Mutasd

>> Tuning és extra2022-05-20

A légszűrőház bemenő részét már régebben egy csővel rákötöttem a ködlámpa melletti rácsos beömlőre hogy hideg levegőt szívjon a motor és nagy sebességnél a légáramlat is segítse. Eddig ezt a rácsot nem vágtam, de elég nagy a "háló" felülete és lecsökkenti a beáramló levegő mennyiségét. Így több "szemét" fog a légszűrőház szűretlen oldalára kerülni, de majd gyakrabban takarítom és mosom a szűrőt.

 
>> Esemény2022-05-15

Ismét nyíltnap volt a Hungaroringen. Ideális autós idő mellett végre sikerült kipróbálni mit tud az autó és a sofőr. 3 futamra vettem megint belépőt. Az elsőben próbáltam óvatosan menni és picit rövidíteni a féktávokon mert az előző esős pályanap féktávjai nem mérvadóak száraz körülmények között. Sikerült egy 2:37-es időt autózni, ami bár javulás, de nem elég nagy. A második etapon tovább tanultam a száraz pályát és már futottam egy 2:29-es időt, ami kb a célom volt. A harmadik etap további javulást hozott és sikerült először egy 2:28as majd egy 2:27es kört futni. Az autó azért ennél sokkal jobb időre képes, és sokkal többet "tud" mint a sofőr. A 2:2x eleje simán elérhető vele.
A fejlesztések az előző alkalom óta beváltak. A kipufogó miatt erősebbnek érződik az autó és a gázreakciója is sokkal jobb. 4000 rpm-en mérve 91.6 dB a hangnyomása. Az olajhőfok jeladó is valós adatokat mutat. 135 fölé akkor sem ment amikor egymás után két gyors kört mentem. Ekkor a vízhőfok felment kb 95 fokig, de tovább az sem. Szerencsére a beépített relatív nagy olajhűtő teszi a dolgát és nem melegszik el a motor.
A kuplung pedál viszont többször is bent ragadt mikor a fékfolyadék benne megmelegedett. Már levettem a lábam a pedálról és utána "rúgta" ki magát, ezzel 1-2 másodpercig hajtás nélkül hagyva az autót.
Gumikopás szempontjából elég durva a Hungaroring. Nálam főleg a hátsók kopnak, mivel folyamatosan mozog minden kanyarnál az autó hátulja, ezzel segítva a befordulást. Sajnos kicsit magas volt az induló guminyomás és az etapok közben az elsők 2.7 Barra is felmentek, pedig a Michelin ajánlása szerint a 2.5 Bar az ideális. Legközelebb alacsonyabb hideg nyomással kell indulni.
Összegezve az eddigi tapasztalatokat az autó az én szintemen nagyon jól fordul, a motor elég erős és mivel nem turbós ezért nagyon jól adagolható a gáz neki. A gyenge láncszem jelenleg én vagyok, de dolgozom rajta.
Mivel egyedül voltam, ezért a teljes szervíz csomagot, pótkereket, emelőt..., mindent vittem magammal. Ha ezeket kiveszem kb 30-40 kilóval tudom csökkenteni a kocsi súlyát. A hátsó üléssor otthon hagyásával újabb kb 20 kg-val lenne könyebb az autó.

 
>> Szerviz2022-05-13

A kipufogó csere után a csatlakozásoknál hallani lehetett egy kis kifújást. Újra bekentem a tömítővel és aluminium fóliával beborítottam.
A cserénél észrevettem hogy a középső- és hátsó dobnál a függesztő gumik töredezettek és lógnak. Szerencsére volt a garázsban több darab is, ezért kicseréltem őket. Sajnos a katalizátor résznél a gyári csövön van egy függesztési pont, az utólagos kipufogónál pedig nincs és mivel ez hiányzik, ezért jelen pillanatban néha hozzáér az alvázhoz a hátsó rész a futómű segédkeret előtt.

 
>> Tuning és extra2022-05-11

Az autó technikailag legrosszabb állapotban levő pontja a kipufogó volt. A csatlakozásoknál volt vele probléma, mert nem tudtam rendesen letömíteni.
Rendeltem Alfisti-ről egy katalizátor és középdob szekciót. Beépítve némileg hangosabb lett az autó és kicsit más hangkaraktere lett. Mivel így kikerült belőle a folytás és szűkítés, ezért remélhetőleg minimálisan erősebb is lesz.

A csomag postaköltséggel és tömítő pasztával 222 EUR-ba került.

 
>> Szerviz2022-05-07

Korábban már vettem egy kiegyenlítő tartályt, de mint kiderült az a 4 hengeresekhez való mert jobb oldali kialakítású. Rendeltem egy bal oldalit és bár nem volt méretpontos, kellett egy műanyag kis távtartó a tűzfal felőli fül alá, de ez jó lett az autóhoz. Mostmár messziről látszik mennyi hűtőfolyadék van a tartályban.

 
>> Szerviz2022-05-07

Ahogy korábban már írtam róla, az olajhőmérséklet mérő kijelzett adatát nagyban befolyásolta a feszültségesés ezért kicsit átalakítottam a kábelezését. Eddig a jeladó a motorra volt testelve, most elvezettem az akkumulátor negatív sarujára. Az óra a tápellátását eddig az óracsoport kábeleiről kapta, most pedig szintén az akkumulátorról fogja.
Eddig csak egy rövid tesztre volt időm, simán csak kb 90 fokig melegítve az olajat. A fényszórók lekapcsolására csak minimálisan mozdul a mutató, kb 1 fokkal változik a kijelzett hőmérséklet. Eddig sokkal jobban tűnik.

 
>> Szerviz2022-05-02

Az előző pályanap után észrevettem hogy kicsit hangosabb kifújós hangja van a kipufogónak. Az átvizsgálásnál észrevettem hogy a katalizátor előtti csatlakozásnál lóg egy darab tömítőpaszta. Szédszedtem, lepucoltam és új tömítéssel plusz pasztával összeraktam. Tömítés volt ottthon, nem kellett vennem.
A problémát szerintem az okozza, hogy a katalizátor oldali csatlakozó kissé meg van tekeredve. Most újra tömített, de nem tudom meddig. Hasonló probléma van a katalizátor utáni csatlakozásnál is. Ez a kipufogó szakasz még gyári és a csatlakozók nincsenek a legjobb állapotban. Rozsdától meg van tisztítva, de nem lehet tökéletesen összerakni, mindenképp pasztázni kell.

 
>> Tuning és extra2022-04-29

Rendeltem egy szlovák srác műhelyéből aszimmetrikus szilenthez középrészt. Ezzel az én esetemben növelni lehet a negatív kerékdőlést az első tengelyen, ami nagyobb stabilitást és kanyartempót ad pályanapon. Viszont annak is hasznos lehet akinek ültetés miatt megnőtt az első tengelyen a kerékdőlés és lekoptatja a gumik belső felét. Nálam ez kissé kevésbé jellemző, mert a semi slickek általában ezt jobban viselik.

https://www.prometal-company.sk/d/alfa-156-147-gt-166-front-camber-correction-kit-1000077/

Költsége 95 EUR + posta.volt. Még januárban rendeltem, de a srác eltörte a lábát és fekvőgipszben volt néhány hétig, majd utána kezdte el teljesíteni az addig beérkezett rendeléseket. Mivel mondtam neki hogy nekem nem annyira sürgős, ezért csak most készült el.

 
>> Esemény2022-04-23

Végül eljött az amire építettem az autót. 23-án eljutottam végre vele a Hungaroringre. Sajnos esős idő volt reggel ezért egész délelőtt vizes pályán köröztek az autók. Én 3 futamra vettem jegyet és a 110 kW feletti 2es csoportba. Teljes mértékben nem tartják be a résztvevők ezt a beosztást, de itt nem sok az enyémnél "gyengébb" autó volt.

Maga a pályanap nagyon nagy élmény volt nekem még ilyen körülmények között is. Mivel ez volt az első alkalom és a vizes pálya sem könnyítette a dolgom, ezért az elsődleges cél az volt, hogy megtanuljam az íveket, megismerjem az autót és persze le is teszteljem hogy mennyire bírja ezt a fajta igénybevételt. Mértem a köridőket is, de az autó sokkal többet "tud" mint én, ezért a fejlődés lett volna a fő cél. A legjobb időm 2:45.91 lett Harrys Laptimerrel és Iphoneal mérve. Az is világossá vált, hogy hiába van valakinek gyors autója ha nem tudja kihasználni, mert például a gyönyörűszép sárga Lotus is csak az egyenesekben tudott elhagyni pedig nagyon szépen mozgott, egy kék Mustangot is utólértem a kanyarokban és két fehér Golf7 GTI (széria) sem hagyott ott. Ők mind első alkalommal voltak.
Az autó minden komolyabb probléma nélkül bírta a pályanapot. Az olajhőmérsékletre próbáltam nagyon figyelni, de továbbra sem tudom hogy mennyire bízhatok a műszerben. A vízhőfok egy-egy gyors kör után sem ment 90 fölé, de az olaj a 130-at elhagyta. Viszont arra lettem figyelmes hogy ha lekapcsolom a fényszórókat akkor kb 10 Celsiust visszaugrik. Vagyis a kabinban levő feszültségesés elég nagy mértékben befolyásolja hogy mit mutat. Viszont mivel a víz nem melegedett ezért olyan nagy jelentőséget ennek sem tulajdonítottam.

Az eddigi tapasztalatokat összegezve:
A sperr a legjobb befektetés egy V6-hoz. Nagyon szépen mozgatja az autó elejét és eltünteti az alulkormányzottságot. A GTA stabilizátorok szerintem elég vastagok, szépen mozdul az autó hátulja, a Michelin CUP-ok száradó pályán egyre jobban tapadtak 2.5 Bar-os meleg nyomás mellett. Kell egy tempomat a 300 km-es autópályázásra és kell egy jó sofőr.

 
>> Szerviz2022-04-22

Az előző pályanap után találtam egy kis olajfolyást, ami egyre nagyobb lett az utóbbi időben. Először kicseréltem a szelepfedél tömítést, mert gyanús volt hogy a vezérműtengelyeknél a "sarkoknál engedheti és a motor oldalán a burkolat alatt folyik le, ezért nem látható. Sajnos ez nem segített. Vettem egy Loctite 518-as felülettömítőt a frontend oldali kipufogó vezérműtengely lefogató pasztázásához, mert már máshol nem engedhette az olajat. Aztán végül mikor kipróbáltam száradás után akkor jobban olajos volt a motor alja a klímakompresszor alatt mint eddig. Végül rájöttem hogy az olajhűtő nylon bevonatú csöve dörzsölődött ki és a menetszél és a hűtőventilátor szele fújta szét az olajat. Ezt végül egy rézcső betoldásával megoldottam. Azóta száraz a motor alja és sehol sincs olajfolyás. A vágásnál kifolyt olajat természetesen pótoltam.
A Loctite 518 árát (ami 9300 huf/25ml) nem számolom az autóhoz, a szelepfedél tömítést pedig az autó vételkor kaptam ajándékba.