Mutasd

>> Szerviz2015-07-06

Bár a szervizkönyves km szerint még nem, de az évek előrehaladta miatt úgy gondoltam, esedékes egy vezérlés csere. Sokáig keresgéltem a környéken megbízható szerelőt, aki elvállalja, de nem találtam meg a megfelelő embert. Aztán Sugár cartárs volt olyan jó fej, és kölcsönadta a vezérlésrögzítő célszerszámot, és mivel ezen kívül rendelkezésemre állt a szakmai- és műhelyfelkészültség, magam csináltam meg.
A főtengelyről a PK-szíj tárcsáját volt egy kicsit szopás levenni, mert az hajlamos rárohadni a vezérműszíj-tárcsa tengelycsonkjára, de egy nagyobb méretű dornival, és kalapáccsal ez a kötés is oldható.
Beépített alkatrészek:
- vezérműszíj (Dayco)
- vezetőgörgő (Ruville)
- feszítőgörgő (Ruville)
- vízpumpa (Starline, fémlapátos)
Az alkatrészárakat nem tudom, mert a szettet a családtól kaptam, születésnapomra :)
Olaj+szűrő 12000 Ft.
Km óra állása: 222300 km.
Előző olajcsere 213000-nél, csak a bejegyzés elfelejtődött.
220000-nél nyári gumi garnitúra került fel, kicsit belenyúltunk a szezonba a téliekkel, de azoknak már úgyis mindegy volt. Sikerült egy garnitúra keveset futott Michelin Primacy HP 205/55 R16 gumit szerezni, azok kerültek fel. 15000+4000 Ft.

>> Szerviz2014-12-09

Elérkezett az ideje egy hátsó kerékcsapágy cserének is. Egy korábbi gumiszerelésnél felvetettem a gumisnak, hogy nagyobb gördülési zaj van, mint kellene, de miután megnézte a (téli) gumikat, azt mondta kicsit hülyén van kopva, nem egyenletes, biztos ez okozza. Nem is foglalkoztam nagyon vele, de az utóbbi időben egyre jobban zavarni kezdett, sőt, érzésre hangosodott is, ezért úgy döntöttem, utánajárok a dolognak. Egy másik gumisnál megemeltük, majd a jobb hátsó kereket megforgatva konstatáltuk, hogy ez bizony nagyon nem a gumi hangja, kerékcsapágy lesz. A bal oldali teljesen zajmentes volt.
Megrendeltem Erhardtól a szettet, persze benéztem az évjáratnál valamit, ezért az elsőre küldött SKF szett nem volt jó méret, ez a későbbi fajta, aminek a belső átmérője néhány mm-rel kisebb. Ez persze csak akkor derült ki, amikor a régit már leszedtem, és nem ment fel a helyére. Gyors telefon Erhardnak, megbeszéltük a cserét, ő feldobta az újat a futárnak, én pedig visszaküldtem a rossz méretet.
Persze a régi csapágy nem adta magát könnyen, a belső oldali csapágy belső gyűrűje a tengelycsonkon maradt, flexxel leköszörülve és megrepesztve jött csak le. Így az autó a hétvégét bakon töltötte, viszont ma megérkezett az új csapágyszett, és össze is raktam. Ha már lent volt a féktárcsa, gyorsan felszabályoztuk esztergán, de ha ezek a betétek elfogynak, mindenképp cserélni fogom a hátsó tárcsákat is.
Kerékcsapágy típusa: Starline
Km óra állása: 211000 környékén.
Az autóban azóta menet közben csend honol, csak a kipufogó kicsit rekedtes hangja szűrődik be, főként 3500 fölött.

>> Szerviz2014-08-06

Első fékbetétek cseréje is esedékessé vált. Erőteljesebb fékezésnél a bal eleje felől enyhe karistolás hallatszott, nyilván való volt, hogy a betétek csereérettek, bár visszajelző nem világított. Középkategóriás ETF fékbetétet választottam, többfelé olvastam hogy ez például nem csikorog. Igaz hogy ez egy puhább fajta, ezáltal gyorsabban fogy, de ez nem mérvadó nálam. Szétszedés után kiderült hogy a betétkopás-visszajelző vezetéke le volt szakadva a fékbetétről, mégsem jelzett, ezt azóta sem tudtam megfejleni hogy miért. Az új betétek beépítését egy alapos féknyereg tisztítás előzte meg, majd bekerültek az új betétek. A tárcsáknak nincs kifejezett válla, az egyikben láttam korábbi túlkopott fékbetét nyomát, de nem vészes, viszont a következő betétcserénél a tárcsák is mennek.

>> Szerviz2014-07-21

2014.07.19. Elérkezett a következő olajcsere ideje, vagyis már egy picit előbb szerettem volna, de úgy adta ki, hogy most tudtam csak elkövetni.
Olaj: Valvoline MaxLife 10W-40 5 liter
Olajszűrő: Tecneco
Légszűrő: Tecneco
Légszűrő fedél csavarjai újra cserélve, a régiek kicsit össze voltak rohadva. Légszűrőház nem illeszkedett teljesen a helyére, most ezt is orvosoltuk.
Km. óra állása: 203254.
Költség: 15000,-

 
>> Szerviz2013-10-02

Ma megejtettem az olajcserét. Km óra állás: 190111 km. Sokat vacilláltam az olajon, általában nyugodtan autózom, másrészt másik autókban amit szervizelni szoktam (155 2.0 TS, Fiat Marea 1,6), és 200ezer km. körül járnak, már bevált az évek során a Valvoline MaxLife 10W-40. A gyártói előírásokat teljesíti, úgyhogy probléma nem lehet. A lényeg: a vez.mód. elhallgatott, indításnál sem zörög, meg úgy általában sokkal simább lett a motor járása. Olajszűrő: SOFIMA, gyártó által ajánlott.
Olaj: Valvoline MaxLife 10W-40 5L - 11703Ft
Olajszűrő: SOFIMA S 9150 R - 2295 Ft
Az alsó motortakaró/kartervédő sajnos több helyen is folytonossági hiányban szenved, így ez most vissza sem került, a héten üvegszál+műgyanta módszerrel javítva lesz, hétvégén visszakerül a helyére.

>> Autóápolás2013-09-24

Bő két hét használat után, sikerült időt szakítanom rá, hogy elmenjek a gumishoz. A jelenség a következő volt: folyamatos "huppogás" (sebességfüggő) a hátsó kerekek irányából, ~80 km/h-nál rezgés érezhető. Gondoltam centírozatlanság. Igazam lett, minden kereket újracentíroztunk. Ezen felül megcseréltük az első és a hátsó kerekeket,mert a hátsók belső fele hullámosra volt kopva, ami abból adódik, hogy folyamatosan ugyan abban a helyzetben állnak. A rezgés megszűnt, a "huppogás" is halkabb lett, elől majd összekopik a gumik felülete. Köszönet a fertőszentmiklósi Száva gumiszervíznek!