Fórum >> Egyebek >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

Zsolt1552021-01-04 19:33:55 // 3073
Ma mentem egy lakótelep elkerülésére épített úton, csak azt nem tudtam, hogy telerakták fekvőrendőrrel. :-((( Azt hittem talán az jobb - gyorsabb - lesz. Tévedtem. :-((
Zsolt1552021-01-04 15:59:37 // 3071
A Díjak is emelkedtek, meg a fizetős útszakaszok aránya is. :-((
Zsolt1552021-01-03 15:36:16 // 3069
"... nah abbol lehetne utakat felujitani vastagon. ..."

A magyarországi utak felújítására szerintem az EU teljes költségvetése nem lenne elég. :-))
Zsolt1552021-01-03 15:29:58 // 3068
Gyerekkorban elmagyarázzák az embernek, hogy idegentől, ismeretlentől soha ne fogadjon el csak úgy pénzt, mert az jó eséllyel, meg akarja majd ...

Persze, ha neki sincs ellenére, hogy a cukros bácsik kérni fognak valamit ...

:-DDD,
Kócosw2021-01-02 22:33:17 // 3067
legalabb vmi épül belőle, meg ha dragan is. ami engem zavar hogy stadionokra is jut jocskan. nah abbol lehetne utakat felujitani vastagon..
Kócosw2021-01-02 22:06:41 // 3066
én is ismetlem magam, mekkora szerencse hogy csaknugy terem a della és a jólelkek ellenszolgáltatás nélkül osztják 🤓🙃😁
Zsolt1552021-01-02 18:59:51 // 3063
Lehetni lehetne, csak most meg pénz nincs rá. :-((
Piritu - 1.000.0002021-01-02 18:55:16 // 3062
Zsolt1552020-12-31 18:15:36 // 3061
Tram-Train (villamos-vasút), ami igazából nem is - tisztán - villamos, mert dízel-elektromos (hybrid). Az első szerelvény, már elindult Magyarországra.
Mindegy, az EU fizeti ezeket a járműveket is.
Zsolt1552020-12-31 17:54:26 // 3060
Erre a bővítésre is az EU adja a pénzt. :-))
Kócosw2020-12-25 20:40:57 // 3058
ez mind jo amit irtal, en csak azt irtam hogy az elosztott lé honnan jön, me ugye az EU ban sem a fán terem a della 😁
Zsolt1552020-12-25 20:09:22 // 3057
De volt már ilyen is a történelemben: egyszer majd...

:-DDD
Zsolt1552020-12-25 20:06:57 // 3056
Az EU-s pénz elosztása is úgy működik, mint egy adott ország költségvetése. Ugyan az a működési elv, csak nagyobb léptékben játszanak. Magyarországon 19 megye van, az EU-ban 35-36 tagország, vagy társult állam.

Magyarországon - is - ugyan az a bevétel: az adó, a vám, stb.
Az EU-ban meg az országok a befizetők.

A költségvetés.
- EU 7 éves ciklus
- Mo 1 éves ciklus.

Az EU-ban: ország - régió - város szinten működik.
Magyarországon: megye - város szinten működik.

A költségvetéssel mindig azt a (ország)részt, régiót támogatják, ahol valami fejlődést szeretnének elérni, ahol elmaradás van.


Az EU-ban bizonyos célokra van egy pénzügyi keret, amire pályázni lehet! Tehát nem ők döntik el előre kinek adják, hanem arra pályázatokat fogadnak be és a megalapozottság, megvalósíthatóság alapján döntenek a pénz folyósításáról egy bizonyos összeghatáron belül. Az már más kérdés, hogy az adott ország le tudja hívni, vagy fel tudja használni vagy sem azt az összegkeretet, amit a részére megállapítanak.
Illetve vannak célzott támogatások is, amire nem kell pályázni.
Magyarországon előre meghatározzák a következő évi terveket. Mennyit, mikor, mire költ. Azon kívül vannak tartalékok a nem tervezett kiadásokra.


Az EU-ban a fejlesztésre kifizetett összegek felhasználását visszaellenőrzik. Akár mindegyiket, akár véletlenszerűen egyet-egyet.
Erre van az OLAF vagy az EU-s ügyészség.

A legnagyobb különbség, a költségvetés elfogadása körül van. Míg az EU-ban minden tagállamnak - EU Tanács - igennel kell szavazni, majd azt követően az EP - Európai Parlament - fogadja el, addig Magyarországon csak a parlament fogadja el a költségvetést. Ha úgy működne Magyarországon, mint az EU-ban, akkor mondjuk a 19 megyének, vagy mondjuk a megyei jogú városok vezetőinek előbb igent kellene mondania rá és csak azt követően szavazhatna róla a Magyar Országgyűlés.

Ha jól tudom.
:-)))
Kócosw2020-12-25 18:55:28 // 3055
"Honnan van az EU pénze?

Az EU számára a céljai eléréséhez szükséges bevételi források évtizedek óta változatlanok:


Az EU külső határain kivetett vámok adják a közös költségvetés körülbelül 15 százalékát (a tagállamoknál az összeg 20%-a marad beszedési költségként).
Nagyjából 13 százalékot tesznek ki jelenleg a hozzáadott érték-adó alapján (Magyarországon áfa) számított bevételek. Az egyes tagállamok hozzáadott érték-adó alapjára 0,3%-os kulcsot alkalmaznak és ezt átutalják az EU-nak.
A bruttó nemzeti jövedelem (GNI) alapú saját forrás mára a legjelentősebb, a saját forrásokból származó bevételek több mint 70 százalékát teszi ki. A tagállamok bruttó nemzeti jövedelmük bizonyos százalékát adják a közös költségvetésbe – ezt a százalékarányt az éves költségvetési eljárás részeként felülvizsgálják és rögzítik. Egyes tag­államok kedvezményben részesülnek."
Kócosw2020-12-25 18:51:41 // 3054
Szted az EU pénze honnan van? Nem akarok belemenni ebbe de te is jol tudod hogy az EU se hülye ingyen ebéd sincs. ADOK - KAPOK van...
Zsolt1552020-12-25 17:56:15 // 3053
Hogy még egy kis plusz is legyen. :-))

Az EU hivatalos oldalán 2020.12.24-én megjelent a pályázati felhívását a Budai villamoshálózat bővítéséről.
Az EU fogja fizetni. ezt is, a következő költségvetési időszakban.

Zsolt1552020-12-25 17:33:16 // 3052
Meg a "csóró" BeNeLux országokban sem. ...
Kazes☻2020-12-24 15:13:03 // 3051
Piritu - 1.000.0002020-12-23 22:05:21 // 3050
Csonti szlogenjének egy részét idézném: "...mert kell a pénz!"
Piritu - 1.000.0002020-12-23 22:03:56 // 3049
A csóró németeknél se kell fizetni...
Liquid2020-12-23 20:25:38 // 3048
Félreértés ne essék, szerintem is a világ baromsága az elkerülő szakaszok fizetőssé tétele.
Zsolt1552020-12-23 20:16:32 // 3047
Nem vagyok bécsi lakos, így nem tudom, hogy ha csak a fővárost elkerülő szakaszt használnám, akkor kell vagy sem fizetni. -))


De az biztos, hogy az EU nem engedi, hogy az ő támogatásából a városokat elkerülő szakaszokon díjat lehessen szedni a használatáért.



A zöld szakaszok ingyenesek, arra kaptunk, míg a piros, amire nem kértünk vagy nem kaptunk pénzt az EU-tól azok fizetősek.
Liquid2020-12-23 19:52:29 // 3046
tudtommal Bécsben se ingyenes az autópálya, pedig ott is van városi szakasz
Zsolt1552020-12-23 19:24:46 // 3045
A jobb teljesítéssel együtt párhuzamosan növekszik az életszínvonal. Így még ennyi emelés is elenyésző ott, ahol a családok megélhetése folyamatosan emelkedik. :-)))


Csak a szegény és haldokló nyugaton ingyenes a fővárost elkerülő körgyűrű, ahol az emberek azt nem tudják megfizetni. Csak ott lehet érte pénzt kérni, ahol rendkívül magas az életszínvonal. Pl. Mo-on. :-D
GT Ɨ|ѯ2020-12-23 19:06:52 // 3044
mo jobban teljesít....:P
Kazes☻2020-11-29 19:05:38 // 3042
Az egyre xarabb utakért egyre többet kell fizetni... szép! : /
Zsolt1552020-11-11 20:16:01 // 3039
És az hogy fordulhat elő, hogy lezárják a 3-as Metró vonalat, amikor tudják, hogy 1 hét múlva(!) a fővállalkozóval kötött megállapodás elúszik egy vitás ügy miatt.
Most új közbeszerzési pályázatot kell kiírni, ami azt jelenti, hogy amíg nincs győztes - és eredményhirdetés -, addig nem folytatódik az építkezés. Ez normális?
Zsolt1552020-11-09 13:08:05 // 3038
Már tegnap meg volt nyitva és végre mind a két irányba normálisan járható volt. 👍😊
Lehet, hogy majd tavasszal folytatják. 😁😁😁 Ki tudja?

Ezek - szerintem - pont lesz.rják, hogy másoknak mit okoztak. Ennyi idő alatt a haldokló nyugaton a semmiből vagy a romokból építenek komplett hidakat.
De valószínűleg mindenki jóllakott a "jól végzett munka jutalmaként". Ennyi.
Kazes☻2020-11-09 08:48:33 // 3037
Ma reggelre visszanyitották a hidat!!! Jól is ment a forgalom. De ha ennyi idő alatt kijavították az összes hibás és alul méretezett alkatrészt, akkor mi a fene tartott olyan sokáig korábban?! Vagy csak megijedtek a több emiatt elszenvedett balesettől és az általuk okozott mérhetetlen dugóktól és/vagy csusszant pár boríték/nokiásdoboz, oszt jóvanazúgy most, majd jópézééé újraépítjük ha már megsüllyedt, vagy leszakadt?! Vagy miiiii?!?!?! 🤔
🤬😤
Kazes☻2020-11-05 19:01:02 // 3036
Igen, egyetértek... főleg az elsővel. Hogyan fordulhatott ez elő?!
Zsolt1552020-11-05 18:49:35 // 3035
Bizonytalan időre - talán csak a télre - leáll a MolBubi. Nem feszült érte nagyon a BKK, hogy a megpályáztassa. Ennyire nincs vagy ennyire kicsi az igény rá?
Zsolt1552020-11-05 18:37:38 // 3034
Két dolgot vizsgálnék ki.
- Miért raktak be alul méretezett sarukat?
- Hol volt a megbízó ellenőre? Nem a kivitelezőé, hanem a megrendelőé. Miért a munka végén derült ki ki a hiba?
Kazes☻2020-11-05 16:53:59 // 3033
Jó ez a lezárás... így most a XXII. egy része elesett...
:(
Kazes☻2020-11-03 09:12:49 // 3032
Ma reggelre megtörtént a lezárás és sávelhúzás 2 x 2 sávban limitálva a haladást. Szerencsére ma később jártam arra, így Csepel felé elég jól haladt a forgalom, visszafelé viszont már araszolt, szép kis torlódással. Ez leginkább a kétféle szélsőség Maaargitjától alakul ki, mint általában... az egyik tolakszik, túrja magát ott is, ahol nem kéne/lehet, a másik meg az 50-80 métert is maga előtt kihagyó óvatos, mindeközben gyök kettővel gurulgatva... sajnos kisebb balesetet is láttam szgk kontra kamion. : /
Kazes☻2020-11-02 13:35:16 // 3031
Na, ez az! Én '83-óta lakok itt, de előtte is ebben a kerületben laktam. És már eleve rossz döntés alapján behozták az akkor már réges-rég álló házak, lakótelepek, iskolák közé az M0-ást, egy rosszul megválasztott hídépítési helyszínnel és még azt is elb...ák, meg a felújítását is! Szerinted mennyire van a környéknek ebből elege! Főleg a sok baromból, akik meg csak átszáguldanak (némelyik persze balesetet is okoz), mert neki annyira sürgős, hogy mindenki le van xarva! :(
Zsolt1552020-11-02 13:27:47 // 3030
Ezt senki nem mondta. :-))) Igazad van, mert én is szívtam párszor az M0-on.
Nem, mert nekünk itt van a Hazánk.
Talán egyszer elkészül. Nekünk csak azt kell megtalálni, hogy hol lehet elérni, hogy ezt mielőbb kijavítsák. Aztán ki kell deríteni, miért alul méretezett dolgokat használtak és retorziót (kötbért) alkalmazni. Nem pénzbeli, hanem cserébe kátyúzzon mondjuk a környéken. Mert lenne mit csinálnia.
Kazes☻2020-11-02 13:20:48 // 3029
Na, ja... és végülis nem kötelező itt lakni, ugyi?! :(
Zsolt1552020-11-02 12:40:39 // 3028
Talán a sokadik nekifutásra csak meg tudják csinálni. Tudják mi a gond, és oldják meg végre.
Kazes☻2020-11-02 08:13:00 // 3027
Szerencsére ma reggel még járható volt... maradjon is így!
Kazes☻2020-11-02 00:58:13 // 3026
Jaaa, ha „csak”, akkor már sima ügy... :(
Zsolt1552020-11-01 23:17:24 // 3025
A-Híd Zrt. alapítva 1890. A lánykori neve többek között Hídépítő volt.
Részt vettek pl.:
- Lánchíd
- Szabadság híd
- Erzsébet híd építésében.

A hídon ők végezték a munkát. A Strabag "csak" megbízó, fővállalkozó volt.
Kazes☻2020-11-01 23:03:29 // 3024
Na, de arról a haldokló nyugatról jött ez a k. cég is, ami ezt művelte, wazz...! :(
És ha ott tudnak rendesen eljárni, akkor itt is kell!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak