Blog >> olajcsere
Bár vételkor számítottam rá és várható volt, hogy idővel cserélni kell a MultiAir modult, de azért nem örültem neki, amikor elkezdődtek az ehhez köthető check engine hibajelzések. Mivel azon kívül, hogy letiltotta a Dynamic / All Weather vezetési módot és a start-stopot (hála az égnek), más problémát nem okozott a dolog, ezért a szerelő javaslatára használtam továbbra is a kocsit. Az elmúlt időben viszont indításkor és néha menet közben is pár másodpercre elkezdett három hengerezni, ami bár nagyobb problémát nem okoz, de mindenképp rontja a vezetési élményt, ezért nem vártam tovább a cserével.
Az előző tulaj azt mondta, hogy az ő 7 éve alatt nem volt cserélve a MultiAir, az előéletéről pedig nincs infója, szóval ha csak összeadjuk a nála és nálam töltött majdnem 9 évet, azt gondolom, hogy a MultiAir kiszolgálta az idejét. Remélem az új is legalább ennyit fog bírni.
És ha már MultiAir csere volt, akkor természetesen cserélve lettek az alábbiak is:
- MultiAir szűrő
- Olaj (Liqui Molly 5W40)
- Olajszűrő
- Levegő és pollenszűrő
- Tompított fényszóró izzók (egyelőre nem LED-esítettem, de egy erősebb hidegfényű került bele).
A szereléseket az Alfa Szatmári szerviz végezte.
Az autóvásárlást követően 10 évvel és 112e km-vel ezelőtt cserélt vezérműláncszettek cseréjére került sor. Ugyanazok a láncszettek kerültek ismét beépítésre, amiket a FilterABC webáruházból szereztem be.
Egyúttal a motorolaj és olajszűrő is cserélve lettek, ezekben nem volt még 6e km sem az előző csere óta.
Az egyik tolatradar szenzort is cserélni kellett, amit szerencsére már előre betartalékoltam a fiatalkatreszek.hu weboldalról jóval korábban megrendelve.
Km óraállás: 179 000
- Vezérműláncszett bütyköstengelyhez (Fai TCK5) 74 475 Ft
- Vezérműláncszett kiegyenlítő tengelyhez (Fai TCK3) 33 555 Ft
- Postaköltség 1 570 Ft
- Motorolaj (FUCHS Titan GT1 5W-40)
- Olajszűrő (MANN HU6007X*AN)
- Tolatóradar szenzor (AL47008) 6 620 Ft
- Munka- és anyagdíj (motorolaj, olajszűrő) 130 000 Ft
Budaörsön megcsináltattam a soron következő kötelező szervizt. Olajcsere (Selénia), pollenszűrő, ellenőrzések, akksi diagnosztika, műszaki vizsga volt a terv, ehhez jött még menet közben egy hátsó fékbetét és tárcsa csere, gyári alkatrészekkel a vége 459e Ft lett. A tárcsa egy kicsit meg is volt égve, erre nem nagyon van ötletem, néhányszor voltam vele szerpentinen és az is előfordul, hogy sportosan vezetek, de alapvetően nem rémlik, hogy nagyon vészesen nyüstöltem volna, viszont megnéztem a leszedett tárcsát, és tényleg volt rajta egy kékes folt.
Már 3 éve, hogy nálam az autó, de nekem még mindig olyan, mint ha új lenne. A kötelezőkön kívül egy apróság volt még, amire ránézettem velük. Az utóbbi hetekben jobbra kitekert kormánynál a bal első kerékből furcsa fémes ciripelés, kattogás hallatszott.
Úgy igazán először a 3 héttel ezelőtti szlovák túránál tűnt fel a dolog, mert hegyről lefele, a 180 fokos jobbos visszafordítókban nagyon durva hangja volt. Már az utolsó szakaszon tűnt fel, mikor a nagyján már túl voltunk, de megijesztett kicsit. 2x hallottam ehhez hasonlót. Egyszer a Kakucson, de akkor kiderült, hogy egy kavics ment az abroncs barázdájába. Meg még régebben, mikor a 159-en a kerékcsere után az 5-ből az egyik csavart elfelejtették meghúzni. Kavicsot nem találtam az abroncsban, a kerékcsavarokra meg ráhúztam, de egyik sem volt laza.
Hát jó, majd a szerviznél megemlítjük. A kocsi simán futott, kormányt nem rázta, akkor csak nem lehet olyan vészes a dolog.
Csabiék előtúrtak valami gyártói körlevelet, amiben az az információ volt, hogy a féktárcsák rögzítésénél, a szegecselésnél kell kitisztítani, mert amiatt ciripelhet. Kissé szkeptikus voltam ezzel kapcsolatban, de végül elmúlt, úgyhogy a szerelőzseni megint alkotott :)
Ezen kívül kiderült, hogy nem ég a jobbos xenonom. Nem tudom mióta, valószínűleg mostanában aludhatott ki. Nekem fel sem tűnt. Ezt is cserélték.
Mivel ez volt a 3 éves Easy Care szerződésem utolsó teljesítése, így még ezt a ház állta, de a következő évben - attól tartok - már nem fog fülig érni a szám, mikor a szerviz végén megkapom a számlát...
Ismét eltelt 10e kilométer, szóval kapott egy általános szervizt. Plusz kapott egy hátsó albaktörlő motort, mert a régi feladta. Újat sehol se találtam, így kénytelen voltam a Trencsikéktől venni egy használtat.
Km: 194500
Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
Km. : 56 246 km
A km és az eltelt idő alapján is aktuális volt az olajcsere. A korábbi előrehozott cserék miatt 54.620 km-nél készült a 60.000-es szerviz, így az olaj és a szűrők mellett a gyertyák is cserélve lettek. A Duna Autóba vittem, azonnal nekiláttak, minden a terv szerint alakult, 2,5 óra volt mosással együtt.
Közel a nálam töltött első 7.000 km-hez megtörtént az olajcsere (Liqui Moly 5W40), valamint a szűrők cseréje (olajszűrő, MultiAir szűrő, levegő szűrő, pollen szűrő) és az ózonos tisztítás.
A hátsó ablakmosó csöve el volt repedve, ez javítva lett, valamint hátra hamarosan kapni fog új elektromos kábeleket is a mostani toldozott kábelek helyett.
Kiégett az egyik rendszámtáblát megvilágító izzó, ez cserélve lett.
Ideiglenesen jelentkező check engine hiba miatt diagnosztikát végeztek, ami az egyik MultiAir szelep hibáját jelezte. Mivel nincs semmilyen teljesítménybeli probléma vagy bármi más hiba, ezért egyelőre ezzel nincs teendő, de a közeljövőben valószínűleg cserélni kell majd a MultiAir modult.
Olaj, szűrők, fékfolyadék, gyertyák, plusz rendeltem egy hátsó ülés alsó burkolatot, amit az ülésfűtés beszerelésekor elfúrtam. Természetesen ezúttal is Csörgőéknél voltam.
Elérkezett az olaj és szűrők cseréjének ideje, valamint már nagyon idegesített a futóműből jövő hang és ennek is utána jártunk. Kapott az autó 2 Meyle HD felső lengőkart és síri csend uralkodik újra az autóban.
Motul 8100 X-Clean 5w40
Meyle HD lengőkarok
Km: 185000
3
650