Korábban 6ezres fordulatszám felettl néha megragadt a kuplung és vagy lábbal kellett kihúzni, vagy 1-2 másodperccel később jött vissza magától. Mivel már mindkét munkahengert cseréltem, folyadékot többször is, a kinyomócsapágy és a kuplung is látszólag rendben, ezért az utolsó hibás alkatrészt is kicserélem. A munkahenger tartójának egyik lába és a pozícióban rögzítő tüske is le volt törve. Bár nehezen hiszem el hogy ez okozná, de hátha mégis.
Az eredeti V6 hűtőventilátor és keret majdnem 7kg és az autó "elején" van. Szeretném kissé csökkenteni a tömeget (főleg a tengelyektől távol eső terhelést), ezért beszereztem egy 16 colos slim Mishimoto ventilátort és egy beépítő szettet. Ez így 1.8 kg súlyú. Tudom a különbség nem sok, de ha több helyen is tudok néhány kg-t faragni az már érezhető lehet Elvileg ez a ventilátor nagyobb mennyiségű levegőt is tud szívni, mint a gyári 2 db kicsi, ezért ezzel és az új vízhűtővel a hűtés is javul.
Átszakadt a hővédő lemez a kipufogó felett ezért egy nagyobb alátéttel felfogattam. Most újra csendben van, nem zörög.
Időszerű volt az olajcsere és újra Motul 10W60at kapott. Sajnos 4 literest vettem, ezért mehettem újra az olajboltba pótlásért.
Időközben kikerült a régi 3.0 V6 az autóból és a hengerfejet levéve a 2-es hengerben egy dugattyútörés fogadott. A hajtókar sem úszta meg.
Amennyiben lehetséges lesz és a főtengely jó, akkor felhasználom egy tartalékmotor építéshez az ép részeket.
Beszereztem néhány műanyag elemet. A hátsó vonószem takaró hiányzott, a zárhídon levő műanyag törött volt, a ködlámpa kereteket pedig majd át szeretném kicsit alakítani és légbeömlőként használni.
A tavaly nyári Hungaroringes pályanapokon amikor 30 fok felett volt a levegő hőmérséklete, akkor néhány kör után be kellett iktatni hűtőkört, mert kezdett a motor elmelegedni. Rendeltem egy nagyobb hőleadásra képes vízhűtőt, bár inkább a motorolaj melegedett, de azért ez sem árt.
208 GBP -be került maga az alkatrész, a többi posta+vám+ÁFA.
Az autóban egyre jobban lehetett érezni a benzin szagot. A szivattyú műanyag háza volt elrepedve. Az eredeti VDO-Siemens pumpa elég drága, ezért egy Delphi darabbal cseréltem.
Idő közben leszereltem a hengerfejeket és az olajteknőt. Ez a motor már volt szétszedve. Az egyik dugattyú tetején jobban, kettőn kisebb mértékben látszik hogy valamit "megevett". Feltehetőleg a a perselyeket is cserélték. A hajtókat és főtengely csapágyakból 1-1 db-ot szedtem csak le az olajpumpától távolabbi oldalon és mindegyik szinte hibátlannak tűnt, ezért nem is fűztem szét. Remélhetőleg a gyűrűket is cserélték amikor szét volt szedve. Az olajteknő csavarjaiból viszont kettő is beletört, ezeket szenvedés volt kiszedni.
A hengerfejeket a győrzámolyi 2T+M síkolta. A szelepeket becsiszolta és a szelepszár szimmeringeket kicserélte. Payen tömítéskészletet vettem, ezek is ebből származnak.
A további összerakás folyamatban csak sajnos kevés az időm.
Jelenleg a 166-osról származó 4 dugattyús Brembo nyergek 330mm-es tárcsákkal és PFC betétekkel vannak elöl és a gyári úszónyerges féknyergek Brembo max 251mm-es tárcsákkal és Brembo betétekkel hátul. Ez a konfiguráció azért alakult ki, mert fórumokon olvastam, hogy pályanapon a hátsó fék sokkal kisebb mértékben dolgozik, főleg úgy hogy az autó hátulja ki van pakolva és kb 100kg-al könyebb mint a gyári állapotban. Viszont tapasztalatom szerint ez már túl nagy fékerő elosztási különbséget generál. Csúszáshatárhoz közeli fékerőnél az autó hátulja hajlamos "mozogni", ezt én a nem elégséges fékerőnek tudtam be.
Gyárilag a GTA-k első szériája 305 mm-es 4 dugattyús Brembo nyergekkel elöl és 276 mm-es úszónyergekkel hátul merült szériába. Ezt a konfigurációt céloztam meg, bár fórumokon olvasni hogy sokat cserélték a nagyobb 330 mm-esre az első fékeket. Véleményem szerint viszont érdemes kipróbálni ezt a konfigurációt jó minőségű tárcsákkal és betétekkel.
A MiTo/Abarth 500 féknyerge a tartóval elvileg egyezik a nem GTA 156-osok csonkállványával, és ezt a kombinációt kerestem. A hátsó nyergek az olaszautobontoból származnak, kaptam egy plusz nyerget is tartalékba.
Első nyergek a tartóval - 260 ezer HUF. (nem felújított hanem gyári új, plusz gyári új fékbetét)
Hátsó nyergek a tartóval - 24 ezer/pár (felújítandó)
És amit nyerek vele: Egyenletesebb, gyárival megegyező fékerő elosztás, elöl kb 4-5 kg/ oldallal kisebb rugózatlan tömeg. (A nyereg is és a tárcsa is könyebb). Hátul minimálisan nagyobb rugózatlan tömeg. Az Enkei felniket 5 mm-el beljebb tudom rakni kisebb nyomtávszélesítővel, így szélesebb slicket (235-240/610 R17 a cél) is fel tudok rakni anélkül hogy nagyon kilógna a sárvédőn kívülre.
1
538