Greene - főkép
>> SzervizAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2024-05-16

160 ezernél már bejelzett az egyik lambdaszonda, ezért cserélve lett mind a négy. A Bárdinak sikerült rosszat adnia az elsőkből (159-eshez való Bosch-t), aztán becserélték valami olaszra, amiből mindkettő rossz volt. Aztán végül egy másik szerelő megcsinálta és gyári Bosch ment bele.

>> EgyébAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2023-07-17

Előbb-utóbb minden GT-nél és 147-esnél eltörnek a patentek amik a légzsák takaró műanyagot tarták a helyén. Amikor megvettem az autót rendeltem 2db patentet a többi alkatrész mellé, de csak most törtek el, úgyhogy gyorsan kicseréltem 10 perc alatt.


2db kell.
Cikkszám: 71713084

>> EgyébAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2023-04-04

A 7 éves firestone abroncsok, amikkel vettem az autót már megértek a cserére. Tavaly már látszott, hogy hiába van még bőven futófelület, sajnos repedezett a gumi. Télre már nem akartam kicserélni, úgyse használtam az autót.
Hankook Ventus Prime 4 lett a választás. Maradtam a 16-os méretnél, mert a magyar utakon így is szétrázódik a futómű.

>> EgyébAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2023-03-27

Tavaly már gyengélkedett az Energizer (60Ah, 540A) akku amivel vettem az autót, így idén úgy döntöttem kap egy újat. Exide Premium EA640 lett, 640A indítóárammal.
A téli állás után szépen beindult vele az autó.

>> SzervizAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2022-10-24

Km. óra állása: 157558km

155612km-el vettem, rögtön utána lecseréltük benne az olajat, majd még egyszer a hengerfejezés után. Azóta nem egész 2 ezer km-t ment csak az autó (főleg hétvégén használjuk ), de szerettem volna ha egy év után kap új olajat.

Természetesen idén is Selénia Racing 10W60-at kapott, és gyári olajszűrőt (UFI), meg egy új olajleeresztő csavart alátéttel (FAST).

Már egy ideje rezonált valami hátul, illetve kopogott amikor bukkanón mentem át. Most megemeltük az autót és kiderült, hogy a kipufogódob egyik rögzítőgumija szakadt el. Pont volt egy megmaradt a szerelőmnél, így le tudtuk cserélni.

>> SzervizAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2022-10-24

Sajnos nemrég letört a bal oldali patent, ezért lötyögött a kalaptartó. Rendeltem mindkét oldalra cserét, mert a jobb oldali se volt már tökéletes állapotban (lásd a képen).

Cikkszámok:
Bal - 71718755
Jobb - 71718754

>> SzervizAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2022-07-17

Amikor megvettem az autót a bal hátsó lámpa repedt volt több helyen is. Esztétikailag nem nézett ki túl jól, de működött ezért nem siettem annyira a cseréjével
Tavasszal injektorért voltam az Alfadepósoknál, megemlítettem a lámpát, és szereztek nekem egyet.
AlfaCity elötti nap elhatároztam, hogy mielött lemosom az autót, lecserélem a lámpatestet. Találkozóra mégse menjünk repedt lámpával.
Három csavar tartja, azért kicsit megszenvedtem vele, de sikerült a művelet. Le is fényképeztem a régi lámpával a kezemben.
AlfaCity utáni héten jelzett az autó, hogy a bal hátsó féklámpa nem működik. Kicsit aggódtam, hogy talán túlságosan megrántottam a vezetékeket szerelés közben, de szerencsére csak az izzó ment ki.

 
>> SzervizAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2022-05-24

Bizonyos fordulatszám tartományban volt egy nyekergés a generátor szíj felől. Sikerült időpontot egyeztessek a szerelőmmel. Gyári szíj (Dayco), és feszítőgörgő (Dayco) került bele. Még mindig csörgött. Kiderült, hogy a kipufogó leömlő utáni első rögzítőbilincs volt kilazulva. Hát ezt benéztük, de mondjuk már úgyis kicsit laza volt a feszítőgörgő.
A múlt héten szereztem bontott komplett tolatóradarokat az autó színében az Alfa depósoktól. Ha már a szerelőmnél jártam, lekaptuk félig a hátsó lökhárítót és kicseréltük a bal belsőt.
Persze a foglalata is el volt törve (ott ahol a szenzort kéne tartania) ezért volt becsúszva az érzékelő. Átfaragtam gyorsan a foglalatot, de így más irányban állt a szenzor, és a mögötte levő ütközéselnyelő műanyag kinyomta ha visszaraktuk a lököst a helyére. Tehát azon is vágni kellett egy kicsit. Végül sikerült megcsinálni.
Az a durva, hogy a GT-nél a tolatóradar tartóiból mindegyik más, mert más a vájat amibe illeszkednek. Ezek a cikkszámaik:
71736423: Jobb belső
71736424: Bal belső
71736425: Jobb külső
71736426: Bal külső

>> SzervizAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2022-03-04

Amikor megvettem az autót, elvittem a közeli (nem alfás) szerelőhöz szűrő- és olajcserére. Kértem, hogy nézze meg a hátsó gátlókat (illetve rugótányérokat) ha már megemeli. Ő azt mondta megnézte, és rendben vannak.
Amikor az alfás szerelőm a múltkor megemelte az autót a hűtőcsere miatt, megkértem őt is, hogy nézze meg a hátsó gátlót. Neki 147-ese van, tehát ránézésre meg tudta mondani cserés-e a lengéscsillapító. Persze, hogy az volt, így megrendeltük a gyári gátlókat, toronycsapágyakat (ugyanis a unixban egyedül sachs volt, jóval drágábban). Szerencsére időben le lettek cserélve, mert nagyon durván szét voltak rohadva.

>> SzervizAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2022-03-03

Miután kész lett a hűtő, és végre nem melegedett az autó, kiderült, hogy hirtelen gázadásra égéskimaradás van az 1-es hengerben. Finom gázra szépen ment.
Először elektromos problémára gyanakodtunk a szerelőmmel, de aztán megkérdezett pár ismerős alfás szakit, és ők mind azt mondták, hogy ez a JTS-nél jellemzően a rossz befecskendező tünete. Így elmentem az Alfa Depóba, és vettem 4 bontott injektort (ehhez a motorhoz mindig tartanak készleten belőle).
Mivel elég sok munka a szívósort leszedni, ezért egyszerre az összes injektort le akartam cseréltetni. A folytószelep is meg lett pucolva, ha már szét volt szedve a szívó oldal.
Az MP dieselnél bemérettem őket, és mind a 4 jó volt így mehettek be a helyükre.
Ha már az Alfa Depóban jártam akkor vettem egy bal hátsó lámpát a repedt helyett, meg egy pótkerék szettet is. Nagyon rendesek voltak a srácok, elég jó árat adtak mindenre.