gyml - főkép
>> Tuning és extraAlfa Spider 2.0TS // 2025-04-13

Nyomtattam mindkét ajtóban levő magasugárzóhoz keretet. Ezzel sokkal szebben és masszívabban tudtam rögzíteni.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider 2.0TS // 2025-04-13

A győri delta hifinél vettem bitumen szigetelőlap csomagot az ajtókhoz. Jelen pillanatban egy 13cm-es Pioneer komponens szettet használok, talán ezeken is segít egy picit, de nem volt túl profi aki ennek a kialakítását tervezte. Elvileg egy 16cmes mélyközép berakható, ha az ajtókárpit hangszóró alatti rögzítését levágom. Ezt majd eldöntöm hogy akarom-e.
A másik ok ami miatt be akartam szigetelni az ajtót, hogy így sokkal szebb hangja van a csukódásnak, jóval masszívabbnak tűnik az ajtó, ezt már a 164-esen is megtapasztaltam. Ráadásul mivel a vízzárót már többször levettem azt sem lehetett volna tökéletesen visszarakni.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-04-11

Mindkét ajtóban kattog az ajtóhatároló és ez engem már nagyon zavart. Kicsit utánanézve találtam új darabot, de 80 EUR körül mozog/db. A fórumokon azt írták hogy a Doblo-é ugyanaz azzal a különbséggel hogy hosszabb a karja. Megrendeltem tesztre a legolcsóbbat és miután kiszedtem az eredetit, a kettőt összehasonlítva látszik hogy a technika ugyanaz, a furatok passzolnak. Egy-egy 6-os anyával próbáltam kihézagolni az ajtó és a határoló közé. Ennek az lett az eredménye hogy tökéletesen hangtalanul működik az ajtó, csak pár fokkal nagyobbra lehet nyitni. Szerintem ez így megfelelő megoldás. Rendelek egyet a bal oldalhoz is.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider 2.0TS // 2025-04-09

2010 óta van meg az autó és eddig sohasem zavart hogy nincs meg a gyári keret a rádió körül, de most valahogy elkezdett. Sajnos az ezüst gyári keret már beszerezhetetlen, ezért rendeltem egy feketét és utángyártottat.
A telefontartót kinyomtattam fekete PETG-ből és a kábelét is elvezettem a műszerfal mögött. Sajnos miközben a klíma gombot húztam le letéptem a fóliát is a hőfokszabályzóról.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-04-07

A jobb oldali ablakemelőm néha működött, néha nem. Pápán bontanak egy 2003-as JTS Spidert, sikerült belőle megvennem mindkét ablakemelőt. A jobb oldalit ki is cseréltem. A síneket megpucoltam, megzsíroztam és most gyorsabban mozog mint a baloldali, ráadásul nem is mozog és zörög benne az üveg, mert a középső csap ami körül fordul még nincs kikopva.
A bal oldalit azért vettem meg, mert nálam már az sem az igazi, ezért oda megfelelő cseredarab lesz ha egyszer tönkremegy

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-04-01

Az ősszel mielőtt elvittem a téli szállására az autót észrevettem hogy a Hankook Ventus príme-ok közül 2 db kb körül van repedve de a belső oldalán. Azóta megjelent egy kicsi a külső felén is. Nem tudom mióta járhattam vele így, de ez így nem annyira biztonságos. A tavasz előtt rendeltem a reifen.com -ról 4db Bridgestone Potenza Race 225/40 R18-at egy ausztriai magyar gumishoz. Így jóval olcsóbban jött ki mert gyakran járok arra és a transzport nem került semmibe. Ráadásul ott a kiszállítás is ingyenes.
Ezek a gumik a tesztekben nagyon jól szerepeltek, igazi semi-slickek, és elvileg egy hajszállal jobbak mint a Michelin CUP2. A próbaút alapján tényleg nagyon jónak tűnnek. Eddig a 156-os kopott CUP2-i voltak fent ideiglenesen, így lesz majd összehasonlítás.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-03-31

Szintén egy régebbi probléma volt a benzinszag az utastérben ha teletöltöttem a tankot. Mivel múltkor levettem, ellenőriztem hogy nem lyukas, a csöveket is átnéztem, minden rendben volt, ezért utolsó ötletként kivettem a szivattyút. Itt meg is találtam a hibát, mikor néhány éve cseréltem a szokásos felső tömítetlenség probléma miatt egy új darabra akkor a visszarakásnál nem volt a helyén a tömítés és becsípte a szivattyú teteje. Mivel a tető terében van, ezért nem könnyű cserélni, de ettől függetlenül ez az én hibám volt. Most ezt megigazítva elmúlt a szag és újra élvezetes teli tankkal is a cabriozás .
A képen durvábbnak tűnik, mint a valóságban volt, mert a kivételnél kicsit kimozdult, de ettől függetlenül ez szerelési hiba volt.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider 2.0TS // 2025-03-30

Már régóta küzdöttem azzal a problémával hogy nem találtam megfelelő helyet a telefonomnak. Eddig a hamutartó tetején volt egy qi töltéssel is rendelkező lapos telefonpad. Ezzel az volt a gond hogy nagyobb sebességű kanyaroknál simán lecsúszott róla a telefon. Ráadásul ha Waze-el mentem valahova többnyire csak a hangutasítások alapján navigáltam mert nem volt kényelmes mindig lenézni.
Erre a problémára találtam megoldást és letöltöttem, majd kinyomtattam a középső szellőzőbe rakható telefontartót. Szerencsére ennek a furatai megegyeznek a Brodit-hoz tervezett magsafe qi töltők tartójának furataival, így ezt sem kellett terveznem, csak ki kellett nyomtatni egy kis méretre igazítás után.
A töltő/tartó szerepét egy Hama gyártmányú minőséginek tűnő pad látja el. Ez nem volt olcsó, de nem akartam kísérletezni. Sajnos az USB-C kábel fixen be van forrasztva, nem cserélhető, ez nem tetszik benne, de cserébe kisebb lesz a belőle kiálló kábel rész.
Sajnos csak fehér PETG-m volt itthon, ezért ebből nyomtattam majd fekete Hammerite-el festettem. Ez nem műanyagra való, de ez úgyis csak egy tesztdarab. Ki fogom nyomtatni feketéből majd.
Jelenleg mivel még csak tesztelem a kábel sincs a műszerfalban elvezetve és csak egy szivargyújtós aljzatba dugtam amit szintén most kellett vennem, mert nem volt még itthon USB-C-s darabom. Később elvezetem rendesen a kábeleket és rendelek neki egy 12V - 5V 3A feszültségátalakítót. Elvileg erre van szükség mert a töltő egy 15W-os gyorstöltő.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-03-23

Egyetlen helyen fogyott az olaj a motorból, ez pedig a kipufogó leömlő tőcsavarjainál van. Az alsó sorban az összesnél (4db) szivárgott, a felső sorban 1-nél. Ezeket a tőcsavarokat kicseréltem újra és bekentem menetrögzítővel.
Tesztkörként elmentem lemosni egy távolabbi mosóhoz. A javítás nem sikerült teljesen, 1 tőcsavarnál láttam egy csepp olajat újra mikor hazaértem. Ezt majd megpróbálom újra letömíteni.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-03-20

Rendeltem Alfaalkatrészekről egy szett irídiumos gyári NGK gyertyát. Most Bosch-t használtam, kb 20-25 ezer km alatt kicsit elkopott az elektróda de hibátlanul működött. Lehet csak placebo hatás, de mintha a friss gyertyákkal egyenletesebben járna a motor és kicsit más lenne a hangja is. Persze ezek ha valósak akkor is csak minimális változások.