Tagok >> Peti16V >> Giulietta 1.4 Multiar QV-Line >> Blog
- Típus:Giulietta 1.4 Multiar QV-Line
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2016
- Színe:Nero Etna
A nagyobb fejegység beépítése óta pontatlanul járt a kocsiban az óra. Nem is gondolná az ember, hogy ez mennyire zavaró tud lenni, mivel normál esetben ilyen nem fordul elő, hozzá vagyunk szokva, hogy az autóban az óra mindig pontos, mivel rádión keresztül frissül az idő. Igen ám, de a navis fejegységek nem az RDS, hanem a GPS-jelet használják erre, de mivel ez az autó gyárilag nem navis rádióval jött ki, így GPS-antenna sem volt benne. Most pótoltak egy utólagos antennával, amit szimplán rádugtam a kék fakra csatlakozóra, az antenna fejét felragasztottam a rádió mellé a műszerfal belsejébe. Az, hogy az óra pontos lett -e majd pár nap múlva fog kiderülni, de a navi már működik, uh az antenna telepítése sikeres volt 😊

Ma Jartronic (Budavári Csaba) beszerelte az új 6,5"-os Uconnect rádiót, illetve bekerült egy utólagos Valeo tolatóradar is.
A rádióhoz kapott Carplay átalakító nem igazán győzött meg minket, így végül nem került beépítésre, ezért a tervekkel ellentétben a Carplay funkció nem lesz elérhető.
Illetve idő hiányában a kamera most nem lett rákötve a fejegységre, de ki lett építve egészen a csatlakozóig, így emiatt még később vissza kell mennem.
Költségek:
rádió: 60.000
kód letöltése a rádióhoz: 5.000
szálcsiszolt műszerfalbetét: 20.000
Valeo szett: 22.000
tolatókamera: 22.000
munkadíj: 60.000
Göngyölített vételár: 3.788.00 ft


A gyárilag beépített 5”-os Uconnect helyett a nagyobb, 6,5”-os fejegységre szerettem volna váltani, mert erre már rá lehet tenni a tolatókamerát, illetve egy külön eszköz segítségével a Carplay is menni fog rajta.
Egy nagyon jó ajánlatot sikerült elcsípnem (60e ft volt, de majd a következő posztnál számolom az árát).
A beépítést a Jartronic végzi majd később.
Hónapokig vadásztam 8C felnire, végül sikerült egy szettet megszerezni, de mivel már jön a hűvösebb idő, idén már nem fognak felkerülni az autóra.
Hibátlan sehol nem volt (sőt, leginkább sehol semmilyen…), ha meg már úgyis javítani kell, akkor mindegy, hogy hány helyen van a perem lehorzsolva, uh végül egy nem túl szép esztétikai állapotú szettet vettem.
A fejújítást a Cultcar Bt. végezte. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, szépek, teljesen gyári új állapotúak lettek a kerekek, alig várom, hogy tavasszal felkerüljenek! A 18-as szett felújítása 60e ft volt. Kapnak majd faceliftes kupakokat is.
Göngyölített vételár: 3.599.000 ft

Nálunk is előjött a jellemző hiba, így ma nekiestem és kicseréltem ezt az alultervezett alkatrészt. Szerencsére az alkatrész olcsó és a csere sem nagy ügy, így gyorsan és kis pénzből orvosolható a probléma. Én az Alfa Depónál vettem több más alkatrésszel együtt, így a pontos árára már nem emlékszem, de talán vmi 4e ft volt a vége.
A Fiatalkatrészeknél a legolcsóbb, ott 3190 forintért be lehet szerezni: link
OE száma: 51827753, 51851495, 51851496
Göngyölített vételár: 3.374.000 ft

Folytatom a hibák eltüntetését, így most a motorburkolat került sorra.
A szerelő szerint gyakran eltörnek a helytelen leszedés miatt a csatlakozó fejek, sajnos a miénk is így járt, ráadásul a hőterelő lemez már külön életet élt, így rettenetesen zörgött is.
Hosszas keresgélés után sikerült szereznem egy bontott darabot 13e forintért, aminek nagyon megörültem, mert sok helyen azt mondták, hogy reménytelen, annyira sokan keresik… A beszerzést innen is kösz Gyuri (Alfa Depo)!
A letisztogatas után csak fel kellett pattintani a helyére és már kész is vagyunk!
Göngyölített vételár: 3.370.000 ft

Már vásárláskor feltűnt, hogy a jobb hátsó ajtókárpit felső részét valamivel tönkretették, néhány ponton szét volt szakadva a műanyag borítás, ami eléggé rontotta az egyébként nagyon szép állapotú beltér összképét.
Szabadság alatt végre eljutottam Tatára az olaszautobontóba, ahol 15e forintért sikerült vennem egy bontott, de teljesen új állapotú, és mindenben egyező kárpitot. Az egyetlen baja az volt, hogy egy tenyérnyi részen volt egy olajos folt, de ezt sikerült kiszednem belőle műhelypadló olajfelszívó granulátum segítségével.
A csere nem volt bonyolult, az új kárpiton rajta volt az összes patent, így csak a kilincs bowdenjének befűzésére, illetve az ablakemelő stekkerére kellett figyelnem.
Göngyölített vételár: 3.357.000 ft
Néhány alapvető tartozékot kiloptak az autóból, mielőtt hozzám került, így ezeket elkezdtem pótolni. Vettem vonószemet az olaszautobontónál, ez 4000 ft volt, illetve bekerült egy Continental defektjavító szett, ami 20e forintba került.
Göngyölített vételár: 3.342.000 ft
Még jó, hogy xenonosnak vettem az autót… A vásárlás hevében meg se néztem, hogy valóban az -e, csak örültem a semminek… úgyhogy valamit tenni kellett, hogy sötétben is használható legyen az autó.
Egyik ismerősöm adott kipróbálásra egy Osram LEDriving XTR H7 LED szettet, így gondoltam letesztelem, hogy mit tud. A fórumok olvasása és néhány yt videó megnézése után rájöttem, hogy nem 5 perces mutatvány lesz, nagy kínszenvedés árán be lehet tenni a helyén is, de egyszerűbb kivenni a fényszórókat.
Tegnap végre lett egy kis szabadidőm, így nekiláttam. Az első akadály a lökhárító meglazítása volt (nem kell levenni a lökhárítót, csak a felső 4 rögzítőcsavart kell kiszedni, hogy előre lehessen feszíteni), merthogy a torx csavarok TX55-ös méretűek, és hiába van itthon több különféle készlet, a legnagyobb is csak 50-es volt. Nem volt más megoldas, vennem kellett egyet gyorsan. A Bauhausban találtam 1/2”-os fejet 1090 forintért, így mostantól bármikor le tudom kapni a lökhárítót (kelleni is fog a pajzs cseréjéhez is).
A fényszórót két 10-es fejű csavar tartja, egy a tetején, egy másik pedig a kerékjáratban, nagyjából ott, ahol a lökhárító találkozik a sárvédővel, a dobbetéttől kb. egy arasznyira a lámpa irányában. Ehhez a csavarhoz a videók alapján ki kell szedni a dobbetét 3 alsó rögzítőcsavarját, majd magát az egész rugalmas dobbetétet félrefeszíteni, és ezen a lyukon benyúlva már könnyen hozzáférni a csavarhoz. Két csavar van egymás mellett, én először rosszat szedtem ki, itt érdemes a lámpa mögött a motortérből kitapogatni, hogy melyik csavart kell megbontani. És itt jöttem rá, hogy tulajdonképpen innen is hozzáférni a csavarhoz, egy kicsit a szűk hely miatt trükkös, de megoldható. A másik (akku felőli) oldalon már egyből innen mentem neki, sokkal gyorsabban kint volt a csavar. A dobbetétet itt is kicsavaroztam, mert a másik oldalon eléggé be voltak állva a csavarok, így megjárattam és bekentem őket. Fontos, hogy ehhez nem kell levenni a kerekeket, elég csak eltekerni a kormányt a megfelelő irányba.
Ha kint van a lámpa 2 és a lökhárító 4 csavarja, akkor már csak óvatosan ki kell billenteni a fényszórót. Én raktam egy törölközőt a motortérbe, hogy óvjam a lámpa búráját a sérüléstől. Ha kint a lámpa, akkor könnyen be lehet látni, hogy mi a teendő, így ezek utan könnyen megy az izzó kiszedése, és az új visszarakása. Ennél az Osram LED-nél nagy segítség, hogy az izzó illesztő pereme bajonettzáras illesztéssel van fent, így először ezt le kell szedni és ezután ezt kell a lámpa fészkébe illeszteni, majd a rugót visszaakasztani. Ezután az izzót befelé nyomva a helyére tekerjük, beállítjuk a megfelelő pozíciót (a leírás pontosan mutatja a helyes helyzetet), majd a csatlakozókat összedugjuk (ügyelve a polaritásra: a sárga a +, a barna a -). Összedugás után elhelyezzük a csatlakozót és a vezérlőt a lámpa belsejében, mehet vissza a gumifedél, gyors teszt, és a fényszóró mehet a helyére. Nekem kb 1,5 órám ment el a cserére, de aki nem az elsőt csinálja, szerintem fél óra alatt megoldja mindkét oldalt.
Érdemes a csere után egy sík falfelületen kipróbálni, hogy biztos jól állnak -e az izzók, ha szép vízszintes vonalat vetít a projektor, és egyezik a két fénycsóva magassága, akkor jó munkát végeztünk.
Elégedett vagyok az eredménnyel, nemcsak, hogy sokkal jobban látni az új izzókkal, de felkapcsolt lámpával kinézetre is fiatalabbnak hat az autó, mint a korábbi sárgás gyenge fénnyel, úgyhogy marad benne. A Giulia gyári nagy (35 wattos) xenonja azért sokkal komolyabb fényt ad, de ne hasonlítsuk ahhoz, az egy sokkal fiatalabb és drágább, gyári megoldás.
Közben a cimbim közölte, hogy neki már nem kellenek ezek az izzók, így a végén az összes költségem a kulcs beszerzése volt.





0
636