Blog >> vezérlés
Elérkezett az ideje a nagyszerviznek.
A GT-men az ajánlott nagyszerviz 100-120 ezer km környékére esik, de mivel 43.435 kilométernél (még 2011-ben) a vízpumpa meghibásodása miatt a vezérlést is kicserélték, így akkor szereztem kb. 43 kilométernyi előnyt :)
Közben szépen eltelt 5 év is, ami szintén egy ajánlott időszak, így december végén egyszer csak arra eszméltem: januárban kellene nekem egy vezérlés csere!
A vezérlés-szettet és az olajcsere szettet is az Elaforgnál szereztem be.
A vezérlés cseréjét az aktuális olajcserével együtt az Olasz Autók Házánál végezték el, hatalmas köszönet a sok segítségért Horváth Lacinak! Egyébként a szíj és a görgők is tök jó állapotban voltak még.
A legutóbbi olajcsere óta 12.550 kilométert mentem, most végre sikerült az általam kitűzött 10-15 ezres szervizperiódust betartanom. (A GT-nél 20 ezer az előírás.)

A motor egyik naprol a másikra kerepelni kezdett ezért elvittük szerelőhőz és közölte hogy a vezmű tengely hibás(2 mm-el kisebb volt az egyik szelepemelő bütyök mint a többi) igy megrendeltűk plussz 8 hidrotőkét. Meg persze vezérlés szettet vizpumpával meg még az ősszes szűrőket illetve olajat lecseréltűk meg ha már igy megvan bontva kiderült még hogy már a gyertyákat sem ártana. Hát mikor össze számoltam az összeget kicsit meglepődtem csak az alkatrészek kőzel 200.000 ft volt meg szerelő kért 16 ezret( 1 hétig volt nála az autó)
Elhoztuk és sajna a kerepelő hang nem tünt el vissza vittem,hát még vez modositot is kepl cserelni ami megint plussz 45-50kp hát az igy még várat magára .
Ennek is eljött az ideje... Trélerre került a kis drága...
Kis égett szagot éreztem, amikor álltam volna be az udvarra, gyorsan leállítottam az autót, rövid keresgélés után megtaláltam a füst forrását. A vezérműszíj elkezdett lemászni. Nem mertem egyáltalán beindítani, úgyhogy betoltam az udvarba.
Tréler Zé-ékhez, szétszedték, és elvileg a vízpumpa adta meg magát, gyári hibás volt (bő 30.000 km-t bírt ki)
Kapott egy teljesen új vezérlés szettet, új főtengely szíjtárcsát, olajcserét, meg motorbakot, mert eléggé tropa volt.
Ja, a felső turbócső is ramaty állapotban volt, cserélve lett az is.
A motorbak csere miatt finomabban jár, a turbócső miatt pedig jobban húz, mint eddig. Ha ezt tudom, hamarabb kicseréltetem ezeket. :)
307900

Egy hete fura hang jött a motorból de csak időnként félmelegen.
A motortérben kutatva feltűnt egy fagyálló szivárgás nyom a vezérlés alól,kicsit kivert a víz aztán összeállt a kép a visító hang+szivárgás=vízpumpa! Tavasszal cseréltem, alig 3000 km-t bírt pedig gyári vezérlés készletben vettem a tavalyi AC-n. Azonban eltelt több mint egy év a garinak lőttek így kénytelen voltam újra venni egyet. Az Elaforg-nál korrektek voltak ha már a gariba nem fér bele hát kaptam rá extra kedvezményt, köszönet érte. Már rutinosan ment a csere 4 óra ki-be és ezennel felavattam az új garázst is szerelési szempontból.
Összehasonlítva a két pumpának köze nincs egymáshoz már ránézésre sem az újban benne van FPT jelzés és sokkal minőségibbnek néz ki mint a szettben vásárolt. Ezzel remélem letudva ez a rész újabb 5 évre.







Rég nem írtam.. megpihent egy kis időre a kicsi Alfi, elment a fékem jobb hátul, szétégett a tárcsa kihullott a betét ömlött belöle a fékolaj...kicseréltük, két hátsó tárcsa+betét. Mint kiderült szorult a munkahenger, cseréltük azokat is, igaz azokat bontottra. Az még csak jó is lett volna de légtelenítéskor kiderült fémfékcső repedés van.. na akkor még egy kicsit maradt a mühelyben. Az is elkészült. Vezérlés is cserélve lett. Elérkezett a műszaki ideje, minden rendben volt ideiglenesen javítva kellett a jobb küszöböt, késöbb komplett átnézésre és lakatolásra is sor fog kerülni.. meglett a műszaki 08.10én, 11én furcsa zaj, égett gumiszag. Félreálltam bal hátulról enyhe füst jött. Beigazolódott amitől féltem, a rugóstagról letört a tányér. Akkor haza, megint mühely. Gyorsan Sosbe szereztem egy bontottat, késöbbiekben újra lesznek cserélve mind2. Na akkor tegnap 08.12. Az is cserélve, eléggé berohadtak a csavarok, szenvedés volt de megvan. Apró hiba, hogy ez meg kopog.. van még rajt mit javítani, de szép lassan meg lesz, gondos gazdája és barátja vagyok nem mint az előző tulaj..sokszor azt mondom megy a háztól, elég volt ez viszi el minden filléremet, de mikor kész, és beleülök, már nem érdekel.szeretem, felújítom és sokáig autó lesz még belőle. :) ami mostanában mèg javítva lesz az a hosszbordás szíj+feszítő mert csikorog, első felső lengőkarok. Képen az elégett jobb hátsó tàrcsa és az új. Hát igen elég durva volt..

Úgy néz ki, hogy az első tipp volt a helyes és a csomagtérajtó átvezetésénél ment tönkre több kábel szigetelése. Bár nem 100%, mert a motortérben és meg lett birizgálva sok minden. Megvan a műszaki, és a tervezett nagyszerviz.
Volt némi érdekesség is: Csöri hívott, hogy az aksi mennyire régi, mert fura dolgokat produkált. Konkrétan kattogott de nem indult, bebikázták elindult, aztán kivették az aksit és feltöltötték (12.9 volt benne, tehát nem volt lemerülve), utána minden rendben volt. Így nem kapott új aksit.
128000Km-nél rászántam magam a műveletre, az alkatrészek már pár hónapja meg volt.
Ráment az egész nap így másodjára is, de nem a tényleges munka volt sok, hanem a szívás :-)
Haspáncél csavar anya megpörgött, egy órán át rimánkodtam neki hogy jöjjön ki, majd végül megadta magát.
Autó felbakolása és motortartó bak lebontása után kiderült, hogy az emelőm kis terhelésen elengedi az olajat (?????????????) Ha a kocsit emelem az nem gond neki, de ha csak a motort tehermentesítem, vagy üresen emelve hagyom, lekókad.
Na mindegy, rohan apóshoz a kis teleszkópos emelőért, elég az a motort tartani...
Innen már nem volt gond, azaz csak egy. Még mindig nem vettem 15-ös dugókulcsot :-(
Csónya dolog, de a negatív torx készlet 22-ese "pont jó volt rá". Legközelebb lesz 15-ös krova fej...
Vezérlés feszítő beállítása után még szétszedett állapotban beindítottam. Minden rendben volt, összeraktam és mentem vele pár kört.
És most a szokásos rám jellemző placebo :-) Halkabb a motor és amit korábban írtam ill. találkozókon mondtam, az alapjárati motor ill. kaszni rezgés teljesen megszűnt :-D
NEM REMEG AZ AUTÓ, MEG A KORMÁNY HIHI.
Nem központosan volt feltéve a 4. képen látható bak a függőleges csavarokra pl.
Vagy ez okozta vagy nem, mindegy is, most jó.
A project sikeresen végződött.












A vásárlás és sikeres átírás után eljött a kötelező kör, avagy az olajcsere. Elugrottam hát Ofihoz az Elaforgba és vettem tőlük olajszettet (olaj+szűrő, légszűrő és pollenszűrő), illetve, ha már itt jártam, akkor vettem egy hátsó jelvényt is, mert az eredeti követ kapott és megfakult. De most már szép és jó. Idővel majd talán elgondolkodom az új logo felrakásán, de ahhoz új kormány is dukálna. Meglátjuk mit hoz a jövő :)
A vezérlés cseréje egyelőre jegelve van a gyertyák cseréjével együtt, mivel 80 ezernél mindent cseréltek benne.
Szerviz: Autóház Budaörs
Km: 88.600
Szervizkönybe pecsételve
A mai napon megesett a vezérlés és a hosszbordás szíj szettek cseréje,plusz a váltó olajé.Dayco szetteket kapott Marelli vízpumpával és Reinz szimeringgel.A Váltó olaj a hozzá való Tutella lett.Nem volt elhasználódva mikor engedtük le,de fene tudja mikor cserélték és mit tettek bele.A fagyállót is kicseréltük ha már leengedtük az egészet. Km.Pont 215000 :D




