2022.08.19. ~ 155.300 km
Ma túlestünk a vásárlás utáni első szervizelésen, meglepően kedvező áron van hozzá a legtöbb alkatrész.
- Hankook Ventus S1 Evo3 225/45 R17 nyári gumiabroncs
- Petronas Selénia StAR 5W40 motorolaj
- Petronas Tutela Top4/S fékfolyadék
- Petronas Paraflu Up hűtőfolyadék
- Petronas Tutela Transmission Gearforce 75W váltóolaj
- Contitech vezérműszíj készlet vízpumpával
- Contitech hosszbordás szíj készlet
- NGK Laser Iridium gyújtógyertyák
- Mann Filter olajszűrő
- Mann Filter levegőszűrő
- Maxgear aktívszenes pollenszűrő
- Febi vezérlés oldali felső motortartó bak
- TRW hátsó féktárcsa és fékbetét
- Valeo első-hátsó ablaktörlő lapátok
A szerelő egyetlen plusz javítani valót fedezett fel az átvizsgálás során, miszerint cserélni kellene mindkét oldali kézifék kötelet, mert a borítása szétfoszlott az idők során. Jövő héten természetesen megindul az alkatrész beszerzés, már ki is kerestem a gyári cikkszámokat, megpróbálok gyárit találni belőle!
2017 december 27-én megleptem magamat egy osztrák csodával. Szerviz könyv, számlák, papírok, két kulcs, szép állapot, amit egy apró hiba elront. Az pedig a géptető enyhe sérülése ez kezelésre kerül Robee barátom által hamarost. Kezdetekben volt egy kis nehéz indulás de ezt a 4db Beru izzítógyertya cseréjével orvosoltuk is(18 600Ft). Furcsa, mert kettő Bosch és kettő Beru volt a kocsiban kimérve 2,2 - 2,4 ohm ellenállást mutattak, ami nem vészes de tuti, ami biztos cseréltem őket. A tipikus map szenzor miatt a turbó óra nem állt nullán hibát pedig, egy kis petróleum, féktisztító és magasnyomású levegő kombóval orvosoltam hála az égnek sikerült így nem cserés(300Ft). Kapott egy új akkumulátort is egy Jász Akku 12V 75Ah 680A J+ változatot (19100Ft). Téli gumival érkezett így, rendeltem rá 4db Kormoran Ultra High Performance XL 225/50 R17 98V abroncsot egyaránt a futár ingyen volt meg a gumi is közel féláron pedig 2017-es gyártás (72640Ft). 17-én kerül forgalomba a kocsi így addig kap egy teljes szíj-feszítő-szűr-olaj és egyéb folyadék cserét, illetve a szívó oldalt teljesen kitakarítjuk(110 000Ft minden). Erről később készül fotó és leírás is. Forgalomba helyezés után első lépés az Egr falazás és kiírás az ECU-ból erre már megvan a kész a térkép és interfészem pedig szintén van így, ez pillanatok alatt kész van vizsga után
majd egy gyors egr dugó beszerelés is tuti, ami biztos alapon abból is akad otthon egy 15-20db szóval, ha valaki érdekel 2500Ft/db-ért tudok továbbítani neki...
Béke belétek!
Üdv; Muki a hegyről...
Bár a szervizkönyves km szerint még nem, de az évek előrehaladta miatt úgy gondoltam, esedékes egy vezérlés csere. Sokáig keresgéltem a környéken megbízható szerelőt, aki elvállalja, de nem találtam meg a megfelelő embert. Aztán Sugár cartárs volt olyan jó fej, és kölcsönadta a vezérlésrögzítő célszerszámot, és mivel ezen kívül rendelkezésemre állt a szakmai- és műhelyfelkészültség, magam csináltam meg.
A főtengelyről a PK-szíj tárcsáját volt egy kicsit szopás levenni, mert az hajlamos rárohadni a vezérműszíj-tárcsa tengelycsonkjára, de egy nagyobb méretű dornival, és kalapáccsal ez a kötés is oldható.
Beépített alkatrészek:
- vezérműszíj (Dayco)
- vezetőgörgő (Ruville)
- feszítőgörgő (Ruville)
- vízpumpa (Starline, fémlapátos)
Az alkatrészárakat nem tudom, mert a szettet a családtól kaptam, születésnapomra :)
Olaj+szűrő 12000 Ft.
Km óra állása: 222300 km.
Előző olajcsere 213000-nél, csak a bejegyzés elfelejtődött.
220000-nél nyári gumi garnitúra került fel, kicsit belenyúltunk a szezonba a téliekkel, de azoknak már úgyis mindegy volt. Sikerült egy garnitúra keveset futott Michelin Primacy HP 205/55 R16 gumit szerezni, azok kerültek fel. 15000+4000 Ft.