval kisebb jelet adott hátra fej, mint előre.
Ami még biztos: van mélye rendesen. Ami viszont meglepő, mert ismeretlen zörgés miatt 180hz -en van a hpf, míg hertz ugye nyolcvantól kezdett élni.
Szóval érdemben amíg bent nincs kompletten, és fej nem állt rá, nem tudok nyilatkozni.
Eddigi tapasztalatok alapján jó lesz.
Viszont zörgés megmaradt, újra szét kell szedni, megküldöm kárpit nélkül, aztán meglátom, hol a bibi.

>> SzervizMazi // Alfa 159 2.4 JTD distinctive // 2017-03-24

Ma végre eljutottam addig, hogy foglalkozzak a rádió témával. A rádió mostanában nem működött, csak be- és kikapcsolni lehetett, viszont semmi mást. Ez zavaró volt, mivel egyik csatornára sem volt állítva, így sistergés jött ki belőle, semmilyen gomb nem reagált a nyomkodásra. Ma kaptam egy cartárstól egy ugyanilyen rádiót, hogy megnézzem, ezzel lehet a gond, vagy tiltásom van a Body computerben. A berakás és kód után a csererádió egyből működött, a kormányvezérlő gombok is tették a dolgukat minden probléma nélkül Egyedül a rádió infót nem küldi ki a műszerfal kijelzőre, de annyi baj legyen. Most, hogy tudom, nincs baj, a kölcsönrádióval elleszek addig, míg az Androidos fejegységet be nem szerzem.

Persze ahogy jött a hang végre, a pulzusom is megemelkedett, majd vissza is állt azért hamar, mikor megint csak a középhang túltengést hallgathattam. Hát igen, a gyári még mindig kiábrándító. Így hangszórócsere is következik. Kiszedve az első csipogó rácsát lemértem a a tartó rész átmérőjét. Sajnos a kinézett komponens rendszerek (Hertz ESK, JBL GT, Kicx ICQ) így komoly és visszafordíthatatlan berhelés nélkül nem mennek bele, viszont a Hertz DSK-ja igen. Ez egy jobb fejegységgel meghajtva nekem elegendő hangzást adhat, erősítőben és ládában eddig sem gondolkodtam.

Áprilisban folytatódik a hifi projekt. :)

>> Tuning és extraflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2017-01-20

Lecsereltettem a gyari hangszorokat mert meguntam a gyotrelmes hangjukat. Kicx hangszorok elol, hatul osszesen 8 darab. Sokkal szebben szol mint a gyari, de hianyzik a melylada hogy teljes legyen a kep. Ezen meg torom a fejem, a hangszoro csere jo deal volt.

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2016-11-17

A Facebook alfás csoportjába hirdették ezt a jó kis fejegységet. Egész korrekt áron. (új ára: 90eFt környékén mozgott)
Android rendszerű, 1Din méretű, van benne navigáció, kihangosító, ipod vezérlés, letölthető appok és egy csomó okos funkció. Gondoltam adok neki egy esélyt. Nem is tétlenkedtem, írtam a tulajnak, elutaltam a pénzt és 2 nap múlva megérkezett a kicsike.
Beszerelve sokkal szebben szól, mint a Pioneer ami benne volt.

Utólag akadtam rá a neten, hogy eleinte a 4C Alfákat is ilyen fejegységgel értékesítették.

>> EgyébWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-10-10

Még mindig költözik hifi...vezérlés, izzítógyertyacsere megvolt.
Már egekbe magasztalt csipogó bal oldalt kikerült, helyén a nagy kedvenc kicx selyemmagasa feszít..direktbe kötve, mert ideiglenesen ez egyszer gyári váltóval próbáltam beszerelni. Hibás. Ilyen se volt még, utána teszteltem, másik ugyan jó, de már nem raktam bele, új váltónak anyag összekészítve, valamelyik este összerakom, és mehet be. Talán ma kikapom jobbos magast is, és egybe meglesz a kettő.
Hanem az a gumírozott bevonat ami ragad mint... Bal ablakemelő panel, fogantyú, kilincs burkolat megevett 3/4 flakon körömlakklemosót.
Azért csak bal, mert fontosabb dolgok is vannak, nem akartam én hangszórókat cserélni, de ha már okoska elfelejtette ablakemelő kapcsoló rögzítőcsavarját kiszedni, sikeresen szétpattant, és belefolyt minden ajtóba, szét kellett berhelni, kárpit, minden, ha már lent volt kárpit, megkapta jbl, kicx párost, és amúgy kapcsolóhibás panel is meggyógyult...uh 91 ezer újan, akciósan 43 bontottan 22 ezer...
Végül vettem egy jobbost donornak. Győztem, sikerült. Többet ilyent sem csinálok...vert a víz rendesen.
Magas miatt fédereltem előre hátra...ez a pioneer fej...készen van. Zörög kárpit hátul rendesen. Hátúlról adja mélyet..egyenlőre. Ott is le kell szedni kárpitot, kikötni hangszórókat, nem lesz rájuk szükség.
Hangszórókiemelő keretet nem sikerült kapnom, így megoldottam házilag, ejj ez a hobby pvc ragasztópisztoly mire nem jó. Zörgött is kárpit, benyomtam minden gyanús helynek.
Gyártottam füleket hangszórónak, most az ajtóhoz van rögzítve, fa távtartókhoz. teljesen zörgésmentes lett minden ebben az ajtóban. Már csak három van hátra.
Ha már napellenző lefittyenős modell volt, azt is cseréltem. Javulunk, szépülünk.