Blog >> fék

>> SzervizQuel156 // Alfa 156 Sw 2.4 20v // 2018-08-26

Első tárcsa+betét+nyereg csere

Az autó cca 4 hónapja került hozzám, és gyári 286-os fék volt rajta. Sajnos ezekhez a 2.4.esekhez nevetséges kategória a gyári 286-os rendszer. Lyuggatottt mart tárcsák voltak rajta amik már repedtek keresztbe így cseréltem,de mivel tudtam hogy 330-as-ra lesz hamarosan váltás így csak egy szett Textart kapott Mintex betéttel tesztelés céljából(a betét elbukott. hangos volt, porolt, cserébe nem fogott). A Tárcsa ugyancsak egy nagybetűs csőd. Egy kedvezmény nélküli 4x ezer forintos alkatrész mi az hogy 2 db hét után hullámos?! wtf?! Cserénél sajnos a bal első nyereg csavarja úgy döntött hogy ő eltörik,így kapott egy bontott jó állapotút melyet letakarítottam (csúszkákat is) és a több szinéhez igazítottam (piros)

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2018-04-15

Az első féktárcsákat is lecseréltem mart Brembo tárcsákra.

>> Tuning és extraShadin (Phœnix) // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-05-20

Az egyes képen a megmart elkopott öreg nem tudom miért olyan színű nyereg látható, míg a másodikon az jobb állapotú eredeti állapotú.

Átfényeztem RAL3000-re, aminek az eredménye a 3-4. képeken látszik.

Album...

>> Tuning és extraShadin (Phœnix) // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-07-26

Nem tetszett a korábban RAL3000-es színre fújt féknyereg, mert túl narancssárgás volt, így hát átfestettem RAL3003-ra, ami meg bordóbb mint a gyári, de jobban tetszik.

Album...

>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-28

A Giuliában elsőként került alkalmazásra a Continental IBC megoldása, ami a médián keresztül valamiért úgy került be a köztudatba, hogy egy brake-by-wire megvalósítás, ami egy félreértés. Össze lehetne belőle rakni egy olyat, de itt csak elektrohidraulikus rásegítésről van szó. Ettől persze még forradalmi, hiszen igen nagy lépést tesz ebbe az irányba, és normál körülmények között kb. úgy is működik, de biztonságkritikus rendszerről lévén szó, ha valóban le szeretnénk választani a pedált a hidraulikus körről, ahhoz redundanciára lenne szükség, ami többek között duplikált elektromos hálózatot jelentene.

A gyakorlatban egyébként jól működik, a hagyományos fékekhez képest érezni egy minimális különbséget, de ez lehet, hogy csak placebo. :) Az állóra fékezések legvégén, amikor az ember egy kicsit csökkent a pedálerőn a bólintás elkerülésére, talán itt van valami furcsa benne, mintha ezt nem tudnám olyan szépen csinálni. Ez még biztosan csiszolódik majd ahogy jobban összeszokunk. De lehet, hogy csak az zavar be, hogy mindig ez az a pont, amikor bevillan, hogy nem kapcsoltam ki a start-stoppot, és még a teljes megállás előtt gyorsan meg kell tennem. :D

>> Tuning és extraVitaprix // Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 16V Multijet // 2018-07-22

Nem akartam én igazán nagyféket, nem akartam semmi tuningot, nem akartam költeni rá... Stb.
Hogy aztán végül így is lett, az viszont Csörinek köszönhető :)

Na de in medias res helyett...

Azt hiszem májusban tett fel Buksi egy hirdetést, miszerint ő eladná a 155-ről megmaradt 305-ös Brembo nyergeit, mert lecserélte őket. Konzollal, tárcsával, betéttel együtt mondott rá 50 ezer JMF-ot. Úgy voltam vele, hogy na jó, hát egyszer élünk, megvásárolom. Megbeszéltük, hogy mivel nekem a dolog eléggé ráér, majd Alfacityre elhozza őket, én közben gyorsan elküldtem az árát (mert Buksiéknak kellett a zsé), aztán megdumáltuk a dolgot, pipa.

Felhívtam még aznap Csörit, aki viszont nem volt elájulva az ötlettől. Álláspontja szerint annyival nem lesz jobb a 305-ös fék a 284-esnél, mint amennyi nyűg van vele, ő inkább a 330-asra cserét javasolja. Na de ahhoz meg minimum a 17-es felni... Én meg egyelőre hanyagolnám azt az utak miatt...

(Eközben egy párhuzamos univerzumban) Amikor elvittem június elején Attilához az autót, azt mondtam neki, hogy amit tud nézzen át, hogy megbízható legyen és ne nagyon legyen vele gond egy darabig. Ő egy nap elteltével hívott. Idézem a beszélgetést: "Te Viktor, akárhogy is nézem, eléggé ki vannak a betéteid elöl is, a tárcsáról nem beszélve. Lecserélhetem?" Mire én: "Persze, ha már nálad van, csináld meg!" Megcsinálta. Nekem eközben valószínűleg az evésen járt az eszem, mert rohadtul nem maradt meg ez a nagyfék projekt. Az autó elkészült, vadonatúj féktárcsa-fékbetét ugye bent figyel.

Miután eszembe jutott a probléma, és Buksi elé tártam, úgy alakult, hogy meg is hirdettem Facebookon a nálam még soha nem járt Brembo fékszettet, ami aznap el is kelt. Egy Toyotában fog jó szolgálatot teljesíteni :) Buksi odaadta a vásárlónak, visszaküldte az árát nekem, én meg el kell, hogy fékezzem ezt a szett betét-tárcsa kombót, utána meg ki tudja mi jön :)))


Így alakult, hogy volt is Brembo fékem az SW-n, meg nem is :)

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2018-04-22

Egyszer csak kicsit elment a fék. Szerencsére pont Zolihoz (Kazes) mentem, hamar megnéztük. Bal első fékcső kidörzsölődött. Cserés. Javítás alatt. Sajnos, mint kiderült, a fém fékcső sem él már tovább, az is csere. Nagy-nagy-nagy köszönet Zoli bátyónak a segítségéért!
'18.04.26. kész! :)

 
>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2018-04-20

90.000 km után elfáradtak az első tárcsák és fékbetétek, ideje volt a cserének.
Mellette cserélve lettek az alsó lengőkarok és szilentek.

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-03-24

Megesett a hátsó fékek cseréje is.Már éppen ideje volt. Lásd a képekenKristyon cartársnak innen is köszönöm a rengeteg segítségét! Brembo tárcsát kapott Galfer betétekkel.A balos kézifék kulcsával adódtak gondok alig akart valamit mozdulni,de a sok járatás tisztítás, zsírzás után teljesen helyre jött,most tökéletesen fog.Így megúsztam a féknyereg cseréjét.A fékvédő lemezeket is le kezeltük,így talán a következő cseréig ki bírják.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-03-31

Bal hátsó féknyereg felújítva. Amivel meg tudott szivatni közben, azzal meg is szivatott. :D Imádom! A lényeg, hogy elkészült. És mindezt úgy, hogy a fékelős szerszámkészletem pont házon kívül van. Persze ez csak akkor tűnt fel, amikor a dugattyú már a kezemben volt. A légtelenítő csavar sem adta könnyen magát. Szóval, minden ellenem játszott. Erre most nem lesz gond egy darabig.