Blog
Újabb 10 ezer km.-en vagyunk túl, csak egy alap szerviz kellett, olaj, olajszűrő, levegőszűrő. (88100 km.)
2025 őszén az alábbiak lettek cserélve:
• Paraflu UP - 2 liter
• Termosztát O-gyűrű
• Termosztát - 55215006 (a víz hőfoka jelezte, csereérett)
• Gyújtógyertya - 55210685 + 4 db Bosch trafó a gyári száma szerint 552 299 59 - (trafó hiba miatt gyújtás problémát dobott az autó, ezért mind a 4-et kicseréltettem)
• Tágulási tartály - 50509771 (nem volt gondom, csak már nem tetszett a régi)
• Gyújtótrafó csatlakozó - 71752816 (az egyik viseltesebb állapotban volt, ha már trafót és gyertyákat is cseréltettem, ezt is)
• Olajbetöltő kupak - 55222036 (itt sem volt gondom, csak a korábbin - akkor csak azt lehetett rendelni - rossz az olaj jelölés, így nem bántja a szememet)
• Oldalindex jobb és bal - 50522993/994 (esztétikai okokból)
• Pollenszűrő - 50511785
• Levegőszűrő - 51854025
• Olajszűrő - 73500049
• Motorolaj - Selenia K-Pure 5W-40
alkatrész összesen 162.000 HUF
km: 156.547

Ezzel a bloggal adós vagyok egy ideje, szóval még júliusban úgy kaptam vissza az autót, hogy az vészmódban ragadt. Így lett, hogy Chilivel mentünk nyaralni.
Szeptember elején volt egy fontos üzleti utam, árut is vinnem kellett. Föci barátom vette át az árut Vecsésen, és fel is ajánlotta a furgont, menjek fel vonattal, megoldjuk. Azért én csak felszívtam magam kicsit...itt egy autó amiben céges pénz áll, fizetem a cégautóadót és vonattal menjek?
Úgyhogy bár lett volna jobb dolgom, nekiálltam felfogni, hogy mi okozza a vészmódot. Sokáig tartott, kb két napom ráment az agyalásra, próbálkozásra. Aztán meglett.
Hogy ennek van e köze ahhoz, hogy lóg a wastegate, na abban nem vagyok biztos. Ez itt konkrétan egy másik hiba. Kimértem, 4.7mm-rel kereste arrébb a null pozícióját a wastegate-nek, vagyis az aktuátor nullpont kalibrációja ment el. #nemkicsitnagyon
Persze ekkor már ki volt írva az autó turbócserére, csak épp októberre igérték az alkatrészt, nekem meg kellett az autó. Vészmódban pedig nem akartam használni, nem kéne kinyírni a motort.
Nos a kényszer megszülte a megoldást, az autót életrekeltettem ideiglenesen. A dolog hozománya volt, hogy be tudtam állítani, hogy a wastegate rendesen, erőből zárva legyen.
Na innentől tudtam, hogy ez a turbó így ahogy van nincs rendben. 3-4 deci fogyasztás csökkenés, és érezhetően élénkebb gázreakcó bújt elő egy kétfilléres tákolástól.
Így meghempeszkálva mentem vele kb 1500km-t, majd szeptemberben hívtak, hogy idő előtt itt az új turbó.
Az Autócentrum Szabó előtt ismét le a kalappal. Olyan szinten korrekt munkát és tényleg teljeskörű megoldást kaptam, hogy huhh.. tényleg köszönet nekik. Daninak, aki szervezte és Csabának aki elvégezte a cserét. Amikor megláttam a munkalapon, hogy ez a beavatkozás milyen tétel volt, elkerekedett a szemem.
Hazafelé már éreztem, hogy igen, az a bizonyos élénk gázreakció megmaradt, és az alacsonyabb fogyasztás is. Itthon másnap első dolgom volt megnézni, hogy vajon tényleg lógott a régi? Tényleg kisebbet kottyan az új? És hát tényleg. A nyikorgó milliméternyi mindenfelé bólogatás helyett egy határozott "koppanós" billegése van.
A kézzel ráírt contolowa qualita szám helyett (a gyárin így volt) egy QR kódos nyomtatott számsor az aktuátoron.
Láthatóan valamilyen upgrade is történt az aktuátor körül, másképp néz ki a csap amire a kar rámegy.
Ez így most nagyon megnyugtató, az autó fantasztikusan csendes, élénk, jó vele autópályázni. Nem mondom hogy újra... mert szerintem sose volt ilyen.
1
661
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 159
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas













