Az első féknyergek csúszópinjét takaró műanyagok nem voltak szakadtak, de porózusnak tűntek. Az összerakásnál eldöntöttem hogy rendelek 2 szettet és kicserélem. Most a fékfolyadékcsere alkalmával ezt is megcsináltam.
A fékfolyadék szinte fekete volt, ezt cseréltem Brembo DOT4-re.
A kipufogót a leszereltem a leömlő után, mert ráfért egy kis javítás. A csavaroknak nem volt már értelmezhető feje, mindenhol szét kellett flexelni őket.
A katalizátor testén leő hővédő lyukas volt, ezt lefejtettem róla, egyébként a belseje hibátlan, a külseje sem lyukas. Tisztítás után kapott egy fekete hőálló Hammerite festést.
A felette a karosszériára rögzíthető hővédő nem gyári. Talán valami kályha füstcső hőszigetelés lehetett gipszkarton csavarokkal és sörösdoboz darabokkal rögzítve. Ezt kukáztam és hővédő lemezből duplán hajtva csináltam neki rendes hőpajzsot.
A középdob relatív jó állapotu, csak felületi rozsdás volt, eltekintve a hátsódob felőli csatlakozónál található csővégtől. Ezen volt apró lyuk, ezt behegesztettem.
A hátsó dob szintén felületi rozsdás volt. Ezt és a középdobot lekezeltem rozsdaátalakítóval és lefestettem Hammerittel.
A katalizátor előtti csatlakozásnál felhasználtam a kivett tűzkarikát tisztítás után mert hibátlan állapotu volt. Ennek a belső átmérője 54 mm, a külső 64 mm. A katalizátor után egy 3 csavaros tömítés található, ezt kénytelen volt bekenni tömítővel, mert a felfekvő felületek már nem voltak hibátlanok. Viszont most teljesen tömített. A közép- és hátsódob között újra egy tűzkarika van, ebből vettem újat. Ez belül 58mm kívül 68 mm átmérőjű.
Mivel minden függesztő szakadt volt és 2-t dróttal pótoltak, ezért rendeltem ebből is 4 db-ot. A hátsó dob karosszériára csavarozott függesztője hiányzik, ezt ideiglenesen egy 156-osével pótoltam de megrendeltem a gyári darabot.
A hővédők sok helyen át voltak szakadva a csavarnál, itt nagyobb alátétekkel rögzítettem. Az üzemanyagtank előtti hővédő csavarjai elforogtak, ezeket az ellendarabbal együtt kellett kiszednem és 8-as lemezanyával pótolni.
Lemerült az elem a kulcsban, nem világított a LED sem. Kapott újat. Számomra érdekes, hogy 2 db elem van benne egymás felett.
A jobb oldali külső féltengely csukló éles bal kanyarban gázadásra (például a munkahelyemnél a parkolóban) ropogott. Már kb 2 éve megvettem az új Fast Original márkájú csukló készletet, de most volt időm kicserélni. A zsírt elhasználtam belőle a 164-es felújításánál, ezért vettem hozzá a Szakál Metálban Febi-s molibdénos féltengelyhez való zsírt.
A csere könnyen ment, szerencsére nincs semmi összerohadva. A tesztkör alapján a javítás elérte a célját.
Az alsó vízcső a blokknál folyamatosan szivárgott, bármennyire meghúztam a bilincset. Rendeltem a AFRA-ról egy újat jó drágán és vártam rá sokat, majd egy jó ideje nézegettem a polcon. Most viszont kicseréltem és vele együtt a hűtőközeget is.
Megcsináltam én is a Sanyi által kitalált hűtőmerevítő saját verzióját. Az előzőnek a tetejéből készült nálam is, csak én egy csavart használtam a hűtőnél hogy a másik végét lehessen mozgatni függőlegesen és ne kelljen merevítő. A zárhidat nem akartam megfúrni, ezért a már meglevő csavarhelyre fogattam fel. Felhegesztettem az anyákat, így könnyen szerelhető.
Az utolsó pillanatban csinálhattam meg, mert a hűtő teje már mozog, majdnem teljesen elvált, de még nem folyat. Kb 100-150 km-t mehettem vele a csere óta. Azért majd egy tartalékot be fogok szerezni, mert bármikor kellhet.
Rendeltem 2x2db 10mm-es nyomtávszélesítőt. Túlzásba nem akartam esni, de várhatóan ezzel is kicsit szélesebbnek fog tűnni az autó.
A gyári felnim ET49 és a hátsó gumi nagyon közel van a lengéscsillapítóhoz. A kiszerelt darabokon látszottak kopásnyomok, feltehetőleg tempós kanyarban bukkanónál hozzáérhetett. Ezzel a szélesítéssel ez is megoldódik.
Sikerült találnom mindkét oldalra a merevítőből. Elméletileg egy dieselről származik, valószínűleg ugyanaz minden motorverziónál.
Szerencsére csak kopottak és koszosak voltak de ettől eltekintve jó állapotuak. Egy drótkorongos tisztítás után átkentem korakttal és 2 réteg Hammerittel. Simán csak ecsettel, ez úgysem látszik, csak legyen tartós.
Vettem hozzá 10.9-es csavart, mert a karosszéria oldalról csak a csavarhelyek (menetek) voltak meg, de a csavarok hiányoztak.
Sajnos nem nagyon volt lehetőségem kipróbálni az autót a merevítők nélkül ezért nem tudom mekkora hatással vannak a vezethetőségre, de ha oda tervezték akkor kell és kész.
Végre elkészült a jobb első futómű is. Két dolog azonban okozott egy kis többletmunkát.
A motor oldalán és a segédkereten hatalmas olajsár volt. A hengerfej szélénél alulról van a két "sarkon" egy-egy csavar. Szerintem ezek voltak lazák és itt tudott egy kis olaj kifolyni, majd ez alsó motorburkolat hiányában keveredik a porral és sárral. Végül sikerült lepucolni és a két csavaron is húztam egy kicsit, remélhetőleg nem fog újra folyni az olaj.
A féltengely nem csúszott ki a kerékagyból. Próbáltam többféleképpen is kivarázsolni, de nem ment. Szerencsére a kerékoldali csukló is jó volt, csak a gumiharangja volt kiszakadva, ezért a belső oldalt szétszedve ki tudtam cserélni ezt is.
A többi rész pont úgy ment mint a bal oldalon. A karosszériát itt is lepucoltam, korakttal kezeltem, rozsdagátló alapozóval és rücskivel több rétegben lefújtam.
Cserélve lett ezen az oldalon is a lengőkar (és abban a golyóscsap),a stabilizátor szilent és összekötő, axiális csukló a gumiharanggal, a kormányösszekötő, a komplett gólyaláb és a féktárcsa a betétekkel. Itt még azt vettem észre hogy a csúszkákat takaró gumi bár nincs kiszakadva, de az anyaga már kissé porózus, ezért ez a fékfolyadék csere alkalmával cserélve lesz.
Sajnos nekem nem volt meg a gyári emelő a csomagtartóban. Viszont egyik barátom segített apukájának lomtalanítani a garázsában és talált egyet pedig sohasem volt Alfájuk. Rögtön meg is kaptam tőle. Ekkora véletlen és szerencse nem sokszor fordul elő velem. :)
1
493