Tagok >> gyml >> 156 SportWagon >> Blog
- Típus:156 SportWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:ezüst
Sajnos nagyon rég írtam a V6-projectről, pedig idő közben dolgoztam rajta. Sikerült addig eljutnom hogy elindult a 3.2-es motor és önerőből kiállt a garázsból, majd vissza.
Összefoglalva az utóbbi idők munkáját és a módosításokat:
Beépítettem az új hűtőt. A 2db jó nehéz gyári ventilátort lecseréltem 1 db nagy és könnyűre, csináltam neki 0.8-as takarólemezt. Az olajhűtő ugyanaz maradt, de átkerült oda ahol a GTA-n van gyárilag. Vettem hozzá a levegő rávezetéshez egy gyűjtődobozt, ami majd a lökhárítóból fogja kapni a menetszelet.
Természetesen vettem és beletöltöttem új Motul 10W-60-as motorolajat, Tutela váltó- és szervóolajat és fagyállót.
A Spider "nagy" akkujáról indítottam egy bikakábellel. Először az üzemanyagpumpa relé nélkül az olajat felpumpáltattam, majd mikor a figyelmeztetőjel elaludt raktam vissza a relét.
Mivel a váltó le volt szedve és a munkahengerről le volt kötve a kuplungcső, ezért itt is csináltam egy kis átalakítást. A korábbi pályanapokon néha 7000 rpm-es váltásoknál megragadt a pedál akár 1-2 másodpercekre is benyomott állapotban, ezért korábban cseréltem mindkét munkahengert, a kinyomócsapágy új volt, többször át is mostam a rendszert, de ez sem segített. Fórumokat olvasgatva találtam hasonlót ahol a nyomástároló okozta a problémát. Ezt úgy tudom kiküszöbölni, hogy rendeltem új egyéb típusra való mindkét oldalon M12x1-es kuplungcsövet. Ezzel átkötöttem úgy hogy a nyomástároló ne legyen a rendszerben. Ezután a szokásos RBF660-as feltöltöttem, légtelenítettem, majd a féknyergeket is átmostam vele. Mivel még nem mentem vele hogy ki tudjam próbálni csak annyit tudok, hogy a garázsból kiállásnál hibátlanul működött.
Az új hűtő miatt a légszűrőház nem fért be a helyére, a tartófülekhez kellett nyomtatnom PETG-ből egy adaptert.
A duda le van szedve, ennek még nem találtam meg hol lesz a helye. Az eredeti pozíciójában most az olajhűtő van.
A szervóolaj hűtője is az olajhűtő helyén lenne, ezért ezt is át kellett helyeznem. Most a bal oldali lökhárítótartóra került át, így a hűtő mögötti csövezés kiesett. Amennyiben kevés lesz így a szervóolaj hűtése, akkor ezt valamilyen módon visszakötöm.
A forgattyúház szellőztetése most csak egy olajálló gumicsővel át van kötve a frontrend oldali szelepfedéltől a levegőgyűjtő PCV-jére, ide később be szeretném építeni a lecsapató tartályt.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114593t.png)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114594t.png)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114595t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114596t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114597t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114598t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114599t.jpg)
Az eddig összegyűjtött kiegészítőkből és az eddig használt olajhűtőből némi lemez hozzáadásával építettem egy új tartót és felszereltem kb oda ahol a GTA-n is van. Már csak a levegő rávezetést kell megoldani a lökhárítóból.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112208t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112209t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112210t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112211t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112212t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112213t.jpg)
Az olajhűtő hatékonyságának javítására rendeltem egy légterelőt hozzá. Mivel a jobb oldali kerékjárat előtt lesz (ahol a GTA-n), ezért szükséges a levegő odajuttatása és megfelelő sebességre lassítása.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112098t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112099t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112100t.jpg)
Rendeltem néhány fittinget, csövet és egy forgattyúsház szellőztető olajlecsapatót, mert az olajhűtő helyét és a kartergáz kezelését át szeretném alakítani. Sajnos a listában látható AN8 AN10 kulcs nincs raktáron.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000111/0000111110t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000111/0000111111t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000111/0000111112t.jpg)
Korábban 6ezres fordulatszám felettl néha megragadt a kuplung és vagy lábbal kellett kihúzni, vagy 1-2 másodperccel később jött vissza magától. Mivel már mindkét munkahengert cseréltem, folyadékot többször is, a kinyomócsapágy és a kuplung is látszólag rendben, ezért az utolsó hibás alkatrészt is kicserélem. A munkahenger tartójának egyik lába és a pozícióban rögzítő tüske is le volt törve. Bár nehezen hiszem el hogy ez okozná, de hátha mégis.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000111/0000111098t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000111/0000111099t.jpg)
Az eredeti V6 hűtőventilátor és keret majdnem 7kg és az autó "elején" van. Szeretném kissé csökkenteni a tömeget (főleg a tengelyektől távol eső terhelést), ezért beszereztem egy 16 colos slim Mishimoto ventilátort és egy beépítő szettet. Ez így 1.8 kg súlyú. Tudom a különbség nem sok, de ha több helyen is tudok néhány kg-t faragni az már érezhető lehet Elvileg ez a ventilátor nagyobb mennyiségű levegőt is tud szívni, mint a gyári 2 db kicsi, ezért ezzel és az új vízhűtővel a hűtés is javul.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000111/0000111087t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000111/0000111088t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000111/0000111089t.jpg)
Időközben kikerült a régi 3.0 V6 az autóból és a hengerfejet levéve a 2-es hengerben egy dugattyútörés fogadott. A hajtókar sem úszta meg.
Amennyiben lehetséges lesz és a főtengely jó, akkor felhasználom egy tartalékmotor építéshez az ép részeket.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000111/0000111018t.jpg)
Beszereztem néhány műanyag elemet. A hátsó vonószem takaró hiányzott, a zárhídon levő műanyag törött volt, a ködlámpa kereteket pedig majd át szeretném kicsit alakítani és légbeömlőként használni.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000111/0000111109t.jpg)
A tavaly nyári Hungaroringes pályanapokon amikor 30 fok felett volt a levegő hőmérséklete, akkor néhány kör után be kellett iktatni hűtőkört, mert kezdett a motor elmelegedni. Rendeltem egy nagyobb hőleadásra képes vízhűtőt, bár inkább a motorolaj melegedett, de azért ez sem árt.
208 GBP -be került maga az alkatrész, a többi posta+vám+ÁFA.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000111/0000111015t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000111/0000111016t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000111/0000111017t.jpg)
Idő közben leszereltem a hengerfejeket és az olajteknőt. Ez a motor már volt szétszedve. Az egyik dugattyú tetején jobban, kettőn kisebb mértékben látszik hogy valamit "megevett". Feltehetőleg a a perselyeket is cserélték. A hajtókat és főtengely csapágyakból 1-1 db-ot szedtem csak le az olajpumpától távolabbi oldalon és mindegyik szinte hibátlannak tűnt, ezért nem is fűztem szét. Remélhetőleg a gyűrűket is cserélték amikor szét volt szedve. Az olajteknő csavarjaiból viszont kettő is beletört, ezeket szenvedés volt kiszedni.
A hengerfejeket a győrzámolyi 2T+M síkolta. A szelepeket becsiszolta és a szelepszár szimmeringeket kicserélte. Payen tömítéskészletet vettem, ezek is ebből származnak.
A további összerakás folyamatban csak sajnos kevés az időm.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110308t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110309t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110310t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110311t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110312t.jpg)