Tagok >> gyml >> 164 2.0 TS 8V Super >> Blog
- Típus:164 2.0 TS 8V Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1997
- Színe:kék
Mikor megvettem az autót feltűnt, hogy a levegő befújását nem lehet állítani, mindig csak az ablakra megy. Elkezdtem a fórumokon utánanézni mi szokott ennek az oka lenni. A vezérlőt szinte sehol sem említik, mindig vagy a motor által meghajtott fogaskerék áttétel vagy a terelőlap csatlakozása megy tönkre. Az utasoldali légzsák nélküli autóknál nagy szenvedések árán, de ki lehet venni a motor a műszerfal kibontása nélkül is. Az én esetemben ez nem megy, itt mindenképp ki kell szedni, ami egy munaeidőigényes feladat. Mivel a légzsák mögött van egy plusz u alakú merevítő, ami szintén a cockpit kerethez van csavarozva a tűzfal felől, ezért a vízvályút is teljesen ki kellett bontani.
Az én esetemben az elsődleges hibaok, a levegőelosztó dob terelőlapát csatlakozójának a törése volt. Ez minden 164nél cockpit kiszedéssel jár egyébként. Ha már itt jártam szétszedtem a mozgató motor áttételét is és bár ez még működött nekem is az egyik fogaskerék 2 foga el volt kopva. A fórumon leírják sok helyen, hogy ez a klímavezérlő hibája és hogy alternatíva hozzá a régi BMW-k ugyanezen egységének a fogaskereke. Azokban soha sem kopik el. Vettem is egy ilyet és ezt is kicseréltem.
Ha már ki volt szedve minden lepucoltam a régi széteső szivacsokat és újjal pótoltam összerakás előtt.
A műszerfal tetején a szélvédő alatt található egy nagy műanyag takaróelem. Ezt nem lehet egészben kiszedni. Az enyém már darabokra volt törve. Ilyet szinte lehetetlen találni, mert a bontott már mind törött. Viszont szerencsém volt és pont feljött egy az eBay-en gyári új csomagolásban. Az ára kb 100 ezer HUF, ami nagyon sok, de ha szép műszerfalat szeretnék akkor nincs más választás.