Blog >> szilent
KM: 199492
Időnként valami éktelenül kerepelt a motortérben a szíj oldalon, bal oldalon pedig nyiszogott valami a futóműben.
Csöri kicserélte a főtengely szíjtárcsát, lötyögött. Fémdarabkákat is gyártott :)
Futóműben bezsírozott valamit, legközelebbre, tavaszra ezek lesznek:
kék színű DPF-re menő cső
első alsó hátsó szilentek
Illetve az újonnan beletett Eibach Pro rugókkal nagyon ül az eleje. Ezt még ki kell gondolnom, elkézlehető, hogy kap új első gyári rugókat. Nem akartam, hogy lejjebb legyen mint a gyári Ti, de ez lejjebb van... nagyon. :(
Lebeszéltem Csörivel a lengőkar szilent, illetve a vízhűtő cserét. Ez utóbbi szivárgott, ezt már az előző nyári olajcserekor mondta Attila. Az autó alatt csak 1-1 csepp jelent meg időnként, a tartályból nem volt számottevő a hiány. Mindenesetre ha a futómű miatt úgyis szervízbe mentem, hát beütemeztük a vízhűtő cserét is. A fagyálló ment vissza mert csak egy éves volt, illetve olajcsere se kellett most a kevés km miatt. Ezenkívül a jobb hátsó féket szedte szét és rakta össze mert szorult kicsit.
Futómű beállítással zárult a nap.
A gyári alsó lengőkartól búcsúzni kellett, mert nagyon kopogott. Meg is rendeletem Autodoc-ról a TRW márkájú lengőkart, 4-5 nap alatt megérkezett.
Rászántam magam, így hát nekiestem a műveletnek. Majdnem minden csavart simán kitudtam csavarni, viszont a bölcső belső részénél egyáltalán nem sikerült.
Így hát 2 óra szétszedési idő kárba veszett, tehettem össze mindent ahogy volt. Be kellett látnom, hogy ez akna nélkül nem megy sajnos. Szóval én azt mondom, hogy AKNA nélkül szinte képtelenség szétszedni.
Átálltam aknára, ahol kb. 45 perc alatt szétkaptam a dolgokat. A két csavar amit korábban nem sikerült kicsavarnom, úgy meg volt húzva, hogy egy 2 méteres vascsővel tudtam csak meglazítani. Így is akkorát pattant, azt hittem eltört a csavar.
Betenni sem volt egyszerű, szenvedtem vele eleget. Aztán nagy nehez megadta magát és sikerült mindent visszatennem a helyére. A csavarókat terhelve húztam le, ahogy a nagykönyvben meg van írva.
Az SKF felső lengőkar is megadta magát, nyikorog, viszont nem olyan hangosan, de azért idegesítő. Átszilenteztem a Lemfördert TRW sziletekre és az került bele.
Szóval a jobb oldalt már ki van minden cserélve!
Pont pár napja érkezett meg a bal oldali alsó lengőkar is. Arra a jövő héten fog sorkerülni.
TRW jobb alsó lengőkar: 49.524 Ft
TRW bal alsó lengőlar: 45.786 Ft
TRW szilentek felső lengőkarba: 7.000 Ft
Az autóban Eibach ültetőrugók vannak, ezért szükséges volt a futómű beállítása. A hátsó kerekek nagyon dőltek terhelt autó esetén, ami sem a stabilitásnak sem pedig a gumik élettartamának nem segítettek. Gondoltam elviszem beállítattni, kifizetem és kész... Persze...
Szóval elvittem állításra. Kezdték a hátsó tengellyel. Sikeresen leszakadt az excenteres csavar anyája, annyira össze volt gyógyúlva. "Semmi gáz, bemész az Unixba, polcról adnak csavart és szilentet pár ezerért..." Hát nem így volt. Csavart csak valami 16 ezer Ft/db áron tudtam volna venni, plusz anya és alátét 3 ezer /db áron. Ez 2x... És a fekete leves a szilent. Nincs szilent, csak komplett csonkállvánnyal együtt 150 ezer / db áron. Érthető okokból nem akartam venni, így elkezdtem egy kicsit utánajárni a dolognak. Az Elaforgos srácok segítettek, ajánlották a TedGum lengyel szilentes céget, de nem volt rendelhető az, ami nekem kellett volna. Próba szerencse, írtam nekik, hogy kellene a két alkatrész (lásd 1. kép - 5. alkatrész). Majd jött az e-mail, hogy van kb 15 ezer /db áron plusz posta. Végül itthon rendeltem meg az Intercars egyik viszonteladójától, mert kb ugyanannyira jöttem ki így is. Kértem még a 2 szilent mellé 2 db hátsó stabilizátor gumit is (első kép -1. alkatrész), ami végül nem került beépítésre, szóval eladó!!! Csavart végülis érdi bontós Petiék adták anyával és alátéttel 2 ezerért párban :D Ez történt november végén.
Amire összeálltak a dolgok és sikerült megszerezni a szilenteket illetve csavarokat, már 2020 január volt. Ezek után mentem szilentet cseréltetni. Az is jó munka volt, 4 óra alatt sikerült kicserélni a két szilentet. Nagyon ragaszkodtak egymáshoz az alkatrészek :D
Beépítés után rögtön mentem is futómű állításra. Ekkor sikerült az egész autót beállítani. Azóta atom stabil az autó és javult az egyenes futása is.
Szóval, ha valaki Giuliett futóművet szeretne állítani, akkor erre készüljön :D
KM: 218370
Költségek:
- alkatrészek 35000
- munkadíj 40000
- futómű beállítás 16300
Ha már ilyen remek lett a futómű a felső lengőkarok cseréje után, nem hagyhattam, hogy a belső stabszilentek ritmusos kopogásukkal elrontsák az összképet, így ma kicseréltük ezeket is.
Ennyire jó még talán soha nem volt ez az autó mióta nálam van...
Az idei szervizkor a szokásos olajak és szűrők cseréje mellett néhány más dolog is ki lett cserélve...
Mindenképp le akartam cserélni a féktárcsákat (amikkel még az autót vettem), mert nagyon csúnyák voltak már a 19-es felni mögött. Ami dizájnra tetszett, az a Brembo Xtra tárcsa (ezek első tárcsák, hátulra meg sima Brembo tárcsákat gondoltam). Természetesen vettem hozzájuk passzoló Brembo fékbetéteket is. íme a lista (cikkszámok):
-- féktárcsák:
Brembo 09.9365.2X - 1 pár
Brembo 09.9366.21 - 1 pár
-- fékbetétek:
Brembo P 23 089 - 1 pár
Brembo P 23 115 - 1 pár
Szereléskor ellenőrizték a fékdugattyúkat is (minden ok volt), illetve nyilván fékolajcsere is történt.
Továbbá az első futóműnél megtörtént az alsó és felső lengőkarokhoz tartozó szilentek cseréje (legutóbbi műszaki vizsgán szóltak, hogy nincsenek már túl jó állapotban).
Ellenőrizték a lengőkarokat is, amik szerencsére mindenhol jó állapotban vannak (még gyáriak).
Egyéb apróságok:
- vettem a bal oldalra is gyári "levélfogórács-véget", így most már ott is új van :)
- a 19-es felnik kaptak vadiúj, gyári felnikupakokat
Szerviz után mind a 4 féknyerget szépen kifényesítettem, ahogy a képeken is látszik.
Összköltség: 270 ezer ft (anyag + munkadíj)
Az idei olajcsere ideje is eljött. Most kicsit több km-t sikerült a kocsiba beletekerni egy év alatt, kb. 17000-et. Még januárban elmentem Csörihez, hogy ránézzen az autóra és megbeszéljük, hogy miket kell majd cserélni. A mai időpont is már jó egy hónappal ezelőtt le volt foglalva. Végül a következő beavatkozások lettek elvégezve:
-Olaj-, olajszűrő-, üzemanyagszűrő-, levegőszűrő- és pollenszűrő-csere;
-Preventív módon EGR szelep hűtő fedél csere;
-Főtengely ékszíjtárcsa csere (kicsi könnyezés volt, motortér takarítás után is mindig megjelent egy kis olaj a motorburkolaton. De kb. ez is preventív volt. A gumigyűrű benne már nagyon ergya volt);
-Első lengőkar hátsó szilentek cseréje (nem volt nagyon vészes, de azért már nem nézett ki jól, így nem autóztam ki belőle az utolsó csepp km-t is, inkább csere);
-Klímagáz lefejtés és feltöltés + klíma fertőtlenítés (Bő 3 éve van nálam, azóta nem volt a klímához nyúlva, de előtte sem. Baja nem volt, hűtött rendesen, szóval ez is preventív jelleggel történt. Amúgy 50 g gáz hiányzott belőle, most 460 g-al feltöltve rendesen);
-Fékolaj csere (ez is 2 éve volt utoljára).
Remélhetőleg egy évre újra le van tudva a szerviz látogatás
Csak érdekesség képpen felteszem mert sokan nem tudják. Mivel tegnap kicseréltem az enyémet igy most van kettő ami egy kis odafigyeléssel felujítjató és használható. Ma szét kaptam hogy megnézzem mulyen a belseje mert gindoltam kitisztítom, bezsírozom. Csak éppenséggel azt felejtettem el hogy nem árt egy vödör vagy egy edény felett szétszedni mert a kis golyók nagyon fürgék és hát így is lett. Szét pattintottam aztán ahány golyó annyi fele szaladt 😁 végül 3-om darabot nem sikerült még megtalálnom, de majd keresem. Szoval ha esetleg így is kell valakinek akkor szoljon ingyen viheti 😉
Miután már szinte teljes felújításon esett át az autó futóműve (korábbi tulaj pesti közlekedéseinek az eredménye), tudtam jól ,hogy az első stabilizátor felújítását sem fogom megúszni. Mióta megvan az autó, azóta kísért egy tompa, jellegzetes néhai kopogó hang rossz úton. Ez a 6 év használat után már zavaró volt számomra. Először kicseréltem a külső, lengőkar és rúd közötti stabilizátor pálcákat Birth gyártmányúra, de ezeken 2 év után betonkeményre érett a gumi. Végül cseréltem Monroe gyártmányúakra, ezek remélem már többet ki fognak bírni.
A belső stabilizátor szilentekből, ami ugye a rúd és a bölcső között van, Bárdinál csak gyenge minőségű utángyártottat lehet kapni, így Strongflex poliuretán szilentekre esett a választásom, ami alig drágább. Ebből a piros színű az, ami puhább és ebből is 2 fajta méret létezik, 22mm és 23mm vastag rúdra. Ezt a rendelés előtt meg kell mérni (sokan itt szúrják el és a rossz méret nem passzol). Nekem a 22mm-es kellett. A rendelést időben kell végezni, mire 1 hét minimum, mire legyártják és elküldik. Mivel sajnos nincs aknám, ezért ezt a feladatot a jól bevált miskolci szerelőmre bíztam. Nem volt olcsó, mivel a teljes bölcsőt le kell engedni és csak úgy szerelhető ki a stabilizátor rúd, de a futómű stabil és feszes lett, tompa koppanásoktól mentesen. Így már jó érzés átülni bele még egy új autóból is :)
Remélem sokáig így marad, nagyon szeretem ezt a kis vasat :)
A hétvégén bekerültek a stabpálcák, és a hátsó szilentek a kocsiba, de ezt sajnos 2 teljesen berohadt ABS jeladó bánta.
Ma vettem át az új jeladókat (mindkét oldalra), plusz egy flexicsövet, így az autó futóműve, kipufogórendszere nagyrészt új, a fékrendszere jól működik.
A motoron pár hónapon belül vezérléscsere lesz, akkor további szervizelések jönnek (pl. szelepfedél-tömítés) várhatóak, addig remélhetőleg nyugi lesz. :)
Alkatrészek:
2x ABS jeladó hátsó (Bosch)
Flexi kipufogó cső
Km állás: ~175.000