Blog >> vezérlés

320.000km ...eljött a vezérlés csere ideje. Időpontot kértem a Szatmári szervizbe , Óbudára.
Árajánlat megérkezett, bruttó árak... Kb Bárdi lista árakhoz hasonló.... Az árajánlat végén szerepel, Alfa Amore tagoknak 20% kedvezmény.... A weblapon is az szerepel, Alfa Amore tagoknak kedvezmény....
Hát ez a helyszínen már csak...az idei Alfa City jegy felmutatásával vehető igénybe, egyébként nem, mivel az nem tag, aki nem volt ott.... Ez egy elég érdekes hozzá állás, de hát ő tudja...neki biztos megéri ez a marketing. Amikor rákérdeztem, azt mondta...szerinte ez egyértelmű, azért nincs kiírva....mert attól hogy valaki ide regisztrál, és jelen van, attól még nem tagja ennek a közösségnek, és nem jár neki a kedvezmény....
Köszönöm szépen, ezt a fajta hogy is mondjam.....Alfa szellemet.....

Hossz bordás szíj csere ( ugyan kicsit rongyos volt a széle, 6000km óta így jártam vele) mert tudtam.mitol szakadt le 1 "ok" az 5pk szijrol.... A szerelő lelkesen felhívott, hogy cseréljük ki...mire kiderült a feszítő is "lóg és az új szíj lemászik , ezért cserélni kell....potom 59.000forint az alkatrész .
Roppant boldog vagyok...
Összegezve a számla
Vezérlés szett (gyári) Contitech 35.000 ( áfa mentesen)
Bárdi Contitech 32.000 áfával együtt.
Vízpumpa (gyári) 17.000.- ( áfa mentesen)
Bárdi Magneti Marelli 10.000 áfával együtt.
Fagyálló 3.000.- ( 3 liter...)
Ékszíj feszítő 59.000.- ( áfa mentesen)
Bárdi skf 42.000.- áfával együtt
Hossz bordás szíj 9.500.- ( áfa mentesen)
Bárdi 4.200.- áfával együtt....
Munkadíj 32.000.- áfa mentesen (ez korrekt lenne, ha az előző tételekkel nem számolok)
Fizettem összesen 155.500.- forintot,
amiből 32.000 a munkadíj,
Ha én veszem : bruttó 90.000.- az alkatrész ( nettó 70.000.-).a jelenlegi nettó 123.500.- helyett!!!!!

Nem hogy kedvezményt nem kaptam, hanem.dragabban kaptam az alkatrészt, mint a bolti ára... és még 27% extra felárat is fizettem...

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-08-24

Tegnap este kicseréltem a vezérlést, simábban ment mint azt előtte gondoltam.
Pár képet csatoltam, van benne előtte/utána. Terveim között szerepelt,hogy a vezérmű, és a főtengely szimeringet is cserélem, de ezeket kihagytam, mivel szivárgásnak nem volt semmi jele. Úgy volt, hogy hosszbordás főtengely szíjtárcsát is kicserélem, de látszólag köszöni szépen még nagyon jól van, így ezt raktam vissza, az új meg elfér a polcon...
A vezérlésben 73000Km volt, kiszerelésnél az alkatrészek teljesen jó állapotúnak tűntek, bár a feszítás egy kissé elgyengült, vagy a szíj nyúlott meg.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-08-15

A jövő hónapban már esedékessé válik a vezérlés csere, egyuttal akor már az olajat és a szűrőket is lecserélem... Az alaktrészek az Albaautó-tól érkeztek.
Gyári vezérlés szett vízpumpával. cikk szám:71771582
Olajcsere szett. cikk szám: 71765312

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-07-04

Ugyanis legutóbb csak ideiglenesen ért véget ez a történet. Vagy talán még úgy sem, hisz tulajdonképp március óta "futom a vesszőt" az Alfával, s hogy egy pillanat nyugodalmam se legyen, már odáig jutottunk, hogy ha épp nem lenne semmi baj, akkor csinálunk magunknak egyet.
Történt ugyanis, hogy a nagynyomású szivattyú cseréjét követően (az első hosszabb úton) fura csattogó hangra lettem figyelmes a motor felől - addig ugyanis csak helyben, rövid távokon járkáltam az autóval, a hang pedig csak melegen jött elő. Kicsit arra hasonlított, mintha valami kifújna, vagy finoman kattogna. A forrása szintén nehezen volt behatárolható, s a blokk is annyira elvezette a hangot, hogy aknán állva többen letették az esküt, hogy szerintük a 330 000km-t futott hajtókarcsapágyak adták meg magukat a végre ismét ereje teljében levő befecskendező rendszernek.
Ezen a ponton úrrá lett rajtam a pánik, mely több rossz időben és rosszul meghozott döntésbe, s újfent némi "feleslegesen" kicserélt alkatrészt eredményező kapkodásba torkollot. Elkezdtem másik autót is keresni, hogy legyen egy "B"-terv a közelgő nyaralásra, ha tényleg beütne a krach, az Alfa pedig egy garnitúra új alapméretes hajtókarcsapágy, egy kanna olaj, és egy olajszűrő társaságában elkerült a szervizbe. Ha nagyobb lett volna a baj (főtengely is sérült) két lehetőségem marad: vagy motorcsere, vagy eladom motorhibásként, de mindkét esetben sürgősen kellett volna valami más. Itt kicsit több, mint egy nap alatt kicserélték a hajtókarcsapágyakat.
Nem mondom, hogy nem fért rá, de a hang sajnos maradt, s mint egy igazi laikus (szégyen szemre, mintha nyolc éve nem ebben a szegmensben dolgoznék), ismét előbb cselekedtem, mint összeraktam volna fejben az események láncolatát. Persze ezt követően sem a legnyilvánvalóbbal kezdtem, hanem levettem a szelepfedelet (igaz ez nem került pénzembe, s láttam, hogy ott kérem szépen mégsincs semmi látnivaló), s már a vákuumszivattyú leszerelésén agyaltam, mikor beugrott, hogy a nagynyomású szivattyú cseréjekor vezérműszíjat is cseréltek.
Nosza gyorsan lebontottam mindent, hogy lássam a jeleket, majd ambivalens módon idegbajjal kevert megnyugvás lett úrrá rajtam, mikor bebizonyosodott, hogy ezt a szopórollert az hajtotta körbe-körbe, hogy egy foggal el lett rakva a vezérlés.
Helyretétel óta minden a legnagyobb rendben, így remélem, hogy ennek az eseménydús, nyárbanyúló tavaszi folytatásos szappanoperának immáron végére értem, s nyugodtan hátradőlve konstatálhatom, hogy a feleslegesen cserélt tömérdek alkatrésznek hála a környéken tutira az én 156-osomban van a legjobb 330 000km-t futott 1.9 JTD... #nemőszintemosoly

>> SzervizBalintKXC // Alfa 147 1.6 Ts // 2018-12-17

Kötelező, elkerülhetetlen költség időnként, így nem volt kérdés, hogy meg kell csinálni, az autó INA vezérlést + vízpumpát kapott, nagyon meglepődtem, a dobozban semmi nem Made in China volt, hanem Germany, és Canada, ez egy nagyon jó pont volt az INA-tól, be is került a helyére, hívott a szerelő, hogy az előző vízpumpa meg volt repedve, bele sem merek gondolni, mitől a repedt vízpumpa az inkább nem is gondolok rá kategóriába került :) . Amin külön meglepődtem, hogy az mellett, hogy a jelzésre lett felrakva a vezérlés, kivette a gyertyákat a szerelő, megnézte, rendben van e a holtpont, elvitte próbakörre, hogy minden megfelelő e, és még a gépre is rádugta, hogy ha már itt van akkor végigvizsgálja az egészet, mindezt 25.000 Ft munkadíjért.

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2019-03-09

Elszakadt...jah nem. Hehehe...cserélve INA szettre. Olaj Castrol Magnetic, szűrő Bosch. PK1580 hosszbordás szíj, ami Contitech lett. Konti, mint német cucc, ja nem is, román. Viszont néha hallok nyüszkölést, ami gondolom nem a cserélt cuccokból jön.

Következő kör futómű, mivel babakocsi hangja van és megette a gumit. Alkatrészek beszerzés alatt. Mi árak, pfff.

266.322 Km

>> SzervizSanyi // Alfa Giulietta 1.6 JTDM-2 // 2019-03-07

Ma megtörtént a kötelező nagyszerviz. Cserélve lettek: komplett vezérlés görgőkkel vízpumpával, hosszbordás szíj, üzemanyag, pollen, olaj és légszűrő.
Selenia Forward 0W30 ment bele.
Km:210200

>> Szervizszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2019-01-31

Sajnos elkezdett ereszteni a vízpumpa [2. kèp], így idő előtt szükséges lett a vezérlés cseréje. Dayco vezérlés volt benne, most kapott gyári, Ricambi Originali szettet [1. kép].


Km: 187 696

Ki lett cserélve a vezérlés, szelepfedél tömítés és a gyertyák (NGK ILKAR7D6G). Így már nem fog a gyertyatérbe szivárogni az olaj, amit korábban írtam a blogban. Gyári alkatrészek kerültek beépítésre. A beavatkozás végett Cz Tuningman Gábort látogattuk meg.

A költségből 24e Ft a gyertyák ára volt, azt én vittem.

Km: 149400

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-08-30

Kicseréltem a vez. módosítót, újjászületett a motor. Nagyon finom a kezdeti csattogás elmúlása után, amit feltételezhetően egy felragadt hidrotőke okozhatott.
Vezérműtengelyek állapota, mintha újak lennének. Szebb mint PAZ-é.

Album...