Vettem egy bontott gumi szívócsővet, mert az autóban levő már szigetelőszalaggal javított darab. Sajnos amit kaptam szintén nincs teljesen jó állapotban, a harmonikák között be van repedezve, de nincs még kilyukadva.



Az autó ezen a napon hivatalosan is az enyém lett. Továbbra is ideiglenesen ki van vonva a forgalomból és tavaszig nem is tervezem használni.

Sikeresen megtörtént az eredetvizsga. Bár sok értelme nincs, de sajnos kötelező.


A motor nagyobb gázadásra még mindig torpan, ezért gondoltam megnézem az üzemanyagszűrőt. Látszik hogy nem mostanában volt cserélve, ezért rendeltem egyet. Mivel csak 1-1 db réz tömítőgyűrűt adtak hozzá, ezért vettem még 10-10 db-ot hogy legyen otthon. Az áteresz csavart is kicseréltem.
A tartó csavarjai nem jöttek ki, inkább beletörtek. Vettem ehhez is szegecsanyát, majd javítom.
Sajnos a torpanás nem múlt el, de ezt egyébként is cseréltem volna.



Miközben kerestem a gázreakció-probléma okát kipucoltam a fejtószelepet és a légmennyiségmérőt. Számomra ez utóbbi a technikailag érdekes, mert ilyen "lapátos" szenzorral még nem találkoztam. Egyébként mindkettő tiszta volt, minimális elkoszolódást találtam. Szerencsére a légszűrő is teljesen tiszta, nemrég cserélhették.
A motor már alapjáraton szépen egyenletesen járt, de hideg állapotban gázadásra fulladt. Ahogy bemelegedett ez nem múlt el teljesen, de jelentősen javult. Mivel sajnos ehhez a tipushoz még nem csináltam diagnosztikai kábelt, ezért sok információm nem volt. Annyi látszott, hogy a kipufogóból relatív nagy füst jött, de ez is kezdett elmúlni. Feltehetőleg az utolsó útjánál is fennállt már a probléma és a kipufogórendszer sem tiszta.
A jelek alapján arra gondoltam hogy valamelyik hőjeladó nem működik megfelelően, de a motort még nem nagyon ismerem, ezért rendeltem víz- és olajhőfokjeladót is. A következő tippem a gázadás miatt a fojtószelepállás érzékelő volt.
Próbáltam szépen sorban haladni, hogy a végén tudjam mi oldja meg a hibát. Először az összes csatlakozót széthúztam és megvizsgáltam, kontaktspray-el befújtam, majd kicseréltem a vízhőfokjeladót, de hol jobb volt hol rosszabb. Szerencsére már sötétedett és eszrevettem, hogy áthúz valamelyik gyertyakábel a szelepfedélhez ott ahol az egyes és kettes henger 4 kábelét összefogja egy gumi távtartó. Jelen pillanatban a kábeleket kissé távolabb tolva a szelepfedél széleitől egyenletesen jár a motor és a gázreakció is helyreállt.
A kicserélt vízhőfok jeladót és a többi szenzort elrakom, úgyis egyre kevesebb alkatrész van a típushoz, nem árt a tartalék.

Az autót trailer hozta és amellett hogy nem járt a motor, a kerék miatt sem lehetett menni vele. Az eladó elmondása szerint a téli kerékről nyárira váltásnál a gumis a légkulcs túl nagy nyomatéka miatt kitépte a menetet a kerékagyakból.
A látottak alapján úgy tűnik a felnivel is volt valamiféle próbálkozás (de szerencsére ez csak valami belerakott betét) emelett a csavarok nem megfelelően voltak behajtva és sérültek a menetek.
Mivel az autót eredetvizsgára járóképessé akartam tenni, ezért a passzoló M12x1.25-ös menetfúróval a kerékagy meneteit megigazítottam. Szerencsére inkább a kerékcsavarok sérültek, így ezeket kicserélve már nyomatékra tudtam húzni.
Az előző tulajtól kaptam egy új kerékagyat, vennem kell mégegyet a hozzájuk passzoló kerékcsapággyal és mindkettő cserélve lesz.



Az autót úgy kaptam meg hogy nem járt a motor. A gyertyákat kiszedve azt tapasztaltam hogy 4 féle van benne 4 különböző gyertyahézaggal. Emellett nem volt benne 1 dl benzin sem.
A csere és tankolás után már simán indult.


Régóta szerettem volna egy limuzin karosszériájú autót és mivel szivesen szerelem magam, ezért belevágtam egy újabb hobbi/project autóba. Csupán annyi volt az elvárás hogy a karosszériát ne kelljen hegeszteni és legyenek tiszta papírjai. Ezeket teljesíti.
Az autóval kaptam 4 téli/4 nyári felnit, 2 új hátsó lengéscsillapítót, egy plusz km-órát, néhány szilenetet és jó sok hibát.
Sikerült az árba a szállítást belealkudi, ami önmagában kb 60-70 ezer HUF lett volna.


Újra eltelt 10 ezer km és kb 1 év, ezért lecseréltem a motorolajat a szokásos Selenia Star Pure Energy 5W-40-re. Egy 5literes és egy 1 literest rendeltem az olajwebshopról. Olajszűrő már megvolt, mert egy korábbi rendelésbe belekerült.
Jelenleg 275 ezer km-nél tart az autó.