Tagok >> SGabor >> 159 2.2 JTS >> Blog
- Típus:159 2.2 JTS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Fekete
Eljött az éves szerviz és a műszaki vizsga ideje.
Ez alatt cserélve lettek:
-motorolaj
-olaj, levegő és pollenszűrő
Le is vizsgázott jelesre. Újabb két év... :)
Köszönet a Kamara Autoszerviz-nek.
Ma végre megjött a csomag Amazonról és sikerült is beszerelni.
A CD-tár helyére kell bedugni a gyári rádió hátuljába azt helyettesíti.
Teljesen Plug&Play nem kell semmilyen beállítással szívni, azonnal megtalálja a telefon és a kormányról is lehet vezérelni.
Teljesen megért 16 görbeorrút.
Idén hamarabb jött az éves szerviz ideje, mivel épp külföldön voltam és nem úgy akartam hazaérni, hogy a kocsi egyből megy a szerelőhöz..
Ezért amíg távol voltam, kedves cimborám Laci aki autószerelő és fényező orákulum (köszönet neki) kezelésbe vette a macskacápát.
A kocsi kapott új:
-első fékeket, Brembo tárcsák és betétek
-hátsó fékeket, szintén Brembo tárcsák és betétek
-motorolajat
-olaj-, levegő- és pollenszűrőt
Mivel Alfa, természetesen a futómű is enni kért. Cserélve lett a jobb első alsó lengőkar és a stab-rudak.
Akadt ezen kívül jó néhány felületi rozsdafolt, melyek meg lettek állítva:
-a küszöbök és a kerékjárat találkozásánál (mind a négy helyen)
-a kerékjáraton belül (négyből háromban volt mit lekezelni)
-a tanksapka alatt (meg tud ülni a rohadt víz)
Teljes alvázvédelmet majd ősszel kap.
Ezen kívül be lett állítva a futómű és végre a nyári gurulók is felkerültek, melyek már az új fényükben ragyognak.
Megharapott a macskacápa!
Na jó, én is tehettem róla...
Véletlenül ráhúztam az ablakot a karomra miközben paroklójegyért nyúltam ki.
Az ablakemelő motorból kihajtó ricnis műanyag pedig annak rendje és módja szerint eltört.
Motor forog, ablak nem mozdul...
Gyors megoldás, hogy a bal-egy ablakemelője működjön:
-ki lehet cserélni a jobb hátsóval
DE
a csatlakozóban az ereket meg kell cserélni, mert pont fordítva fog működni hogyha nem.
Eddig oké, de most a jobb hátsóé a szar..
Bárdinál 46 mátyás lenne az új emelőmotor, DE szerencsére van budget megoldás is:
a rossz motoron ahol a ricnis rész van, vékony pengével körbe lehet vágni a műanyagot és szétnyitni az egészet, azért hogy kicserélhesd benne a 2 ezer forintos szaros műanyag alkatrészt ami eltört.
Eljött az éves szerviz és a műszaki vizsga ideje.
Ez alatt cserélve lettek:
-motor és váltóolaj
-olaj, levegő és pollenszűrő
-kézifék bowdenek (meg volt szakadva a burkolat és berohadt)
-bal első felső lengőkar és a bal kerékcsapágy (búgott)
Kapott egy futómű beállítást és le is vizsgázott.
Legalább két évig még róhatjuk az utakat! :)
Köszönet a Kamara Autoszerviz-nek.
A határolóknak már megvételkor kattogó hangjuk volt, eddig bírtam eljött hát a csere ideje.
Tegnap végre megérkeztek a xenon hatású halogén izzók. Beszerelni nagy szopó a lapát-kezű embereknek, legközelebb az asszony csinálja 😅
Már megvételkor se nagyon akart melegedni a lelkem, ez további vizsgálódásra adott okot. Városban cirkálva nagyjából 30-40 perc volt mire a víz eléri az üzemi hőmérsékletet (az olajról ne is beszéljünk), aztán egy rövid menet nagyobb sebességgel a pályán és minden gyorsan visszahűl. Egyértelmű: a termosztát nyitott állásban szart be.
Tegnap végre elkerült dokihoz, ahol orvosolták a problémát. Rövid kör a környéken: a mutatók pedig viszonylag hamar kúsznak is felfelé.
Ha már szervíz akkor befizettem egy átvizsgálásra is, ahol kiderült ez-az. Semmi komoly, de vizsga előtt ezeket is javítani kell. Ezekről majd később.
Köszönet a Kamara Autoszerviz-nek.