Elkezdtem berakni az új lengőkarokat. A bal oldalon odáig jutottam, hogy a felső lengőkar és a stabpálca a helyén, de az alsó lengőkarral sikeresen kiszakítottam a külső féltengely gumiharangot. Vehettem új gumiharangot (készletben: gumiharang, két bilincs, zéger gyűrű, féltengely anya, grafitos zsír). A féltengely csukló szétszedése és megtisztítása után ment vissza minden a helyére, az alsó lengőkart is betornásznom a helyére, a csavarok/anyák is betaláltak. Gondoltam még gyorsan meghúzom őket, de a felső lengőkar gömbfejének anyája úgy gondolta, hogy inkább beleszakad és a gömbfej csapjának a menetét is tönkreteszi...
Ma meg is vettem az újabb lengőkart...
Folyt. köv.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000080/0000080805t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000080/0000080806t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000080/0000080807t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000080/0000080808t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000080/0000080809t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000080/0000080810t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000080/0000080811t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000080/0000080812t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000080/0000080813t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000080/0000080814t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000080/0000080815t.jpg)
A Miskolcon elvégzendő futóműbeállítás egyeztetése előtt (egri vagyok) elvittem az autót a szerelőmhöz, hogy előtte azért rángassák meg a futóművet, nehogy valami hiba legyen, ami miatt potyára mennék Miskolcra. Volt gyanúm, tél óta időnként koppanást lehetett hallani/érezni bal előlről.
Kiderült, hogy a kevesebb mint két éve cserélt (gyári beszállító, TRW) bal első alsó nagy szilentblokk belső gyűrűje - amibe a lengőkar nyúlványa beilleszkedik - egyszerűen kiszakadt és előrecsúszott. Ezen kívül szintén baloldalon a váltó oldali féltengely gumiharang is szakadt és a zsír folyt ki belőle.
Mivel már ideje volt a motorolaj és szűrők cseréjének - eltelt 12,5 hónap és 10.600 km -, az olaj- és légszűrőt már be is szereztem, ezért a futóműnél felfedezett problémák mellett a szerelőmre bíztam az olaj és szűrők cseréjét is. Plusz 1-2 hónapja elkezdett hülyülni a tolatóradar (neki tetsző időpontban sípolás, hibaüzenet a kijelzőn és ekkor nem működött) és a bal hátsó féklámpa is egyre gyakrabban hibaüzenetet dobálgatott, ezeket is le akartam tudni egy kalap alatt.
A szűrők esetében természetesen a 'gyári minőség' mellett maradtam, az olajnál pedig ismét a korábban bevált, szerelőm által alkalmazott szintetikus került bele.
- olaj: Fuchs Titan Supersyn 5W-40
- olajszűrő: Mann
- légszűrő: Sofima
Az első alsó nagy szilentblokk gyári minőségűnek titulált MOOG lett (TRW nem volt, illetve csalódást okozott), a féltengely gumiharang egyszerű IMPERGOM.
A féklámpa és a tolatóradar elektromos problémái is megoldásra kerültek.
Km óraállás: 99 917
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000079/0000079232t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000079/0000079233t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000079/0000079234t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000079/0000079235t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000079/0000079236t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000079/0000079237t.jpg)