Blog >> nyaralás
Idén megkockáztattunk egy autós nyaralást. Egyik gyerek sem bírja igazán a hegyek között autózást, de Szlovénia annyira hívogatott minket, hogy megpróbáltuk. Kicsit aggasztott, a Giulia csendesebb, kényelmesebb, jobban viseli a család. De ez van, Chilit pakoltuk tele, beültünk, mentünk. Nem volt mit gondolkozni ezen, hála az égnek, hogy a "másod" autónk ilyen könnyen hadrafogható.
Odafelé Ausztria felé mentünk. Hajnalban indultunk, átcsúsztunk az M0-án a reggeli csúcs előtt, és onnantól kényelmes utunk volt.
A cél Bovec volt,és a Soca (Isonzó) völgye. Ezt az utat simán bírta a család, és az autó is. Meglepett, hogy agyig pakolva, három gyerekkel sem karistol be hátul a kerék mint anno a 159-nél. Meglepett, hogy nem lett a plusz súlytól halovány gyenge a kis 1.4, és méretéhez képest tökéletes egyenesfutással szaladt. A tempó 145km/h körül volt, addig meglepően csendesen duruzsol a kis motor. Csupa meglepetés, ugyanis az elmúlt 5 év alatt, ezzel az autóval soha egy métert sem mentünk autópályán. Pedig teljesen szuper.
Élveztem vezetni, egy rossz szavam sincs, ez az autó így jó ahogy van. Az ülése hosszú távon kényelmesebb mint a Giuliáé...
Odafelé úton beugrottunk Olaszországba is egy kávéra (Tarvisio), majd irány Bovec.
Bovec és környéke gyönyörű, számomra szebb mint a tengerpart. Aki teheti nézzen ott szét, megéri. Kicsit az árak német turistásak, de a szolgáltatások is. Ejtőernyőzéstől a kanyoning-ig minden van. Nekünk kezdőknek a rafting elég volt elsőre, örök élmény.
Pár vízesést is meglátogattunk, és kis szurdokokat, fantasztikus látvány.
A hegyek közül aztán lementünk a tengerhez. Na ez fájt. Nem az autó miatt, hanem egyszerűen a gyerekek nem bírták. Rossz úgy szerpentinezni, hogy minden kanyart a legegyenesebben próbálsz venni, átlógva a szemközti árokig is ha kell, és mindegy.. dőlnek jobbra balra, megállunk, pihenünk, kínlódunk. 5 és fél óra volt a Google szerint 2 órás út. Az autó szerette pedig. És én is bírtam volna, ez a pici motor egy csoda. Ennek full mindegy, hogy 10% emelkedőn koppintok neki oda, ugyanazzal a kis mérges lelkesedéssel lódul neki, ugyanazzal a kis morci hanggal támad. Azzal a különbséggel, hogy terhelés alatt folyamatosan hallani a wastegate működést. Ahogy engedi el a fölösleges nyomást sssssz... és gázelvételre tüsszent egy diszkrétet. Húúú de bírtam.
A tengerpart.. na az is csodás. Izola, Strunjan Beach, Piran, meg kell őket nézni. Ami a legjobban tetszett, hogy nem volt turista tömeg. Egyszerűen a maga szépségében láttunk mindent. Kicsit kevesebb étteremmel, talán kevesebb szolgáltatással, de nekünk így jött be jobban. Piran valóban gyönyörű, és mediterrán városkát még sosem tudtunk megcsodálni brutál embertömeg nélkül. Itt akár üres utcákba is botlottunk, kanyarogtunk a kis sikátorokban egyedül. A populárisabb részeken voltak emberek, olyan komfortos nyüzsgésnek mondanám. Nagyon jó volt, szerintem jövünk még.
Hazafelé még Mariborba ugrottunk be, szintén szép város, szintén normális nyüzsivel, nagyon jó megállónak bizonyult.
A haza út sima volt, a teljes táv amit mentünk, 1989km volt. A fogyasztás a teljes útra 7.8l/100km.
Az autó hiba nélkül teljesített, igyazából sokkal többet mutatott mint vártam. Nagyon simán csendesen futott, még most is nagyon újszerű autó feeling volt. Szélzaj sem volt, 35 fokban gond nélkül mászott fel elképesztő szerpentineken, és végig valahogy érződött rajta egy magabiztosság, hogy bármit dobhatok neki, ő csak vidáman megoldja. Mintha meg sem érezte volna a plusz súlyt, az emelkedőket.
Utólag most örülök hogy kipróbáltuk hosszú úton, úgy ahogy van jó kaland volt.












Megvolt az első hosszabb út a QV-val. Hibátlanul teljesítette a távot, de hát miért is lett volna ez másképp? Az utazás alatt került bele az autóba a 90ezredik kilométer. És valahol leesett a jobb oldali QV háromszög a sárvédőről. Ezt majd pótolni kell.
Grado volt az úti cél, ott volt a szállásunk, de jártunk Miramar, Palmanova, Cividale, Monfalcone, Lignano és Trieszt városokban is.
Kis összegzés: 8 nap alatt 1614 km-t mentünk. Ezalatt 132,17 liter benzin fogyott el. Átlagban 8,2-t fogyasztott az autó (érdekesség, hogy a saját computer 7,8-at írt).












Ismét Olaszországban jártunk. A légtömegmérő cseréjének köszönhetően a fogyasztás határozottan jobb lett, mint volt. Caorle volt az úticél, de jártunk Portogruaroban, Velencében és Bibioneban is. Amikor indultunk, nem sokkal később a km óra számlálója 222222-t mutatott.











Megjártuk Olaszországot. Tengerpart, Lido di Spina volt az úticél, de azért jártunk másfelé is. Megnéztük a Mirabilandia vidámparkot, Comacchiot, Trevisot és érintőlegesen Padovát és Argentát is.Valamint egy helyi szervizt, mert ahogy előző blogbejegyzésemben írtam, az akku megadta magát.
Hazafelé Padova mellett még egy paparazzi fotó is készült rólunk az autópályán, az egyik Facebook csoport tagja által. :-)










Idén is leruccantunk a szomszédba lazulni egy hetet, mielőtt elindul a mókuskerék.
Most Krk sziget, Baska volt az uticél, onnan támadtuk a környező helyeket.
Nekem a hegyes-sziklás területek jobban bejönnek, igy a sziget dél-keleti kopárabb csücskét fésültük át.
Baska gyönyörű kis városka, de a tömeg az nem kicsi. Én meg nehezen tűröm a közelharcot, ezért sokat kirándultunk, és jártuk a hegyeket, kerestük a lazább látogatottságú öblöket.
Vrbnik és Krk klassz helyek, Stara Baska meg a gyönyörű strandjairól hires.
A vas jól birta a tempót. Eleinte. Aztán beütött a krach. Már ott voltunk pár napja, mikor észrevettem hogy bejön a kipufogófüst. Hallgatom a hangját, csühög mint egy gőzmozdony. Kifújt a cr-csúcs mellett, minden kormos volt.
Út melletti renoválás következett, kikaptam a csúcsot, nagyon nehezen jött ki, beledagadt a korom a résbe.Egy olasz Audi megállt hogy segitsen e, megköszöntem nekik, és mondtam hogy megoldom. Egy dróttal kihorgásztam a tűzkarikát, két öngyújtóval felmelegitettem pirosra, aztán gyors lehűtés. Az asszony sarokreszelőjén még kicsit felpoliroztam, egy gumicsővel ami istentudja mért volt nálam kiszivtam a kormot a csúcs alól, és összeraktam. A műtét sikeres lett, hazaértünk vele gond nélkül. Első dolgom lesz az összes tűzkarikát kicserélni.
Összességében jó kis túra volt, bár az árak Baskában nagyon durvák, ennyi zsetont még sehol nem költöttünk.












Idén is megjártuk a horvát tengerpartot, mert tavaly átszaladtunk Pag-szigeten, és úgy lenyűgözött a kopár holdbéli táj hogy eldöntöttük, ide még visszajövünk.
Pag-városkában foglaltunk apartmant, és onnan jártuk körbe a jó helyeket.
A pagi öböl két oldalán klassz kis öblökből álló partszakaszok vannak, bal oldalon Bosana, jobb felén Basaca. hát ide többször lenéztünk délutánonként.
Pag városka tündéri mediterrán kisváros, öreg belvárossal, sikátorokkal, jó éttermekkel.
Felmentünk Lun-ba a sziget északi csücskébe, egy 1000 éves olajfaliget miatt. Fantasztikus látvány volt. Megint elmentünk Metajnára (ott tavaly is voltunk) és egy látványos gyalogúton mentünk fel a Rucica-beach-ig.
Másnap felkerestünk olyan öblöket, amit a google -térképen előre kinéztem. 1-2 km túrával elérhető, és nagyon klassz, látványos helyek. Csak a térképen azt nem látni hogy a felszín járhatatlan a szétrepedezett, élére-állított karszt-kőzet miatt, nem beszélve a függőleges szintkülömbségekről. De végül sikerült, és nem hagytuk ott a fogunkat a birkakoponya mellett, amit félúton az egyik szurdokban találtunk.
Végülis klassz hét volt, Pag-ot ajánlom mindenkinek aki szeret túrázni (nem igazán kisgyerekkel).
A Romeo jól viselkedett, ennél megbízhatóbb autóm még nem volt, pedig pár kocsit már elnyűttem. Olyan helyeket megjártunk, ahová csak a quad-osok, meg egy-két őrült merészkedett oda.
A párom bérelt egy ENC-kütyüt a Bajcsy-n valami boltból. Klassz volt, amikor az autópályakapuknál állt a 2km-es sor, és mi a szélső sávon végighúztunk, sorompó nyílt, és beelőztük a sort. Fél órákat spóroltunk a kilépéseknél. Szerencsére kevesen használják, pedig megéri.
Pár kép:












2
543
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Stelvio
- Giulia
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV