Tagok >> gyml >> 156 SportWagon >> Blog
- Típus:156 SportWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:ezüst
A GTA vezérműtengelyek teljes potenciáljának kihasználásához fel szeretném bővíteni a szívócső részt. Ennek az első lépése a fojtószelep és a hozzá csatlakozó csőszakasz.
A fojtószelep 40 EUR (16400 HUF) volt, az adapter és a cső pedig 130 EUR (53300 HUF).
Amióta elkezdtem járni a pályanapokra sokat olvasgattam a fórumokat és mindenhol azt írják hogy a rugózatlan tömeg csökkentése sokat javít az autó viselkedésén. Az Enkei honlapján az szerepel hogy minden font (0.45kg) könnyítés ezen a területen kb 20 fontnyit (9.07kg) számít a rugózott tömeghez képest. Valószinüleg ez kicsit túl van becsülve, mert máshol ennél kisebb szorzókat olvastam, de így is fontos területnek tűnik.
Ezek a felnik 9x17-es méretűek ET45 mellett, ezért fel kell használnom a meglevő 15mm-es nyomtávszélesítőket. Így együtt 7.5 kg a tömegük (7.1 kg a felni), ami a mostani TSW Imola 8x17 12 kg-jához képest 4.5 kg csökkentés.
A konkrét felni az Enkei RPF1, ami eléggé ismert a pályanapok/versenyek világában, mert könnyű de mégis strapabíró. Sajnos 5x98ban nem létezik, ezért 5x100-ast kellett vennem, amihez szükség van mozgókúpos 40mm hosszú csavarokra, és 58.1--> 73.0 tehermentesítőre, ezek még beszerzés alatt.
A beszerzés az ebay-kleinanzeigenről történt. Egy német fiatal lány vette az autójára, de nem rakta fel soha, a felnik teljesen újak. 999 EUR-ban állapodtunk meg postaköltséggel együtt.
Korábban vettem a képen látható magnézium ötvözetes felnit azzal a céllal hogy felújítom és pályanapon használom, de erre már nem kerül sor. Azért választottam akkor ezt a felnit, mert csak 9.7 kg tömegű.
Egy dorogi Alfás pár vette végül meg, akik egy GT fogják téli felniként használni, majd felújítják.
50.000HUF-ért adtam oda de ezt nem lehet beírni negatív költségként.
Korábban többen is ajánlották a Slovakiaringet, Győrtől messze sincs (kb 50 km), ezért gondoltam kipróbálom. A múltkori elmaradt Hungaroringes pályanap miatt maradt még a gumiból.
A pályáról és a szervezésről jókat hallottam és be is igazolódott. Néhány dologban szerintem jobb mint a Hungaroring.Emellett a tempó magasabb és az aszfaltcsík is hosszabb.
Az etapok itt 30 percesek és ebből 25 perc a száguldás, majd 5 perc a levezetőkör. Ez kerül 40 EUR-ba. Mivel most voltam először ezért 20 EUR-ért levetítettek egy tájékoztató videót (ez 3 nyelven elérhető, német, angol, szlovák) majd megkaptam a kártyát és a matricát.
Az autó jól viselte a napot. Egy hűtőkört kellett beiktatni, mert elkezdte az olaj megközelíteni a 140 fokot óra szerint. A hátsó stabilizátor jól működött, a hosszú nyújtott kanyarban sem úszott el a hátulja, a lassabb részeken pedig kevésbé volt alulkormányzott az autó.
Az aszfalt 27 fokos, a levegő kellemes hőmérsékletű volt, viszont a gumik állapota miatt csak 1 etapot mertem bevállalni. Sajnos csak 1 tiszta kört sikerült menni, mert az indulásnál a boly közepére kerültem. Úgy alakult hogy elöl indultak a gyengébb autók és tapasztalatlanabb sofőrök, hátulról viszont jöttek a Lambo, Camaro és Porsche építettebb autók tapasztalt pilótákkal. A legjobb időm 2:54.13 lett, ami nem számít túl jó időnek. Az íveket még nem sikerült megtanulni és nem voltam elég bátor sem, de kezdetnek ez is megteszi. A lényeg hogy egy kellemeset autóztam szezonzáróként.
Az idei utolsó nyíltnapon részt szerettem volna venni, és kíváncsi voltam hogyan változik az autó viselkedése a vastagabb hátsó stabilizátorrúd miatt, de sajnos ez nem sikerült. Egy szlovén rendszámú Alfa Giulia QV megrongálta a pályát rögtön az első menetben, ezért lefújták a napot. Sajnos egyetlen kört sem tudtam megtenni a pályán.
Az eddigi pályanapokkal ellentétben most több Alfa is volt, ezért is sajnálom nagyon hogy nem volt lehetőség egy jót autózni. Két nagyon szép Giulietta mellett egy hasonlóan szép 147 GTA és 156 GTA vett volna részt a napon. A körülmények miatt volt idő beszélgetni velük és nagyon szimpatikus embereket ismerhettem meg. Emellett az említett Giulia QV és egy Veloce volt még ott.
Minden pályanap alkalmával vittem magammal egy 1 kg-os tűzoltópalackot, de nem volt fix helye. Maradék anyagból most csináltam neki egyet az utasoldali ülés sínjének a felfogatási pontjára. Így most az ülést nem lehet teljesen előrehúzni, de arra eddig sem volt igény. Viszont az autón kívülről nem is látszik a palack, de mégis könnyen elérhető a vezetőülésből is. Soha ne kelljen használni, de nyugodtabb vagyok ha van nálam.
Az autó súlya kb 1.2 kg-al nőtt.
Az első futómű felől néha "roppanást" lehetett hallani elindulásnál és megállásnál. Fórumokon olvastam, hogy a pályanapos autóknál érdemes a csavarokat rendszeresen ellenőrizni. Mivel már kerékcsavarnál előfordult nálam is olyan hogy lelazult, ezért elkezdtem a futóművet is átnézni. Végül annak ellenére hogy minden nyomatékra volt húzva, a segédkeret két csavarján kellett húzni, a váltó felőli tartóbaknál találtam laza csavart és a jobb oldali alsó lengőkar egyik csavarja volt laza. Ezt nem úgy kell érteni, hogy ki akart esni, csak annyi hogy nem volt nyomatékon és kicsit kellett húzni rajtuk. Ez viszont elég volt ahhoz hogy újra zajmentes lett az autó eleje.
A pályanapos PFC fékbetétek nagyon jól működnek, cserébe rengeteg fékport termelnek. Mivel a féltengely gumiharangok le voltak szedve és visszarakva jól teleraktam őket zsírral, ezért ezekből is szivárgott egy kis mennyiség. A fékpor és a féltengelyzsír elegye pedig annyira ráégett a felnire, hogy nem volt olyan felni tisztító ami levette volna. Sajnos nem pucoltam le minden pályanap után. Viszont már nagyon csúnyán nézett ki ezért brigéciollal sikerült lemosni a szennyeződést, de ez pedig oldotta a lakkot is. Elég csúnyán nézett ki, tehát újra kellett festeni és lakkozni. A korábbi lakk sima palackos egykomponensű volt, ami szerintem nagyon puha és sérülékeny. Most kevertettem a győri Piktor-ban 2K lakkot. Ez sokkal hamarabb megszáradt és érzésre sokkal keményebb is. Remélhetőleg tartósabb lesz.
A gyári GTA hátsó stabilizátor rúd 16mm-es, az Eibach 18 mm-es. A "soft" állásban az erőkar ugyanolyan hosszuságó, 205 mm. Ameddig az első nincs kicserélve, addig ezt fogom használni. "Hard" állásban 20 mm-el rövidebb az erőkar.
Lefestettem feketére hogy később ne legyen kifogás miatta.
Sikerült ebay-kleinanzeigenen találnom egy bontatlan szettet 372 EUR-ért. (új ára 460 EUR plusz posta körül van a legolcsóbb helyenek) A srác építeni akart egy pályaautót, de feladta, viszont ez már megvolt neki fél éve és a garázsban porosodott.
A stabilizátorokon voltak festési hibák, az eibach-tól ilyen szempotból jobbat vártam volna. Viszont maga a szett elég jól néz ki. Az első 26mm-es, a hátsó 18mm-es és 2 fokozatban állítható. Adták hozzá a poliuretán szilenteket is, amiknek szövet a belseje hogy ne nyikorogjanak. A speciális zsírt is mellékelték.