Tagok >> gyml >> 164 2.0 TS 8V Super >> Blog
- Típus:164 2.0 TS 8V Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1997
- Színe:kék
Miután a hátsó futóművel végeztem nekiálltam szétszedni és felújítani a bal elejét.
A lengőkar hátsó szilentje, a stabilizátor szilentje ovális volt már. A kormányösszekötő gumiharangja meg volt tekeredve (feltehetőleg túl szorosan volt bilincselve és a futóműállításnál nem foglalkoztak vele), a külső féltengely gumiharang ki volt szakadva, de a csukló jó, a belső gumiharang kisebbik bilincse hiányzott, a gumiharang be volt repedezve, a belső csukló bordás része mozgott. Emellett sikerült találnom raktárkészletről sohasem használt lengéscsillapítót rugóval és kerékaggyal. Mivel ez 5 csavaros ezért nem tudtam felhasználni. A rugó elvileg keményebb mert ez feltehetőleg egy nagyobb motor verzióé, de beépítettem mert kíváncsi vagyok egy keményebb első futómű mit eredményez. (Elméletileg csökkenti az alulkormányzottságot).
Vettem egy új lengőkart, de a gömbfej nem lett jó, mert ezen a 13mmes kónuszos volt, de az autóhoz a 15mm-es kellett.
Az axiális csukló igazából nem volt csereérett és talán a kormányösszekötő is maradhatott volna, de a rögzítő csavart nem tudtam lelazítani és egyébént is ha már minden szét volt szedve jobbnak láttam ezt is cserélni.
A segédkeretet zsír/olaj és rozsdátlanítottam, majd Korant után kapott egy Hammerite-os festést. A kerékjáratban relatív kevés rozsda volt, javítani nem is kellett, csak rozsdátlanítani, alapozni és rücsizni. Ugyanazokat a Body termékeket használtam mint a hátsó futóműnél.
A féknyereg csúszói mozogtak, a gumik leszámítva hogy már festékesek voltak még jó állapotuak. A nyerget és a tartót piros Hammeritel festettem úgy mint hátul is. A fékbetétek különböző márkájuak voltk és minden tiszta rozsda volt. Feltehetőleg a kevés használat sem segített neki. Most új Brembo tárcsa és EBC Greenstuff került a helyükre.
A lengőkart/segédkeretet a karosszériához merevítő vas mindkét oldalon hiányzik, erre még "vadászom".
A költségek nagyrésze már szerepel a blogban mert amikor vettem beírtam. A lengéscsillapító (mindkét oldal) 300 EUR, a belső féltengelycsukló12600 HUF, a külső gumiharang (mert amit korábban vettem kisebb átmérőjű, mindkét oldal) 3000 HUF és a gömbfej (mindkét oldal) 12000 HUF jött hozzá. Természetesen vennem kellett további festékeket is.