Blog >> 159

Ideiglenesen eltüntettem az olajat a gyertyák mellől egy pet palack és szívószál párossal. Mind a négy gyertyánál volt olaj, természetesen az utolsó stekker végéről letört egy pici műanyag és így már nem kattan vissza, szóval ez is felkerül a javítani valók listájára, egyelőre kötegelővel biztosítottam, hogy véletlenül se jöjjön le. Az utolsó előtti képen látható az össz mennyiség amit kiszívtam a gyertyák mellől.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-10-07

Elvittem az alkatrészeket Janihoz. Ha minden igaz, akkor néhány héten belül elkészül az autó.

Az egész egy gyertyacserének indult, de aztán ki se cseréltem. Sajnos az én TBi-m sem mentes minden típushibától, a már Shadin által vázolt olajban úszó gyertyák az enyémet is utolérte. Shadin tanácsára egyelőre ki fogom onnan szívni az olajat amennyire tudom, aztán úgy is aktuális lenne egy vezérléscsere és akkor egy csapásra orvosolva lesz mindkét dolog.

Km: 148200

Tavaly novemberben mikor megvettem a kocsit ránéztem a szűrőre, de mivel túl tiszta volt így nem cseréltem ki. De most úgy éreztem, hogy eljött az idő, így vettem egy aktív szenes Denso-t és kicseréltem. 156-os után elég kényelmes a csere, itt nem kell olyan kitekert pózt felvenni.

>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2018-10-11

Kb egy hónapja jött elő az izzítógyertya hiba, így most mind a négy cserélve lett.
Az olajcsere periódus be lett állítva 15ezer km-re, a gyári 30ezer helyett.
Mindenből a gyárit kapta.

Km: 242.700

>> Egyébgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-10-08

Az autó a mai napon forgalomból kijelentésre került.

 
>> Egyébgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-10-05

Kibontottam.

>> SzervizShadin (Phœnix) // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-10-05

Egy kis MAP szenzor mizéria. 1-es képen a 2010-ben cserélt gyári cikkszám, aminek Bosch katalógus szerinti kompatibilitása a 2-es képen és maga a szenzor a 3-as képen és a doboza a 4-es képen. Nincs is ezzel baj, csak hát az 5-ös képen látható volt benne ahogy még vagy két másik cartárs TBi-jében is. Ez a Bosch katalógus szerint nem is lehetne az autóban :-(

Dehát olasz ez, azt tesznek bele ami éppen kézre esik a polcon :-(

A lényeg, a teljesítmény hullámzás magas fordulaton megszűnt és a fene tudja miért, de azóta alapjáraton nem érződik a járó motor, nem "rezeg" át.

>> Egyébgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-10-04

Megérkezett a csomag, ugyan kibontani még csak holnap lesz időm, de már felcsillanni látszik a remény, hogy ebből valaha még autó lesz! 3 hónap garancia van a cuccokra. Figyeltek a csomagolásra, még a fadoboz is körbe van vastagon tekerve buborékos fóliával! Holnapi program a csomagbontás!

Hogy ne az apró nyűgök uralják a blogot, írok pár sort, mert így fair. Csatlakozó, vagy szenzor gond? Ugyan... Június óta egy autóval oldjuk meg a hétköznapokat, nincs tartalék, nincs rohangálós. És meglepő módon nem érezzük a hiányát. Három hónapja nem volt olyan helyzet, hogy kellett volna a két autó.
Egy hónapja az iskola is elkezdődött. Tartottam tőle, hogy alkalmatlan lesz erre a feladatra ez a mozdony, szenvedés lesz vele közlekedni, nyűglődik majd, hibakód tengerrel áraszt el. De nem. Teszi a dolgát, mégpedig felettébb úriasan. Innen lesz igazán nehéz visszaülni a "rohangálósba".
Más lett a reggeli rutin vele. A gyerekek valamiért a cuccaikat nem az első ülésre hányják, mindent bepakolnak a csomagtartóba. Nem tudnám megmondani miért. Érzik, hogy így elegáns? :-) Beülünk, beindítom, bekapcsolom az ülésfűtést és lenémítom a rádiót. Minden reggel így megyünk csendben, nyugalomban. Az automata dolgozik helyettem. A külvilág szokásos reggeli őrülete is sokkal barátságosabbnak és távolibbnak tűnik. Beszélgetünk, közben az autó visz minket. Araszolás közben Emil hasonlatával élve hallgatjuk a "Nohab hangot". Épp beszűrődik, és kellemes. Ha kicsit haladni tudunk, felváltja az 5 henger duruzsolása ami már inkább szép. 22 perc az út a belvárosba, 22 perc relax. A végén a parkolóházban felfelé már előre lehúzom az ablakot, hogy halljam azt az eszelős fújtatást amit ott művel, mikor elengedi a felesleges levegőt a turbó. Egy reggeli élménynappali ez az autó. Fogyasztás? Van neki. Megéri? Meg. Bírja? Simán :-)