Blog >> 166

>> SzervizSanyiJTD // Alfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-08-24

Nekiláttunk a GL szem cserének. Amit előző blogbejegyzésben írtam, a 19-es kerékkel borzasztó instabil lett az autó hátsó része, ezt megfejelte ,hogy elkezedett nyikogni ,mint valami lovaskocsi.

Berendeltem a GL szemeket (tedgum), hátsó hidat kihúztuk az autó alól. A GL szem kipréselése még hagyján ,de a bepréselése nem könnyű feladat, tekintve ,hogy nincs külső fém része ahol lehetne nyomni modnjuk crova fejjel... De megoldottuk. További bontást követően konstatáltuk ,hogy a stabilizátor pálcák nagyon szar állapotban vannak, abból is rendeltem újakat. Kerékcsapágy lehúzásakor a tengelyen fent maradt a csapágy egy része, a bal oldalt 2perc alatt összeraktam, a jobb oldalt 3óra alatt sem sikerült.

Présnek aláraktam, valószínű itt én hibáztam, elrepedt a csapágygolyó háza. Lett volna donor amivel összerakható ,de jobbnak láttam venni egy új csapágyat, annak ellenére ,hogy borzasztó drága.

A hosszú hétvége miatt, jó pár napot aknán töltött alkatrész hiányában, így kicseréltem a pár hónapja megvett kézifék köteleket, mert ami fent volt szintén elég trágya állapotban volt, gyorkötözőkkel felkötve, megtörve, szétnyílva, illetve észrevettem ,hogy indulás után kiengedett kéziféknél még fogja az egyik kereket pár másodpercig.
Nagyon tudok gratulálni valamelyik előző tulajnak aki a kézifékkötél cseréhez nem vette ki a hátsó ülést ,hogy felhajtsa a szőnyeget, egyszerűbb volt megvágni a padlószőnyeget a konzol mögött, ezzel visszafordíthatatlan károkat okozva...Barom.

Mivel az autó még mindig aknán volt, én meg nem tudok ülni a seggemen lemostam az autó alját, és lefújtam 2K Cobra ,kvázi plató festékkel. Brutálisan jó bevonat. Tekintve ,hogy az autó alja fantasztikus állapotban van a korához képest, ezt szerettem volna megőrizni. Nagyjából 3helyen kellett 2cm-en drótkorongoznom, epoxyznom, és mehett rá a cobra.

Megjött a csapágy (GSP), összeraktam, végre mehetet alá a fék, kerekek.

Próbakörön az autó hátulja már nem táncol erőteljes kormánymozdulatra, a nyikogás megszünt. A kézifék jól teszi a dolgát. A munkát sikeresnek tekintem.

u.i. a hátsó híd leszerelésénél minden hozzáférhető fém alkatrészt drótkorongoztam, lefestettem. (stabrúd, csonkállvány, tanktartó pánt, féktárcsa porvédők stbstb )
Minden csavart zsíroztam, féknyergeket kitakarítottam, csúszkákat újra zsíroztam.

A bal oldali kilépőfény nem működött. Utánanéztem. Nem lepett meg a dolog, az aliexpresses hulladék (amúgy Alfa logót vetítő hányinger :D) volt rossz. Jobb oldalon -sajnos- működött. Gyárira szerettem volna vissz alakítani ,de ledpanelt egyszerűbb volt szerezni így kicseréltem, a hátsókba pedig kicseréltem az izzókat ledre, hogy egységes legyen.

Köszönet a futómű szerelésért Apósomnak!

Folyamatosan a 30+ fokokba dolgoztunk, kemény munka volt.

A munkafolyamat zárásaként lemostam, Koch Chemie PH semleges samponnal.


Sorry az idiótán össze-vissza forduló képekért, sajnos nincs megoldás rá az oldalon jelenleg…

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2024-05-22

Fényezve lett a tető, a csomagtartó és az ajtók feletti rész mindkét oldalt mert már csúnyán lakkhibásak voltak.
Kapott egy Vadi új szélvédőt.
Felkerült a Zender szárny is végre.Teljes a kép.
Volt mit összelegozni,de most már kész.

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2024-05-22

Cserélve a bal hátsó ablakemelő szerkezet Vadi újra.

Elkezdett kopogni a jobb eleje. Kapott egy pár MAYLE HD kanyastab pálcát.
A 10 éve beszerelt nappali menetfény és ködlámpa kombó mostanra eléggé megfáradt. Kapott újakat.

342022 km

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2023-12-27

Megvolt a kötelező olajcsere 360ezer km-nél... Azóta volt már egy, csak azt elfelejtettem beírni.
Cserélve lett az ablakmosó motorja, ennyit bírt a gyári(22 év).

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2023-03-07

Motor bölcsőstől, futóművestől ki..... Cserélve a vezérlés, a kuplung, az első felső lengők, első rugók, főtengelyszimering! Ha már így még lett bontva... Szelepfedél tömítés, szívósor tisztítás->ennek tömítés, veztengely szimering, szervóolaj, váltó olaj!!! A turbó hibátlan, megnéztem én is. Ahogyan a kettőstömegű is(ennek csavarjai cserélve és tömítve) ! Ennyit számít hogy ésszel használom az autót????... Hmm, lehet!
344ezer km...

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2022-12-16

Végre felkerült a nagyfék, bár ezzel a felnivel alig látszik. A nyergek újrafújva, felújítva, új fék csövek, új fékfolyadék, új trw tárcsák új textar betétekkel. Az anyósoldali ajtóhatároló is cserélve újra. Új felső turbócső mert vagy 10 centis repedés volt rajta. Új alsó és felső kuplungmunkahengerek mert a pedál kezdett beesni.
Olajcsere minden szűrűvel!341. 000 km

Hideg motornál nagy volt a vibrációja a motornak. Kiolvastam a korrekciós értékeket, és az 5. hengernél kiugróan magas volt. Mindegyik porlasztót bevizsgáltattam és a három gyengébb fel lett újjíttatva.

325 471km

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2022-09-18

Megadta magát a vezetőoldali napellenző.... Csere vadi újra.

 

Motor beindult, majd lefulladt, és kigyulladt a motorhiba lámpa. Hibakódok a P0235 és P0069. Irány a szerviz. A fojtószelep szolenoidja adta meg magát, de cseréltettem a MAP szenzort is, bár nem volt köze a lerobbanáshoz. 321 000km

Hogy ez még az autómentőn is gyönyörű!