Blog >> giulietta
Jövő hétre fagyot mond, a gumisok előtt kígyózó sorok. De jó hogy végre elhoztam onnan a kerekeket. Pláne, hogy a tavaly őszi kapkodás nyomát is megtaláltam az alvázvédő rétegben. Beletolta a krokodil emelőt..
Itthon mindig van Koralkyd rozsdagátló alapozó, azzal javítottam a hibát. Időben észrvettem, még fényes tiszta fém kandikált ki.
Egyúttal a hátsó keréknél a filc mögött is kitakarítottam a küszöbök végét.
Végül téli kerekek fel, beállítottam a nyomásokat, majd lemostam és elraktam a nyári felniket. Ja, és gyorsan elszaladtam téli szélvédőmosóért, azt is betöltöttem, úgyhogy jöhet a hideg.
Kb 26-án eszembe jutott, hogy hoppá, idén lejár a műszaki! Hú de eltelt két év megint...viszont 5 nap maradt az érvényességből. Mindez persze jó ha pénteken jut az ember eszébe, lehetőleg délután 4 körül. Na de gond egy szál sem, átsétáltam a közelben lévő vizsgabázisra. Hogy miért nem ide hortam eddig is, nem is értem. Adtak is időpontot ma reggelre. A felkészítés annyi volt, hogy szép tisztán vittem az autót pontban 9-re. Sütött a nap, kint nézegettük az autókat a parkolóban, műhely mögött a gyerekkel. Megcsodáltuk, hogy az ott ácsorgó Giulia Veloce fékje milyen újszerű :-))) Aztán fél 10-re friss műszakival otthon is voltunk. A 13 éves autó még most is hiba nélkül vette az akadályt. Remélem az OT-n is így megy majd át...
Egy picit elkezdtek csíkozni már a 2 éve cserélt Valeo első ablaktörlő lapátok, így ma lecsereltem őket Bosch AeroTwin A187S-re őket.
Véletlenül az internetet túrva szembe jött a futófényes irányjelző ötlete és sikerült is találni nagyon jó árban sötét füst színben E jelzéssel ellátott darabot. Szerintem kifejezetten mutatós a fekete autón.
A gyári kormánybőr már elég kopottas és fényes volt, így a napokban kapott egy új bőrözést. Hogy passzoljon a kormányhoz a kézifékkar és a váltó szoknyai is megkapta ugyan azt a bőrt és cérnát.
A kormány annyiban változott, hogy kétoldalt félperforált lett és minden piros cérnával lett varrva. A felhasznált bőr egy Porsche gyári valódi nappabőr. Gyönyörű matt felület és finom puha. :) Rengedteget dobott az autó belső megjelenésén.
Sajnos az üzemanyag szivattyú csere mégsem oldotta meg az időnként előforduló reggeli indítást követő dadogást, rángatást vagy épp fulladást. Egy bejegyzésben találtam infót, hogy hibás MAP szenzor is lehet a ludas a dologban. Mivel ritkán előforduló hiba, így nagyon nehéz éppen elkapni élő adatokat figyelve, így gondoltuk nem egy óriási költség a csere, így meg is rendeltük a gyári Bosch szívócső nyomás érzékelőt és a töltőnyomás érzékelőt is. Ma mindkettő cseréje megtörtént, így jöhet az újabb teszt időszak!
Naná, Chili is waxos fuxos csillivilli lett. Mindkét verda megkapta a tavaszi bőrápolást is.
Chili még plusz kért két új csomagtér gázrugót, azt is bepattintottam.
Mai nap megtörtént a hónap elején feltárt két hiba javítása.
Cseréltük az üzemanyag szivattyút a gyári Bosch alkatrészre (A: 51807864, B:0580200009). Így már megvan a gyári előírt benzinnyomásunk és remélhetőleg megszűnik a ritkán előforduló hidegindítási dadogás is ezzel.
A lyukas klímahűtőt pedig egy festett NRF hűtőre cseréltük (A: 55700406, N: 00035777).
Természetes újra fel lett töltve a rendszer is és ismét lehet majd hűsölni a nyári forróságban. :)
Ma elvégzésre került az éves szerviz, karbantartás és átvizsgálás.
Visszatértünk a gyárilag ajánlott motorolajhoz: Selénia StAR Pure Energy 5W40, természetesen gyári olajszűrővel (73500049) és leeresztő alátéttel.
Cseréltünk még egy légszűrőt is, melyből szintén gyárit kapott az autó (51854025).
Ezeken felül a még gyári DOT4-es fékfolyadék és Maxgear aktívszenes, gombaölős pollenszűrő is a tételek között szerepelt.
Egy teljes átvizsgáláson is átesett az autó a szerviz mellett és végre remélhetőleg megmutatta magát két hiba is.
Szép lassan, fokozatosan gyengült már a klíma hatékonysága és a tavalyi töltés során meg lett festve UV-vel így most kibukott, hogy a klímahűtőn van egy kis lyuk ahol elszökik a gáz.
Ritkán hidegindítás során dadog az autó és még ritkábban le is fullad. Itt az első tipp a folytószelep volt, hogy nem zár tökéletesen esetleges lerakódások miatt. Tavaly bebizonyosodott már, hogy lerakódásnak semmi nyoma és minden patyolat tiszta. Ma végre tudta úgy produkálni az autó a jelenséget, hogy közben rajta volt a diagnosztikai gép és az élő adatokon látszott, hogy jelentősen alacsonyabb az üzemanyagnyomás a gyárilag előírt értéknél.
Intézem a klímahűtő és az üzemanyagpumpa beszerzését és még ebben a hónapban meglesz a hibás alkatrészek cseréje is.
Aktuális kilométer óra állás: 171.714 km.
Az előző olajcsere óta megtett távolság: 9.935 km.
Megtörtént a szezonális kerékcsere. Az aktuális kilométeróra állás: 171.588 km, miszerint a téli Pirelli-k a szezonban 3.438 km-t futottak és összesen pedig 4.164 km-t.
A nyári Hankook gumik 9.186 km futással kezdik meg a következő szezonjukat.
A kerékcserét követően felkerült a hátsó szélvédőre a City-s matrica is. :)