Blog >> gt
Előbb-utóbb minden GT-nél és 147-esnél eltörnek a patentek amik a légzsák takaró műanyagot tarták a helyén. Amikor megvettem az autót rendeltem 2db patentet a többi alkatrész mellé, de csak most törtek el, úgyhogy gyorsan kicseréltem 10 perc alatt.
2db kell.
Cikkszám: 71713084
A 7 éves firestone abroncsok, amikkel vettem az autót már megértek a cserére. Tavaly már látszott, hogy hiába van még bőven futófelület, sajnos repedezett a gumi. Télre már nem akartam kicserélni, úgyse használtam az autót.
Hankook Ventus Prime 4 lett a választás. Maradtam a 16-os méretnél, mert a magyar utakon így is szétrázódik a futómű.
Tavaly már gyengélkedett az Energizer (60Ah, 540A) akku amivel vettem az autót, így idén úgy döntöttem kap egy újat. Exide Premium EA640 lett, 640A indítóárammal.
A téli állás után szépen beindult vele az autó.
Sajnos nemrég letört a bal oldali patent, ezért lötyögött a kalaptartó. Rendeltem mindkét oldalra cserét, mert a jobb oldali se volt már tökéletes állapotban (lásd a képen).
Cikkszámok:
Bal - 71718755
Jobb - 71718754
Injector csere, kettes henger.
Most viszonylag szépen jár.
Azért az vicces, hogy 5 szerelőből egynek se jutott eszébe, hogy ez a baja, november óta...
Bizonyos fordulatszám tartományban volt egy nyekergés a generátor szíj felől. Sikerült időpontot egyeztessek a szerelőmmel. Gyári szíj (Dayco), és feszítőgörgő (Dayco) került bele. Még mindig csörgött. Kiderült, hogy a kipufogó leömlő utáni első rögzítőbilincs volt kilazulva. Hát ezt benéztük, de mondjuk már úgyis kicsit laza volt a feszítőgörgő.
A múlt héten szereztem bontott komplett tolatóradarokat az autó színében az Alfa depósoktól. Ha már a szerelőmnél jártam, lekaptuk félig a hátsó lökhárítót és kicseréltük a bal belsőt.
Persze a foglalata is el volt törve (ott ahol a szenzort kéne tartania) ezért volt becsúszva az érzékelő. Átfaragtam gyorsan a foglalatot, de így más irányban állt a szenzor, és a mögötte levő ütközéselnyelő műanyag kinyomta ha visszaraktuk a lököst a helyére. Tehát azon is vágni kellett egy kicsit. Végül sikerült megcsinálni.
Az a durva, hogy a GT-nél a tolatóradar tartóiból mindegyik más, mert más a vájat amibe illeszkednek. Ezek a cikkszámaik:
71736423: Jobb belső
71736424: Bal belső
71736425: Jobb külső
71736426: Bal külső
Elkelt ma a nagyvad de a legjobb helyre, M.Tóth Gyula gyűjteményébe került így garantált a fennmaradása az utókornak.
Nagyon szép emlékeket adott, nagyon ment és nagyon sok gondozást kapott.
Amikor megvettem az autót, elvittem a közeli (nem alfás) szerelőhöz szűrő- és olajcserére. Kértem, hogy nézze meg a hátsó gátlókat (illetve rugótányérokat) ha már megemeli. Ő azt mondta megnézte, és rendben vannak.
Amikor az alfás szerelőm a múltkor megemelte az autót a hűtőcsere miatt, megkértem őt is, hogy nézze meg a hátsó gátlót. Neki 147-ese van, tehát ránézésre meg tudta mondani cserés-e a lengéscsillapító. Persze, hogy az volt, így megrendeltük a gyári gátlókat, toronycsapágyakat (ugyanis a unixban egyedül sachs volt, jóval drágábban). Szerencsére időben le lettek cserélve, mert nagyon durván szét voltak rohadva.
Miután kész lett a hűtő, és végre nem melegedett az autó, kiderült, hogy hirtelen gázadásra égéskimaradás van az 1-es hengerben. Finom gázra szépen ment.
Először elektromos problémára gyanakodtunk a szerelőmmel, de aztán megkérdezett pár ismerős alfás szakit, és ők mind azt mondták, hogy ez a JTS-nél jellemzően a rossz befecskendező tünete. Így elmentem az Alfa Depóba, és vettem 4 bontott injektort (ehhez a motorhoz mindig tartanak készleten belőle).
Mivel elég sok munka a szívósort leszedni, ezért egyszerre az összes injektort le akartam cseréltetni. A folytószelep is meg lett pucolva, ha már szét volt szedve a szívó oldal.
Az MP dieselnél bemérettem őket, és mind a 4 jó volt így mehettek be a helyükre.
Ha már az Alfa Depóban jártam akkor vettem egy bal hátsó lámpát a repedt helyett, meg egy pótkerék szettet is. Nagyon rendesek voltak a srácok, elég jó árat adtak mindenre.