Blog >> műszaki

>> SzervizHakuna // Alfa 146 1.4 TS STD // 2017-06-12

Műszaki: 65e
Olaj + szűrők 15e
Szórakozás (jeladó) 4e

>> SzervizHakuna // Alfa 146 1.4 TS STD // 2015-06-08

Műszakira: lengőkarok, fékmunkahengerek, fékpofák, gumiharangok 70
Csak úgy: gyertyakészletek, akksi, lambdaszonda 76

>> SzervizBigBratyó // Alfa 159 SW 1,9 JTD // 2017-11-27

Lassan lejárt a műszaki, így a lejárat előtt két nappal irány Pécs (asszony vezeti az Alfát, hát bitang jól néz ki még mindig az autó, még így az Audiból is... :D) Lsd képek..
Kapott friss műszaki, új kézifék bowdent . újra tökéletes ::D
Féltengely ellenőrizve, nincs hiba.

>> SzervizFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2017-08-07

Műszaki vizsga előtt elvittem az autót Székesfehérvárra, hogy gondosan nézzék át. Átnézték és kiderült komplett futóműcsere szükséges. Végül is 12 év után minden egyszer tönkremegy, főleg ha ilyen útjaink vannak Magyarországon. (Eddig csak 1-2 stabilizátorrúd volt cserélve más nem.) Egy hét alatt elkészült a mű és a műszaki vizsgán csont nélkül átment a szépség.

Azért is lett szép, mert a bemattult lámpa fel lett polírozva...

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-11-02

6 éves lett az autó, eljött élete második műszaki vizsgája. Nem mondom, hogy nem izgultam, mert körbe vannak fóliázva az üvegek. A vizsgabiztos rá is kérdezett, hogy nincs-e fólia vagy utólagos xenon stb. Említettem neki, hogy fólia éppen akad... Na mondta is egyből, hogy akkor nézzük meg az autót, mert ha olyan, ott se hagyjam, törvény szerint ilyet nem lehet, meg olyat se lehet már csinálni, hogy lehúzott ablakkal fényképezni, mert azt is felhúzva kell, stb.
Körbenéztük az autót, nézte az üvegeket, húzogatta az ablakot fel-le, végül azt mondta, hogy 3 óra után majd megpróbálja, addigra már nem várhatóak ellenőrök sem, és majd akkor kiderül, hogy készíthető-e jó kép az autóról.
Végül csak egy telefont kaptam az ügyintéző nőtől, hogy kész az autó és mehetek érte. Ezek szerint meg lehetett oldani :)

>> EseményStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2017-08-31

Nem tudom, ki hogy van vele, de eddig még mindig úgy vittem műszakira az autót, mintha csak a közértbe mentem volna vele. Teljesen hibátlan, bármikor kész a hatósági vizsgálatra. Mikor mondtam hogy majd vizsga után viszem 190-es szervizre (ami csak olaj/olajszűrő/légszűrő/pollenszűrő csere lesz) tiszta bolondnak néztek. Azt mondták az az általános, hogy előbb szerviz, és utána műszaki vizsga. Ezt mondjuk nem is értem... :)

>> Eseménymesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2017-08-11

Pénteken (Odometer ~ 130 000 Km) elvittem az autót műszaki vizsgára. 30 perc alatt kész lett, de kb. 20 perc volt még a papírmunka...
Mióta bejelentették, hogy megszűnik a környezetvédelmi besorolást jelző matrica, rettegtem, vajon nekem is összekapirgálják-e majd csiszolóvászonnal, mint egyeseknél a rendszámot vagy sem? Nos, letörölték vegyszerrel, de kicsit szétkenték és ott maradt a nyoma is. Ráadásul a betűk fekete részéből is 'kiradíroztak' egy picit :(

Otthon neki láttam féktisztítóval, de az óriási melegben azonnal elpárolgott, ahogy elhúztam felette. A mindenre alkalmas csodaszer, a WD40 viszont nem hagyott cserben! :)

Képek a műszaki vizsga után, előtte - utána.

Friss műszaki pipa :-)
Előműszakiról hazaküldtek, hogy a fékbetét vékony. Mondjuk ezt tudtam, már meg volt az időpontom a szerelőhöz. Ehhez képest 224%-os fékhatást mértek. Rápróbáltam azért, hogy mondják meg, ha ezen kívül van valami, plusz reménykedtem, hogy hátha nem kell futni még egy kört. Kellett.

Apum szerelője vállalta, hogy kicseréli hamar a betéteket. Vigyem oda este, másnap intézi. Aztán ebből az lett, hogy még aznap este ki is cserélte elöl a betéteket és a saját autómmal jöttem haza. Örök hálám Neki, sok bonyodalomtól mentett meg.
Az autóm előző gazdijának Enká-nak hála volt egy gyári fékbetét készletem, kaptam az autóval, így alkatrészért sem kellett rohangálni. Még egy pár tárcsa várja majd a beépítést úgy 30-40e km múlva. Most nem volt még rá szükség.

Másnap a gyerekekkel a fedélzeten elmentünk vizsgázni. Természetesen így már rendben volt minden. Sétáltunk egyet, megnéztük az autós újságokat az ügyfélváróban, és már mehettünk is.

Mivelhogy pár napon belül két éve boldogít az autó - minden irónia nélkül -, ezért eljött a műszaki vizsga ideje. Ezt szerencsésen teljesítette is. Mondjuk fel is gyújtottam volna, főleg a vizsgabiztost, hogy a bő egy millás idei ráköltést bukóra értékeli, no de szerencsére erre nem került sor.
Hogy drága szerelőim élete ne legyen annyira egyszerű, kicseréltettem velük az első futóműben a két alsó, nagy lengőkart (Delphi lett), mivel múltkor jelezték, hogy azok már eléggé gatya állapotban vannak, de hát 14 év és 305ezer km nem múlik el nyom nélkül. Ja igen, mert ez egy kényes futóművű, hisztis ribanc, hogy már cserélgetni kell benne a gyári lengőkarokat. Egy Toyotát ilyenért felgyújtanak, fujj, rangon aluli...
Meg ugye ismét az évek, a rutin és főleg az elmúlás, a gázolajelosztóból a pumpába menő csövet igencsak megcsócsálta az idő vasfoga és többszörösen inkontinens lett, így azt is kicseréltettem, sajnos már egy minőségi tákmegoldásra, mert gyári cső nincs, így a 10cm cső helyett 30cm lett beépítve, hogy be tudja venni a kanyart, nagy ívben. Szerintem ezzel, hogy ott nem ereszt a gázolaj, helyből kb 2 decit fog csökkenni a fogyasztásom, így talán benéz 9 alá :D
Szép lett, jó lett, megyünk tovább az úton, aztán egyszer csak kész lesz - haha, tudom ám, hogy úgyse, mert még vannak tervek bőven ;)
költség így néz ki: két lengőkar 50k, műszaki 25k, munkadíj+gázolajcső+helyzetjelző izzó 20k, futóműállítás 6k.

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2017-04-08

Műszaki előtt javítani kellett a hátsó ablak mosót, szét volt csúszva a cső és cserélni kellett a hátsó ablaktörlő vezérlőt. Előműszaki után két dolgot kellett kicserélni, egy baloldali belső kormány összekötő csuklót és egy jobboldali külső kormány gömbfejet.
04.hó 12.én levizsgázott
Költség: 2 alkatrész + műszaki