Blog >> vezérlés

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2024-07-03

Az autóvásárlást követően 10 évvel és 112e km-vel ezelőtt cserélt vezérműláncszettek cseréjére került sor. Ugyanazok a láncszettek kerültek ismét beépítésre, amiket a FilterABC webáruházból szereztem be.

Egyúttal a motorolaj és olajszűrő is cserélve lettek, ezekben nem volt még 6e km sem az előző csere óta.

Az egyik tolatradar szenzort is cserélni kellett, amit szerencsére már előre betartalékoltam a fiatalkatreszek.hu weboldalról jóval korábban megrendelve.

Km óraállás: 179 000

- Vezérműláncszett bütyköstengelyhez (Fai TCK5) 74 475 Ft
- Vezérműláncszett kiegyenlítő tengelyhez (Fai TCK3) 33 555 Ft
- Postaköltség 1 570 Ft
- Motorolaj (FUCHS Titan GT1 5W-40)
- Olajszűrő (MANN HU6007X*AN)
- Tolatóradar szenzor (AL47008) 6 620 Ft
- Munka- és anyagdíj (motorolaj, olajszűrő) 130 000 Ft

>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-25

Cseréltem négy hidrotőkét a szívó oldalon. Olajcsere után se nagyon akart múlni a hangja, fülre a hármas hengernél volt hallhatóbb. Szétszedés után a hármas, és az egyes henger tőkéi is könnyen összenyomhatók voltak. A 147-es megmaradt hengerfejjéből négy jobbnak ítélt hidrotőkét raktam a helyükre. A pár éves állás után már ezekből is kiszivárgott az olaj nagy része, de emlékeim szerint nem volt szelephangja annak a motornak. A spidernek a motorjában a tőkék szoknyája egy picit hosszabb, de gondolom a megvezetésen kívül mást nem befolyásol. A spiderből amiket kivettem tőkéket, mintha újak lennének. Mikor még csak kézzel forgattam át a motort, az egyes hengernél már fel is keményedtek a hidrotőkék, míg a hármas hengernél még egy kicsit összenyomhatóbbak maradtak. Látszólag feljut az olaj, ahova kell, de lehet, hogy nem elég. Összerakni már az új vezérléssel raktam, vízpumpát nem cseréltem, nem lóg, nem szórja a vizet.
A vezérmű burkolatnál, gondoltam kicserélem a 6. kép jobb oldakán látható elemet, de mint a képen látszik a másikon meg egy másik rögzítési pont van letörve. A kettőből lehetne applikálni egyet, de egyenlőre a jobb oldali került vissza.

>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-12

Érkezett egy kissebb csomag, Úgy emlékeztem, hogy csak 4L olajam van itthon (közeb kiderült, hogy 8L), így rendeltem még 8L-t, a 147-be, is lassan cserélem. Ugyan légszűrőház még nincs, de érkezett még Champion légszűrő, Ufi olajszűrő, egy pár Tedgum G-szem, Ina vezérlés készlet, Dayco balanszszíj készlet. Vízpumpa az egyik barátom polcán van, így ezt nem rendeltem. Meg érkezett egy pár motorháztető teleszkóp, mert elég gyengusznak éreztem őket.
A teleszkópokat, ki is cseréltem, a többi arra vár, hogy a nevemre írhassam az autót...

>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-07

Mivel a tengely úgy nézett ki, hogy passzol, ezért tengellyel együtt cseréltem a vezérlés módosítót. Ennél a motornál, minden csavarhoz, kb. 40Nm nyomaték kellett a lazításhoz, a 147, motorjánál, 25-30Nm között elég volt. A 2. képen fellül amit most raktam be tengely, alul, meg amit kivettem, ezen azért látszik kopásnyom. 3. képen, amit innen kivettem csapágy, 4. képen, pedig amit beraktam csapágyak. Nem fotóztam le külön a hidrotőkéket, de azok tök jól néztek ki, az a lefogató is átkerült a 147 motorjáról, az nem volt repedezet.
Sajnos a szelephang megmaradt. Úgy érzem túl kevés képet készítettem :)

Eltelt picivel több, mint 5 év így esedékessé vált a vezérlés cseréje és mivel hosszbordást még soha sem cseréltettem így felkerült a listára az is.Természetesen a szokásos típushiba a porladó vezérlés burkolat nálam is jelentkezett, de épp akciós volt a fiatalkatreszek.hu-nál így gyorsan berendeltem azt is.

Km: 191200

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-08-19

2022.08.19. ~ 155.300 km
Ma túlestünk a vásárlás utáni első szervizelésen, meglepően kedvező áron van hozzá a legtöbb alkatrész.

- Hankook Ventus S1 Evo3 225/45 R17 nyári gumiabroncs
- Petronas Selénia StAR 5W40 motorolaj
- Petronas Tutela Top4/S fékfolyadék
- Petronas Paraflu Up hűtőfolyadék
- Petronas Tutela Transmission Gearforce 75W váltóolaj
- Contitech vezérműszíj készlet vízpumpával
- Contitech hosszbordás szíj készlet
- NGK Laser Iridium gyújtógyertyák
- Mann Filter olajszűrő
- Mann Filter levegőszűrő
- Maxgear aktívszenes pollenszűrő
- Febi vezérlés oldali felső motortartó bak
- TRW hátsó féktárcsa és fékbetét
- Valeo első-hátsó ablaktörlő lapátok

A szerelő egyetlen plusz javítani valót fedezett fel az átvizsgálás során, miszerint cserélni kellene mindkét oldali kézifék kötelet, mert a borítása szétfoszlott az idők során. Jövő héten természetesen megindul az alkatrész beszerzés, már ki is kerestem a gyári cikkszámokat, megpróbálok gyárit találni belőle!

Megtörtént a következő elemek cseréje 153 000 km után:
- Komplett vezérlés szett (szíj, görgők)
- Vízpumpa
- Fagyálló
- Fékolaj
- Ékszíj
- 4 db gyújtógyertya
- Multiair szűrő
Műszeres diagnosztika is történt.

>> SzervizEszter68 // Alfa 147 1.9 JDT // 2021-11-24

Újabb szervízen vagyunk túl. Vezérlés, termosztát, ablakmosó motor és kézifékkar cserélve. Szépen alakulunk.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2021-11-19

Kiderült, hogy miért szakadt el az ékszíjam. Megint szétesett az ékszíjtárcsa. Ez azért is nevetséges, mert kereken 3 évet bírt, ezalatt mindössze 10ezer km-t mentem az autóval. Tehát amikor 3 évvel ezelőtt cserélve lett, akkor vagy valami használt szar került bele, vagy egy hulladék, rossz minőségű új. A gyári 14 évet és 200ezer km-t bírt. De ezzel már nem tudok mit kezdeni, nyilván levonom a megfelelő konzekvenciát.
Szervizben töltött idő alatt még cserélve lett a tárcsán és az ékszíjon kívül egy kipufogó flexi, mert rezonált az egész bal hátulja. Futóműben egy felső lengőkar és egy hátsó stab. szilent is cserélve lett. A váltó kulisszát kellett még javítani, mert nagyon akadt. Valamint teljes vezérlés- és olajcsere is volt. Végül felkerültek a téli gumik.

Hosszbordás szíj (Contitech 6PK1400), feszítő- (Gates T39174) és terelőgörgő (Gates T36736)
Vezérműszíjszett (DAYCO KTB759),és vízpumpa (GRAF PA1352) cseréje
Generátor cseréje (Denso DAN1066)
Motortartók cseréje (51879600 51888091 50521924)
Klímakompresszortárcsa csapágy csere (NSK 35BD5020DUM)

198 050 km