Blog >> felni

>> Tuning és extramaseRomeo // Alfa 159 1,75 TBi // 2018-05-14

korábban láttam egy fehér SW-t amin Brock felnik voltak, nagyon megtetszett, így nézegettem hátha találok...
Találtam egy garnitúrát, 18" 8,5J ET30...

jól nézett volna ki, a küllő kialakítás is jó volt, elfért a nagy fék...

viszont a felni peremének síkja a sárvédő síkjától, kb. fél centire állt ki, így lemondtam róla... talán egy 8J széles pont jó lett volna, de sajna ez 8,5J széles volt...

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-05-11

1-2. kép: felújítás előtt.
3-4. kép: felújítás után.
Az autóval vett 17"-os 20 küllős felnik sajnos már elég rossz állapotban voltak. Téli felnikként voltak használva. Nem is volt kérdéses, hogy előbb-utóbb fel kell újítani őket, mert abban az állapotban eléggé rontották az autó összképét.
Beszéltem fényezővel, de azt mondta, hogy felejtsem el, hogy ezt bárki is elvállalná. Csak a szinterezés, a porfestés jöhet szóba. Előzetesen olyan információkat kaptam hogy szinterezés esetén nem választhatok túl sok szín közül, talán 4-5, ezt fogadjam el. Volt egy elképzelésem, hogy egy, a gyári sima alumíniumszínnél egy kicsit sötétebb szürkés-kékes árnyalatot szeretnék, de a legfőbb célom az volt, hogy igényesen nézzenek ki végre a felnik, nem ragaszkodtam egy konkrét színhez.
Meg is lepődtem, mikor elvittem őket a szakemberhez, mert amikor a színekhez értünk, egy akkora mintacsomagot tett elém, hogy festékboltban sem mindig lát ekkorát az ember. Zavarba is jöttem hirtelen a nagy választéktól. Természetesen megpróbáltam megkeresni azt a színt, amit elképzeltem magamnak, de aki már próbált színkártya alapján színt választani, az tudja, hogy ez nem is olyan egyszerű. Amikor már nagyon jojózott a szemem, akkor ráböktem egyre, jó lesz az.
Nem beszéltünk meg időpontot a szakival, de mivel téli felnikről volt szó, nekem nem volt sürgős. Bő egy hónap múlva hívott, hogy kész van, mehetek érte. Első benyomásom az volt, hogy sötétebb lett, mint eredetileg elképzeltem, de egyébként nagyon elégedett voltam. Biztos vagyok benne, hogy jól fog ez mutatni majd a kocsin október-novembertől :)

>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-03-31

Felkerültek nálam is a nyári kerekek,de még előtte a ha már féket cseréltünk nem olyan régen így a hátsónyergek is megkapták a piros színt.Kapott egy mosást is és persze,hogy muszáj volt körbe is fotózni.

>> Tuning és extraJani7212 // Alfa Giulia Super 2.2 180Le // 2018-03-21

Hiába igértem meg a feleségemnek, hogy nem fogok mindenfélét megvenni a kocsira, nem tudom betartani :) Megrendeltem az új felniket, nyomtávszélesítőt :) Jövő hét kedden lefóliáztatom a B oszloptól hátrafelé + lakkvédő fóliát kap a küszöb is.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-03-15

Évek óta szerettem volna birtokolni egy Alfa GT Blackline felnigarnitúrát. Viszont az árát magasnak találtam, és amúgy is kevesen adták el. Egyszer majdnem sikerült beszerezni egyet, de az eladó végül visszalépett. Most viszont egy némileg padkázott, de amúgy rendben lévő garnitúra került a birtokomba.

>> EseményRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-01-21

Reggel jöttem fel BP-re, nagyon szar idő volt, zuhogott a hó és még az M6-on is állt a latyak. A menetstabilizátor visszajelzője többet világított, mint nem. Miután beértem BP-re, hallottam, meg éreztem is, hogy 50 környékén valami ütemesen kopog. Mivel a sebességgel arányos volt, így egyből sejtettem, hogy a gumival lesz a gond. Amikor először megálltam, nem láttam az abroncsokon semmit.

Továbbindultam, de nem múlt el a dolog. A második megállónál pont úgy állt a jobb első kerék, hogy láttam, a futófelületben egy csavar feje van, alatt alátéttel. Mintha nem is véletlen lenne. Kihúzni nem tudtam, szóval nem csak a bordák közé nyomódott be. Vakartam a fejem, hogy mi legyen, de vasárnap gumist találni, kb. esélytelen lett volna.

Volt még egy 20 km-es kitérőm hazáig, így az M7-es felé indultam. Nem nagyon erőltettem, csak 110-120-al. Érd magasságában hallottam egy koppanást, mint ha egy kő lett volna. Aztán beugrott, hogy vagy akár egy, a futófelületből kihulló csavar is koppanhatott a kerékdobon. Elengedtem a kormányt, de elsőre nem tűnt fel semmi. Fél perc múlva megint elengedtem: húz jobbra, mint az állat. "Oh, hogy az a telibevert k.rva élet...."

Vészvillogó, gyors lehúzódás a leállósávban. Már megállásnál hallottam, hogy nagyon surrog a gumi. Nem is ért meglepetésként, hogy teljesen lapos volt, mikor kiszálltam megnézni. Vakargattam a fejem, hogy mi legyen? Autómentő? Vasárnap Paksra letrélerezni a kocsit biztos olcsó mulatság lesz. Mondjuk a pótkerék ott van a csomagtartóban. De elég rövidke az a kerékkulcs, aztán a csavarok meg eléggé be szoktak állni. Meg vajon van a pótkerékben nyomás egyáltalán?

Anélkül nem derülhetett ki, hogy meg nem próbálom. 130-al száguldoztak mellettem a kocsik, eléggé feszélyezve éreztem magam, mert régen marha sok videót néztem arról, hogy a leállósávban állóba belecsattan a figyelmetlen autós. Úgyhogy egyik szemem mindig a forgalmon tartottam, hogy ha kell, időben át tudjak ugrani a szalagkorlát másik oldalára.

A csavarokat meglepő módon, egy kis kerékkulcson ugrálással sikerült meglazítani. Mind az 5-öt. Felemeltem utána a kocsit, örültem, hogy legalább ez a része megvolt. Jöhetett a pótkerék. Amióta megvolt a kocsi, a pótkerék lapos volt, de októberben eszembe jutott azt is felfújni. Na, most ugrik a majom a vízbe. Vajon lesz még benne nyomás? Felraktam, ráhúztam a kerékcsavarokat, majd elkezdtem ereszteni. Kihúztam a kocsi alól a krokit, és lám, a kerékben megvolt a nyomás. Marha boldog voltam.

Persze, azt azért nem lehetne mondani, hogy így minden tökéletes lett. A téli gumijaim ugyanis a 17-es sokküllős felniken vannak, a pótkerekem viszont egy 18-as turbina felni, az eredeti gyári, nyári gumival (VTT-n majdnem eladtam Lexlutor cartárs-nak, most nagyon örülök, hogy mégsem tettem (tőle meg ezúton is elnézést kérek még egyszer :D )). Szóval vakartam egy kicsit a fejem, mert ha ezzel megcsúszok, az csúnya dolgokat tud produkálni. Na meg a kerékátmérő is nagyobb... Úgyhogy csak ilyen 100 körül csorogtam haza a pályán. De végülis mindent el tudtam intézni, amit aznapra terveztem.

Holnap áll a kocsi, aztán kedden gumis...

>> EseményLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2017-11-17

Idén először, tetszik az autó a télikerekekkel :)

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2017-09-15

A sokküllős 17-es felnik sosem tetszettek igazán, az idei télre szántam el magam, hogy kicserélem a szettet egy 18-asra. Találtam is jóárasítva egy garnitúra zsírúj fetete 18-as Ronal-t (Ronal R56 8x18 ET35). Remélem minden rendben lesz és el fog szépen férni, eddig jól alakul a dolog.
Szintén hosszas agyalás után Nexen Winguard Sport 235/45R18-as téligumikat választottam, a Gumik.hu-ról. GT Cartárs készített piros matricákat a kupakokra.
A 17-es garnitúra Dömpihez fog kerülni.
A Kálvária úton, a Kiss-Gumi-nál szereltettem össze.

>> Autóápolásrbalint88 // Alfa 156 1.9JTD 16V Distinctive Berlina // 2017-07-18

Ez most egy ömlesztett ömlengés lesz annak okán, hogy egy jóbarátomnak köszönhetően elkezdtem foglalkozni az autó külsejével is, hogy ha már DiCaprio módjára szórom a kocsira a húszezreseket, valami látszatja is legyen, persze csak költséghatékonyan, mert a nagy lóvé elmegy a műszaki tartalomra.
Első lépés, hogy hetente, max kéthetente elmegyek és lemosom az autót. Előtte talán havonta, de inkább kéthavonta volt puceválva. Aztán, keménywax-szal le van kezelve. Most épp Sonax Profiline nanoizé van műsoron, még egy jó darabig, mert literes a flakon.
Használok felnitisztítót, mert a fékpor az már csak olyan alattomos szemét dolog, hogy az autópályás satuzásoktól és a dugóban araszolástól megül a felnin, az meg nem szép. Ebből is Sonax - a nehezebb napokra-, valamint Mannol van betárazva.
Múltkor engedtem a csábításnak és vettem Sonax mikroszálas rongyot, bár nem volt olcsó, de nem érzem vele magam úgy, mint Gaben a napszemüveggel, mert amúgy faszán töröl. Ja, persze Sonaxos szilikon vízlehúzót is vettem, 3ezerért, mert tényleg hülye vagyok, szóval igazából az van, hogy kurva drága a piros festék, mert a sonaxtalan ugyanilyen, kék nyéllel 2k. De az nem passzol a szettbe.
Ami tulajdonképpen bevonzott az egyházba, az a Sonax Extreme Brilliant Shine Detailer, alias BSD, ami egy mosás utáni gyorswax, és a nevéhez hűen parádés fénye lesz tőle a kocsinak. Még az enyémnek is, pedig az nagy kunszt ám! 2k egy flakon jobb napokon, rosszabbakon a duplája, de március óta a heti mosásokkal egy flaska ment el, szóval kibírható. Az is mellette szól, hogy a vizet is szépen dobja le magáról a kocsi, szóval a mosásnál bedobott zsetonon simán visszajön az ára. Kivéve, ha otthon a kertben mosol, de az mondjuk a panelban ritkán fordul elő.
A többi cucc már prosztó Mannolos, mindennel azért engem se lehet beetetni: műszerfalápoló, üvegtisztító, kárpittisztító, kátrányoldó.
A műsorszámot a Kauffer nem szponzorálta, viszont ettől még náluk szoktunk bevásárolni ilyen kemikáliákat.
És a zárszó: az autóápolás egy tök jó, meditatív szombat reggeli program, kivéve ha másnapos vagy. Akkor aludd ki magad, mert nehéz őszintén lelkesedni még a gyönyörűen csillogó autóért is, nem hogy azért a foltos pénzpazarlásért, amit másnaposan képes előadni az ember.

>> EgyébATE TR // Alfa 156 1.6 // 2017-06-18

Felújítás...holnap megkapja a maradék két nyárigumit és mehet fel a fehérre. Sajnos vannak megint barna pötyik az autón, szóval menni fog ő is ismét javításra...ha a belseje kész lesz.