Nyomtattam mindkét ajtóban levő magasugárzóhoz keretet. Ezzel sokkal szebben és masszívabban tudtam rögzíteni.

A győri delta hifinél vettem bitumen szigetelőlap csomagot az ajtókhoz. Jelen pillanatban egy 13cm-es Pioneer komponens szettet használok, talán ezeken is segít egy picit, de nem volt túl profi aki ennek a kialakítását tervezte. Elvileg egy 16cmes mélyközép berakható, ha az ajtókárpit hangszóró alatti rögzítését levágom. Ezt majd eldöntöm hogy akarom-e.
A másik ok ami miatt be akartam szigetelni az ajtót, hogy így sokkal szebb hangja van a csukódásnak, jóval masszívabbnak tűnik az ajtó, ezt már a 164-esen is megtapasztaltam. Ráadásul mivel a vízzárót már többször levettem azt sem lehetett volna tökéletesen visszarakni.


Mindkét ajtóban kattog az ajtóhatároló és ez engem már nagyon zavart. Kicsit utánanézve találtam új darabot, de 80 EUR körül mozog/db. A fórumokon azt írták hogy a Doblo-é ugyanaz azzal a különbséggel hogy hosszabb a karja. Megrendeltem tesztre a legolcsóbbat és miután kiszedtem az eredetit, a kettőt összehasonlítva látszik hogy a technika ugyanaz, a furatok passzolnak. Egy-egy 6-os anyával próbáltam kihézagolni az ajtó és a határoló közé. Ennek az lett az eredménye hogy tökéletesen hangtalanul működik az ajtó, csak pár fokkal nagyobbra lehet nyitni. Szerintem ez így megfelelő megoldás. Rendelek egyet a bal oldalhoz is.


2010 óta van meg az autó és eddig sohasem zavart hogy nincs meg a gyári keret a rádió körül, de most valahogy elkezdett. Sajnos az ezüst gyári keret már beszerezhetetlen, ezért rendeltem egy feketét és utángyártottat.
A telefontartót kinyomtattam fekete PETG-ből és a kábelét is elvezettem a műszerfal mögött. Sajnos miközben a klíma gombot húztam le letéptem a fóliát is a hőfokszabályzóról.



A jobb oldali ablakemelőm néha működött, néha nem. Pápán bontanak egy 2003-as JTS Spidert, sikerült belőle megvennem mindkét ablakemelőt. A jobb oldalit ki is cseréltem. A síneket megpucoltam, megzsíroztam és most gyorsabban mozog mint a baloldali, ráadásul nem is mozog és zörög benne az üveg, mert a középső csap ami körül fordul még nincs kikopva.
A bal oldalit azért vettem meg, mert nálam már az sem az igazi, ezért oda megfelelő cseredarab lesz ha egyszer tönkremegy

Az ősszel mielőtt elvittem a téli szállására az autót észrevettem hogy a Hankook Ventus príme-ok közül 2 db kb körül van repedve de a belső oldalán. Azóta megjelent egy kicsi a külső felén is. Nem tudom mióta járhattam vele így, de ez így nem annyira biztonságos. A tavasz előtt rendeltem a reifen.com -ról 4db Bridgestone Potenza Race 225/40 R18-at egy ausztriai magyar gumishoz. Így jóval olcsóbban jött ki mert gyakran járok arra és a transzport nem került semmibe. Ráadásul ott a kiszállítás is ingyenes.
Ezek a gumik a tesztekben nagyon jól szerepeltek, igazi semi-slickek, és elvileg egy hajszállal jobbak mint a Michelin CUP2. A próbaút alapján tényleg nagyon jónak tűnnek. Eddig a 156-os kopott CUP2-i voltak fent ideiglenesen, így lesz majd összehasonlítás.







Szintén egy régebbi probléma volt a benzinszag az utastérben ha teletöltöttem a tankot. Mivel múltkor levettem, ellenőriztem hogy nem lyukas, a csöveket is átnéztem, minden rendben volt, ezért utolsó ötletként kivettem a szivattyút. Itt meg is találtam a hibát, mikor néhány éve cseréltem a szokásos felső tömítetlenség probléma miatt egy új darabra akkor a visszarakásnál nem volt a helyén a tömítés és becsípte a szivattyú teteje. Mivel a tető terében van, ezért nem könnyű cserélni, de ettől függetlenül ez az én hibám volt. Most ezt megigazítva elmúlt a szag és újra élvezetes teli tankkal is a cabriozás .
A képen durvábbnak tűnik, mint a valóságban volt, mert a kivételnél kicsit kimozdult, de ettől függetlenül ez szerelési hiba volt.

Már régóta küzdöttem azzal a problémával hogy nem találtam megfelelő helyet a telefonomnak. Eddig a hamutartó tetején volt egy qi töltéssel is rendelkező lapos telefonpad. Ezzel az volt a gond hogy nagyobb sebességű kanyaroknál simán lecsúszott róla a telefon. Ráadásul ha Waze-el mentem valahova többnyire csak a hangutasítások alapján navigáltam mert nem volt kényelmes mindig lenézni.
Erre a problémára találtam megoldást és letöltöttem, majd kinyomtattam a középső szellőzőbe rakható telefontartót. Szerencsére ennek a furatai megegyeznek a Brodit-hoz tervezett magsafe qi töltők tartójának furataival, így ezt sem kellett terveznem, csak ki kellett nyomtatni egy kis méretre igazítás után.
A töltő/tartó szerepét egy Hama gyártmányú minőséginek tűnő pad látja el. Ez nem volt olcsó, de nem akartam kísérletezni. Sajnos az USB-C kábel fixen be van forrasztva, nem cserélhető, ez nem tetszik benne, de cserébe kisebb lesz a belőle kiálló kábel rész.
Sajnos csak fehér PETG-m volt itthon, ezért ebből nyomtattam majd fekete Hammerite-el festettem. Ez nem műanyagra való, de ez úgyis csak egy tesztdarab. Ki fogom nyomtatni feketéből majd.
Jelenleg mivel még csak tesztelem a kábel sincs a műszerfalban elvezetve és csak egy szivargyújtós aljzatba dugtam amit szintén most kellett vennem, mert nem volt még itthon USB-C-s darabom. Később elvezetem rendesen a kábeleket és rendelek neki egy 12V - 5V 3A feszültségátalakítót. Elvileg erre van szükség mert a töltő egy 15W-os gyorstöltő.




Egyetlen helyen fogyott az olaj a motorból, ez pedig a kipufogó leömlő tőcsavarjainál van. Az alsó sorban az összesnél (4db) szivárgott, a felső sorban 1-nél. Ezeket a tőcsavarokat kicseréltem újra és bekentem menetrögzítővel.
Tesztkörként elmentem lemosni egy távolabbi mosóhoz. A javítás nem sikerült teljesen, 1 tőcsavarnál láttam egy csepp olajat újra mikor hazaértem. Ezt majd megpróbálom újra letömíteni.





Rendeltem Alfaalkatrészekről egy szett irídiumos gyári NGK gyertyát. Most Bosch-t használtam, kb 20-25 ezer km alatt kicsit elkopott az elektróda de hibátlanul működött. Lehet csak placebo hatás, de mintha a friss gyertyákkal egyenletesebben járna a motor és kicsit más lenne a hangja is. Persze ezek ha valósak akkor is csak minimális változások.




