Blog >> olajcsere >> szűrők

Ismét eltelt 10e kilométer, szóval kapott egy általános szervizt. Plusz kapott egy hátsó albaktörlő motort, mert a régi feladta. Újat sehol se találtam, így kénytelen voltam a Trencsikéktől venni egy használtat.


Km: 194500

Elérkezett az olaj és szűrők cseréjének ideje, valamint már nagyon idegesített a futóműből jövő hang és ennek is utána jártunk. Kapott az autó 2 Meyle HD felső lengőkart és síri csend uralkodik újra az autóban.

Motul 8100 X-Clean 5w40
Meyle HD lengőkarok

Km: 185000

Kapott az autó friss olajat, új szűrőket, mentek a kukába a nemrég cserélt hátsó fékbetétek, mert csikorogtak, valamint cserélve lett a turbó olajzócsöve is, amit a fiatalkatreszek.hu-n szereztem be.

Motul 8100 X-Clean 5w40
Mann olajszűrő
Filtron levegőszűrő
Filtron pollenszűrő
Turbó olajzócső - Cikkszám: 55258147
Ferodo fékbetétek

Km: 175000

>> SzervizGEORGE // Alfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2020-03-04

Letelt az egy év, így frissítettem az olajon!
Az eddigi Selénia WR helyett most a Liqui Moly márkájú olaj került a gépezetbe.
Levegő, pollen, gázolaj szűrők cserélve lettek

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2016-03-15

Ezúttal közel 14 hónap és 11.940 km futás után sikerült rendeznem após aknáján a harmadik olajcserét mióta az enyém a gépezet, olajszűrővel és légszűrővel együtt.

Ugyan az előző olajjal maximálisan elégedett voltam (Fuchs Titan Supersyn 5W-40, amit a majd 12e km alatt sem kezdte el csipegetni, míg az előző olajjal ez 8e km után erőteljesen elindult, és még a színe sem volt durva), ezúttal mégis más olajat választottam.

A Xado SM/CF 5W-40-vel már az előző periódus előtt is kacérkodtam, és mivel néhány ezer km-rel ezelőtt kapott a motor revitalizálást Xado 1 Stage Gel formájában, a fémkerámiás Xado olaj egyfajta folytatásként nagyon adta magát.

A szűrők esetében a 'gyári minőség' mellett döntöttem, a légszűrőnél figyeltem arra, hogy az olasz ipar remeke mellett döntsek (Sofima), így utólag csak azt bánom, hogy az olajszűrő német (Mahle Knecht), pontosabban Made in India...

- olaj: Xado SM/CF 5W-40
- olajszűrő: Mahle Knecht
- légszűrő: Sofima

>> SzervizPozsi85 // Alfa 159 SW 1.9 8v Jtdm // 2015-12-29

Vásárlás utáni vezérlés csere, olajcsere, valamint az összes szűrők cseréje. Köszönet a D.Z. Tuning-nak!!!

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-01-28

9 hónap és 11e km futás után megtörtént a második olajcsere, olajszűrővel és légszűrővel együtt.

Mivel legutóbb a láncszettek cseréjekor kiderült, hogy eléggé olajsáros a motor, ezúttal az olaj szintetikusra cserélése és előtte a motor olajjáratainak belső tisztítása mellett döntöttem.

Sem az olaj, sem a szűrők végül nem az eredeti elképzelésnek (Xado SM/CF 5W-40, illetve gyári minőségű Sofima szűrők) megfelelően alakultak, több okból sem, de végül így is minőségi cuccok kerültek bele.

Ezúttal a műveletet nem sajátkezűleg hajtottam végre, hanem a szervízben ahová hordom a kocsit, elsősorban a motor belső mosása miatt. Ha ne adj isten leváló pakkok miatt az olajszivattyú szűrője eltömődött volna, akkor már ne kelljen az autót a műtét helyére külön bevarázsolni, hanem legyen helyben. Szerencsére a félelmem alaptalan volt, problémamentes volt a művelet.

- motormosó: Xado Atomic Vitaflush
- olaj: Fuchs Titan Supersyn 5W-40
- olajszűrő: Mann
- légszűrő: Müller

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2014-09-27

Olajcsere minden szűrővel, beleértve pollenszűrőt. És hajtóműolaj csere is, ha már arra jártunk.
Kiderült, mitől zenél az egyik kerék néha, valami lemez beleért a fékhez; visszekerült a helyére. És a motortértből időnként jövő gonosz hang forrása is meglett: kipufogórendszer egyik tartója tört szét; gyári cserét megrendeltük.

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-07-01

Norvég túra után aktuálissá vált az olajcsere, egyben megnézték a futóművet is. Egyelőre egy kis zsírozással megúsztam, de valószínű a féltengely környékén is cserélni kell a dolgokat. Először gumivásárlás következik.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-06-28

A benzintank szivárgás sajna ismét előjött, állandósult. Csörire bíztam a megoldást, ami úgy néz ki sikerült is, az AC tömítését kellett cserélni. Ha már Várpalotán állomásozott a gép, kapott új olajat (Selénia 20K AR) és szűrőket, illetve műszakit újabb évre. A vizsgabiztosok morogtak a gumik miatt, amik valóban kellően kopottak, ráadásul a belső oldalt megette a futóműállítás előtt. Szóvan nem voltam jó ügyfél, elnézést is kérek miatta, de a lényeg hogy minden rendben volt, nem kellett szerelni semmit. A xenon-ba nem kötöttek bele, igaz megvolt minden hozzá (gyűjtőlencsés lámpa, mosó, bólint).