Blog >> 159
Egy ideje volt néhány hibája az autónak, csak idő hiányában várattak magukra, de közben az alaktrészeket begyűjtöttem hozzájuk (gumi membrán a kartergáz visszavezetéshez, parkradar, xenon szintező, z-kar). Ha valaki keresné a gumi membránt, akkor azt a litván ebay-en tegye, ott fog találni!
A kartergáz visszavezető kupakjával legalább fél órát eltöltöttünk nehogy eltörjük, de sikerült a műtét, a régi gumi (narancssárga), gondolom még a gyári, már szakadt volt, szélétől befelé kb. 1 centi volt a hiba. Remélem minden anomália megszűnik, gondolok itt az olajon szelepfedélre, az ingadozó alapjáratra.
A xenon szintszabályzó cseréje jóval egyszerűbb volt, kapott új Z-kart is, mert alig mozgott a régi. Egy ideig senki se fog villogni, hogy megvakítom.
A jobb hátsó parkradar volt elfáradva, 15 fok felett működött, alatt pedig nem. Sajnos ez esetben le kell kapni a hátsó lökhárítót, ami viszi az időt.
Most minden működik remélem egy ideig így is marad. :D
Km: 203500


Videót is csináltam róla belinkelem ide a YouTube videóm a beszerelés menetéről!
Alfa Romeo 159/Brera Szervócső csere
Elkezdett folyni, úgyhogy szóltam DZ-nek, hogy cseréljük. Sajnos típushiba, gyári újat kapott.
Videót is csináltam a beszerelésről 😁🍀

Ismét eltelt 10e kilométer, szóval kapott egy általános szervizt. Plusz kapott egy hátsó albaktörlő motort, mert a régi feladta. Újat sehol se találtam, így kénytelen voltam a Trencsikéktől venni egy használtat.
Km: 194500
Kapott egy pár KYB G-Shock lengéscsillapítót előre az autó.
Km: 194000
Eltelt picivel több, mint 5 év így esedékessé vált a vezérlés cseréje és mivel hosszbordást még soha sem cseréltettem így felkerült a listára az is.Természetesen a szokásos típushiba a porladó vezérlés burkolat nálam is jelentkezett, de épp akciós volt a fiatalkatreszek.hu-nál így gyorsan berendeltem azt is.
Km: 191200
Sajnos engem is utolért az a típushiba, hogy letört a visszafolyó ág egyik csöcse a kiegyenlítő tartályról, de elég szerencsésnek mondhatom magam, mert a garázsban észrevettem miközben töltöttem fel az ablakmosó folyadékot. Olaszautóbontóban sikerült egy gyári újat vennem elég jó áron, és este miután nagy nehezen szereztem egy clic-r fogót orvosoltam is a problémát.



A csomagtérteleszkópok fejbeveréssel jelezték a hidegben, hogy eljött a csere ideje, olyat rendeltem, ami benne is volt. (Stabilus 8082YZ) És, ha már úgy is jött a futár, akkor kértem egy pár Bosch ablaktörlőt is, mert a korábbi már új korában is rossz volt és azóta is csak idegesített.
Ismét eltelt 2 év, ez már a harmadik műszaki vizsgája az autónak nálam.
Km: 188731
Megadta magát az akkumulátor, kapott gyorsan egy másik Exide-ot.
Vasárnap autópályán hazafele felvillant a sárga tengeralattjáró a műszerfalon, a lóerők fele eltűnt, és 3 hengerezett a motor. Azért hazajöttem vele. Következő utunk a szerelőhöz, ahol kiolvastuk a hibakódokat, több hibát is dobott, többek között a 3. henger gyújtását, ezért itt kezdtük. 4db gyertya és a gyújtás trafó is cserélve. Úgy gondoljuk mindegyik gyári volt még, a gyertyák GM logós Bosh gyertyák voltak, a trafón pedig egy szép nagy Opel logó virított. :) Ezek után dobott minden más hibát, úgyhogy máshoz nem kellett nyúlni.
km: 151530