Blog >> kerékcsavar
Múltkori bejegyzésben írtam, hogy a felújított felnik mellett bántották a szememet a rozsdás csavarok. Felni centrumnál találtam jó áron, így berendeltem őket.
Ha valakit érdekel, ez a méret kell a 159-hez: M14x1,50x28 CH17 60 °
Tavaly a Toyotáról örökölt Pirelli Snowcontrol serie II gumikkal futotta le a téli szezont az Alfa, mondván az még arra jó lesz 5mm-esen. Idénre kellett viszont gumi és hosszú agyalás után arra jutottam, hogy mivel a tél kishazánkban az utóbbi pár évben érdeklődés hiányában elmaradt, így négyévszakos abroncsokat kap a téli szezonra a paripa. Ennek az okoskodásnak az egyik nem elhanyagolható szempontja volt az is, hogy ajövőbeli tervek között szerepel a 17"-os nyári garnitúra és sportfutómű beszerzése, így ezek kímélésre is jól jön balkáni útviszonyok közé a négyévszakos kerék 15"-ban a tojástartó felniken.
A csapásirány kijelölése után további micimackós fejvakarás következett azügyben, hogy melyiket válasszam. Michelin CrossClimate, Vredestein Quatrac 5 és Goodyear Vector 4seasons Gen 2. volt versenyben. Végül a Vredesteinre esett a választásom, mivel ez rendelkezik téli mintával is és árban is a legkedvezőbb, 195/65R15-ben kb 17ezer Ft-os áron mérik darabját (CC 20e, Goodyear 24e). Lázasan elkezdtem keresni a legkedvezőbb beszerzési forrást, mikor megláttam az Apollo Alnac 4G Allseason gumit, amely a Vredesteint felvásárló Apollo csoport névadó márkája. Európában ők a B márka személyautók terén, ám ár-érték arányban eléggé jók. Átlagosan 14ezer Ft körül mozog a gumijuk, ami további kutatásra késztetett és nem találtam róla elrettentően rossz teszteket, egy erős középkategóriát tud a négyévszakosok között. Még rágódtam a kérdésen, amikor hirtelen leakciózták a gumit 11090, valamit 11690 Ft-ra (T és H sebességindex). Legyünk urak alapon a H-st választottam, szerencsére teljesítették is a megrendelést. Elvittem a kerekeket, a régi gumikat beszámolták, így a felnire szerelt gumikért összesen 50ezer Ft-ot fizettem kereken. Ugorjunk két hetet előre. Otthoni cserét terveztem egy, egy ismerősöm segítségével és kérésére, merthogy legyen tapasztalat a gumiról, mielőtt megrendeli ő is. Oké, legyen, cseréljük ki Ez az első csavarnál bukott el, mert teljesen be voltak rohadva a csavarok és az elsőnél letört a dugókulcs feje. Irány az éjjel-nappali gumis a Szentmihályi úton. Két méteres szárral kinyitották a csavarokat, amik be is voltak rohadva és a menet is meg volt menve rajtuk, úgyhogy rögtön vettem új csavarokat is. Szereléssel együtt 15ezer Ft volt a műtét.
A gumik egy hete vannak fent, melegben sikerült őket kipróbálni már, esőből csak 10 percet kaptak. A nyomatékot annyira nem szeretik, könnyebben pörögnek ki a nyáriknál, mondjuk a kb 160 ló és a 350Nm azért tényleg nem kevés, azzal is elég sokszor villogott a kipörgésgátló és nyikkant a gumi. Fékezésnél jól viselkednek, kanyarban is jól tartanak, persze alacsonyabb a tapadáshatár, mint a nyári guminál. Előnyös, hogy idejekorán elkezd sírni a gumi, így még a kontrollvesztés előtt van tájékoztatási fokozat a tempó visszavételéhez. Ekkor még terhelhető a gumi, egyenletesen veszti el a tapadását.
Megérkeztek az ebayről rendelt kerékcsavarok. Kadmiumozott a felületük. Ezekkel rakom fel a nyári kerekeket,és a régi csavarokat elviszem felületkezeltetni.Innen rendeltem
Megszenvedtünk, 5ször voltam a gumisnál. 3 forrásból 3 féle csavarért mentem el.
Aki kerékcsavart akar normális áron: AKH (Abroncs Kereskedőház). Baromi nehéz máshol találni. A Báró ker, amit itt olvastam egy blogban, teljesen ki van fogyva.
Képek később.
A Barracuda Michelin 1-2 nyaras gumikkal eladó! :)
UI: a pogácsa kikerült
Kialakult már pár hete egy enyhe /alig hallható/ csapágyhang a hosszbordásszíj felől. Mielőtt komolyabb baj lett volna belőle inkább kicseréltettem a tettest amelyről kiderült hogy a vezetőgörgő volt.
Mindemellett beszereztem ma egy komplett garnitúra kerékcsavart is.
"droberto" ötlete volt, hogy kupakkal el lehet fedni a rozsdásodó kerékcsavart.
Felbuzdulva gyorsan lőttem is egyet ebayen, Bulgáriából jött.
Van hozzá egy kiszedő tool.
Krómozott műanyag, korrektül néz ki és rendes anyagból van, szerintem nem lesz gond velük.
A rozsdás kerékcsavarokat és a fékeket cinkspray segítségével varázsoltuk újra széppé. Köszi a segítséget Misinek!
Minden korábbi igyekezetem ellenére a kerékcsavarok vissza rozsdásodtak!
Lépnem kell valamit!
..legalábbis így hangzott. Először csak egy-egy koppanás, gondoltam érik valamelyik szilent, majd a legközelebbi szervíznél orvosoljuk. Aztán egy nap egyre többször és ami a legnyugtalanítóbb: a kerék forgásának ritmusában. Ennek fele sem tréfa: telefon a szervízbe, időpont, addig ne is nagyon járjak vele. De hazafelé annyira zajos lett, hogy meg kellett állnom megnézni nem akar-e kiesni a kerék. Ki akart.. Az összes kerékcsavar laza volt, volt amelyiken egy fél, de olyan is, amelyiken három fordulatot tudtam húzni. A zaj megszűnt. Pfű..
Viszont a szervízidőpont megvolt, úgyhogy a rég gyengélkedő termosztát újnak adta át a helyét. Most már rendesen felmelegszik a hűtővíz.