Blog >> felújítás

>> SzervizBorosh // Alfa 147 Eco Distinctive // 2019-02-12

Sokan kérdeznek arról, hogy mi lett cserélve, mit, hol és mennyiért sikerült megcsináltatni, stb., így úgy döntöttem, hogy elkezdek blogot vezetni. 1.5 éve van nálam az autó, szóval most egy nagy bejegyzésben le fogok írni mindent. Igyekszem valamilyen szinten kategóriákba sorolni. Sajnos nem minden költségre emlékszem pontosan, de a végösszeg megvan.

A vásárlás 2017.10. környéke
Az eladót nem szeretném megnevezni. Telefonon egyeztettünk. Mondtam neki, hogy egy irányba 4-5 órát fogok utazni, szóval ha bármi gond van vele mondja, meg mert nem fogom elvinni. A válasz az volt, hogy hibátlan, törésmentes. Minden rendben vele.
Elmentem érte. Ahogy közöledtem az autóhoz, kezdett elönteni a düh. A kézifék bowden a földig lógott és meg volt repedve az első lökhárító. Távolról nézve már láttam ezeket...féltem attól, amit közel fogok látni, de úgy gondoltam, hogy ha már ennyi utaztam, akkor megnézem. 128 000-et mutatott a villogó km óra. Megjegyzés: laptoppal 10 000-rel kevesebbet olvastam. Mint utólag kiderült ki lett cserélve a teljes óracsoport. (a bekötésnél voltak nyomai).

Talált érdekességek:
- meg volt repedve a hőpajzs
- nem működtek a kulcsok
- repedt lökhárító
- lógó bowden
- rozsdás hátsó kipufogó dob
- folt egy kis folt hátul a tetőkárpiton
- nem teljesen működött a digiklíma bal kijelzője
- nem "kattogott" a középső tekerő a klíma modulon
- villogott a km óra
Egy forintot sem engedett el, de belementem...hazafelé kiderült, hogy a jobb fűtáslapát nem működik, így csak hideg levegőt fújt a jobb oldalon. Bal oldalt, sem vitte túlzásba. Nagyon jó utunk volt..A hátsó ablakfűtés sem működött. Olajat elméletileg előtte cserélt a tulaj.

Első szerelős kör 60 000ft
Természetesen olajcsere, főleg azok után, hogy "semmi baja", nagy szervíz. Ekkor Selenia 10w40-et kapott.

Második szerelős kör 60 000ft
Padlózva megtorpant az autó, felvillant a tengeralattjáró és onnantól alig ment. Lassú gáznál nem volt gond. Kiderült, hogy trafó csere lesz...
Az előző szerelő elrontotta a fejpakolást, kicsit eresztett....még jó, hogy tönkrementek a trafók, így volt okom szerelőhöz vinni.
Javítások:
- 3 trafó (1 már cserélve lett korábban)
- 4 gyertya

Harmadik szerelős kör 160 000ft
Na ez egy komolyabb volt. Futómű problémák főként. Apropó a kulcsok. Ugye az eladó csak annyit mondott, hogy elem kell bele. Került mind a kettőbe, de semmit. Szóval ha már szerelőhöz mentem (megint), akkor gondoltam ezt is megcsináltatom, valamint a hátsó ablakfűtést. Az ablakfűtés problémára nem jöttek rá, szóval direkt rá lett kötve egy extra kapcsoló a relére.
Javítások:
- két oldalt alsó-felső villák
- négy fékpofa
- négy féktárcsa
- jobb hátsó lengőkar
- ablakfűtés gomb
- központizár modul (mivel a gyári kuka)

Negyedik szerelős kör 30 000ft
Már egy ideje nem volt semmi baja az autónak. Unalmamban arra jutottam, hogy kellene egy multi kormány. 9000-ért hozzá is jutottam egyhez. Elkezdtem felrakni. Kiderült, hogy hiányzik pár kábel. Sajnos csak teljes köteget kaptam...Annak méregetését a szerelőre bíztam. A kormány gyönyörű állapotban volt.
További unalmam közben arra jöttem rá, hogy jobban nézne ki az ajtókárpit feketében, így vettem festéket is.

Itt váltottam Xado-ra. 5w50. Csendesebb lett tőle a motor és kevesebbet evett olajból.

Ötödik szerelős kör 35000ft
Egy gyökér felnyomta az egyik padkakövet. Odaparkoltam, orral előre. Felakadt természetesen. Szerencsére csak a lökhárító repedt. Megtanultam azt amit mások alapból tudnak. EGY ALFÁS MINDIG TOLATVA PARKOL.
Javítások:
- első lökős heggesztés
- első lökős fényezése
- teljes polír

Hatodik szerelős kör 250 000ft
Ez a közelmúltban történt. Egészen pontosan szeptember 11-én. Kiugrott elém egy őz. Szerencsére a motor és a fűtómű sértetlen maradt, a kár viszont így is jelentős volt. Mivel az autó heti szinten 2-300km-t megy le, így elég sürgős volt a dolog. Találtam egy karosszériást Szeged mellett Kiskundorozsmán. Lucar kft. Csak ajnlani tudom őket. Nagyon jól és időre dolgoznak. Soron kívül vállaltak. Azt mondták, hogy fényezőt intézhetnek ők is, de én is. Ahogy tetszik. Mivel ők csak 1 hónappal későbbre tudtak volna, így kerestem én. Husztacolor Szegeden. Szerdán átvittem Lucarékhoz, szombaton visszakaptam, hétfőn ment a fényezőhöz, csütörtökön vissza Lucarékhoz, ahonnan már pénteken meg is kaptam. Nem volt ocsó játék, de nagyon megelégedtem a munkájukkal.

Javítások:
- másik lökős
- új jobb első lámpa (ez tényleg új...)
- emblématartó
- jobb dob
- a klímának van valamilyen tartálya az első lökhárító jobb részén. Annak a tartója is cserélve lett
- fényezés: lökős, motorháztető, sárvédők, polír


Hetedik szerelős kör 250 000ft 2018.12.10
146 000km-s óraállásnál elfolyt a hűtővíz. Hengerfejes lett. Teljes motorfelújítás, nagy szervíz, stb.. A motor tökéletes, nem eszi az olajat. Egyáltalán nem. Továbbra is Xado-t használok. 3000km-t mentem vele, majd a bekopós időszka végén, újra olajcsere volt. Jelenleg 149 000 van az autóban és minden szuper vele. Imádom.

Javítások:
- gyűrűk
- fejpakolás
- főtengely csapágyak
- fejcsavarok
- vízpumpa
- vezérműszíj
- váltó olaj
- kézifék bowden
- hengerfej felújítás (minden cserélve)

Összegzés
Voltak nem említett olajcserék, de olyankor csak az történt.

600-ért vettem az autót. Átírással és biztosítással együtt 750. Azóta ráköltöttem még 845-öt. Tisztában vagyok vele, hogy gyakorlatilag 1.5 millióért vettem autót és vehettem volna mást is a 147-es helyett ennyi pénzért viszont imádom. Tudom, hogy innentől már nem sok dolog mehet tönkre és tökéletes állapotban van. Ha figyelek rá, akkor nagyon sokáig tudom majd használni :) Váltás csak akkor jöhet szóba, ha rászánom magam egy nagyobb kategóriás Alfára.

>> Szervizsamu126 // Alfa 159 sedan // 2019-01-30

Az up to date kimutatásokban a narancs tételek a váratlan tételek voltak.

Turbó:

Megvettem egy hétre rá mentem autópályázni egy kicsit kipróbálni mit bír "kicsivel" a sebesség határ felett le is tiltott, ne hogy törvényt szegjek, egészen 80-ig lassultunk, kiálltam, kereskedő felhív, ki kellene olvasni a hibát. Újraindítás után check engine világított de nem volt tiltás. Viszonylag lassú tempóban felértem (már az út 75%-a megvolt, nem akartam visszafordulni).

Aztán összetörtem a lábam, bátyám levitte vidékre a kereskedőhöz az autót hogy akkor nézzenek rá, én maximum automatás kocsit tudtam volna vezetni. A turboval ügyködtek valamit, többet nem tiltott le, cserébe szirénázott. Erre DZ hívta fel a figyelmem hogy nem olyan jó jel, de még menni fog egy darabig.

Egy horvát kirándulást (1400km) kibírt és még utána is ment volna tovább, de nem akartam hogy nagyobb baja legyen. Munkahelyemhez közel találtam egy szervízt, kollégák ajánlották, még egy alfás is.

3. kerületi szervíz

Turbo középrész csere lett, és akkor már komplett vezérlést is cseréltettem. Azóta nem fütyül, alacsonyabb fokozatokban sokkal kezelhetőbb lett, pályán közlekedni nem volt semmi különös, de az egyes kettes kicsit fura volt, lehet köze volt a turbohoz.

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-05-11

1-2. kép: felújítás előtt.
3-4. kép: felújítás után.
Az autóval vett 17"-os 20 küllős felnik sajnos már elég rossz állapotban voltak. Téli felnikként voltak használva. Nem is volt kérdéses, hogy előbb-utóbb fel kell újítani őket, mert abban az állapotban eléggé rontották az autó összképét.
Beszéltem fényezővel, de azt mondta, hogy felejtsem el, hogy ezt bárki is elvállalná. Csak a szinterezés, a porfestés jöhet szóba. Előzetesen olyan információkat kaptam hogy szinterezés esetén nem választhatok túl sok szín közül, talán 4-5, ezt fogadjam el. Volt egy elképzelésem, hogy egy, a gyári sima alumíniumszínnél egy kicsit sötétebb szürkés-kékes árnyalatot szeretnék, de a legfőbb célom az volt, hogy igényesen nézzenek ki végre a felnik, nem ragaszkodtam egy konkrét színhez.
Meg is lepődtem, mikor elvittem őket a szakemberhez, mert amikor a színekhez értünk, egy akkora mintacsomagot tett elém, hogy festékboltban sem mindig lát ekkorát az ember. Zavarba is jöttem hirtelen a nagy választéktól. Természetesen megpróbáltam megkeresni azt a színt, amit elképzeltem magamnak, de aki már próbált színkártya alapján színt választani, az tudja, hogy ez nem is olyan egyszerű. Amikor már nagyon jojózott a szemem, akkor ráböktem egyre, jó lesz az.
Nem beszéltünk meg időpontot a szakival, de mivel téli felnikről volt szó, nekem nem volt sürgős. Bő egy hónap múlva hívott, hogy kész van, mehetek érte. Első benyomásom az volt, hogy sötétebb lett, mint eredetileg elképzeltem, de egyébként nagyon elégedett voltam. Biztos vagyok benne, hogy jól fog ez mutatni majd a kocsin október-novembertől :)

>> SzervizFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2017-08-07

Műszaki vizsga előtt elvittem az autót Székesfehérvárra, hogy gondosan nézzék át. Átnézték és kiderült komplett futóműcsere szükséges. Végül is 12 év után minden egyszer tönkremegy, főleg ha ilyen útjaink vannak Magyarországon. (Eddig csak 1-2 stabilizátorrúd volt cserélve más nem.) Egy hét alatt elkészült a mű és a műszaki vizsgán csont nélkül átment a szépség.

Azért is lett szép, mert a bemattult lámpa fel lett polírozva...

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2017-11-02

kb. 1 hónapja ismét olajfoltot hagyott maga alatt az autó. Norbit látogattam meg, és az aknán alánéztünk. Az olajhűtő és a blokk közötti olajcső volt ismét nagyon gyanús. Beszereztem egy bontottat, és elvittem Székesfehérvárra a Hidraszerhez felújításra.
Mindemellett okt. 26-ra be volt tervezve az alsó lengőkarok cseréje Csörgőéknél.
A lengőkarokat (TRW) és a külső féltengely gumiharangokat ki is cserélte a Mester. A bilincsekkel volt némi szopás, mert a mellékelt cuccokkal nem lehetett összerakni, univerzális került rá. (egy böszme kábelkötegelőt volt a jobboson, ezért kijött a zsír alóla.) Sajna szétszedéskor kiderült, hogy a jobb felső lengő is oda van, a balos pedig nem teljesen oda passzolóra lett kicserélve pár éve. Alapvetően nincs vele gond, de más a kúpja. Kétféle lengőkarral szerelték a 159-et.
Sokat nézegettük mi lehet az olajfolyás oka és a csövek letakarítás után már nem voltak annyira gyanúsak, viszont az olaj-termosztát háza igen. Onnan egyértelműen jött olaj. Kapott új tömítést, és a tesztkör után nem látszott szivárgás. Hamarosan kiderül, hogy megoldódott-e, vagy tovább kell keresni az okot. Ha sikerült megoldani, akkor a hátsó motortartó bak is cserés lesz, mert azon folyt keresztül az olaj. Ez már meg van rendelve.
A lengőkarok még gyáriak voltak 205e km-nél (TI futóművel, nagy kerekekkel.)
Szóval pár héten belül lesz ismét egy utam Várpalotára, és kicseréljük a felső lengőket és motortartó bakot, ezek után pedig jöhet egy futómű beállítás.

A felújított olajcsöveket elraktam tartalékba, egyelőre nem indokolt a cseréjük. (Nincs is beleszámítva a költségekbe.)

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2017-08-09

Ma elhoztam az öreg autót a szerelőtől. Indult szépen, úgy működik mint eddig. Szerencsére. Szép rend van a motortérben, minden visszatalált a helyére. Sőt, a szerelő külön kérés nélkül is meghegesztette a törött turbócső tartót is. Látszik, hogy normálisan, gondosan össze lett pakolva. A hűtőrendszert négyszer mosta át, mert olaj került bele. A vezérlés csere időpontja, km állása felírva a légszűrőre. Szép halkan jár a motor. Az egyik porlasztó lehet hogy kicsit sántít, mert van egy bizonyos fordulat, ahol hallom, hogy picit mellébeszél a motor.
Nem kevésbe került a mutatvány, de azt hiszem megérte. 5 éve csak használjuk az autót, nem sokat költöttünk rá. Most 21 évesen érződik, hogy eljött az ideje kicsit foglalkozni vele.
A hiba nem volt nagy, a tömítés volt rossz minőségű. Na mostmár nincs benne sehol semmilyen tömítés amivel gond lehet. Viszont van egy szinte új állapotú motor a kis TD-ben.

>> Szerviztdemeter // Alfa 159 1.9 jtd 8v // 2017-07-06

1-2 hete volt itt szó üzemanyagokról, akkor írtam, hogy én beleugrottam egy injektor felújításba.
Mindez azért érdekes, mert 3.5 éve (gyakorlatilag amióta megvan a vas) csak prémium üzemanyagot tankoltam, bízván abba, hogy majd nekem így nem lesz gondom ezzel soha.

Hát tévedtem.

Most leírom a tapasztalataimat, mert biztos vagyok benne, hogy más is masszívan beszopja majd mint ahogyan én is tettem.
Volt tehát az alap probléma, hogy a kocsi zabál (~8-9 liter / 100) és füstöl is, ami egy dízeltől nem annyira jó dolog, pláne ha van benne részecskeszűrő is.
Mindez mellett voltak olyan problémái is, amit ép ésszel nem kötöttem volna össze a ezzel a hibával, de így utólag világossá vált, hogy ez is annak az okozata. Ilyen pl, hogy az autó elinduláskor rángatott, vagy olyan érzésem volt, mintha a kuplung már nagyon hirtelen fogott volna és emiatt ugrik meg az autó minden elinduláskor.

Csináltam egy tesztet multiecuscannal ami nem túl jó eredményt hozott.
A bosch hivatalos állásfoglalása szerint, az az injektor, amely +-0.9-nél magasabb értékkel korrigál már nem jó. Nos nekem volt -2.6-os is, de a többi sem volt 1.5 alatt.

Elvittem egy csapathoz akik szétszedték és elvitték egy injektorfelújító csapathoz. Itt először csináltak egy ultrahangos, vegyszeres tisztítást, ami után úgy tünt, hogy 1 injektoron állítani kell, de a többi jó, csak tisztítani kell.
Ez kb 70-80e ft-os költség lett volna, de persze nem volt ilyen szerencsém, ez után jött a hidegzuhany.
Kiderült, hogy a tisztítás nem pozitív, hanem negatív irányba rontotta a befecskendező teljesítményét. Ezt számos anyázás és telefonálás követte, mivel a szerelést végző cég sem látott még ilyet.
Ekkor felhívtam randomra 2 injektor felújító céget megkérdezni, hogy van-e ilyen a világon? Mindkét helyről azt az infót kaptam, hogy az injektorok tisztítása semmilyen gyakorlati hatással nem jár és gyakorlatilag felesleges, nem tartós megoldás, ami miatt ők csak felújítással foglalkoznak.

Azt, hogy átvertek-e sohasem fogom megtudni, de a vége az lett, hogy mind a 4 injektort fel kellett újítani:(
Laikusként gyakorlatilag soha nem tudom majd meg, hogy tényleg kicseréltek-e benne mindent, ( bár ideadták a régit az új alkatrészek dobozában).

Hogy ne csak negatívumokról beszéljek, jöjjenek hát a dolog jó oldalai.
A korrekciós értékek elképesztően jók, a legnagyobb sincs több -+0.3-nál.
A motor gyönyörűen, egyenletesen jár. Eltűnt a rángatás induláskor, ami kb olyan, mintha kuplungot cseréltem volna.
Nagyon szépen, egyenletesen gyorsul és ami a legdurvább: mai fogyasztási adatok szerint (kb 200 km, autopálya+város) 6.1 l/100 !!!!!!!
Ilyet nem hogy korábban, de még soha nem láttam ebben az autóban.

Azt, hogy megérte-e, az majd kiderül egy év mulva, de jó esély van rá, hogy pár problémám megoldódik majd.

Ami a prémium üzemanyagokat illeti, én most nagyon szkeptikussá váltam.
Nem tudom, hogy az elmúlt 60.000 km alatt mennyi extra költségem volt emiatt és, hogy megérte-e.
Most azt gondolom, hogy még ha tényleg tisztán is tartja az injektorokat - ahogyan mondják - akkor sem véd az injektorban lévő kopó alkatrészek elhasználódása ellen. Így kvázi sok értelme nincsen szerintem ....

Update1 - 2018.11.21

Több mint egy év és 20.000 megtett kilométer telt el a felújítás óta, így leírom a tapasztaltaimat.

A fogyasztás nagyon jó lett, a rekordom 100 km-en kb 5.5 l /100.
Ennél nemigazán tudok jobbat elképzelni egy ilyen dögnehéz autónál.
A korrekciós értékeket régen néztem már, de legutóbb volt olyan, ami 1.3 felett volt, ennek nem örültem igazán, de hibát nem észleltem.
Az biztos, hogy a vas nagyon rendben van a felújítás óta, teljesen beállt a fogyi és szerintem nem is füstöl, de ez a részecskeszűrő miatt nem is látszik igazán.

Összességében nem bántam meg a beruházást.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-04-23

folyt.
Érdekes volt a leeresztett fékfolyadék színe... : /

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-04-23

Komplett hátsófék felújítás. Teljesen berohadt az egész, nehezen nyíló csavarok, elporladt gumialkatrészek, sőt az egyik dugattyút is szét kellett vágni, mert a benne lévő alkatrészt át kellett szerelni az új dugattyúba... miért nem adják a szetthez azt is?!

Egy teljes napi munkával kész lett , szuper! :)

250.700 km

>> AutóápolásForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-05-03

Eredetileg 15-ös tojástartós speedlineokkal vettem az autót, amik kicsit padkázva voltak, meg nekem is sikerült egy-két helyen tovább amortizálnom, lakkhiba is volt rajta, szóval esztétikailag hagyott kívánni valót maga után. Úgy döntöttem, hogy amíg téli szetten gurulok, addig rájuk fér egy felújítás. Egy jó barátom szerencsére pont ilyennel is foglalkozik, így nem kellett sokat gondolkodnom, hogy kihez vigyem. Az eredmény önmagáért beszél.
Ami történt:
- görgőzés
- padkázások javítása
- homokszórás
- két réteg alapozó
- két réteg szín
- három réteg lakk
Érdekesség, hogy elég sok réteg volt rajta, tehát már sokszor festhették/javíthatták ezt a szettet. Emiatt többféle szemcsével, több nekifutással sikerült csak megfelelően homokszórni.

(előtte-közben-utána képek)