Fórum >> Egyebek >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

Zsolt1552020-08-10 16:10:15 // 2979
Ezen az oldalon lehet megnézni a változtatásokat és a semmitmondó marketing szöveget elolvasni: Közösségi tervezés.
Zsolt1552020-08-10 16:00:56 // 2978
Azt, hogy ennyire tiszta erőből és teli tenyérrel belecsapnak a sz.rba, azt nem hinném.
Giuntini2020-08-10 15:47:48 // 2977
Erre már nincs mit mondani! Volt egy választás, és ők nyertek. Csak az a baj, hogy ezt előre lehetett tudni! Egy jól prosperáló fővárost totálisan szétvernek.
Kazes☻2020-08-10 13:54:55 // 2976
Elég csak felmarkolni a lovettát! 😉
Zsolt1552020-08-10 13:51:46 // 2975
Nincs is rosszabb annál, mint amikor a hülyeség szorgalommal párosul.

Egyébként meg látszattevékenység, hogy leplezzék alkalmatlanságukat. Döbbenet, hogy nincs köztük olyan, aki gondolkozna. :-//
Kazes☻2020-08-09 20:33:13 // 2973
Mert béndzsáskodsz?! ;)
Kazes☻2020-08-09 20:32:57 // 2972
És ki legyen az, Jancsi?! :D
RomeoOne2020-08-09 20:29:07 // 2971
Fu, ezt miért ide írtam?
RomeoOne2020-08-09 20:13:42 // 2970
Azért Lec tehetsége kegyetlenül megmutatkozik, hogy ezzel a fostaligával is ilyen helyezéseket tud elérni. Vettel meg... Hagyjuk is :)
Zsolt1552020-08-09 19:48:26 // 2969
Kőműves Kelemen is megmondta:
- Asszony kell a házba! :-))) Lehet valakinek áldozatot kell hoznia. :-))
Kazes☻2020-08-06 21:29:33 // 2968
Valamit nagyon eltoltak... süllyed, reped, akármi... használhatatlan. 😥
Zsolt1552020-08-06 21:21:30 // 2967
AUGUSZTUS KÖZEPÉRE FEJEZŐDHET BE AZ M0 HÍDJÁVAL KAPCSOLATOS MŰEGYETEMI VIZSGÁLAT

Két éve maszatolnak M0-s autópálya hárosi Duna-hídjával. Ennyi idő alatt az olaszok elbontották a Morandi hidat Genovában, egy újat építettek helyette és ráadásul még át is adták a forgalomnak.
Zsolt1552020-08-05 06:56:25 // 2966
Zsolt1552020-08-02 20:47:13 // 2965
"... , a Budai Vár panorámája ..."

Piritu - 1.000.0002020-08-02 19:07:58 // 2963
"A mi Parlamentünk elismerten a világon a legszebb!" - főleg ha van is valami előtte :-)
Giuntini2020-08-02 19:02:53 // 2962
Egyébként igen!
A három város közül (Budapest, Bécs, Prága) általában Budapest tetszik a legjobban!
Nagy tévedés, Becset nem osztja ketté a Duna!
Schönbrun gyönyörű! De Budapesten van valami megfoghatatlan.
A mi Parlamentünk elismerten a világon a legszebb!
A Várkert, a Budai Vár panorámája. A Dunai esti hajózás!
Budapest a 10 legtöbnet fotózott város között van!
Ezért elszomorító, hogy mennyit romlott Budapest ez alatt a pár hónap alatt! A villamos sinek között a XI. Kerületben mindenhol nő a gaz, feszegezések helyett inkább erre kellett volna költeni.
Egyébként szívesen elvinnék sok embert úgy, ahogy a külföldiek látják Budapestet....
Zsolt1552020-08-02 16:43:07 // 2961
Bécset is kettéosztja a Duna és az alapterü is csak 100km2-rel kisebb, a lakosság száma is közel.azonos.

".... Budapesten mikor turizmus van, buszokkal van tele a város. ..."

Ez azt jelenti, hogy Budapesten sokkal több a látnivaló. :-D
Don Vito2020-08-02 16:01:14 // 2960
Öööö... mármint Bécset Budapesthez, ugye?
Giuntini2020-08-02 14:55:02 // 2959
Ez óriási nagy tévedés! Budapestet közlekedésileg egyáltalán nem lehet Budapesthez hasonlítani. Ez a turizmus felől megközelítve látható leginkább.
Budapest elsősorban a Duna által lett kettéosztva. Bécsben a városközpont gyalog bejárható. Minden egy helyen van. Itt könnyű biciklizgetni, és egyszerűbben megszervezni a közlekedést. Budapesten távolságok vannak, mellette egy hihetetlenül lüktető metropolisz. Budapesten mikor turizmus van, buszokkal van tele a város. Bécsben eljutnak a Sweden platz-ig, és onnan gyalog.
Nem lehet büntetlenül nálunk korlátozni, elvenni a sávokat, tönkretenni a turizmust. Márpedig jelenleg Budapesten ez történik.
Kisvárdai berögződésekkel nem lehet 2 milliós nagyvárost irányítani! Sajnos jelenleg amit a fővárosi vezetés csinál, az kritikán aluli, dilettáns. Mintha élhetetlenné akarnák tenni. 5 bringás miatt autósok ezreit szivatják.
tirex2020-08-02 13:19:11 // 2958
Dolgozni én se járnék biciklivel, főleg Pestre nem. Nem untam meg az életem. :)))
Liquid2020-08-01 21:57:40 // 2957
Amúgy meg Bécset annyira elbaxták közlekedésileg, hogy tényleg igen szar autózni. Piroshullám, dugók satöbbi. De ez azért ne legyen követendő példa.
Liquid2020-08-01 21:56:25 // 2956
Ne állj be te is a sorba, hogy toljad ezt a bullshitet :) Ez az egész nem hiperautóval villogáson és a 27-fokon múlik, hanem a tömegközlekedés működésén. Persze az se elhanyagolható hogy alapvetően egész évben kerékpáros hőmérséklet van, nincs -10, de +35 se.
De lehet akármennyi kerékpáros sáv, ha egy fos a tömegközlekedés, és ez egy vidéki városban hatványozva igaz. Vidd el a gyerekeket iskolába 5-10km-re tömegközlekedéssel/biciklivel aztán érj be munkába, meg délután ugyanez... Hiába példálózik akárki akármilyen várossal, ez mindig egyedi dolog, függ a területi adottságoktól úthálózattól, tömegközlekedéstől, a lakás-munkahely fekvésétől satöbbi.
Én pl. 2-3km-nél többet akkor se bicikliznék, ha fizetnének érte, egyrészt az idő miatt, másrészt meg büdös leszek.. (Családilag biciklizünk, ha az időjárás és egyebek engedik, szűk 2 km kb.)
tirex2020-08-01 20:42:02 // 2955
Azért Hollandiában más az emberek felfogása is ezt ne felejtsük el. Nem akar mindenki az új terepjárójával meg a tökömtudja milyen hiperszuper autójával villogni nap mint nap a városban. Itt a többség akkor se ülne biciklire ha 27fokra állítanák az ország hőmérsékletét egész évben mert az milyen proli már:
Zsolt1552020-07-27 15:36:44 // 2953
Nem olyan régen volt a kerékagy blogon egy cikk, hogy pl. "bezzeg" Hollandiában milyen fejlett a kerékpáros közlekedés.

Csak azt felejtik el, hogy Hollandia kb.70%-a a tengerszint alatt fekszik, ezért az a rész sík terület. A gátaknak köszönhetően nagy részben szélvédett és az átlaghőmérséklet télen +2 , nyáron + 17 fok között van.
Tehát:
- sík terület
- szélvédett terület
- alacsony a hőmérséklet ingadozás.
Így ideális a kerékpározás az egyik közlekedési módként.

Budapest területi elosztása és az utak hálózata más, mint Amszterdamé. Budapest hőmérséklet ingadozása közel a duplája a hollandnak (~25 - 30 fok) és a domborzatát sem kell bemutatni, de nem kerékpáros barát. Ezért sincs akkora igény rá.
Egy hasonlóság van a két város között, hogy mind a két helyen emberek élnek.

Meg a szovjet típusú "közlekedés" lett Budapesten meghonosítva. Ezt miből találták ki, az talány.
Zsolt1552020-07-27 15:05:30 // 2952
Azt elhiszem. De én évekig ezt tanultam, és csak nézem a sok átgondoltlan döntést. Nem baj, ha a főpolg. vagy bkk (volt) vezetője(?) nem ért hozzá, de ha közlekedésben akarnak valamit változtatni, akkor alkalmazzanak olyat, aki ért is hozzá.

Ez olyan mintha az orvostudományban szeretnék változtatni, csak azért mert már voltam beteglátogatáson egy kórházban. Egy ápolói vegzettség is kevés, minimum egy orvosi diploma kellene ahhoz.

De mint tudjuk Mo tele van önjelölt plohisztirokkal.
Kazes☻2020-07-27 14:36:58 // 2951
Ne izgulj, én is. 🙂
Zsolt1552020-07-27 13:28:41 // 2950
Ja! 😉

Közlekedésmérnökként sokszor a fejemet fogom, hogy mi megy ebben az országban. 😒
Kazes☻2020-07-24 13:47:38 // 2949
Micsoda jó ötleteid vannak, Zsoltit főpolginak! 😃
Zsolt1552020-07-24 12:56:32 // 2948
Ok. Azert kellett mert karigeri csak kerékpározni tud. A kerekesek egyfolytában azon sipákolnak, hogy többet tekernének, ha több lenne. Most mi kellene még nekik? Külön fal a szél, ventillátorok a meleg, fűtés a hideg vagy tető az eső ellen? Meg bananháncs ruhás félmeztelen csajok legyezzék őket?
Ha nincs az a baj, ha van akkor nekik ne jelöljék ki, hogy hol tekerjenek. Ez nem normális. De szerintem ezt te is belátod.pp

Remelem a következő főpolg.nak vizijártasságia lesz. Csatornák lesznek az utcák helyén. Kevesebb szállópor lesz, az asztmasoknak nem kell kórház, mert Pesten jó párás lesz a levegő. A budai utcákon meg lehet majd raftingolni. :-DDD
Kazes☻2020-07-24 12:43:41 // 2947
Miért?! Mert elég félelmetesek ezek a kerékpár sávok, az élét meg gondolom mindenki félti úgy általában.
Zsolt1552020-07-24 12:28:08 // 2946
Ma több alkalommal.is végigmentem.a Körút Mester utca - Blaha Lujza tér közötti szakaszan.
Összesen 17 kerékpárost láttam, de ebből 7 azaz hét a járdán(?) tekert.



Miért? Így a felesleges dugón kívül sok értelme nincs annak, amit kitalaltak.

Ami érdekesebb, hogy az Üllői úton a Körút és a Nagyvárad-tér kőzött, 6-ból 3 ment a járdán.

Ezzel többet ártanak, mint használnak.
Zsolt1552020-07-15 18:24:31 // 2945
A karantén utáni parkolási díj mentes időszakra az mondta a főpolgármester, hogy káosz és hatalmas dugók lesznek a közlekedésben.
Aztán kiderült, hogy torlódás csak a felelőtlenül kialakított kerékpársávos részen voltak csak.
Ha a forgalomszervezési oldalról nézi az ember, akkor a parkolási díjnak nincs visszatartó ereje. Akinek be kell jönnie a belvárosba autóval, az be is fog.
leopop32020-07-10 23:47:01 // 2944
Mintha a szüleimet hallottam volna :DD
(De igazuk van)
leopop32020-07-10 23:45:50 // 2943
Hát akkor ezt nem csak én látom így :)
Giuntini2020-07-10 22:38:14 // 2942
El is felejtettem a 30km-es sebességkorlátozást....
Zsolt1552020-07-10 22:09:54 // 2941
Nem mindegy, hogy segíti vagy aránytalanul - a többi közlejedő kárára - kierőszakolja a kerékpáros forgalmat.

De még lehet jön a következő agymenése a sebessegkorlátozás. :-((

Egyszer sírnak, hogy nem lesz parkolási.díjból bevételük, utána meg kitiltani akarják az autókat. Ami megint azt jelenti, hogy nem lesz bevételük. Fogalmatlanok.
Giuntini2020-07-10 16:39:14 // 2940
Az nagyon nagy baj, ha politikai katonák ülnek a polgármesteri székben.
Budapesten teljes koncepció hiány van. Az autósüldözés, közlekedés elvétele nem koncepció!!
farki2020-07-10 16:28:12 // 2939
A való világ... :)
Illetve :(
VV62020-07-10 11:06:15 // 2938
Miért, mi van benne? :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-10 10:52:30 // 2937
Néztek ti "Mi kis falunk"-at? XD
Giuntini2020-07-10 10:32:46 // 2936
Tarlós a hibák ellenére egy pezsgő, üdítő és a korábbi évekhez viszonyítva élhetőbb fővárossá tette Budapestet! Természetesen voltak hibák, ez leginkább a turizmus terén látszódott a buszparkolók csökkenésével, de ami a Március 15-e térnél volt, az valóban kaotikus, azon változtatni kellett.
Azért ő sem tudott csomó mindent keresztülvinni, az egyik legjobb húzás pár évvel ezelőtt a check-point rendszer volt a Várban. Mindenki örjöngött, buszosok, idegenvezetők, aztán pár hónap elteltével jöttek rá milyen okos húzás volt. Nem is értem, miért nem lehetett folytatni!!
Zsolt1552020-07-10 10:17:04 // 2935
Nem nevetek, mert tudtam. :-))

Ilyen lett volna a csatorna a Nagykörúton


Csak annyira abszurd az egész, hogy ... Egyszerűen annyira ellenkezik az értelemmel és a józan ésszel, azt el sem lehet mondani. Kineveznek valakit főpolgármesternek és azt hiszi, ha hoz egy radikális döntést, akkor bekerül a történelemkönyvbe, meg világhírű lesz, mert Ő megcsinálta. Aztán lehet, hogy hosszútávon nagyobb sz.rt kever, de a lényeg Ő büszke legyen magára.
Egy ilyen városátalakítási döntésnek sokkal hosszabb távú és összehangolt döntésnek kell(-ene) lennie.
Giuntini2020-07-10 08:43:56 // 2934
Nevetni fogsz, de majdnem a Dualizmus korában ez realizálódott. Mikor a 19. sz. vége felé a mai Budapest kialakult, a Nagykörút helyén egy csatorna volt, ami a Dunába torkollott. Ezt a karták kiszélesíteni, kimélyíteni, hajózhatóvá tenni velencei, amszterdami példára. Aztán eldobták az ötletet és megszületett a mai Nagykörút.
Zsolt1552020-07-10 08:17:39 // 2933
Példa az átgondolatan döntésre a "Bulinegyed".

Született egy elhatározás, legyen. Ok. Egy-két év alatt olyan vigalmi negyed lett belőle, hogy azáltal az ott lakók számára az már élhetetlen lett. Lassan elköltöznek onnan. Aztán jönnek "vendéglátósok" az alkalmi dolgozók, a terjesztők, stb. Lassan elgettósodik, majd a végén lassan az is "NoGo" zóna lesz.
Zsolt1552020-07-10 07:59:25 // 2932
Két dolog lehet:
1, Egy magyar felsőoktatás nem ér semmit!
vagy
2, Olyan emberek hoznak döntéseket olyan ügyben, amiről fingjuk nincs. Az összes tudományukat a Blikk magazinból kivágott cikkek jelentik.


Lehet, azt hiszik, hogy ha most csak kerékpársávból fog állni Budapest, akkor már nyugodtan hátra lehet dőlni, mert megoldották a világ összes baját. Kész van minden és hátra lehet dőlni. Most már csak a világbéke kell.

Ja, nem! Még be kell korlátozni mindenhol a sebességet 30km/h-ra, de utána már tényleg jöhet a világbéke!

:-)))
Zsolt1552020-07-10 07:49:07 // 2931
"... a kerékpárutak létesítése lesz az egyik fő irányvonal ..."

A létesítés nem ugyan az azzal, hogy aránytalanul és átgondolatlanul korlátoznak valamit. Az én értelmezésemben a létesítés azt jelenti, valami pluszt hozok létre és nem azt, hogy valahonnan - más kárára - elveszek valamit és ezt úgy teszem.

A volt XI.kerületi (piros szegfű) polgármesternek volt ilyen hatalmas ötlete. Lehívták az EU-s nagy pénzt a Budaörsi úton kialakítandó "Buszsáv" kialakítására. Aztán jött a határidő, és valamit gyorsan kellett volna tenni. A pénz már régen nem volt meg, így jött a nagy ötlet, zárjuk le a külső sávot, majd abból lesz a buszsáv és mindenki jól jár. Az EU meg benyeli ezt a "nagy fejlesztést".
Kb.1 hétig állt a sor Székesfehérvárig, mire megszüntették az agyrémet.
Zsolt1552020-07-10 07:37:57 // 2930
"... gyűlöli az autósokat, és bosszúhadjáratot hirdet ..."

Inkább azt mondanám, hogy fogalmatlan. A másik meg, hogy a politikában bevett gyakorlat, hogy ha valamiről el akarod terelni a figyelmet, akkor be kell dobni valamit, ami nagy visszhangot kelt. Addig sem beszélnek a többi dologról, meg a ... .

Rendszeresen járok a Nagykörúton ahol így már napközben is dugó van, amikor nem szokott az lenni. Ergo lehet majd pénzt kérni dugódíjként. Minden 4. vagy 5. kerékpáros a járdán teker és napközben egy hét alatt 10-nél több - a futárokkal együtt - nem teker még így sem. Vagy csak én járok rosszkor arra???

"... Bár Csepel Észak-Budapesten van szerinte. ..." A kérdés, hogy miként forgatja a térképet. :-DDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak