Blog >> 159

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-05-22

Cseréltem ATE betétekre elöl és mentem a próbakörre, Kereszteződésben jobbra, közepes gyáz és mintha eldurrant volna a nyomócső jött egy süvítő hang majd egyből utána kopogás a motorban. Megálltam, néztem mi lehet, külsérelmi nyomot nem láttam. Beindítottam és akkor már csak a szelepek felől hallottam egy szabályos kattogó hangot ami nagyobb mint a nagynyomású szivattyú hangja, de kisebb mint amit a turbó elszálltakor hallottam.

Azon agyaltam, hogy az írott progi és a fojtás elvétele szerepet játszhatott-e ebben, vagy csak az a fránya olajozás szűnt meg valamiért.

Vajon mennyivel kaphat nagyobb terhelést a turbó, ha csökkentem a kilépő fojtást?

A kipufogó felrakását követően oda-vissza megjártam Budapestet 5 fővel és attól semmi baja nem lett.

Album

A turbó visít, az egyértelmű.
Kattogás: hengerenként elvettem a gyújtást, nem változott a hangja.
Talán "csak" a hengerfejben történhetett valami.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-21

Fűtéshibát dobált időközönként az egyes hengersor kettes szondára néha a gépezet. Már rég megrendeltem a gyári cseredarabot, csak idő nem volt beszerelni. A szondának valószínű semmi baja nincs, csak aki utoljára szerelte kissé hanyag volt és elfelejtette visszafűzni a kábelét a vezetőkbe, így a kardán szépen és biztosan elreszelte a kábelt. Sebaj, ez is új, egy darabig nem lesz rá gond.

Km: 165134

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-05-20

Elkapott a hév és impulzusvásároltam egy pár sport dobot aminek a hangja nem túl tolakodó. Íme az eredmény: Ulter-Sport album

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-19

Megérkezett az új benzingőzelzáró szelep. USA-ból lehetett csak értelemes áron rendelni. Németországban a legolcsóbb 77€, Magyarországon ennyiért bontott van. Ez meg 19€+8€ vám volt. Ja, és 10 nap alatt itt volt. A legszebb az egészben, hogy a csomagolásban Bosch termék lakozik, tehát félig-meddig gyári a cucc. Annyi, hogy a Bosch felirat alatt ott virít a Made in Mexico felirat. Megint egy probléma letudva.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-14

Már egy ideje a polcon pihentek a stabilizátor összekötők hátra. Várták a mai napot, amiről úgy gondoltam, hogy ideális lesz a cserére. Megy ez hipp-hopp. Vagy nem. Az első csavarral vagy két órát szopattam magam. Hogy miért, azt nem tudom. A többivel már nem is próbálkoztam, csak nyissz. Szakszerű kiszerelést követően már gyerekjáték volt a dolog. A jobb hátsó volt a rosszabb állapotú, az anya mögött már kirágódott a gömbfej szára, és lötyögött. Próbaút majd, ha újra üzemképes lesz.


Km: 165134

>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2018-05-09

Úgy kezdődött, hogy tavaly nyár óta küzdöttem a check engine lámpával. Szerelő 1, gépre dugta, lambdaszonda csere. Egy ideig jó volt, majd újra előjött a jelzés. Közben észrevettem, hogy fogy a hűtővíz, látni nem láttam, hogy ereszti el. Check engine újra jelentkezik, megint lambda hibát ír. Biztos hogy nem cseréltetek megint szondát, más lesz a gond. Szerelő 2 átnézte, gépre dugta, de nem találta meg a hibát.
Szerelő 3, bejelentkeztünk, hogy nézze át, gépre dugta, lambdát ír, check engine hibajelzés törölve, de! Észrevették, hogy a vízpumpa ereszti a hűtővizet. No, akkor előrébb hozzuk a vezérléscserét párezer km-rel.
Nem sokkal a szerelés kezdete után hívnak, hogy el van törve a beszívó levegőcső. A 156-nál is jártam így. Ez lehetett a c.e. hibajelzés oka, valamint az apróbb fordulat ingadozások. Később újabb hívás, hogy a generátor szabadonfutó igaziból nem is fut szabadon, mert be van állva. Az is csere.
A vezérlésnél minden szíj, vezető, feszítő görgő szintén.
-vezérműszíj szett
-vízpumpa
-fagyálló
-beszívó levegőcső
-generátor szabadonfutó
-hosszbordás szíj
-hosszbordás szíj feszítő
-hosszbordás szíj vezető

km.:233.935

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-10

Szóval, indul a szopóroller. Kezdődött a törött kiegyenlítővel, amit cseréltem, de azóta sem jó az autó. A hibakódok maradtak, a 2-es hengersoron csak néha van gyújtás, hosszabb állás után indításkor, illetve 3000-es fordulattól kopogás. Az alacsony üzemanyagnyomás is maradt. Amiket eddig csináltam:
MES-el néztem élőadatot üzemanyagnyomásra. Az van, viszont hullámzik kicsit, néha beesik a kért mennyiség alá. Az üzemanyagszivattyú kapcsol, relét is cseréltem, biztosíték is jó. Minden kapcsol, kap áramot, minden elektromos csatlakozás tisztítva. Egy hibát találtam, a benzingőz elzáró szelep egyik szára le volt törve, amit valaki egyszer már ragasztással próbált orvosolni. Rendeltem új gyárit, pont 19€-ért.
Leszedtem a szívósort, kibontottam a kábelköteget a kiegyenlítő környékén, semmi szemmel látható nincs a vezetékeken.
A vezérlésmódosító mágnesszelepe jó, a jeladó adja a jelet.
Ami gyanús az egész dologban, hogy minden egy hengersoron történik. A MES szerint a két szívóoldali szögjeladó ad jelet, a két kipufogót meg fixen elfokolta végállásba (0 és 12 fok).
Valami elektromos anomáliára gyanakodnék, de már nem tudom, hogy merre keressem. Az ECU csatlakozóját is megpucoltam. Hó végére bejelentettem szervízbe, addig ami tőlem telik, azt megteszem. Most felcseréltem a két oldali gyertyákat és trafókat (amikből pont 3 fajta van az autóban), de még a szívósort nem raktam vissza, illetve a benzingőz elzáró szelep sem érkezett meg.
Szóval meglátjuk, hogy mi lesz a vége. Valószínűleg egy zsíros kis számla. Amíg megérkezik az új szelep, addig én is ragasztottam.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-04-26

Általános gyújtáskimaradás a kettes hengersoron (2-4-6os hengerekben), de nem mindig és nem mindenhol. Gyertyák jók, trafók is ki lettek mérve. Egy kilazult testkábelt találtam, megpucoltam, meghúztam. A hiba továbbra is fennáll. Hibakódok:
P1670
P0018
P0300
P0302
P0304
P0306

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-04-24

Úgy néz ki, hogy a sebváltó oldali tartó bak feszülése miatt volt jelen bizonyos fordulaton érezhető vibráció a motor felől a karosszérián. Sokan cserélik a bakokat, pedig csak tehermentesíteni kell őket csere helyett az esetek nagy százalékában. Ez már a dízelnél is kiderült és tibinél is eredményre vezetett.

Két tartó és két támasztó bak van elöl. Ha a tartókat oldalanként a kocsi felemelt állapotában (ezáltal a motor nem "nyugalmi" állapotában) rögzítjük, akkor előfordulhat, hogy leeresztve feszülnek egymás ellen.

Tibinél is megszűnt a vibráció miután leszerelt keréknél, de üzemi magasságra eresztve oldottam a bak csavarjait, majd ahogy lazán adta magát, újra meghúztam majd fél centivel arrébb. Ez ugye úgy lehetséges, hogy a konzolon jóval nagyobb furatok vannak mint amilyen a rögzítő csavar átmérője. Lássunk csodát teljesen megszűnt a bódéra átadott rezgés.

>> AutóápolásRoll1983 // Alfa 159 SW 1.75 TBi Distinctive Ti // 2018-04-21

A motorháztető gumija ledörzsölte a zárhídról a festéket és felületi rozsda volt rajta, így ma szántam rá egy kis időt és megoldottam a problémát.