Lejárt a nyár közepén a műszaki érvényessége. Ma kapott egy újat. A LED-et kellett kiszednem, sima Hella H7 került bele, semmi más probléma nem volt az autóval.
Nyáron nem használtam az autót, ez nem tett jót az aksinak. Amúgy sem volt már fiatal. Teljesen lemerült és már feltölteni sem lehetett. Vettem gyorsan a praktikerben egy új 72 Ah-sat. 2 év garancia van rá.
Találtam outlet motorsport felniket 4x100-as osztókörrel. Gyártóról csak annyit tudok, hogy egy kisebb holland cég. A felnik csak 8.1 kg tömegűek annak ellenére hogy 8x17-esek. Nyáron tervezem majd bevetni őket. A kidolgozási minőségük a front oldalon hibátlan, a hátuljára kevesebb figyelmet fordítottak, de ez nem fog látszani. A dizájnja egyszerű, talán régiesebb, de kifele dőlnek a küllők és teljes hosszuak, így talán nagyobbnak is néznek ki. Kíváncsi leszek hogy mutat az autó alatt.
A magyar posta nem bánt velük kesztyűs kézzel, de szerencsére elég jól be voltak csomagolva.
Nem világított a hátsó helyzetjelző. Mivel ebben nem figyeli az elektronika ezért nem tudom mióta, most is csak azért tudtam meg, mert barátnőm jött mögöttem az ő kocsijával és szólt. Viszont ennek az esélyét minimalizálni szeretném ezért a másik oldalon is kicseréltem és ha már ott voltam az index izzókat is bár azokat észrevenném ha kiégnének.
A jobb oldali ablaktörlő gumija elszakadt, a bal oldalinál pedig már hiányzott az ablakmosó egyik tartója. Korábban valamelyik ablaktörlőcserénél volt a csomagban 2-2 db, ezért ezt most ingyen cseréltem-pótoltam.
Sürgősen kellett vennem ablaktörlő lapátot mert használnom kell az autót és esőt mondanak, ezért olyat kellett választanom ami azonnal van, így lett a Kamoka. Legalább ezt is kipróbálom. az előző Champion volt és régóta fenn volt az autón, de mivel ritkán használom esőben ezért inkább elöregedett.
Kevés is volt benne és a színe sem volt már túl szép. Volt a garázsban még bontatlan, ezért gyorsan lecseréltem.
Rendeltem egy új kupakot a kiegyenlítő tartályra, mert valószinüleg az eredeti is kapott a lerakódásból.
A katalizátoron gyárilag rajta levő hővédő alsó része lyukas volt, azt a kipufogó javításnál már levettem. A felső rész 1-2 helyen tartotta magát ezért azt fenn hagytam. Viszont főleg hideg indításnál, de sokszor egyébként is rezgett/zörgött, ezért most ezt is lefejtettem róla.
Rendeltem a múltkori tisztító folyadékból egy újabb adagot. Kb 20 perc autózás után minden szépen üzemmeleg lett. Mikor visszaértem a kapuhoz egy pukkanást hallottam. A kiegyenlítő tartály alján csöpögött a víz.
A leengedett folyadék továbbra is kritikán aluli. 2x kiöblítettem utána vízzel, de még mindig elszíneződik és nem tudni a hűtő és a fűtőradiátor mennyire van eltömődve.
A tartály sajnos úgy néz ki kilyukadt a túlnyomástól. Szerintem a tartály kupakja is el lehetett tömődve, mert úgy tudom ennek le kellett volna engednie a nyomást. Az új tartállyal rendelek majd új fedelet is.
Vezetés közben kopogó hangot lehetett hallani és mintha a kormánykeréken is minimálisan éreztem volna. A kormányreakció is kicsit lassabb volt, de ezt még betudtam annak hogy régi technika és kopott is. Levettem a kormánymű hézagoló fedelét és a legvékonyabb alátéttel amit találtam növeltem a rugóerőn.
A kopogás megszűnt, a kormányzás is kicsivel pontosabb lett.
Mivel az ajtókárpit már le volt szedve és így könnyen lecsatlakoztatható és kicsavarozható a visszapillantó, ezért levettem és lefestettem.
Színkód alapján kevertettem a Piktorban 477/A festéket, vettem hozzá alapozót és 2K lakkot.
A tükörláb festése fel volt hólyagosodva, a burkolaton pedig lekopott a lakk és meg is volt húzva a széle. Sajnos arról nem csináltam fotót, csak a festésről.
A fekete részt nem festettem, csak a színrefújt részét javítottam.