gyml - főkép
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-29

Mióta nálam van az autó nem cseréltem benne olajat, mert nem használtam. Azt nem tudni az előző tulaj mikor cserélte. Rendeltem 5L relatív olcsó 10W-40es olajat szűrővel és egy új leengedő csavarral. Motoröblítő folyadékom van a garázsban. A cél a motor átmosása, majd kb 1000km-t lesz benne ez az olaj és újra átmosom. Az olajbetöltőt levéve és a benne levő olajból ítélve nincs túl sok lerakódás, de minden autómnál ezzel szoktam kezdeni, biztosan nem árt neki.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-29

A szakálmetálban 73%-al le volt árazva a H1-es emelt fényerejű Magnetti Marelli izzó. Rendeltem 3x2 db-ot. A lámpába 2x2db kell, egy szett marad tartalékban. Ilyet még nem használtam, nem tudom mennyire lesz tartós. 1169HUF/izzó.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-29

A vízhűtő felül nem volt rögzítve, a fém tartó megvolt, de a benne levő gumi vagy műanyag rögzítő blokk hiányzott. Ez azt eredményezte, hogy a hűtő felül szabadon mozgott és kb 10 cm-el a motor fele el volt mozdulva, így a felső vízcső is meg volt "törve" és beszűkült.
Rajzoltam és nyomtattam oda egy tartót PETG-ből. Valószinüleg ridegebb anyag mint a gyári és el fog törni, de mivel megvan az stl file annyit nyomtatok amennyi kell, az sem baj ha évente cserélni kell, de legalább a hűtő a helyére került. Sajnos eredetiben szinte beszerezhetetlen.
A tartó és a blokk festve lesz majd feketére.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-28

Kezdetektől fogva nem működött a fordulatszámmérő. Próbáltam keresni másik műszeregységet de nem találtam sem itthon sem külföldön a TS Super-hez valót. V6-hoz 260km/h ig skálázott óra mindig van eladó, esetleg diesel is akad, de a TS (240 km/h-ig skálázott) elég ritka lehetett ebből az autóból.
A kocsival együtt kaptam egy V6 műszeregységet. Ezen működött a fordulatszámmérő, de kb 1800 rpm-ig mért, efelett látszott hogy az IC túlvezérlődik és visszaesett a mutató 500 rpm-re (ez a legkisebb amit mérhet, itt egy tüske megállítja a mutatót). A PCB-t átrakva az eredeti órára szintén ezt a jelenséget produkálta, tehát a mutató két tekercse jó.
Mivel túl sok időm nem volt, egyik kollégám viszont ráért a hétvégén ezért megkértem hogy nézzen rá. Meg is találta a hiba okát. A feszültségszabályozó melletti kondenzátor szétment, kifolyt belőle az elektrolit és szétmarta az áramutakat. Ezeket kijavítva újra mér a műszer.
Ha már szét van szedve akkor kicserélem a világítás rizsszem izzóit és mivel ebben a műszeregységben az LCD néhány szegmense rossz, viszont a V6-éban tökéletes, ez is cserére kerül. A plexi is repedt az eredetiben, de a V6-éban hibátlan. Szóval a kettőből lesz egy.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-25

Szegény autó nem sok törődést kapott az elmúlt időben, még az ablakmosó kupakja is hiányzott. Nyomtattam egyet neki.

 
>> Tuning és extraAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-22

Rendeltem egy Pioneer fejegységet a Kauflandból és egy német kollégám hozta el nekem. A hanyatló nyugaton 115 EUR-ba került egy akcióban, itthon ugyanez 65-75 ezer HUF között mozog.
Sajnos a DAB Magyarországon nem támogatott, ezért antennát nem is rendeltem hozzá.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-21

A szivargyújtó nem működött, de szerencsére nagyon egyszerű oka volt. A biztosíték szakadt. Csere után hibátlanul működik. Több szakadt biztosítékot nem találtam.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-20

A vezetőülés háttámláját csak fogóval tudtam állítani, mert a kerék közepéből hiányzott az a rész ami rögzíti a tengelyez. Venni nem könnyű, ezért rajzoltam egyet és kinyomtattam majd lefestettem. Nem pont olyan mint a gyári, hiányoznak róla a csíkok is, de nem feltűnő, viszont hibátlanul működik.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-17

Rendeltem Angliából 2 db hátsó hosszlengőkart. Sajnos az unio-n belül nem találtam. Ez így 121 Fontba és 19016 HUF ÁFA+Vámba került. Ez így elég drága lett, de az eredetiek nem néznek ki szépen.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-16

Ahogy korábban is írtam az olajnyomásszenzor helyén egy csavart találtam. A legnagyobb probléma az volt vele, hogy a szenzor csatlakozása M10x1-es a csavar pedig M10x1.5ös és egy kis madzaggal volt letömítve. Természetesen menet már nem nagyon volt a furatban, ezért a motort sem mertem járatni nehogy "kiessen" a csavar és elfogyjon a motorolaj.
A furat a motorblokk tűzfal felőli oldalán van ezért nem volt egyszerű a menetet megjavítani. Szerencsére a motortér elég nagy a 4 hengeres motorhoz.
A szenzor most a helyén van, tömített, viszont a nyomásérték továbbra is 0 az órán. Mivel a fordulatszámot sem mutatja ezért gyaníthatóan ott lesz a probléma. Az óracsoport cserélve volt és megkaptam az eredetit is de még nem próbáltam ki mi a baja.