Az olajszint ellenőrzésnél feltűnt hogy elég sötét színe van az olajnak, pedig ennél a motornál nem szokott ilyen lenni. Mivel egyébként is eltelt több mint egy év ezért rendeltem Csehországból olajat, onnan olcsóbb volt postával együtt mintha itthon megvettem volna. A szokásos Pure Energy már nem nagyon van, ezért az elvárt szabványok alapján megkerestem a motorhoz passzoló utód verzióját. Az olajszűrő az alfaalkatrészekről jött, a motormosó pedig már volt otthon polcon.
Alig hagytuk el a 280 ezer km-t, kb 5 ezret mentem vele az előző olajcsere (2023 november) óta.
Ezen a télen kicsit többet szeretném használni az autót mint korábban, ezért kerestem hozzá 4 db használt de 6-7 mm-es Hankook 2020as évjáratú téligumit. Újat nem feltétlenül akartam, mert nálam a kevés km miatt inkább elöregszik mint elkopik.
Ezen a felni szetten egy teljesen lekopott nyári garnitúra volt, ezt leszedettem, fel az "újat" és centríroztattam. Mindez 19ezer HUF-ba került mivel a régi gumikat nem hoztam el.
Sajnos nagyon rég írtam a V6-projectről, pedig idő közben dolgoztam rajta. Sikerült addig eljutnom hogy elindult a 3.2-es motor és önerőből kiállt a garázsból, majd vissza.
Összefoglalva az utóbbi idők munkáját és a módosításokat:
Beépítettem az új hűtőt. A 2db jó nehéz gyári ventilátort lecseréltem 1 db nagy és könnyűre, csináltam neki 0.8-as takarólemezt. Az olajhűtő ugyanaz maradt, de átkerült oda ahol a GTA-n van gyárilag. Vettem hozzá a levegő rávezetéshez egy gyűjtődobozt, ami majd a lökhárítóból fogja kapni a menetszelet.
Természetesen vettem és beletöltöttem új Motul 10W-60-as motorolajat, Tutela váltó- és szervóolajat és fagyállót.
A Spider "nagy" akkujáról indítottam egy bikakábellel. Először az üzemanyagpumpa relé nélkül az olajat felpumpáltattam, majd mikor a figyelmeztetőjel elaludt raktam vissza a relét.
Mivel a váltó le volt szedve és a munkahengerről le volt kötve a kuplungcső, ezért itt is csináltam egy kis átalakítást. A korábbi pályanapokon néha 7000 rpm-es váltásoknál megragadt a pedál akár 1-2 másodpercekre is benyomott állapotban, ezért korábban cseréltem mindkét munkahengert, a kinyomócsapágy új volt, többször át is mostam a rendszert, de ez sem segített. Fórumokat olvasgatva találtam hasonlót ahol a nyomástároló okozta a problémát. Ezt úgy tudom kiküszöbölni, hogy rendeltem új egyéb típusra való mindkét oldalon M12x1-es kuplungcsövet. Ezzel átkötöttem úgy hogy a nyomástároló ne legyen a rendszerben. Ezután a szokásos RBF660-as feltöltöttem, légtelenítettem, majd a féknyergeket is átmostam vele. Mivel még nem mentem vele hogy ki tudjam próbálni csak annyit tudok, hogy a garázsból kiállásnál hibátlanul működött.
Az új hűtő miatt a légszűrőház nem fért be a helyére, a tartófülekhez kellett nyomtatnom PETG-ből egy adaptert.
A duda le van szedve, ennek még nem találtam meg hol lesz a helye. Az eredeti pozíciójában most az olajhűtő van.
A szervóolaj hűtője is az olajhűtő helyén lenne, ezért ezt is át kellett helyeznem. Most a bal oldali lökhárítótartóra került át, így a hűtő mögötti csövezés kiesett. Amennyiben kevés lesz így a szervóolaj hűtése, akkor ezt valamilyen módon visszakötöm.
A forgattyúház szellőztetése most csak egy olajálló gumicsővel át van kötve a frontrend oldali szelepfedéltől a levegőgyűjtő PCV-jére, ide később be szeretném építeni a lecsapató tartályt.
A 3as sebességi fokozat szinkrongyűrűje nem tökéletes, viszont sikerült találnom egy újat. Remélem tényleg passzolni fog a váltóhoz. Csere jövő tavasszal várható.
78 EUR
Az autó kezd műszakilag rendben lenni (bár még van mit csinálni rajta) viszont a külseje nem volt túl szép. A vízszintes elemek lakkhiányosak, a függőlegesek karcosak és ajtó rányitástól horpadtak. A bal hátsó sárvédő gittelve volt korábban és ez is ledobta a lakkot. Az első lökhárítót és jobb első sárvédőt cserélni is kellett, ezeket külön festettem.
Mivel az autó se nem V6 se nem OT esélyes sajnos, ezért az 1 milliós profi telifény már nem fér bele a költségvetésbe. Az az ötletem támadt, hogy a győri Standard colorban veszek hozzá alapozót, festéket, lakkot, mindenféle kelléket és az amatőrök kedvencének számító YouTube videók segítségével megpróbálom magam lefesteni. Természetesen a festékboltban is adtak rengeteg tanácsot. Úgy gondoltam nagy kárt nem teszek, mert legrosszabb esetben elbukom a festékek árát, dolgozom egy jó csomót, de az autó csúnyább úgy sem lesz. Jó esetben javítok rajta, kipróbálom hogyan működik ez és még tanulok is valamit.
A költségekbe nem számoltam bele a csiszológépet és a 2 festékszóró pisztolyt amit vettem, mert ezek megmaradnak és más projektekhez is jók lesznek.
A művelet legrosszabb része szerintem az előkészítés. Nem is gondoltam volna hogy ez ennyi munka lesz! Rengeteget csiszoltam munka után esténként a karosszériát. Aztán az alapozót újra.... (Viszont itt rájöttem hogy a fehér szín szerintem nagyon jól áll a kocsinak!)
A bázis és a lakk felhordása nagyon nagy tapasztalatot igényel, főleg ennyire különböző felületeknél. Ráadásul a garázs is kicsit szűkösnek bizonyult. Viszont ez egy nagyon szép szakma, a csúnyából szépet varázsolni jó dolog!
A végeredményről annyit tudok elmondani, hogy messze nem lett olyan mintha szakember csinálta volna, de szebb lett mint volt. A bázis jól sikerült, viszont a lakk sok helyen megfolyt. Ezeket próbálom becsiszolni és polírozni, de közben az élet egyéb területe került előtérbe és ez félbeszakadt. Tavasszal folytatódik!
A gyári színkód alapján kevertettem a festéket, de nem teljesen egyezik. Erre persze számítottam, ezért is jó, ha az összes elem festve van. Természetesen az ajtók belsején és a motortérben látszik az eltérés, de továbbra sem OT-ra készül az autó.
A blogot csak most írom meg, pedig már kb 2 hónapja eljutottam eddig. Abban reménykedtem lesz még időm vele foglalkozni, de idén már ezzel zárul a történet.
Korábban vettem 2 komplett első gólyalábat és ezeket szereltem be az eredeti helyett, mert az eredetiben a rugó rozsdás volt, a lengéscsillapítók pedig elég gyengék. A kerékagyat is megkaptam vele, ami 5 csavaros volt, ez azt jelenti hogy nem 2.0 TS hoz készült, kicsit erősebb a rugó, de gondoltam kipróbálom. sajnos kb 2-3 centivel magasabb lett az autó eleje így. Az eredeti rugókat ezért lefestettem és a jobb oldalit már kicseréltem, a bal oldali pedig még talán idén meglesz. A rugók vastagsága kb 0.2-0.3 mm-ben különbözik, mégis ennyit számít.
Nyomtattam központosítót és felni kupakot PETG-ből. Rendeltem hozzá 65mm-es felni matricát.
Vettem újra LED-et, de ezúttal jó minőségűt. Black Friday-ben akciós volt az Alza-n és rendeltem egy szettet. Ez a típus néhány európai országban legálisan használható halogén helyett. Észre is lehet venni a különbséget a kivitelezés minőségében a kínaihoz képest. Például míg a kínai körbeforgatható volt az adapterben, addig ez egy fix pozícióban rögzül.
A lámpákat kellene még kiszedni és a vetítőlencsét letakarítani, az is elvileg segíthetne hogy mégjobban világítson.
Lejárt a nyár közepén a műszaki érvényessége. Ma kapott egy újat. A LED-et kellett kiszednem, sima Hella H7 került bele, semmi más probléma nem volt az autóval.
Nyáron nem használtam az autót, ez nem tett jót az aksinak. Amúgy sem volt már fiatal. Teljesen lemerült és már feltölteni sem lehetett. Vettem gyorsan a praktikerben egy új 72 Ah-sat. 2 év garancia van rá.
0
490