Rendeltem egy új kupakot a kiegyenlítő tartályra, mert valószinüleg az eredeti is kapott a lerakódásból.
A katalizátoron gyárilag rajta levő hővédő alsó része lyukas volt, azt a kipufogó javításnál már levettem. A felső rész 1-2 helyen tartotta magát ezért azt fenn hagytam. Viszont főleg hideg indításnál, de sokszor egyébként is rezgett/zörgött, ezért most ezt is lefejtettem róla.
Rendeltem a múltkori tisztító folyadékból egy újabb adagot. Kb 20 perc autózás után minden szépen üzemmeleg lett. Mikor visszaértem a kapuhoz egy pukkanást hallottam. A kiegyenlítő tartály alján csöpögött a víz.
A leengedett folyadék továbbra is kritikán aluli. 2x kiöblítettem utána vízzel, de még mindig elszíneződik és nem tudni a hűtő és a fűtőradiátor mennyire van eltömődve.
A tartály sajnos úgy néz ki kilyukadt a túlnyomástól. Szerintem a tartály kupakja is el lehetett tömődve, mert úgy tudom ennek le kellett volna engednie a nyomást. Az új tartállyal rendelek majd új fedelet is.
Vezetés közben kopogó hangot lehetett hallani és mintha a kormánykeréken is minimálisan éreztem volna. A kormányreakció is kicsit lassabb volt, de ezt még betudtam annak hogy régi technika és kopott is. Levettem a kormánymű hézagoló fedelét és a legvékonyabb alátéttel amit találtam növeltem a rugóerőn.
A kopogás megszűnt, a kormányzás is kicsivel pontosabb lett.
Mivel az ajtókárpit már le volt szedve és így könnyen lecsatlakoztatható és kicsavarozható a visszapillantó, ezért levettem és lefestettem.
Színkód alapján kevertettem a Piktorban 477/A festéket, vettem hozzá alapozót és 2K lakkot.
A tükörláb festése fel volt hólyagosodva, a burkolaton pedig lekopott a lakk és meg is volt húzva a széle. Sajnos arról nem csináltam fotót, csak a festésről.
A fekete részt nem festettem, csak a színrefújt részét javítottam.
A bal oldali első ajtókárpit törött volt. Kaptam egy jobb állapotút ingyen és ha már levettem az eredetit akkor a Steg komponens szettet is beépítettem. A gyári hifi helyén egy JVC szélessávú hangszóró volt a gyári kiemelő kereten. Sajnos itt még a gyártók nem foglalkoztak a helyes beépítéssel, és a hangszóró körül egy-egy nagy lyuk van.
Az ajtó már meg volt bontva korábban. A kábel kötegelő helyett drótokkal voltak felfogatva a kábelek. A zár bovdenje nem is jó helyen futott, ezért sérült is, de működik. A hangszóró takaró rács gyárilag szivaccsal borított, de ez ennyi idő alatt elkezdett szétbomlani, pont mint a hátsó hangszóróknál. Ez okozza a hangszórók halálát, mert az apró darabok bejutnak a tekercshez és előbb-utóbb megszorul majd leég.
A Steg magassugárzója nagyobb mint a gyári, ezért ezt be kellett faragni. A mélyközépnek 6mm-es rétegelt lemezből csináltam kiemelőkeretet, alatta tömítettem. Az ajtót kívül belül bevontam Ground Zero 2.2mm-es szigetelővel. A hangváltót a műszerfal alá rejtettem, a magasnak és a mélyközépnek áthúztam az ajtóba 1.5 mm-es hangszórókábelt. Jelen pillanatban még a fejegységről szól, de majd rá lesz kötve az erősítőre.
Az új ajtókárpit nem akart felmenni a helyére, ekkor jöttem rá, hogy sajnos el van deformálódva. Hőlégfúvóval melegítve valamennyire vissza tudtam alakítani, de sohasem lesz tökéletes. Szeretném majd később egy másik darabra cserélni.
A két ajtóra 5 dupla rezgéscsillapító lapot és 4 flakon féktisztítót vettem. A kiemelőkeretnek az obiból hoztam a rétegelt lemezt. Csavarok, kábel kötegelő volt itthon.
A száraz/nedves porszívó egy jó nagy adag szappanos vízzel és kárpittisztítóval csodákra képes.
A vezetőülés kissé kopott, de nincs kiszakadva. A többi teljesen jó állapotú és mostmár jó illatú.
Sajnos az első ülések se nem elektromos állításúak se fűthetőek, pedig a kábelek a szőnyeg alatt vannak. Talán majd egyszer utólag.
Az ablaktörlő szerkezet forgáspontjait szétszedtem, megpucoltam és bezsíroztam. A karokat lefestettem fekete Hammerite-al és felraktam új lapátokat amiket már korábban megvettem.
Két különböző márkájú és kisebb méretű volt az autón.
Mivel az autó újra járóképes és láttam korábban lerakódásokat, ezért egy rövid próbakör után az első dolgom a hűtőrendszer tisztítása volt. A 2K tisztítót beleöntöttem, autóztam kb 20 percet ahogy a leírásban van. Közben azt tapasztaltam hogy a fűtés nem működik, a vízfőfokmérő pedig 95 fokot mutatott. Hazaérve megpróbáltam leengedni a vizet a hűtő alsó vízcsövénél de csak egy kis mennyiség folyt ki. A kiegyenlítőtartályból abszolút nem folyt át semmi. Az oka a képeken látható. Én ilyet még nem tapasztaltam egyik autómnál sem. Remélem nem sokat mentek így vele és nem lett baja a motornak.
Feltöltöttem mosásra vízzel a hűtőrendszert, de mivel fűtés sem volt és annak a csövét levéve is ilyen lerakódás fogadott, ezért rendelek ebből a tisztító folyadékból még 2 kört. Ártani biztosan nem fog.
Feltehetőleg a hűtő is tele van ezzel a lerakódással. Ha nem segít akkor be kell szereznem egy új hűtőt.
Végre bekerült a rádió az autóba. Ugyan DAB-os, de mivel tudomásom szerint Magyarország az egyetlen uniós ország ahol nincs adás, ezért az antennát nem vettem meg hozzá.
A kalaptartót kiszedtem, mert alatta a szivacs teljesen el volt porladva. Pótoltam egy másfajta anyaggal és a tárlórekesz aljára is vágtam egy réteget.
Az ovál hangszórók alá nyomtattam PETG-ből egy kiemelő gyűrűt. Kaptak új M4x40-es imbisz csavarokat, mert a régiek nem voltak elég hosszúak.
A 3 pár Hifonics RCA-t és hozzá 2 remote szálat a jobb oldali küszöb alatt hátravezettem a csomagtartóig.