Fórum >> Egyebek >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

Kazes☻2019-08-02 00:08:36 // 2848
Zsolt1552019-07-17 22:23:59 // 2845
4 éve egy hasonló fejlesztés során a BKV is a tesztelte 4-6-os villamoson történő motorkerékpár szállítást.

Zsolt1552019-07-17 19:00:58 // 2844
Szerencséje volt, hogy valaki nem csapkodta meg az arcát, mert megérdemelte volna.
Aztán az is lehet, hogy ahogy írtad lehet ez az első "MÁV Drive Thru" szolgáltatás. Magyar ember úgy van vele, hogy aki 3 méternél többet gyalogol az vagy hajléktalan vagy túrázik.
MiszöszFőnök2019-07-17 15:25:57 // 2843
A pontosságot nem kommentálom, de az jelentős fejlesztés a máv-nál, hogy a peronon autóval is lehet már közlekedni. (Nem mozgássérült volt és pofátlanul hajtott a peronon várakozók közé a paraszt szolnokon a pályaudvaron a múlthéten.)
Zsolt1552019-07-17 13:22:26 // 2842
Nem biztos, hogy Mo-on készült a kép, de az úthibákat mindenhol ki kell javítani. :-))
Kazes☻2019-07-01 19:59:10 // 2841
Na, jó... ezért van a farkasos póló... de azé' a napszemcsi is kéne nagyon! :D
Kau2019-07-01 19:07:17 // 2840
Gondoltam legyen valami szép is a képen :))))
Kazes☻2019-07-01 09:45:00 // 2839
Nyilván ez is a régi (középen) egy nyomvonalas útból lett később tessék-lássék módon kicsit kiszélesítve... jóvanazúgy, oszt ilyen lett. Sokfelé van ilyen sajna... : (
De te legalább jól mutatsz benne... meg a farkasos pólódban... csak a napszemcsi hiányzik! :)))
Zsolt1552019-07-01 07:57:24 // 2838
Ez már csak a nevében út. :-/
Kau2019-06-30 23:22:42 // 2837
Megálltam lefotózni, mert nem akartam elhinni! Út Lillafüred és Dédestapolcsány között.
Az út széle térdig érően hiányzik. A kátyú akkora, hogy van benne egy 1.5 literes palack, ami alig látszik ki! Tovább haladva sem jobb. Néhol csak 1-1.5 autó szélességre csökken a kanyargós út!
Kau2019-06-30 23:13:12 // 2836
Szakemberek :)
Zsolt1552019-06-29 11:39:29 // 2835
Ha valaki úgy érzi, hogy a MÁV-Start nem pontos, akkor próbálja ki a DB (Deutsche Bahn) belföldi járatait.
Nincs különbség. Sőt.
Zsolt1552019-06-18 22:06:46 // 2833
Valahogy pedig meg kell oldani. Mit tudna tenni a MÁV-Start? Végtelenségig nem lehet szerelvényeket összekapcsolni, hogy kiszolgálják az igényeket. Illetve 5 percenként sem lehetne indítani azokat, mert az is káoszhoz vezetne. Ergo ha van ilyen, jármű, akkor azt kell igénybevenni. Örülni kell, hogy az emberek az autó helyett ezt választják. Az energia felhasználása egy utasra vetítve jó eséllyel kissebb, mint egy "egyszintes" Flirt-nek. Ez is környezetvédelem. :-)))

A vasútnak - vagy inkább a kötöttpályás közlekedési eszközöknek - az a "baja", hogy a pálya karbantartása és építése rögtön megjelenik és számokban azonnal kifejezhető. Rögtön mindenki a fejéhez kap, hogy milyen drága ez a vasút. Míg például egy új autóbusz vonalhoz, maximum a megállók kialakítását számolják. Mert a közút karbantartása, építése számszerűleg nem ott jelenik meg.
Kazes☻2019-06-18 21:58:10 // 2832
A Combinokhoz meg az egész mindenséget is át kellett építeni!
Kazes☻2019-06-18 21:55:48 // 2831
Nem csak felújították, hanem komplett újat építettek! A többivel teljesen egyetértek. :)
Zsolt1552019-06-18 21:52:52 // 2829
Ha már átépítés és CAF villamos. Nem csak a remízt, hanem a "Budai fonodó" miatt a villamos pálya egyrészét is átépítették 2015-ben.
Viszont a Clark Ádám tér alatti alagútban meredekebb lett a pálya, mint a villamosok űrszelvénye.
Így azokon a villamosokon amelyek azon a viszonylaton közlekednek, amelyik itt áthalad, azokon az életmentő pántot feljebb kellett szerelni, különben elakadtak volna a saját pályájukon.

[img1]

Bal oldali villamos ott közlekedik, míg a jobb oldali nem.
Zsolt1552019-06-18 21:52:38 // 2828
Ha már átépítés és CAF villamos. Nem csak a remízt, hanem a "Budai fonodó" miatt a villamos pálya egyrészét is átépítették 2015-ben.
Viszont a Clark Ádám tér alatti alagútban meredekebb lett a pálya, mint a villamosok űrszelvénye.
Így azokon a villamosokon amelyek azon a viszonylaton közlekednek, amelyik itt áthalad, azokon az életmentő pántot feljebb kellett szerelni, különben elakadtak volna a saját pályájukon.



Bal oldali villamos ott közlekedik, míg a jobb oldali nem.
Zsolt1552019-06-18 21:29:50 // 2827
Az "ész" hiánya. Például, megrendelték a CAF villamosokat Spanyolországból, hogy az milyen jó lesz nekünk. Tehát új és nem éppen a piacon lévő, használt, más városok speciális igényei szerint gyártott járművekről beszélünk. Így - elvileg - ismertek voltak a villamosok méretei is. Ezért többek között 6 milliárd Forintért felújították a Albertfalván található Budafok kocsiszínt az újonnan érkező kocsik részére.
Csak sajnos az építészek vagy nem kapták meg a járművek méretei tartalmazó adatokat, vagy a számokat nem ismerték, mert a kocsiszínben a villamosok útjába tették a felsővezeték tartó oszlopokat. Egszerűen nem tudtak befordulni. Itt még az előtt át kellett építeni mindent, mielőtt egyetlen egy villamos is be tudott volna állni.
Zsolt1552019-06-18 21:15:03 // 2826
Igaz is, meg nem is.

A lényeg. A MÁV már nem egy "cég". Hanem ami régen igazgatóságként működött azon belül, az most külön cég vagy cégcsoportként tevékenykedik.
Pontosabban a MÁV-Start és nem a "MÁV" rendelte meg az emeletes vasúti kocsikat.
A vaúti pályát és a személyszállítást is más üzemelteti. Amikor megjelent az igény a szállítókapacitás bővítésére, akkor a MÁV-Start (személyszállítás) a MÁV pályavasúttól rendelt egy tanulmányt 2016-ban, hogy hol tudnák üzemeltetni azokat az igényei szerint.
Például a felépítmények állapota, vagy az űr szelvény hol teszi azt lehetővé. Itt a Budapest - Balaton viszonylatról beszélünk. Akkor ahogy a cikk is írja megállapították, hogy az alagútban biztonsági okokból nem tudnak közlekedni ezek a szerelvények. Itt jön a kérdés, hogy "Mikor?", ahogy a cikk írója is felteszi kérdést. Jó magyar szokás szerint ki tudja.
Itt jegyzem meg, hogy a Déli Pályaudvar felújítása most fejeződik be. Az első ütemben tavaly októberben két hétre teljesen le volt zárva a forgalom elől. Például olyan karbantartást végeztek vágányokon, a váltókon, a forgalmat irányító biztosítóberendezéskeen, a felsővezeték-hálózaton, az alagút rézsűjén, a támfalakon amelyeket egyébként - a vasúti forgalom fentartása mellett - nem lehetett volna.
Hogy miért nem akkor végezték el a szükséges munkálatokat, amikor egyébként is az alagúton dolgoztak? Ráadásul el is ismerik, hogy már 2016-ban tudtak arról, hogy 3-4 éven belül forgalomba állnak majd ezek a szerelvények.
Ez van amikor nem gondolkoznak. Majd kevés pénzért újra nekifognak. Erős a gazdaság, elbírja ezt is.
Kazes☻2019-06-18 13:18:22 // 2825
Az észszerűség határain belül... tudoood, ha mérnökök irányíthatnának... Élni és élni hagyni... alapvető elv!
RomeoOne2019-06-18 13:12:59 // 2824
Nem értem mit szeretnél akkor. Ne költsünk semmit infrastruktúrára, hanem toldozgassuk-foldozgassuk, amíg teljesen el nem avul minden és össze nem omlik az egész?
Kazes☻2019-06-18 12:56:41 // 2823
Köszi. Nem sok mindenen változtatott. Plusz költségű szerelvényeket vásárolnak, ami plusz költséggel járó átalakításokat eredményez, hasonlóan a Combinokhoz és nyilván lehetne még hasonlókat sorolni... a lényeg, hogy jöhessenek - mehessenek a nokiásdobozok, legyen alagút-as attópályánk, meg sok stadion! : (
RomeoOne2019-06-18 08:09:28 // 2822
Előbb ezt a cikket olvasd el, mielőtt véleményt alkotsz a témában:
Tényleg olyan hülye a MÁV, hogy olyan vonatot vesz, ami nem fér el?
Kazes☻2019-06-18 01:07:36 // 2821
MÁV: Nem fér be mindenhova az emeletes vonat

Már megent ezek a fránya alagutak... miért erőltetik ezt nálunk annyira?! :-o
Zsolt1552019-06-08 12:14:35 // 2818
Akkor Te az elsőt választottad. :-))

Aki meg leellenőrizte és átvette a munkát valamint befogadta és aláírta a számlát, hogy az kifizethető, az meg a másodikat.
RomeoOne2019-06-08 11:46:50 // 2817
Szerintem nem jól gondolod, ez nem egy szubjektív dolog, hogy vagy így ítéled meg vagy úgy. A víznyelőnek az a feladata, hogy levezesse a vizet, nem az, hogy csili-vili maradjon. Persze, hogy ott gyűlik össze a szemét is, ezért kell a fenntartónak karbantartania, tisztítania időnként.
Zsolt1552019-06-08 10:08:33 // 2816
Ezt a munkát - is - kétféle módon lehet látni:

1, Ha engem kérdezel - vagy ahogy mi látjuk -, akkor ez pont olyan trehány és sz@r munka, mint a 2810-es képeden.
A víznyelő a funkcióját nem vagy csak részlegesen tölti be ezért felesleges pénzkidobás volt.

2, Viszont, ha arra vagy kiváncsi, hogy miként láttatják velünk a kivitelezők - vagy inkább a politikusok, mint mindent - akkor az a 2811-es hozzászólásomban van.
Akkor megérte erre a munkára a költségvetésből pénzt áldozni.

Mindenki eldöntheti melyik a "szimpatikusabb" a számára.
Kazes☻2019-06-07 21:18:12 // 2815
Figyelmeztetés...



valaki már nagyon unja!
Zsolt1552019-06-01 13:06:23 // 2813
tenni = tenné :-))
Zsolt1552019-06-01 13:03:51 // 2812
Gondolom valami hasonló magyarázattal állna elő a kivitelező. :-DDDDD
Zsolt1552019-06-01 13:01:55 // 2811
Hibátlan, XXI.századi víznyelő elhelyezés. :-)))

Kifejezetten abból a célból helyezték magasabbra az útburkolat szintjénél, hogy az üledék ne kerülhessen a csatornahálozatba. :-)))
Ezáltal megelőzhető annak idő előtti eldugulása és elkerülhető az útburkolat felesleges bontása. Ami a környezet károsításával járna. Illetve nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a környék közúti forgalmát, aránytalanul akadályozná ami torlódásokhoz vezetne és az ott lakókat feleslegesen tenni ki például a munkavégzéssel járó zajterhelésnek is. :-DDDD

Az üledéket meg később erre a célra speciálisan kialakított munkagéppel össze lehet takarítani. Ezzel - is - munkahelyeket lehet megmenteni.
:-DDDDDDDDDDDDD
Kazes☻2019-05-31 21:48:04 // 2810
Kazes☻2019-05-29 15:44:19 // 2809
Jó kis körforgalom. :)
Kazes☻2019-05-24 19:09:05 // 2808
Igen... itt meg fordítva... Ikarusz szétrúgva, Ganz szétrúgva és a többi... :( tovább nem is írom, mert már átmenne politizálásgyanúsba, azt meg nem akarom és nem is szeretem.
Zsolt1552019-05-24 18:32:52 // 2807
Azokat csak a kedvezőbb az adózás miatt hozzák ide. Ha tényleg komolyan gondolnák, akkor hazai gyártásba kellene gondolkodni. Akár autóbusz, akár teherautó, vagy vasúttal kapcsolatosan mozdony vagy egyéb gördülőállomány gyártása. A beszállítói hálozatnak is jót tenne. Ennek van múltja hazánkban.
Nézd meg a Koreaiakat. Megvettek bevált Toyota vagy Opel modelleket és azokkal kezdték. 20-30 év alatt fejlődtek is. Recept adott.
Zsolt1552019-05-24 18:21:26 // 2806
Anno, hogy sajnáltuk az iskolában jobbágyokat mert a földesúr meg az egyház elvett 10-10%-ot a bevételéből és a maradék 80%-ból kellett megélnie. :-/

De ez már mas topicba való.
Kazes☻2019-05-24 10:57:04 // 2805
Azé' lehet, mer' lassan már mindenfelé autógyárak lesznek kicsiny hazánkban... és persze mind - mind nagy büszkén zöldmezős beruházás! :(
Kazes☻2019-05-24 10:55:30 // 2804
Jaaa... jó is, hogy mondod... akkor most már ezt is értem...

Nem lehetne inkább az ÁpolóNőket úgy megfizetni, mint a focistákat?
A focistáknak meg annyit adni, mint most az ÁpolóNőknek?


Meg ezt is...
:-o
Zsolt1552019-05-24 10:47:40 // 2803
Viccen kívül néha az érzése az embernek, hogy a vezetők azt hiszik, hogy Budapest szigetre épült és csak oda lehet építkezni. Mintha máshol nem lehetne az országban.
Zsolt1552019-05-24 10:44:28 // 2802
Rosszul közelíted meg a kérdést! 🤔😁
Focimeccsre kell járni, nem fürdőbe. Ahhoz, hogy legyen pénzed jegyre vagy éves bérletre munkahely kell. Azt meg most építenek oda. Ennyi. 😅😅😅
Kazes☻2019-05-23 19:07:36 // 2801
A legszebb az egészben az, hogy itt a kerületben azt csiripelik a madarak, hogy ott, azon a hatalmas területen több helyen is találtak termálvizet, ami gyógyvíz is... és mennyivel jobb egy Campona, RTL Klub és majd ez a raktárbázis, mint egy remekbe szabott gyógyvizes termálfürdő, ahogy pl. Sárváron, vagy Eger stb.
tirex2019-05-23 18:42:35 // 2800
De Hollandban valószinűleg ott van ha zavarja a népet. Egyébként az autópályákon sok helyen van zümi a leállósdáv és a szélső sáv között. Sokat megyek rajta jó lenne valami zene. mondjuk egy dj.Tiesto szett! .))
RomeoOne2019-05-23 18:18:16 // 2799
A videók alapján ez nem lakott rész mellett van. Valahol azt találtam ,hogy Somogybabod közelében. Meg azt is, hogy ez nem biztos, hogy még a végleges helye.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak