Blog >> ajtó

>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-08

Nálam az ablakok nem mozdulnak meg ajtónyitásra, a szerelési útmutatóban megmutatja, hol mit kell állítani a helyes működéshez. Na nálam az az ovál lyuk nincs az ajtólemezen, és a motor fele is csak egy pár vezeték megy, nem megy külön mikrokapcsolónak. Úgy fest, nálam még így helyes a működés. Közben meglett a magas hangsugárzó a balos kárpit mögött. valamikor már pillanatragasztóval ragasztották vissza a befogadó keretét. Most én is így tettem.
A balos ajtót annyiból is szét kellett szednem, mert elég nehézkes volt kijutni az autóból. Ha nem támasztottam kapásból könyékkel az ajtót, miközben húztam a nyitókart, akkor csak egy kattintásra nyílt, és onnan már nem lehetett belülről kinyitni, hiába húztam a kart. Arra gondoltam talán megnyúlott egy kicsit a bovden, így kezdetnek raktam 4db alátétet távtartónak, ez kb.2mm. ajtó összerakásánál, hirtelen jónak is tűnt, aztán mégsem. A végleges megoldás az lett, hogy kapott egy kis kenést a zárszerkezet. Most már finoman nyílik az ajtó.
A visszapillantó tükrök motoros működése nem ment, csatlakozásoknál minden rendben volt. így szétpattintottam a kapcsolót, kicsit megtörölgettem, és kapott egy kis kontakt szprét, és már működött is...
Nap végén elvittem lemosni, egy év állás után ráfért...

>> Tuning és extraleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2021-12-29

Videót is csináltam róla belinkelem ide a YouTube videóm a teljes beszerelés menetéről!

Automata csomagtér ajtó videó

Régóta szerettem volna ezt az extrát beszerelni, mert az autó képes rá, mivel kicsit kinyitja a csomagtartót a gyári rugóval. Viszont én nem akartam sufni tuning megoldást, hogy csak a rugót cseréljek. Így mint mindig a minőségit kapja csak meg Bella azért esett a választás a QuickLift-re. Ez egy lengyel cég akik külön erősebb csomagtartó teleszkóp és rugók fejlesztésével foglalkoznak. Így külön csak a Brerára is gyártanak amin nagyon meglepődtem de ahogy megláttam a reklám videójukat egyből tudtam hogy ez kell nekem. Igaz azért jó sokat vártam ezzel az upgrade-el is 😅


Videót is csináltam a beszerelésről 😁🍀

>> Tuning és extraTrevisinho // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir QV-line // 2021-12-29

Kicseréltem az első ajtók élein lévő kilépő fények izzóit. A régi sárgás, gyenge égők helyett új, ledes 5W5, kb. 6000K-es fényforrások kerültek be. A cseréjük egyszerű volt, csak arra kell figyelni, hogy a fényterelő kis burkolat ne törjön el, mert nagyon gyenge műanyagdarab tarja.

>> SzervizSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2020-03-22

A határolóknak már megvételkor kattogó hangjuk volt, eddig bírtam eljött hát a csere ideje.

>> Tuning és extraSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2020-01-17

Végre van értelme a szivargyújtónak (igazából a helyének). Bekerült egy 2xQC 3.0-as USB töltő voltmérővel. Ezzel pik-pak feltölt a telefon útközben, plusz észreveszem ha az akksi vagy a generátor elkezdene gyengélkedni. Amazonról kb 11ezer Ft.

A beltéri világitás halogén izzójai canbus-os LED-re cserélve a jobban látás érdekében.
Darabja kb. egy ezres a Homasitában.

Az Alfa logo-s kilépőfény van aki szerint túl gizda, szerintem még pont belefér. :) A cseréje nagyon egyszerű, csavarhúzóval régi ki, új be.
Amazonról szintén, egy pár kb. 15ezer.

>> Autóápolásjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-08-04

Az ajtó behúzók gyárilag valami gumiszerű bevonattal voltak ellátva ami 15 év után már egy máló ragacsos masszává alakult át.
Denaturált szesszel könnyedén eltávolítható. Mivel én sikeresen összekaristoltam, ezért kapott egy pár réteg festéket.

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-08-31

Kristyon Cartárs nem rég cserélte a sajátján az ajtóhatárolót és mivel nekem is kattogott így végül nálam is megsett a csere. Innen is köszönöm !!!

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2018-08-25

Nem rég sikerült szert tennem színhelyes kasznielemekre és bal első ajtóra is. Ma jött el a napja, hogy helyet cseréljen a már kissé avétos (eredeti) régivel. :) Kilincs, zár, üveg, határoló volt benne, de az emelő nem... így azt át kellett szerelnem, de sajna az már cserés lesz, mert eléggé bedől-akad. :(

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2018-08-17

Kezdett elegem lenni abból, hogy egyre hangosabban kattog a sofőr ajtó nyitáskor.
Első nekifutásra kicseréltem az első ajtóhatárolót a hátsó ajtóéval, csak a harmadik képen látható lemezt kellett átrakni az elsőről a hátsó határolóra.
Szerelés a hátsó ajtónál elég csak a hangszórót kiszerelni, ezen keresztül cserélhető a támasztó, az első ajtónál már sajnos csak a kárpit lebontásával oldható meg a dolog.
Még működött is a dolog, csak kevesebb pozícióban lehetett megállítani a sofőr ajtót, és mivel a hátsó ajtót is szoktam használni, így megmaradt az idegesítő kattogás, így jött az, hogy kell egy új. Az alkatrészboltokban nem igazán találtam, így maradt az e-bayos rendelés. Futárral küldték, három nap alatt itt is volt. Közben találtam olcsóbban, gondolom itt nem három nap alatt érkezik meg, de ugyan az az eladó: e-bay.
A csere pedig már könnyen ment, a hátsó is visszakerült az eredeti helyére...

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-08-15

tl;dr
A hiányzó kőfelverődés-védő fóliákat a bal hátsó sárvédőíven és ajtón pótolni akartam. Először saját magam akartam megoldani (1-2. kép), de nem bizonyult tartósnak a megoldás. Ez után egy hivatalos Llumar fóliással kiviteleztettem. Az egész procedúra nagyon gyors volt és olcsó, az eredmény pedig kiváló lett (3-4. kép).

Mikor új fényezést kapott a kocsi bal oldala februárban, a hátsó ajtóról és sárvédőívről leszedték a kavicsfóliákat. Nem is nagyon foglalkoztam a dologgal, míg nem nyár elején egyszer ránéztem és fogamat szívva állapítottam meg, hogy nem véletlenül volt az ott. A szép fényezésem már elég csúnyán össze volt verve a kavicsok által, amit az első kerék odaver.
Mellékesen megjegyzem, hogy nagyon meg is lepett, hogy tényleg csak arra a felületre kell a fólia, ahova gyárilag rakták. Ránézésre simán felverhetné a kavicsokat nagyobb területre is, de nem. A kavicsok által megszórt terület gyakorlatilag a gyári fólia helyét fedte le. Le a kalapom az olasz mérnökök előtt, nem gondoltam volna, hogy ilyen jól kiszámítják, hogy tényleg csak pont oda veri a kavicsokat.

Na ezen felbuzdulva megkerestem Dömpit, hogy legyen szíves átküldeni a fólia sablonokat. Droberto-tól pedig vettem fóliát hozzá, amit szépen a sablon mentén kivágtam. Kézügyességemet tekintve ez kihívásnak is volt mondható. Az összes fóliát kivágtam (hátsó sárvédőívek, ajtók, első kerék mögötti ív), mert újra akartam ragasztani a gyáriakat is (1-2. kép).
Először a két hiányzó fóliát ragasztottam fel. Mit mondjak, nem volt egyszerű erre az íves felületre felapplikálni, tekintve, hogy nem is értettem hozzá, hogy kellett volna. A buborékokat próbáltam kinyomogatni. A végeredmény nem volt olyan rossz, de azért szép sem. Sebaj, úgy voltam vele, hogy ez legalább kész van, másnap hosszú útra megyek, a kövek már nem fogják jobban gyalulni ott a fényezést.
Másnap 250 km után, gondoltam ránézek a fóliákra, hogy hogy állnak. Nézem, nézem, de nem látok semmit. Basszus, ennyit bírtak, a menetszél meg az eső az első úton lehozta a fóliákat. Remek. Még jó, hogy a gyáriakat nem szedtem le. Ekkor el kellett ismernem, hogy ennek a felrakásához szakember kell.

Felhívtam a szekszárdi Llumar-ost, aki az üvegfóliákat is applikálta a kocsira. Emlékeztek még az autóra. Nem sok elvetemült van, aki a szélvédőt is telibe sötétítő fóliázza. Az autót körbedícsérték, a kormány bőrözése nagyon tetszett nekik. A felnik szintén. Elmondta, hogy hihetetlen milyen igénytelenek az emberek az autóikra és milyen hulladékokat odavisznek, ez viszont milyen szépen karban van tartva. A kavicsverte felületet nézegetve mondta egyikük, hogy ezt csak kéne pöttyözni. Szétnéztek a festékek között. Csak BMW fekete festékük volt. Rám néz, szétteszi a kezét: hát, összeBMW-zzük az Alfádat. Nevettem egy nagyot. A másik oldali gyári fóliáról levették a méretet, kivágta, majd gyakorlott mozdulatokkal felhelyezte a kocsira az újat (3-4. kép). Az egész dolog nem volt több 15-20 percnél. Ja, és potom pénz volt. Ha ezt tudom, nem kínlódok annyit, eleve itt kezdek.