Blog >> féklámpa

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-09-30

Sajnos előjött újra a VDC & Hill Holder hiba!

Most a féklámpa kapcsolót cseréltem a pedálnál és úgy néz ki, hogy ismét minden rendesen működik. (Lekopogom!)

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-12-06

A kardánbizniszből fennmaradó keretet csökkentettem egy harmadik féklámpával, mivel a burkolat eltört valamikor (szerintem az előző tulajnál, mikor beépítették a mélynyomót), és már nem nagyon tudtam összerakni úgy, hogy a helyén maradjon. Lett egy tartalék kalaptartóm is.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-21

Ilyen sem történt velem még, pedig már van párszázezer alfás kilóméter a talpamban. Az történt, hogy megálltam a pirosnál, majd amikor felengedtem a fékpedált, üdvözölt az üzenet, hogy csekkoljam a jobb hátsó féklámpát. Elgurultunk még az asszonykám munkahelyéig, majd vetettünk rá egy pillantást. A jobb hátsó féklámpa égve maradt. Na, ez meg hogyan? Izzó ki, mindkét wolframszál sértetlen. Csatlakozó ép. Hazamentem vele és idő hiányában elraktam aludni. Ma volt kis időm, igy mindkét oldalt szétszedtem, a csatlakozókat megtisztítottam, majd kaptak kis kontaktsprayt. Semmi változás. Mondom, felcserélem már a két oldali izzókat. És lám, az izzó a ludas. De ez hogyan, azt ne kérdezze senki. Vettem egy párat a jól bevált helyi márkából, mindkét oldalon cseréltem akkor már. Most minden szuper. Próbáltam fényképezni az izzót, mielőtt kidobtam, nem tudom mennyire látszik.

>> SzervizWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-10-19

Már agyamra ment féklámpa hiba sipolása, kissé egyenetlen garázshoz vezető út, lépésben is addig rázta, hogy hőmérséklet csökkenésével arányosan sűrűbben halt be féklámpa.
Kis kpopgtatás után megjavult.
Na tegnap szétkaptam. Sanszos gyári volt, anya halk pattanással lazult le.
Égő alján az érintkező hogy is mondjam, alapesetben két bub, ezen már homorú kráter volt, érintkezű befeketedve. Égőt kipróbáltam, hibátlan, bár feketés némileg, amugy sem tettem volna vissza, csere. Érintkezőt megtisztitottam, kábelcsatlakozót is megpucoltam.
Úgyhogy ma végre...de nem, ma is sipolással kezdtem. Ködlámpa :) nem bírt volna egy nappal korábban?
Ha már arra jártam, őszre való tekintettel, vettem egy bal oldali ablaktörlő lapátot is.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2017-03-29

A Miskolcon elvégzendő futóműbeállítás egyeztetése előtt (egri vagyok) elvittem az autót a szerelőmhöz, hogy előtte azért rángassák meg a futóművet, nehogy valami hiba legyen, ami miatt potyára mennék Miskolcra. Volt gyanúm, tél óta időnként koppanást lehetett hallani/érezni bal előlről.

Kiderült, hogy a kevesebb mint két éve cserélt (gyári beszállító, TRW) bal első alsó nagy szilentblokk belső gyűrűje - amibe a lengőkar nyúlványa beilleszkedik - egyszerűen kiszakadt és előrecsúszott. Ezen kívül szintén baloldalon a váltó oldali féltengely gumiharang is szakadt és a zsír folyt ki belőle.

Mivel már ideje volt a motorolaj és szűrők cseréjének - eltelt 12,5 hónap és 10.600 km -, az olaj- és légszűrőt már be is szereztem, ezért a futóműnél felfedezett problémák mellett a szerelőmre bíztam az olaj és szűrők cseréjét is. Plusz 1-2 hónapja elkezdett hülyülni a tolatóradar (neki tetsző időpontban sípolás, hibaüzenet a kijelzőn és ekkor nem működött) és a bal hátsó féklámpa is egyre gyakrabban hibaüzenetet dobálgatott, ezeket is le akartam tudni egy kalap alatt.

A szűrők esetében természetesen a 'gyári minőség' mellett maradtam, az olajnál pedig ismét a korábban bevált, szerelőm által alkalmazott szintetikus került bele.
- olaj: Fuchs Titan Supersyn 5W-40
- olajszűrő: Mann
- légszűrő: Sofima

Az első alsó nagy szilentblokk gyári minőségűnek titulált MOOG lett (TRW nem volt, illetve csalódást okozott), a féltengely gumiharang egyszerű IMPERGOM.

A féklámpa és a tolatóradar elektromos problémái is megoldásra kerültek.

Km óraállás: 99 917

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2015-07-13

Egy másik problémát is orvosoltam, ezt már pár hete, csak nem jegyeztem fel még:

A baloldali féklámpa valahogy sose volt jó. Kontakt spray-vel befújtam, akkor 1 hétig működött, aztán megint nem. Megmozgattam, befújkáltam, visszább hajlogattam a csatlakozó lábakat jó lett. Aztán 1 hét és megint nem világít. Arrggghhh.

Hát szétszedtem úra, de immár szétbontottam a csatlakozót is. Kimértem, hogy melyik a féklámpa szálja, és kihúztam az érintkezőt a csatlakozó burkolatából. Na igen..a hiba nyilvánvaló volt. És gyári beépítésű. Csodálkozok, hogy ez valaha jó volt.
Ugyanis sikerült a kábel szigetelésére rároppantani a csatlakozó tüskét. Egyszerűen nem volt blankolva a kábel. Ami miatt működött (néha), hogy 2 szálacska kilógott a szigetelés alól. Ez valameddig működhetett is, de most ez a két szálacska ami épp érintkezett már el volt oxidálódva.
Úgyhogy levágtam a tüskét, fel ónoztam, kapott zsugorcsövet, felforrasztottam, visszatettem a csatlakozóba és ennyi. Azóta JÓ!

Idén van nálam negyedik éve és a hátulján még sosem kellett izzót cserélnem :) Vicces, hogy a komplett lámpatestet ki kell bontani egy izzócsere miatt :)
Izzó típusa: P21/5W

>> SzervizVKG699!!! (4x156+75) // Alfa 155 2.0 8V TS // 2014-01-17

Mikor az ember épp készül a "szokásos" 1400 km-es körére (Gödöllő - Koper - Gödöllő, közben egy-egy Trieszt, Piran, Rovinj, ilyesmik), akkor igazán jó érzés az indulás előtti délután meglátni a féklámpahiba visszajelzőjét a műszerfalon. Főleg, hogy a szlovén rendőrök kevésbé tökölődnek...
Nézegettem az izzókat, de azok jók, hát akkor mi a fene lehet?! Nem is biztosíték volt, mivel egy bizonyos pontnál felvillant... Kontakthiba? Áá, az se.

Kiszedtem a féklámpakapcsolót, és úgy tűnt, hogy semmi fizikai baja nincs (tehát a rugó sem volt eltörve...), de valami mégsem volt vele rendben, kimérésnél csak egy ponton működött és ott be is szikrázgatott.

Jó, délután 5 óra, Unix nyitva van hétig. De ott nincs, csak holnapra lesz (reggel 5:30-kor indulás...). Bárdi: Van hát, 2500 ft, menjek érte, mert mindjárt zárnak.

Hát így... :)

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2012-01-16

Hétfő reggel a legjobbkor merült le, még jó hogy közel vannak faterék akik bebikázták. Valami rejtélyes oknál fogva a féklámpa is kiégett, egyúttal akkor azt is kicseréltem az akkusnál a Bartók Bélán.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2010-12-13

Ismét előjött az a hiba, amikor a jobb féklámpa helyett a jobb hátsó irányjelző világít. Visszajelzett a műszerfalon, hogy izzó kiégve fékezésnél és jobbra indexelésnél.
Világít? Csak próbál. Földelés hiba. Megfeszegettem és megtisztítottam a csatlakozót. Tesztnél zsírul működött. Indulás után halványan világított a jobb féklámpa. Megint szétszedése és most már az izzót is elhajintottam ahová való.
Ez az apróság nagyon idegesítő...most jut eszembe, hogy a pótféklámpába egy izzót nem cseréltem ki....