Blog >> gumi

>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2018-04-12

243.710 km

Nyári állványról le, téli egy mosás után állványra fel. :)

Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 = 21.350 km, most folytatja. :)
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 = 12.360 km (2db új a lényeg).

>> AutóápolásATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2018-04-08

Nem az én napom volt a mai. Elkezdtem a nyári készülődést. Sajnos a küszöböt le kellett vennem, mert állt benne a föld és a víz. De itt lesz még egy köröm, mert nem az igazi.
Nyári gumit végignéztem, hogy defektes-e. Szerencsére nem voltak azok. Jobb elsővel kezdtem, haladtam hátra... és ez fogafott a bal elsőnél. LOL hát ezt, hogh szedtem le télen? Kajak nem értem. Szóval téli vissza előre. Ideg majd megölt. Külső, belső takarítás is elmaradt...pfej, úton az új, kedden, szerdán kész leszek.
A küszöbhöz a patent cikkszáma a második képen.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-01-24

Az előző posztban említett defekt után úgy döntöttem, hogy veszek egy pár új abroncsot az első tengelyre, mert egyébként sem voltam túl elégedett a mostani téliekkel. Legkésőbb ősszel leváltottam volna úgy is.
A választás a Vredestein Wintrac Extreme S-ekre esett. 225/50R17. Kíváncsi leszek rájuk, hogy milyenek lesznek.

>> AutóápolásKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2018-01-24

Ma megérkezett, és hamar ki is cseréltem a kuplung és a fékpedál gumiját.
Érkezett még 21W izzó helyére led, ezeket a tolatólámpába raktam be. A fénye nem lett nagyobb csak fehérebben világít. Így az is kiderült, hogy a tolatólámpa nincs a CAN-Bus-ra kötve. Volt némi kontakt hiba a a jobb oldali lámpa csatlakozójánál (gyengébben világított a tolató, és a ködlámpa is a jobb oldalon), pontosabban a testelésnél, így ezt is javítottam. Ha nem jött volna a led, lehet sose veszem észre... (ilyen világítós dolgokról nem tudom hogyan lehet jó képeket csinálni, de azért megpróbáltam.)

>> EseményRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-01-21

Reggel jöttem fel BP-re, nagyon szar idő volt, zuhogott a hó és még az M6-on is állt a latyak. A menetstabilizátor visszajelzője többet világított, mint nem. Miután beértem BP-re, hallottam, meg éreztem is, hogy 50 környékén valami ütemesen kopog. Mivel a sebességgel arányos volt, így egyből sejtettem, hogy a gumival lesz a gond. Amikor először megálltam, nem láttam az abroncsokon semmit.

Továbbindultam, de nem múlt el a dolog. A második megállónál pont úgy állt a jobb első kerék, hogy láttam, a futófelületben egy csavar feje van, alatt alátéttel. Mintha nem is véletlen lenne. Kihúzni nem tudtam, szóval nem csak a bordák közé nyomódott be. Vakartam a fejem, hogy mi legyen, de vasárnap gumist találni, kb. esélytelen lett volna.

Volt még egy 20 km-es kitérőm hazáig, így az M7-es felé indultam. Nem nagyon erőltettem, csak 110-120-al. Érd magasságában hallottam egy koppanást, mint ha egy kő lett volna. Aztán beugrott, hogy vagy akár egy, a futófelületből kihulló csavar is koppanhatott a kerékdobon. Elengedtem a kormányt, de elsőre nem tűnt fel semmi. Fél perc múlva megint elengedtem: húz jobbra, mint az állat. "Oh, hogy az a telibevert k.rva élet...."

Vészvillogó, gyors lehúzódás a leállósávban. Már megállásnál hallottam, hogy nagyon surrog a gumi. Nem is ért meglepetésként, hogy teljesen lapos volt, mikor kiszálltam megnézni. Vakargattam a fejem, hogy mi legyen? Autómentő? Vasárnap Paksra letrélerezni a kocsit biztos olcsó mulatság lesz. Mondjuk a pótkerék ott van a csomagtartóban. De elég rövidke az a kerékkulcs, aztán a csavarok meg eléggé be szoktak állni. Meg vajon van a pótkerékben nyomás egyáltalán?

Anélkül nem derülhetett ki, hogy meg nem próbálom. 130-al száguldoztak mellettem a kocsik, eléggé feszélyezve éreztem magam, mert régen marha sok videót néztem arról, hogy a leállósávban állóba belecsattan a figyelmetlen autós. Úgyhogy egyik szemem mindig a forgalmon tartottam, hogy ha kell, időben át tudjak ugrani a szalagkorlát másik oldalára.

A csavarokat meglepő módon, egy kis kerékkulcson ugrálással sikerült meglazítani. Mind az 5-öt. Felemeltem utána a kocsit, örültem, hogy legalább ez a része megvolt. Jöhetett a pótkerék. Amióta megvolt a kocsi, a pótkerék lapos volt, de októberben eszembe jutott azt is felfújni. Na, most ugrik a majom a vízbe. Vajon lesz még benne nyomás? Felraktam, ráhúztam a kerékcsavarokat, majd elkezdtem ereszteni. Kihúztam a kocsi alól a krokit, és lám, a kerékben megvolt a nyomás. Marha boldog voltam.

Persze, azt azért nem lehetne mondani, hogy így minden tökéletes lett. A téli gumijaim ugyanis a 17-es sokküllős felniken vannak, a pótkerekem viszont egy 18-as turbina felni, az eredeti gyári, nyári gumival (VTT-n majdnem eladtam Lexlutor cartárs-nak, most nagyon örülök, hogy mégsem tettem (tőle meg ezúton is elnézést kérek még egyszer :D )). Szóval vakartam egy kicsit a fejem, mert ha ezzel megcsúszok, az csúnya dolgokat tud produkálni. Na meg a kerékátmérő is nagyobb... Úgyhogy csak ilyen 100 körül csorogtam haza a pályán. De végülis mindent el tudtam intézni, amit aznapra terveztem.

Holnap áll a kocsi, aztán kedden gumis...

2017 december 27-én megleptem magamat egy osztrák csodával. Szerviz könyv, számlák, papírok, két kulcs, szép állapot, amit egy apró hiba elront. Az pedig a géptető enyhe sérülése ez kezelésre kerül Robee barátom által hamarost. Kezdetekben volt egy kis nehéz indulás de ezt a 4db Beru izzítógyertya cseréjével orvosoltuk is(18 600Ft). Furcsa, mert kettő Bosch és kettő Beru volt a kocsiban kimérve 2,2 - 2,4 ohm ellenállást mutattak, ami nem vészes de tuti, ami biztos cseréltem őket. A tipikus map szenzor miatt a turbó óra nem állt nullán hibát pedig, egy kis petróleum, féktisztító és magasnyomású levegő kombóval orvosoltam hála az égnek sikerült így nem cserés(300Ft). Kapott egy új akkumulátort is egy Jász Akku 12V 75Ah 680A J+ változatot (19100Ft). Téli gumival érkezett így, rendeltem rá 4db Kormoran Ultra High Performance XL 225/50 R17 98V abroncsot egyaránt a futár ingyen volt meg a gumi is közel féláron pedig 2017-es gyártás (72640Ft). 17-én kerül forgalomba a kocsi így addig kap egy teljes szíj-feszítő-szűr-olaj és egyéb folyadék cserét, illetve a szívó oldalt teljesen kitakarítjuk(110 000Ft minden). Erről később készül fotó és leírás is. Forgalomba helyezés után első lépés az Egr falazás és kiírás az ECU-ból erre már megvan a kész a térkép és interfészem pedig szintén van így, ez pillanatok alatt kész van vizsga után
majd egy gyors egr dugó beszerelés is tuti, ami biztos alapon abból is akad otthon egy 15-20db szóval, ha valaki érdekel 2500Ft/db-ért tudok továbbítani neki...
Béke belétek!
Üdv; Muki a hegyről...

>> EgyébKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-12-20

Bal első kerék defektet kapott. Reggel még elmentem vele dolgozni, műszak végére teljesen lapos lett a kerék. A hazafelé utat egy kerékcserével kezdtem és egy úttal a gumishoz. Ott kiderült, egy csavar volt bele állva a futó felület majdnem közepére. A javítás gyorsan ment.

 
>> EgyébMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2017-12-05

Pár napja elvittem a téli kerekeket centríroztatni, mert a gumis műhelyeknek most nincs kapacitása másra, két hetes várólisták vagy a halál. Centrír után gondoltam akkor felrakok én mindent, legalább alapos leszek, réz pasztázás meg minden. Rendeltem is egy 2.5 tonnás ültetett kroki emelőt, 2 tonnás bakokat és egy Yato keresztkulcsot, kértem havertól egy garázst is kölcsön. Levettem a jobb első Ti kereket, felraktam a 17", egy csavar és körbeforg.... Porca madonna! A ragasztott súly beleér a féknyeregbe. Kerék le, Ti fel, két első kerék be a csomiba, irány a gumis. A srác átragasztotta beljebb, ott már csaknem fog hozzáérni, de még beljebb nem meri, mert elmehet a centrír. Garázs, emelő, Ti kerék le, másik fel, egy csavar és forg... akku*va jó ... beleér. Kerék vissza, csomi, bezár, gumis. Mondom tegyük be középvonalra. Vonakodott, dehát én temetésem, ha majd ráz visszajövök. Harmadik próbára már jó lett, elfordul kényelmesen a nyereg mellett a súly. Kerekeket felraktam, minden csavart rézpasztáztam szépen, az emelő is jól szolgált. Az egyik ideges elforgatásos körben sikerült odacsuknom a mutatóujjam a küllő és a féknyereg közé, lendületből. Én mondom, ezeken a nagyfékes autókon kevés ott a hely :)) még most is fekete a körömágy.
Az eszes német gumis után takarítva lepucoltam a kréta írást a gumik külsejéről (!), izopropyl alkohol, szivacs és szilikonzsír a végén, hogy ne szárítsa.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2017-11-15

Használt Dunlop Wintersport 3D (205/55 R16) szett, 7 mm, kiváló állapotban.

>> Autóápolástnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2017-11-18

Új 205/60r16 Goodyear UG9 téli gumik kerültek fel.
KM 132.370