Blog >> műszaki
Ma sikeres műszaki vizsgát tett az autó. Semmi javítanivalót vagy hibát nem találtak.
A vizsga elött még megejtettünk egy ózonos klímatisztítást is, hogy frissen vágjunk neki a nyárnak. :)
Km óra állás: 172.180 km
Ismét eltelt 2 év, ez már a harmadik műszaki vizsgája az autónak nálam.
Km: 188731
Ma elvittem reggel 8-ra a Stelvit a CarNethez, majd kaptam a telefont 11 körül, hogy minden rendben mehetek érte. Kicserélték a kutyacsontot és megcsinálták a vizsgát.
Vonóhorog: 750kg fékezetlen és 2300kg
Öröm és boldogság :)
Gyorsan elmentem okmányirodába is kiváltani az új forgalmit.
Elrepültünk, minden király, de azért közben telefonlátam a Hondához, hogy jönnék vissza műszakira. Na most már azt mondta a szaki, hogy megváltoztak a dolgok és mégse jó a kutyacsont, illetve szemműtétje lesz és emiatt ugrik 2 hét, nincs időpont július közepére, közben június 28-án lejár...
Na ez így már nem annyira funny. Csörivel megbeszéltük, hogy elküldi az időközben beérkezett alkatrészt, én pedig utalok. Ezután intéztem időpontot a CarNet-nél alkatrészcserével egybekötött műszaki vizsgára. Kezdtek egyenesbe állni a dogok.
Kollégám / barátomnak a helyi Honda szervízben van ismeretsége, nekem megy mindegy hol műszakiztatok, így kértem én is oda időpontot. Sajnos első körben nem sikerült a dolog, 3 problémát találtak:
- hátsó fékek, tény hogy szarul néztek ki
- nem volt egyértelmű hogy jelzi a vontatmány irányjelzését (ezt nem értettük, mert a villanyász azt mondta terhelve sípol, amit megerősített a saját utánfutós teszt is)
- bal hátsó kutyacsont
Ez utóbbira azt mondta önmagában nem nagy gond, ezzel átmenne, de ha már úgy is meg lesz bolygatva a hátsó rész, akkor cseréljük ki azt is.)
A szükség nagy úr. Több mint kilenc hónap után a kocsi összerakva és levizsgáztatva.
Elromlott az "AIR CONDITIONING RIGHT AIR MIXTURE FLAP CONTROL MOTOR - R.R". Szép neve van. A link alatt a meló lett volna. Hát persze! Beruháztam endoszkópos kamerára is. Hátha látom. Nyúlkáltam matattam mindenfelé. Jött a hideg, eső, idő hiánya és emiatt nem haladtam vele. Használni nem lehetett. Vagyis én nem tudtam, mert a motor 10%ban nyitva volt. Szóval jobb oldalt ömlött a meleg. Ezt még úgy sem lehetett lekeverni, hogy magamnak minimumra állítottam a hőfokot. Szóval nekem a régi buszos feeling volt, amikor fűtöttek hányásig. Koreai offosomból ki kell szedni 135 ezer km után az injektorokat, szóval egy ideig nem lett volna autóm. De gyorsan megcsináltam az Alfát.
1. Kép a motor
2. Kép látható alulról. Kesztyűtartó alatt balra
3. Kép A helye
4. Kép MESben a hiba
5. Kép MESben a státusza
Mozgatni, tesztelni lehet a MESben
Bejelentkeztem az autószerelőhöz, hogy vállalja be a melót, ha ki kell szedni a mindent is, mert nekem ehhez nincs türelmem. Mondták, hogy remélik megoldom és nem kell nekik szívni ezzel. 🙂
Szóval innen ki lehet szedni ezt a birkaságot.
Minden zsír. Semmi kín. Két csavar fogja. Ha nem úgy áll az új motor, ahogy a régit kiszedted, akkor se aggódj. Gyújtás ráadásnál megforgatja. Én ott tartottam forgatás közben és pár mp után minden a helyére csúszik. Nem gáz.
Műszaki is meglett az autón. Nyári gumik is felpattantak, szóval minden király.
Ja majdnem minden..bal oldal becsípődésgátló nem működik.
6. Kép
Front left hand side power window safety not available
Olvastam (mert tudok), hogy a tükör leszedése okoz ilyet. Nagyszerű. Pont leszedtem, mert ügyes vagyok. Azt hittem el van törve a tükör. Közben csak ki volt pattanva a helyéről. Emiatt kiszedtem, mert számolni akartam z vezetékeket, hogy megrendeljem a csere cuccot.
Szóval, visszapillantó okés. Ablak nem. 3 centinként jön fel. Van rá reset, de nem működik. Elvileg lehúz, utána 10-15 mpig gombol nyomva. Ugyanez felfelé. Ablakok fel. Ha fent vannak akkor 10-15 mpig húzni a gombokat. Ez nem megy nekem. Hiba benne. Még MESből megnézem, mert elvileg az is beszél hozzám. Elvileg ez magában az ablakemelő motorban van benne, mármint zz érzékelő. Megyek tovább, mert a tükör sem nyitódik záródik ahogy kell. Nem is értem ezt. Kicserélek mindent ahogy az autószerelők szokták kérni. 😆
Majd cserélem a képeket jobb felbontásúakra. Sry! 😃
Hóvégén lejár a műszaki, úgyhogy hétfőn kértem időpontot, kedden lemostam, ma elvittem. Továbbra sem igényelt előkészületet szerencsére, minden rendben volt. És még az ülést sem állították el :-)
Januárban lejárt a műszaki. Gondoltam kihasználom a COVID adta lehetőséget és húzok rajta néhány hónapot, úgysincs sokat használva az autó. Július elején kértem időpontot és július 25-re kaptam. Sajnos az előműszakin a kéziféknél eltérést mértek a két oldal között és a 2 hátsó gumi fékcső ki volt repedezve. Kaptam új időpontot augusztus 17-re. Addigra a hibák ki lettek javítva.