gyml - főkép
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-04-01

Az ősszel mielőtt elvittem a téli szállására az autót észrevettem hogy a Hankook Ventus príme-ok közül 2 db kb körül van repedve de a belső oldalán. Azóta megjelent egy kicsi a külső felén is. Nem tudom mióta járhattam vele így, de ez így nem annyira biztonságos. A tavasz előtt rendeltem a reifen.com -ról 4db Bridgestone Potenza Race 225/40 R18-at egy ausztriai magyar gumishoz. Így jóval olcsóbban jött ki mert gyakran járok arra és a transzport nem került semmibe. Ráadásul ott a kiszállítás is ingyenes.
Ezek a gumik a tesztekben nagyon jól szerepeltek, igazi semi-slickek, és elvileg egy hajszállal jobbak mint a Michelin CUP2. A próbaút alapján tényleg nagyon jónak tűnnek. Eddig a 156-os kopott CUP2-i voltak fent ideiglenesen, így lesz majd összehasonlítás.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-03-31

Szintén egy régebbi probléma volt a benzinszag az utastérben ha teletöltöttem a tankot. Mivel múltkor levettem, ellenőriztem hogy nem lyukas, a csöveket is átnéztem, minden rendben volt, ezért utolsó ötletként kivettem a szivattyút. Itt meg is találtam a hibát, mikor néhány éve cseréltem a szokásos felső tömítetlenség probléma miatt egy új darabra akkor a visszarakásnál nem volt a helyén a tömítés és becsípte a szivattyú teteje. Mivel a tető terében van, ezért nem könnyű cserélni, de ettől függetlenül ez az én hibám volt. Most ezt megigazítva elmúlt a szag és újra élvezetes teli tankkal is a cabriozás .
A képen durvábbnak tűnik, mint a valóságban volt, mert a kivételnél kicsit kimozdult, de ettől függetlenül ez szerelési hiba volt.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider 2.0TS // 2025-03-30

Már régóta küzdöttem azzal a problémával hogy nem találtam megfelelő helyet a telefonomnak. Eddig a hamutartó tetején volt egy qi töltéssel is rendelkező lapos telefonpad. Ezzel az volt a gond hogy nagyobb sebességű kanyaroknál simán lecsúszott róla a telefon. Ráadásul ha Waze-el mentem valahova többnyire csak a hangutasítások alapján navigáltam mert nem volt kényelmes mindig lenézni.
Erre a problémára találtam megoldást és letöltöttem, majd kinyomtattam a középső szellőzőbe rakható telefontartót. Szerencsére ennek a furatai megegyeznek a Brodit-hoz tervezett magsafe qi töltők tartójának furataival, így ezt sem kellett terveznem, csak ki kellett nyomtatni egy kis méretre igazítás után.
A töltő/tartó szerepét egy Hama gyártmányú minőséginek tűnő pad látja el. Ez nem volt olcsó, de nem akartam kísérletezni. Sajnos az USB-C kábel fixen be van forrasztva, nem cserélhető, ez nem tetszik benne, de cserébe kisebb lesz a belőle kiálló kábel rész.
Sajnos csak fehér PETG-m volt itthon, ezért ebből nyomtattam majd fekete Hammerite-el festettem. Ez nem műanyagra való, de ez úgyis csak egy tesztdarab. Ki fogom nyomtatni feketéből majd.
Jelenleg mivel még csak tesztelem a kábel sincs a műszerfalban elvezetve és csak egy szivargyújtós aljzatba dugtam amit szintén most kellett vennem, mert nem volt még itthon USB-C-s darabom. Később elvezetem rendesen a kábeleket és rendelek neki egy 12V - 5V 3A feszültségátalakítót. Elvileg erre van szükség mert a töltő egy 15W-os gyorstöltő.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-03-23

Egyetlen helyen fogyott az olaj a motorból, ez pedig a kipufogó leömlő tőcsavarjainál van. Az alsó sorban az összesnél (4db) szivárgott, a felső sorban 1-nél. Ezeket a tőcsavarokat kicseréltem újra és bekentem menetrögzítővel.
Tesztkörként elmentem lemosni egy távolabbi mosóhoz. A javítás nem sikerült teljesen, 1 tőcsavarnál láttam egy csepp olajat újra mikor hazaértem. Ezt majd megpróbálom újra letömíteni.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-03-20

Rendeltem Alfaalkatrészekről egy szett irídiumos gyári NGK gyertyát. Most Bosch-t használtam, kb 20-25 ezer km alatt kicsit elkopott az elektróda de hibátlanul működött. Lehet csak placebo hatás, de mintha a friss gyertyákkal egyenletesebben járna a motor és kicsit más lenne a hangja is. Persze ezek ha valósak akkor is csak minimális változások.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-03-19

Tavaly ősszel mikor vittem elrakni az autót akkor vettem észre, hogy a hűtővíz alig megy 80 fok fölé, de sohasem közelíti meg a 90-et. Az eredeti termosztát valószínűleg nem zárt be teljesen. Ha már ezt kicseréltem akkor vettem egy új hőszenzort is, nem tudom a régi mennyire fáradhatott el, de ennyi idő után biztosan csalt már kicsit. Vettem új hűtőfolyadékot is, 5 évente egyébként is szoktam cserélni, most egyben megvolt ez is.
A motorolajat 2023 őszén öntöttem bele és 2024 őszig használtam. Télre nem öntöttem bele a frisset, most jött el a csere ideje. Újra a Motul 10w60-at kapta.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-03-17

Az eddig használt Novitec ültetőrugók miatt nem tetszett az autó mozgása. A futómű nagyon kemény volt, mégis furán pattogott az eleje. Utánaolvasva a fórumokon senki sem ajánlja azt a kombinációt hogy ültetőrugót használjunk a gyári lengéscsillapítóval. Mivel relatív kicsi/rövid a lengéscsillapító, ezért kiesik az optimális tartományból az ültetéssel, ráadásul a gyári rugó frekvenciájához van hangolva.
A gyári lengéscsillapítók már egyébként sem voltak tökéletesek. Az újat és a régit összenyomva kb fele akkora erő kifejtésére volt képes. Valoszinüleg a gáz is eltűnt belőle, mert bár húzó irányba is még csillapított, de magától nem nyúlt ki.
Az új TRW darabon pár mm-el alacsonyabban van a rugótányér, de a 225/40 R18 -as gumi elvileg el fog férni.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-03-13

A középdob a hátsó csatlakozásnál lyukas volt. Ezt tavaly nyáron még behegesztettem, de újabb kicsi lyukakat találtam rajta. Néhány helyen rozsdás volt, a dob is kicsit eresztett az összeperemezésnél, a belsejében pedig valami elszabadult, mozgatásra zörgött. Rendeltem egy újat a Szakál metálban. A hátsó dobbal nem volt gond, csak apró rozsdapöttyök voltak rajta. Mindkettőt megtisztítottam és ezüst Hammerite-el lefestettem. A hátsó rész egy apró tuning nála, a V6TB-ét használom, ez csak egy dobot tartalmaz kettő helyett, ettől alacsony fordulaton van egy pici morgós hangja az autónak.
Kicseréltem 2 db rögzítő gumit és az összes csavart is. Most teljesen stabilan áll és ez a rész nem fúj ki sehol, minden csatlakozás hibátlan.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-03-11

A 2025-ös évadot egy rövid 25 km-es autózással indítottam, majd elkezdtem megjavítani, ellenőrizni amit már régóta terveztem.
Már egy ideje fura szagot éreztem hátulról de nem tudtam eldönteni, hogy benzin vagy valami más. Levettem a hátsó futóművet, kivettem a tankot és ellenőriztem a benzincsöveket, de nem folyat sehol. A következő tippem a kifolyt tetőmozgató hidraulika folyadék. Mivel korábban már több hidraulikacsövet is cseréltem és minden alkalommal elfolyt, ezért feltehetőleg valahol a karosszéria alsó részén egy üregben tárolódhatott és nagyobb kanyaroknál kitud folyni, majd a kipufogó hőjétől érezhető. Ha már le volt véve a tank védőpáncélját ezüst Hammerite-al lefestettem.
A Novitec ültetőrugók szép külsőt eredményeztek, de nagyon kemény volt tőle az autó. Elővettem a gyári rugókat és ahol rozsdás volt ott letakarítottam, majd fekete Hammerite-al lefestettem, így kerültek vissza az autó alá.
A hátsó lengőkarok Powerflex poliuretán szilenttel voltak beszerelve, valószinüleg ez is hozzájárult a túl kemény futóműhöz. A másik ok ami miatt hozzányúltam az a passzív hátsókerék kormányzás, amit sajnos a poliuretán teliszilentekkel nem tud az autó, pedig gyári lengőkarokkal ez érezhető és ez az egyik érdekesség ebben a típusban. Korábban már vettem másik hátsó lengőkarokat, Tedgum G-szemeket és szilenteket. Ezeket megpróbáltam a kis 8 tonnás présemmel bepréselni de nem sikerült teljesen. Szerencsére ismerős helyen 20tonnás préssel már ez sem okozott gondot. A felső villa alakú lengőkarhoz sajnos a Tedgum olyan szilentet hoz ami 2 mm-el szélesebb,ezért ez nem fért be a helyére.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 SW 2,2 JTS // 2025-02-03

Néha ki szoktam takarítani a forgattyúsház szellőztetés membránját és a házát. Ilyenkor téli időszakban nem csak olajos, hanem kávés színű kicsapódás is van benne. Ez biztosan nem kellemes a motornak ha visszaszívja, ezért beépítettem egy lecsapató tartályt. Már minden volt otthon hozzá, csak régebben még a 156-hoz vettem.