Mutasd

>> Tuning és extra2024-03-04

Az eddig összegyűjtött kiegészítőkből és az eddig használt olajhűtőből némi lemez hozzáadásával építettem egy új tartót és felszereltem kb oda ahol a GTA-n is van. Már csak a levegő rávezetést kell megoldani a lökhárítóból.

 
>> Tuning és extra2024-02-16

Az olajhűtő hatékonyságának javítására rendeltem egy légterelőt hozzá. Mivel a jobb oldali kerékjárat előtt lesz (ahol a GTA-n), ezért szükséges a levegő odajuttatása és megfelelő sebességre lassítása.

 
>> Tuning és extra2023-10-16

Rendeltem néhány fittinget, csövet és egy forgattyúsház szellőztető olajlecsapatót, mert az olajhűtő helyét és a kartergáz kezelését át szeretném alakítani. Sajnos a listában látható AN8 AN10 kulcs nincs raktáron.

 
>> Szerviz2023-10-14

Korábban 6ezres fordulatszám felettl néha megragadt a kuplung és vagy lábbal kellett kihúzni, vagy 1-2 másodperccel később jött vissza magától. Mivel már mindkét munkahengert cseréltem, folyadékot többször is, a kinyomócsapágy és a kuplung is látszólag rendben, ezért az utolsó hibás alkatrészt is kicserélem. A munkahenger tartójának egyik lába és a pozícióban rögzítő tüske is le volt törve. Bár nehezen hiszem el hogy ez okozná, de hátha mégis.

 
>> Tuning és extra2023-10-12

Az eredeti V6 hűtőventilátor és keret majdnem 7kg és az autó "elején" van. Szeretném kissé csökkenteni a tömeget (főleg a tengelyektől távol eső terhelést), ezért beszereztem egy 16 colos slim Mishimoto ventilátort és egy beépítő szettet. Ez így 1.8 kg súlyú. Tudom a különbség nem sok, de ha több helyen is tudok néhány kg-t faragni az már érezhető lehet Elvileg ez a ventilátor nagyobb mennyiségű levegőt is tud szívni, mint a gyári 2 db kicsi, ezért ezzel és az új vízhűtővel a hűtés is javul.

 
>> Szerviz2023-10-04

Időközben kikerült a régi 3.0 V6 az autóból és a hengerfejet levéve a 2-es hengerben egy dugattyútörés fogadott. A hajtókar sem úszta meg.
Amennyiben lehetséges lesz és a főtengely jó, akkor felhasználom egy tartalékmotor építéshez az ép részeket.

 
>> Tuning és extra2023-10-03

Beszereztem néhány műanyag elemet. A hátsó vonószem takaró hiányzott, a zárhídon levő műanyag törött volt, a ködlámpa kereteket pedig majd át szeretném kicsit alakítani és légbeömlőként használni.

 
>> Tuning és extra2023-09-26

A tavaly nyári Hungaroringes pályanapokon amikor 30 fok felett volt a levegő hőmérséklete, akkor néhány kör után be kellett iktatni hűtőkört, mert kezdett a motor elmelegedni. Rendeltem egy nagyobb hőleadásra képes vízhűtőt, bár inkább a motorolaj melegedett, de azért ez sem árt.
208 GBP -be került maga az alkatrész, a többi posta+vám+ÁFA.

 
>> Szerviz2023-07-16

Idő közben leszereltem a hengerfejeket és az olajteknőt. Ez a motor már volt szétszedve. Az egyik dugattyú tetején jobban, kettőn kisebb mértékben látszik hogy valamit "megevett". Feltehetőleg a a perselyeket is cserélték. A hajtókat és főtengely csapágyakból 1-1 db-ot szedtem csak le az olajpumpától távolabbi oldalon és mindegyik szinte hibátlannak tűnt, ezért nem is fűztem szét. Remélhetőleg a gyűrűket is cserélték amikor szét volt szedve. Az olajteknő csavarjaiból viszont kettő is beletört, ezeket szenvedés volt kiszedni.
A hengerfejeket a győrzámolyi 2T+M síkolta. A szelepeket becsiszolta és a szelepszár szimmeringeket kicserélte. Payen tömítéskészletet vettem, ezek is ebből származnak.
A további összerakás folyamatban csak sajnos kevés az időm.

 
>> Tuning és extra2023-07-11

Jelenleg a 166-osról származó 4 dugattyús Brembo nyergek 330mm-es tárcsákkal és PFC betétekkel vannak elöl és a gyári úszónyerges féknyergek Brembo max 251mm-es tárcsákkal és Brembo betétekkel hátul. Ez a konfiguráció azért alakult ki, mert fórumokon olvastam, hogy pályanapon a hátsó fék sokkal kisebb mértékben dolgozik, főleg úgy hogy az autó hátulja ki van pakolva és kb 100kg-al könyebb mint a gyári állapotban. Viszont tapasztalatom szerint ez már túl nagy fékerő elosztási különbséget generál. Csúszáshatárhoz közeli fékerőnél az autó hátulja hajlamos "mozogni", ezt én a nem elégséges fékerőnek tudtam be.
Gyárilag a GTA-k első szériája 305 mm-es 4 dugattyús Brembo nyergekkel elöl és 276 mm-es úszónyergekkel hátul merült szériába. Ezt a konfigurációt céloztam meg, bár fórumokon olvasni hogy sokat cserélték a nagyobb 330 mm-esre az első fékeket. Véleményem szerint viszont érdemes kipróbálni ezt a konfigurációt jó minőségű tárcsákkal és betétekkel.
A MiTo/Abarth 500 féknyerge a tartóval elvileg egyezik a nem GTA 156-osok csonkállványával, és ezt a kombinációt kerestem. A hátsó nyergek az olaszautobontoból származnak, kaptam egy plusz nyerget is tartalékba.
Első nyergek a tartóval - 260 ezer HUF. (nem felújított hanem gyári új, plusz gyári új fékbetét)
Hátsó nyergek a tartóval - 24 ezer/pár (felújítandó)

És amit nyerek vele: Egyenletesebb, gyárival megegyező fékerő elosztás, elöl kb 4-5 kg/ oldallal kisebb rugózatlan tömeg. (A nyereg is és a tárcsa is könyebb). Hátul minimálisan nagyobb rugózatlan tömeg. Az Enkei felniket 5 mm-el beljebb tudom rakni kisebb nyomtávszélesítővel, így szélesebb slicket (235-240/610 R17 a cél) is fel tudok rakni anélkül hogy nagyon kilógna a sárvédőn kívülre.