Blog

>> EgyébKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2025-04-17

Sikerült beújitani egy szinte makulátlan overált.

 
>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2025-04-16

Tegnap volt egy kis esőben kocsikázás, egyszer csak nem volt hajlandó elindulni az ablaktörlő. Már tavaly is szórakozott, de azt hittem bejáródott, és minden rendben van. Délután jobb idő lett így, hát követtem Piritu blogját. Annyival kiegészíteném, ha a stekkerek le vannak húzva a motorról, az anyós oldal felé picit eltolva, lentről felfele könnyen ki lehet buktatni a szerkezetet. Vissza ugyan így, csak fordított sorrend. Segítségem is volt, a szomszéd cicája jóvoltából. Ami le volt írva megcsináltam, mondjuk a zsír, nem volt annyira bedögölve mint vártam, de friss zsírral sem volt hajlandó indulni a motor. Rámértem a lábaira, mind a három érintkezőn mértem a 12V-ot. Szóval áramot kap, lehet, hogy test nincs. A harmadik külön álló lábat lekötöttem testre, és már működött is (ezt csak a legnagyobb fokozatra kapcsólva érdemes tesztelni, mert van olyan opció, hogy az elektronika megfordítja a polaritást, és akkor ez a láb már is nem test). Ezért az elekronikának vettem le a fedelét, könnyen lejön, csak fel van pattintva némi tömítő anyaggal a szélén. Hamar szembe is ötlött, hogy a harmadik láb forrasztása abszolút nincs kontaktban a panellal. A képen a legalsó forrasztási pont. Megforrasztottam, és már hibátlanul működik is. Az esővíz elvezetőnek tavaly óta nem volt mitől elkoszosodnia. Viszont most, hogy ráláttam a belsőkeringtetés lapátjára, ezt kapcsolgatva, sajnos nem csinál semmit. Majd valamikor ezt is orvosolni kell. A végére megunta a cica a szerelést, és felköltözött a tetőre.

>> SzervizLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2025-04-15

Eljött az ideje az akku-cserének. Gyári, tudtommal nem volt cserélve. Már mikor hozzánk került se volt túl acélos, de eddig életben tartotta a cspptöltő. Most viszont bő 1 hét állás után 9V-ra esett a feszültsége. Megrendeltem egy Exide EK960-at (AGM, 96AH, 850A). Győrben a Kicsi Kocsi Autósboltban 78000ft lett a vége. 80e-nél kezdődött a webshopokban + szállítás.
Ma érkezett meg, ki is cseréltem. A csere idejére a motortérben lébő "bika" pontokra kötöttem egy másik aksit. Látszólag minden rendben :)

>> Tuning és extraLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2025-04-15

Kapott egy nyestriasztót, rendesen beépítve. Előfordul, hogy "olyan" helyen éjszakázik.
A fene tudja mennyire hatékony, de ennyi belefér...

>> EseményPutyesz // Alfa 147 1.9 JTDm // 2025-04-14

Kellett a Nero dög mellé egy másik autó....közel volt, megnéztem...szinte hibátlan kívül -belül!Nem tudtam ott hagyni.

 
>> EseményDani // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS Sky Window // 2025-04-14

A hétvégén ismét megrendezésre került az Orosházi Alfa Romeo Team által szervezett kis találkozó. Az előzőhöz képest megint többen jöttünk össze (45 Alfa Romeo). Az idő is remek volt, úgyhogy minden adott volt. Sőt egyben jótékonysági is volt a rendezvény, mivel a helyi welness újranyitásához lehetett adományokat felajánlani. Hamar eltelt a nap. Egyben kezdetét vette a nyári szezon is. Kerek fent vannak, autó átnézve.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-04-13

Nyomtattam mindkét ajtóban levő magasugárzóhoz keretet. Ezzel sokkal szebben és masszívabban tudtam rögzíteni.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-04-13

A győri delta hifinél vettem bitumen szigetelőlap csomagot az ajtókhoz. Jelen pillanatban egy 13cm-es Pioneer komponens szettet használok, talán ezeken is segít egy picit, de nem volt túl profi aki ennek a kialakítását tervezte. Elvileg egy 16cmes mélyközép berakható, ha az ajtókárpit hangszóró alatti rögzítését levágom. Ezt majd eldöntöm hogy akarom-e.
A másik ok ami miatt be akartam szigetelni az ajtót, hogy így sokkal szebb hangja van a csukódásnak, jóval masszívabbnak tűnik az ajtó, ezt már a 164-esen is megtapasztaltam. Ráadásul mivel a vízzárót már többször levettem azt sem lehetett volna tökéletesen visszarakni.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-04-07

A jobb oldali ablakemelőm néha működött, néha nem. Pápán bontanak egy 2003-as JTS Spidert, sikerült belőle megvennem mindkét ablakemelőt. A jobb oldalit ki is cseréltem. A síneket megpucoltam, megzsíroztam és most gyorsabban mozog mint a baloldali, ráadásul nem is mozog és zörög benne az üveg, mert a középső csap ami körül fordul még nincs kikopva.
A bal oldalit azért vettem meg, mert nálam már az sem az igazi, ezért oda megfelelő cseredarab lesz ha egyszer tönkremegy

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-04-11

Mindkét ajtóban kattog az ajtóhatároló és ez engem már nagyon zavart. Kicsit utánanézve találtam új darabot, de 80 EUR körül mozog/db. A fórumokon azt írták hogy a Doblo-é ugyanaz azzal a különbséggel hogy hosszabb a karja. Megrendeltem tesztre a legolcsóbbat és miután kiszedtem az eredetit, a kettőt összehasonlítva látszik hogy a technika ugyanaz, a furatok passzolnak. Egy-egy 6-os anyával próbáltam kihézagolni az ajtó és a határoló közé. Ennek az lett az eredménye hogy tökéletesen hangtalanul működik az ajtó, csak pár fokkal nagyobbra lehet nyitni. Szerintem ez így megfelelő megoldás. Rendelek egyet a bal oldalhoz is.