Blog >> fék >> termosztát

Ma meg volt a második átvizsgálás az Alfán. Abból ami az előzőből kimaradt, szinte minden meg lett csinálva:
Termosztát: 11777 Ft
Kipufogó konzol: 800 Ft
Fékolaj: 1810 Ft

Valamint be lettek állítva az ajtók, és ki lettek takarítva a fékek. Kezd végre teljesen összeállni műszakilag az Alfa :).
Még egy téligumi szettet és egy ablaktörlő lapát szettet szeretnék beszerezni jövőhéten.

Pár nappal a vásárlás után természetesen irány a betervezett szerviz. Tapasztalataim szerint mindenki aki autót keres hangoztatja, hogy vásárlás után majd viszi "nagy" szervizre az autót, de valójában nagyon kevesek azok akik tényleg meg is teszik.

Mivel vásárlás előtt átnézettem a kocsit Watz-nál ezért tudtam, hogy az előre betervezett dolgokon kívül mik azok amiket még pluszban cserélni kell.
A szokásos olaj, összes szűrőn (levegő, olaj, üzemanyagszűrő) kívül
cserélve lett még a vezető oldali elektromos ablak motorja mivel vacakolt, cserélve lett a termosztát is mert már az első utakon kiderült, hogy még a nyári kánikulában is elég lassan éri el az üzemi hőmérsékletet a víz, illetve nagyobb tempónál vissza is hűl.
Továbbá komplett fék csere is volt elől, hátul, tárcsástól betétestől.....
Ahogy elnéztem a használt GT kínálatot szinte mindegyiken csere érettek voltak a tárcsák szóval ezzel is kalkuláltam vásárlás előtt.
Vezérműszíj és görgő csere is be volt tervezve de az előző tulaj azt mondta, hogy az kb 1évvel ezelőtt volt rajta cserélve. A vezérműszíj fedelén valóban rajta van, hogy kb20ezer km-el ezelőtt volt cserélve. Biztos ami biztos Watz ránézett a szíjakra és megállapította, hogy azok valóban nem rég leettek cserélve mert még olyan mintha új lenne ráadásul egy jobb minőségű szíj van benne szóval annak a cseréje még bőven ráér..

>> Szervizkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2011-10-19

Számolatlanul faljuk a kilométereket, idén belement a gépbe vagy 2ezer...:-) Néha bevásárláshoz, 1x-2x Bp., néha egy kis sétakocsikázás, amúgy a parkolót díszítem csak az autóval.
A legutóbbi szervíz után nem változott az olajszint, aztán hirtelen elkezdett fogyogatni. Nagyon nem estem kétségbe, mert ezzel egyidejűleg elkezdett nyomot hagyni maga után a parkolóban. Innentől nem is volt kétséges, hogy a hegesztett karter adta meg magát. Hívtam a Bélát, pont volt is neki, úgyhogy elvittem kicseréltetni, hogy a végére jussak már ennek a mizériának, ha már így megszívtam az előzővel. Hát így esett, hogy most sem tartott ki 10E-ig az olaj, rendeltem megint, de most nem volt 5w40, ezért 5w50 lett helyette. A termosztát is eddig bírta, szétrepedt a gumi részén és eresztette a vizet. Csere. Az abs hibára azt mondta, hogy passz.
Pusi lett a következő szerelő, ha már olyan lelkesen támogatja a helyi találkozókat, meg amúgy is. Hátha tud valamit mondani, vagy hogy hová vigyem, meg közben megint hallottam, hogy nyiszog a fék. A kéziféken kellett igazítani valamit, mostmár nem fog be, az abs hibát meg megnézette egy diagnosztikás csávóval. Ő arra jutott, hogy a vezérlő kukás, mert semmilyen teszterrel nem tudta szóra bírni, és szerinte a kézifék visszajelző is amiatt világít, pedig az mostmár tényleg fasza. A fékolaj szintjelzés is jó. Úgyhogy Erhard242 fog küldeni ilyen vezérlőt, holnap, vagy holnapután megjön a cucc.
A tavaly felújított lemezfelniken lett egy-két rozsdapötty, ezért unalmamban nekiálltam kijavítgatni, aztán átfestettem még két rétegben, meg küldtem rá lakkot is bőven. Szép lett.
András bácsitól vettem gépháztető-kitámasztó-csukló-bizbaszt, azt is sikerült beleapplikálni.
A felesbe-etanol tankolást is befejeztem, már egyáltalán nem éri meg, kár, hogy benzinnel nem megy úgy, egész megszoktam az extra nyomatékot.
Remélem sikerül eltüntetni a hibajeleket, mert elhatároztam magam: eladom a gépet. Rohadtul fog hiányozni, nagyon összenőttem már vele, de egyszerűen semmi értelme megtartanom. Évi 1-2 ezer km-re őrültség autót fenntartani, nekem meg kimondottan luxus. Városban csak annyit használom, hogy rendszeresen megjárassam, amúgy a wc-re is biciklivel megyek. Városon kívülre meg - 2-3 havonta 1x, ha megyek - tudok kölcsönkérni, de még a bérlés is sokkal olcsóbb lenne.
Másrészt meg mióta vitt a kollégám az ezres géesikszerével, azóta valahogy kevésbé érdekelnek az autók. Ha minden jól megy, tavaszra meglesz az A-s jogsim, addigra kéne valami motorféleség.
Szóval hamarosan megy fel az adok-veszekbe, meg a használtautóra. Esztétikailag van mibe belekötni, de műszakilag patent. Az ára 630 ezer pénz lesz. Szerintem ennyiért ingyen van.
km: 180660