gyml - főkép
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-05-10

Egy ideje hallottam hogy a flexicsőnél kifúj a kipufogó. Ez kissé meghamisítja a kontrollszonda jeleit is, ezért a csere mellett döntöttem. Az eredeti (valószinüleg már cserélt) darab ovális alaku, mindkét végén ovális csatlakozással. Én csak kör alakut tudtam venni, ezért ezt egy satu segítségével oválisra kellett alakítani és az első oldalon élbe hegeszteni, a hátsó oldalon ráhúzva hegeszteni. Szerencsére nincs még a cső elrohadva, ezért egy alapos tisztítás után könnyen hegeszthető. Mivel ebben nem vagyok gyakorlott, ezért beletelt egy kis időbe, de sikerült tömítettre megcsinálni.
A kész leömlő kapott egy hőálló festést is.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-05-08

A hátsó szélvédőm már kis túlzással abszolút nem volt átlátható. Volt otthon egy tartalék még gyári fóliás, de ez pedig be volt már repedve.
Egy kamionponyvákkal és teraszponyvákkal foglalkozó cégnél van ismeretségem, és ők bevállalták hogy megjavítják a tartalék darabot. Körbe lett vágva az eredeti és ehhez lett hozzá varrva az új víztiszta átlátszó ponyva. Beépítve nem is látszik hogy javított, csak nincs benne a gyári logó.
A másik darabot is meg szeretném majd csináltatni velük és elrakom tartalékba.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2025-05-08

Az importtuning oldalán volt még outlet motorsportos felni olcsón. Van már egy 9x17-es Enkei szettem, azon most slick gumi van, gondoltam veszek mégegy 9x17-est és erre majd később semi slicket szeretnék. Egyenlőre elrakom, később jól fog még jönni. Ennyiért ritkán lehet venni könnyebb felnit.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-05-03

Sajnos múltkor a telefontöltő beépítésnél leszakítottam a fóliát ezért vennem kellett egy másik bontott darabot. Találtam egy Spiderből valót, bár drágább volt, de így nem kellett a kettőből egyet csinálni. A 156-osé elvileg nem tudja azt a funkciót, hogy tetőnyitás után ha automatán áll a ventilátor vezérlés akkor lekapcsolja a levegőbefújást, majd tetőcsukás után vissza.
Volt egy olyan problémám is az eredeti darabbal hogy nehezen fordult a hőfokszabályzó emellett nem is mindig tartotta a hőmérsékletet, de ez valószínűleg a poros hőmérő szenzor miatt lehetett.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-05-03

Egyik reggel a motorvezérlő bekapcsolta a check-engine lámpát a km órában. Semmi fura nem volt az autó működésében. Hazaérve kiolvastam és a labdaszonda fűtésre is és a jelre is panaszkodott. Kitöröltem, de hamarosan újra visszajött. A gyári szonda volt még benne, kb 266 ezer km-t bírt, elvileg ezeket 160 ezerre tervezik.
Megnéztem milyen szonda kell bele, gyári Bosch cikkszámmal már nem nagyon lehet kapni. Mivel ez egy 4 vezetékes ugrószonda, ezért megnéztem a típusát és rendeltem egy ugyanolyat a legolcsóbb de Bosch gyártmányból, majd a gyárinak a kábelével és toldással kompatibilissé tettem.
A régi szondát nem volt egyszerű kiszedni, csak a 230V-os nagy ütvecsavarozóval sikerült miután levágtam a szonda tetejét. De ha már kint volt ez a kipufogó szekció is, akkor letakarítottam és lefestettem hőálló ezüsttel.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider 2.0TS // 2025-04-22

Vettem egy használt Pioneer D1004 d osztályú kisméretű erősítőt. Teljesítménye 4x45W, de lehet hídba kötni, akkor már 90W RMS-t tud leadni. Gondoltam ez az én kis hifimhez jó lesz. Sajnos nincs rajta "gain" állítási lehetőség, ezért a mélynyomóhoz sajnos nem túl jó. Így marad az első szett erősítésére, a nyomoz pedig az eddigi kickerről fog működni tovább.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-04-18

A jobb oldali kicserélt és hibás ablakemelő motorért cserébe Piritu-tól kaptam 2 db 3D nyomtatott ablakemelő fogaskereket. Remélem sikerül neki a sajátjából és ebből csinálni egy működő darabot.
A fogaskerekeket eltárolom az eddig gyűjtött alkatrészekkel.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider 2.0TS // 2025-04-13

Nyomtattam mindkét ajtóban levő magasugárzóhoz keretet. Ezzel sokkal szebben és masszívabban tudtam rögzíteni.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider 2.0TS // 2025-04-13

A győri delta hifinél vettem bitumen szigetelőlap csomagot az ajtókhoz. Jelen pillanatban egy 13cm-es Pioneer komponens szettet használok, talán ezeken is segít egy picit, de nem volt túl profi aki ennek a kialakítását tervezte. Elvileg egy 16cmes mélyközép berakható, ha az ajtókárpit hangszóró alatti rögzítését levágom. Ezt majd eldöntöm hogy akarom-e.
A másik ok ami miatt be akartam szigetelni az ajtót, hogy így sokkal szebb hangja van a csukódásnak, jóval masszívabbnak tűnik az ajtó, ezt már a 164-esen is megtapasztaltam. Ráadásul mivel a vízzárót már többször levettem azt sem lehetett volna tökéletesen visszarakni.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-04-11

Mindkét ajtóban kattog az ajtóhatároló és ez engem már nagyon zavart. Kicsit utánanézve találtam új darabot, de 80 EUR körül mozog/db. A fórumokon azt írták hogy a Doblo-é ugyanaz azzal a különbséggel hogy hosszabb a karja. Megrendeltem tesztre a legolcsóbbat és miután kiszedtem az eredetit, a kettőt összehasonlítva látszik hogy a technika ugyanaz, a furatok passzolnak. Egy-egy 6-os anyával próbáltam kihézagolni az ajtó és a határoló közé. Ennek az lett az eredménye hogy tökéletesen hangtalanul működik az ajtó, csak pár fokkal nagyobbra lehet nyitni. Szerintem ez így megfelelő megoldás. Rendelek egyet a bal oldalhoz is.