Blog >> felni
Ma végre sor került a nyári felnik/gumik felszerelésére.
Már nagyon vártam ezt a pillanatot, mert a régi téligumik nagyon búgtak, így kíváncsi voltam, hogy az új gumival marad -e vmi a hangból, és esetleg kiderül, hogy kerékcsapágyas az autó, de szerencsére nem csak külsőre nagy a változás, de az autó teljesen megfiatalodott, végre tényleg szuper lett a vezetési élmény! 😊
Ismét volt segítségem, a fiúk is alig várták már a cserét, és szinte csak instrukciókat kellett adnom, a melót ők csinálták. Talán legközelebb már egyedül is menni fog nekik. Ja, és a legkisebb is segített, aki épp ma 1 éve (pont Anyák-napján) lett családtag 🥰
Újak a gumik, a felnikupakok és gyönyörűek a felújított felnik, nagyon szép lett az autó.
(a képeken még magas az autó, de egy pár kör után visszaült a rendes magasságra, teljesen jó lesz így, nem fogom leültetni)



A fekete felnikre lett vevő, de amíg nem veszek másik kerekeket, addig is kell valami az autó alá. Föckös volt segítségemre, akitől kölcsönkaptam a gurulókat.
Update: úgy alakult, hogy a kerekeket megveszem a rajtuk lévő Uniroyal Rainsport 3 gumikkal együtt.


Apró esztétikai deficitnek tartottam már az elejétől fogva, hogy a szép sötét felnikben ott kandikált, szinte világítva, a fémszínű szelepszár. Volt pluszban 4 db ilyen szelepszáram a másik (azóta eladott) felniszettem TPMS készletéből, gondoltam, azokat lefújom feketére és gumicserekor azokat rakatom vissza. Ez meg is történt, Plasti Dip-pel, "folyékony gumival" (amit ajándékba megkaptam Erhardtól) tüsszentettem le azokat. Az elképzelésemmel azonban 2 probléma is akadt.
1. Amikor mentem gumicserére, akkor otthon felejtettem a fekete szelepszárakat.
2. Gumicserekor nem opció leszedni TPMS szenzorokat, ha nem akarom cserélni azokat (mint utólag számomra kiderült).
Akkor jöjjön az alternatív megoldás: a helyükön lesznek lefújva. Mivel nem valódi festékről volt szó, hanem egy gumis bevonatot képző anyagról, amit száradás után simán le lehet húzni, ha nem tetszik, ezért bátrabban vágtam bele a projektbe. Így nem kellett attól félni, hogy a fényezett felnit összecseszem, ne adj' Isten az autó karosszériájára is ráködölök.
A végeredménnyel nagyon elégedett vagyok, pont azt hozta, amit vártam. Elrejti végre a felniben a szelepet, sokkal homogénebb így az egész, ha ránéz az ember.
(Közelről persze nem egy műremek, de közelről úgyis csak én látom, mikor nyomást állítok.)








Defekt a bal hátsó gumiban. Sikerült szögbe menni és sajnos későn vettem észre, így a gumi kuka lett, nem javítható. Párban csere 225/40-18 Michelin Cross Climate 2 gumira. Az új kerekeket előre rakattam fel, az elsőket pedig hátra. Az egyik felni sérült volt, így ezt görgőzni kellett.
A szerelést a Római-Gumi Kft. végezte.
Nyári szettem nem volt! Viszont sikerült egy Cartárstól nagyon szép felniket venni még dobozban. Egyik kedvenc Giulietta felnim!

Momo Reds K2 és gumik, szerelés
Ideje volt egy szett új nyári guminak, Hankook Ventus s1 evo2 lett a választott a Ti felnikre. Ezzel egyúttal a felniket bevitettem az Otto Fuchs felnigyárba, hogy teljesen megújuljanak. Valamint rendeltem gyári felniközepeket is. Igen, én is látom, még egy szett kerékcsavarra is szükség lesz. :)
Hankook Ventus s1 evo2 235/40 R19 204000 Ft
Felni felújítás 40000 Ft
Felniközép 11500 Ft
Gumiszerelések (le/fel) 26000 Ft
Km: 171886


Bár mindenki odáig van a "karikás Q" felnikért (árlista szerint: Lusso), nekem sosem dobbantotta meg annyira a szívem. Szép, azt elismerem, ráadásul kimondottan passzol a Giulia formájához, de nem fogott meg. Azonban be kellett látnom, hogy birtokolni kell egy ilyen felniszettet egy Giulia Q mellett...
Azért nagyon nem éreztem sietősnek a dolgot, de kíváncsiságból kértem egy árajánlatot Budaörsről. Volt egy elképzelésem, hogy körülbelül milyen árra számíhatok, ahhoz képest meglepődtem, mikor megkaptam. Jóval jobb árat kaptam, mint a legoptimistább becslésem, ami tartalmazta a kétszéles Q felniket (elöl 8,5", hátul 10") és a 4 TPMS szenzort hozzájuk.
Nem is volt tehát kérdéses, elfogadtam az ajánlatot. Most már van 2 felniszettem az autóhoz. Egy nyári és egy té... Micsoda? Télre minek felni, úgysem venném elő a kocsit, amikor olyan idő van, hogy tényleg téligumira lenne szükség. A Corsa gumik meg úgyis lekopnak egy bő szezon alatt, tehát, akár évente tudom váltogatni a felniket. Nyári szett 1 és nyári szett 2 ;)




Kicseréltük a régi, kifakult és széthulló logókat szép újakra. A klasszikus, régi, arany színűt választottuk. Felkerültek a felnihez illő, ezüst színű, színes logós szelepsapkák. A kulcsház matrica is megszépült, illetve a beltér egyetlen apró hibáját is eltüntettük. :)
100 és 110 km/h sebességek között rázott az autó eleje, így szükséges volt a futómű beállítása és a felnik centírozása.