Blog

Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

WarbiRunner (Gyuri) // 2021-08-24 15:45:45

"Számomra lenyűgöző a gép. Gyakorlatilag egy csövezett versenyautóhoz hasonlítanám leginkább, rendszámmal. Bátorág és őrültség volt ezt az autót AR-nak megcsinálni, de ezúton is köszönöm nekik!" Tovább

R33Z // 2020-06-07 21:55:12
>> Szervizpsychoati // Alfa 159 1.9 JTDM 16V SW // 2022-04-04

Sajnos több hiba is felütötte a fejét. A turbó valószínűleg valamit benyelt és elkezdett süvíteni. Ez nem zavart annyira, viszont nem is töltött rendesen -ez már igen. A kormány nagyon nehéz lett (mármint a forgatása :-) ). Gondoltam ha már lúd, legyen molett. Két féltengely, két első kerékcsapágy, kormánymű +tartály, turbó, olaj és összes szűrő. Bónusz lett még egy szervócső is :-) Természetesen ezeket is D.Z. gyógyította.
Kb ~363000

 
>> Eseményingegnere // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS Medio // 2022-05-13

Az autó a verseny előtt összeállt, és nem is hagyott cserben. Először kb 2003 környékén vettünk részt Selenián, akkor még a piros GTV-vel. Akkor, életünk első versenyén 2-ok lettünk. És most, közel 20 év után, ismét sikerült behoznunk a 2. helyet. Óriási szerencsénk volt és természetesen nagyon örültünk. Jó újrakezdése volt ez az Alfázásnak. Az elért helyezésen kívül is fantasztikus volt a rendezvény, klassz volt a helyszín, a feladatok, és jó volt látni a régi arcokat.

 
>> Szervizingegnere // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS Medio // 2022-05-12

Hibafeltáró oknyomozásom során eljutottam egy korábban a FIAT-nál dolgozó autóvillamossági szerelőhöz. Előadtam a hibajelenséget, miszerint random leáll az autó, és csak computer resettel hajlandó újra elindulni. Ő csipőből rávágta, hogy az lesz a hiba, hogy nem gyári gyertya van benne. Ugyanilyen problémákkal találkozott korabeli FIAT modelleknél, és csak a gyári csomagolású gyertya oldotta meg. Ilyen egyszerű lenne? Valószínűleg igen. Ugyanis a gyertyacserét követően a probléma eltűnt. Keserédes pillanat ez. De legalább az autó műszakilag és esztétikailag tökéletes lett az elmúlt félév során.

 
>> EseményTtK // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-05-16

Nem is volt tél idén, úgyhogy tök fölösleges volt. 240 ojró (ennyi a gumi kétszer föl-le itt) huss.. :(

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-05-13

A kipufogó csere után a csatlakozásoknál hallani lehetett egy kis kifújást. Újra bekentem a tömítővel és aluminium fóliával beborítottam.
A cserénél észrevettem hogy a középső- és hátsó dobnál a függesztő gumik töredezettek és lógnak. Szerencsére volt a garázsban több darab is, ezért kicseréltem őket. Sajnos a katalizátor résznél a gyári csövön van egy függesztési pont, az utólagos kipufogónál pedig nincs és mivel ez hiányzik, ezért jelen pillanatban néha hozzáér az alvázhoz a hátsó rész a futómű segédkeret előtt.

 
>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-05-15

Ismét nyíltnap volt a Hungaroringen. Ideális autós idő mellett végre sikerült kipróbálni mit tud az autó és a sofőr. 3 futamra vettem megint belépőt. Az elsőben próbáltam óvatosan menni és picit rövidíteni a féktávokon mert az előző esős pályanap féktávjai nem mérvadóak száraz körülmények között. Sikerült egy 2:37-es időt autózni, ami bár javulás, de nem elég nagy. A második etapon tovább tanultam a száraz pályát és már futottam egy 2:29-es időt, ami kb a célom volt. A harmadik etap további javulást hozott és sikerült először egy 2:28as majd egy 2:27es kört futni. Az autó azért ennél sokkal jobb időre képes, és sokkal többet "tud" mint a sofőr. A 2:2x eleje simán elérhető vele.
A fejlesztések az előző alkalom óta beváltak. A kipufogó miatt erősebbnek érződik az autó és a gázreakciója is sokkal jobb. 4000 rpm-en mérve 91.6 dB a hangnyomása. Az olajhőfok jeladó is valós adatokat mutat. 135 fölé akkor sem ment amikor egymás után két gyors kört mentem. Ekkor a vízhőfok felment kb 95 fokig, de tovább az sem. Szerencsére a beépített relatív nagy olajhűtő teszi a dolgát és nem melegszik el a motor.
A kuplung pedál viszont többször is bent ragadt mikor a fékfolyadék benne megmelegedett. Már levettem a lábam a pedálról és utána "rúgta" ki magát, ezzel 1-2 másodpercig hajtás nélkül hagyva az autót.
Gumikopás szempontjából elég durva a Hungaroring. Nálam főleg a hátsók kopnak, mivel folyamatosan mozog minden kanyarnál az autó hátulja, ezzel segítva a befordulást. Sajnos kicsit magas volt az induló guminyomás és az etapok közben az elsők 2.7 Barra is felmentek, pedig a Michelin ajánlása szerint a 2.5 Bar az ideális. Legközelebb alacsonyabb hideg nyomással kell indulni.
Összegezve az eddigi tapasztalatokat az autó az én szintemen nagyon jól fordul, a motor elég erős és mivel nem turbós ezért nagyon jól adagolható a gáz neki. A gyenge láncszem jelenleg én vagyok, de dolgozom rajta.
Mivel egyedül voltam, ezért a teljes szervíz csomagot, pótkereket, emelőt..., mindent vittem magammal. Ha ezeket kiveszem kb 30-40 kilóval tudom csökkenteni a kocsi súlyát. A hátsó üléssor otthon hagyásával újabb kb 20 kg-val lenne könyebb az autó.

 

Pénteken elkocsikáztunk Szarvasra. 350 km, hét óra egy megállóval Székesfehérváron. Azaz mégse egyel, mert a Dunaföldvár - Kecskemét 52-es főúton több megálló is volt az út javítgatása miatt, összesen kb. 1 óra. A többi rész burkolata kritikán aluli, a legsötétebb balkán. Jellemzésnek elég hogy a hosszú sor elején egy traktor ment és senki sem előzte meg mert a tempója még épp tartható volt...
Csodálom az emberek türelmét...
Hazafelé kerülővel jöttünk Soltvadkert felé.

Szóval a Selenia.
Mint mindig nagyon jó buli volt most is, köszönet a szervezőknek.
A helyszín jó választás volt, bár a 4 csillaghoz kicsit furcsa volt a szálloda. (pl. nem volt hűtő/minibár, ami pl. a rendelet szerint kellene)

Szóval nem nyertünk, de nem is ezért mentünk.
Jó volt találkozni, beszélgetni a régi arcokkal.
Jó volt újra vak itinerrel navigálni.
Jó volt eltévedni és visszatalálni.
Jó volt számunkra idegen teljesen sík tájon kocsikázni.
Jó volt új dolgokat megismerni.



Összesen 941 km-t mentünk a három nap alatt. PHuBi zokszó nélkül teljesített, olajfogyasztás nem volt.

 
>> EseményVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2022-05-14

Mivel a főtengely szíjtárcsa elrepedt, ezért S.O.S-ben cserélni kellett.

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2022-05-12

Komplett alvázvédelmet kapott az autó, dobbetétek alá is.

 

Kicserélve-felszerelve, épp ideje volt már:-)

Peremek javítva és a felnik fényezve lettek a fényezőt 2 hónapig kellett hetente masszírozni telefonon de végre kész.