Akadt egy kis fék gond. Jobb hátsó fék be ragadt. Menet közben nem volt érezhető, de fel melegítette a felnit és volt egy kis szaga is. A csúszkás résznél egyik porvédő kiszakadt, a másik lejárt egy kicsit a helyéről. 2 db porvédő cserélve és kapott újra kenést. Első használatok után ellenőrizve lesz hogy megfelelően működik .
Másik dolog : A fent lévő kipufogó rendszert lecseréltem egy másikra, amiből hiányzik a középső dob. Jelenleg inkább ezt használnom hogy műszakira ne keljen új rendszerbe gondolkodni.
Az elmúlt 1-2 hétben kezdett a futómű hangoskodni, illetve az első kipufogódob már vásárláskor is elég gáz állapotban volt, így ezeket szerettem volna megcsináltatni.
Mivel alig találni olyan helyet, ahol véletlenül ráérnek, egy autószerelő barátomra bíztam a dolgot, és segítettem neki.
Egészen jó buli volt, de a végére nagyon elfáradtunk, és kifejlesztettünk pár új káromkodást is. :D
Végül szombaton sikerült minden, amit terveztünk (szerencsére egészen kedvezményes alkatrészárakkal):
2 első alsó lengőkar csere (Lemförder)
2 hátsó stabilizátor, alias "kutyacsont" (Meyle) (műanyag volt benne, te jó ég...)
2 hátsó stabilizátor szilent
első kipufogódob (Asso)
fékfolyadék csere
1l Selénia 10w60 motorolaj - ezt azért vettem, mert még nem vagyok tisztában a motor olajfogyasztásával. Egyelőre minimálisnak is alig mondható.
Összességében egészen jó lett a kocsi, de még tervezek további szervizeket, hogy kifogástalan állapotban legyen. :)
Km állás: ~174.000
elkeseredtem....:( csőstül jön a baj szó szerint...végre lecseréltük elöl a felső-alsó lengőkarokat ...az jobb alsó lengőkarnál az egyik rész a hegesztésnél már szét is esett...szval ideje volt...kicseréltük még a kerékcsapágyat is mert már mormolt az is keményen....és még mindig kotyogás hallatszik...pedig cirka egy éve volt kicserélve a stabrúdnál lévő kis bisz-basz is :( de öröm az ürömben hogy végre 1év után csendes volt újra az autó...ha kátyú nélküli sima úton menten....egészen egy napig.....ekkor vmi miatt mintha sportkipufogót aggattam volna rá....de a fura hogy alapjáraton semmi..csak ha nyomom neki a gázt....hogy még jobb legyen ez a hét, megint beállt a fék...pedig télen mivel a kézifék befagyott/beállt a kézifékbowden csere volt...és megint beállt...nem hiszem el....most ott tartok hogy sípolok a fék miatt és brummogok a kipufogó miatt....very funny :(
Este fél nyolckor tettem le a kocsit és másnap délre kész is lett. Örültem. :-)
Elől nagyobb nyerget, tárcsát és betétet cseréltünk (284 mm). Meg a mellékes dolgokat: olajat, olajszűrőt, fékfolyadékot, szelepfedél tömítést, kipufogó gumibakokat. Hátsó dob elé kellett egy bilincs és a hővédő lemez egy csavarja cserés volt. 8 pénz volt a munkadíj.
Sajnos az olajam nem csak a szelepfedéltömítés mentén csepeg. Ez majd a kuplung javításnál lesz orvosolva. Úh, de sokba lesz az. A k.rva an..át.
Na most már húzok klímáshoz, mert az olaj legalább már nem megy a klímakompresszorra.
Másodjára kezdem el, mert meghalt a lapi. :-)
Összeszedtem pár dolgot, amit egyszerre cserélünk majd a gépen. Az első fék nagyobb lesz és hűtött tárcsákat kap. A mostani tömör megy a kukába. (hátra is szeretnék majd nagyobbat. András bácsi beletette a bogarat a fülembe, de ez majd később, mert most volt tárcsa betét csere. Ha tudtam volna hamarabb....) Egy kicsit szívtam a nyereggel. Kaptam havertól nagyobbakat ingyen. :-) Az egyik este pakoltam a csomagtartóba a nyerget, tárcsát, betétet a többi alkatrésszel, hogy másnap GO szétszedni. Gondoltam összpászítom a nyerget a többi barátaival.....nem jött össze. Nem volt jó a nyeregbe a betét. De ehhez a nyereghez a tárcsa jó lett volna. Jött a játszadozás, hogy betét vagy nyereg legyen vásárolva. Inkább nyereg lett, mert valószínű ami volt az nem ment volna fel a helyére. Grande banditól szereztem be (ezt is :-)).
Sajnos még várok a haverra, mert most egy másik kocsit bombázott szét. Remélem jövő héten mehetünk. Húzzuk egy ideje.
Az alkatrészek:
Nyereg (10.000 Ft + posta 2000 Ft)
Féktárcsa (15.000 Ft + posta 2000)
Betét az van sok. 2 garnitúra az előző kettő árban benne volt.
Szelepfedél tömítés (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
Kipufogó gumibak (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
6,7 Liter Selenia (11.500 Ft)
Fékfolyadék (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
Olajszűrő (1000 Ft)
Remélem nem fogja már nyomni az olajat, mert a klímából emiatt szösszen el a gáz. Ezt utána fel kell tölteni. Kipu le lesz szedve és hegesztés alatt fog állni. A hővédő lemez a tartó csavarnál megadta magát. Nagyobb alátét kell oda, de a csavar nem akart kijönni. Meg a kipufogó miatt nehéz hozzáférni. Ha a kipu lejön, akkor ez is ki lesz cibálva.
Mivel szeretném kivinni magammal, kinti használatra a kis szajhát ezért gondoltam költök rá egy kicsit, nehogy aztán hisztis legyen. :)
Cserélve:
- kipu katalizátortól végig gyárinak tűnőre (utángyártott), mert túl hangos lenne a hosszú útra, meg nem tom mit szólnának a poliziák meg a carabinierók hozzá, nem beszélve a szomszédokról :) letisztítva és festve ZARA
- hátsó motortartó bak BIRTH
- motor kitámasztó kar ellenoldali szilent BIRTH
- egy benyacső (fáradt volt)
- hátsó féktárcsák FERRODO
- hátsó fékbetétek JURID
- hátsó lengéscsillapítók COFAP
- hátsó rugók ROC
- óra egység, de sajnos a V6-é nem teljesen passzol, mert a fordulatszámmérő kevesebbet mutat mint kellene
Valamint a hátsó fékszerelés közben kiderült, h a hátsó fékeim jó ideje nem igazán fogtak mivel a fékerőszabályzó rugója laza volt és ennek eredményeképpen mind2 oldalon 1-1 csúszka berohadt, de most már az is rendben, fog a hátsó is, ahogy kell. :)